Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
miss_piggy
Ei tarvi hehkutella... kp 1/27 ja yk 5:'(
Oon itkeny silmät päästäni ja tilannetta ei paranna yhtään se, että miehen ja sen eksän tyttö on tulossa meille viikon päästä pariks päiväks.. Raaka muistutus vaan siitä, että joku typerä naikkonen jolla miehet vaihtuu kuukauden välein, on tehny mun miehelle lapsen, ja ainaki yhen abortin yhdelle toiselle jätkälle vähän aikaa sitte.. Miks tommoset tulee raskaaks jotka ei sitä oo ansainnu..
Heti niinku tää ois joku Jumalan huono vitsi, että ite joutuu vaan kärsiä ja kokea jatkuvia vastoinkäymisiä..
 
miss_piggy: Miten voikin yks saakelin KP1 musertaa niin uskomattomasti! Koita jaksaa… :(

Ois kiva tietää mitä väärää me on tehty, että me ei voida ansaita saada tulla raskaaks? Miks tää ei voi olla meille yhtä helppoa kun tuntuu olevan niiiin monille muille…
 
miss_piggy
LittleOne: Samaa oon monesti miettiny, kaikki lastentappajat ja hyväksikäyttäjät, kaltoinkohtelijat ja bile-elämää viettävät sängystä sänkyyn hyppijät kyllä tulee raskaaks ku vähän sormella kutittelee, ja sitte ne jotka oikeasti on siihen valmiita ja joille se on elämän tärkein asia, joutuu kärsimään :(
 
Litltleone ja miss_piggy itse olen kohta 11 vuotta toivonut sitä omaa lasta syliini ja vieläkään en voi ymmärtää noita samoja asioita. Aikoinaan olin vihainen kun ystävä käytti aborttia ehkäisynä, lopulta suutuin hänelle, siis oikeasti huusin asiasta että voisihan siihen olla muitakin vaihtoehtoja jos kerta ei voi sitä ehkäisyä käyttää.
mutta näin vanhemmiten olen alkanut jättämään välistä uutiset joissa käsitellään näitä lapsentappaja asioita yms. juuri siksi että se sattuu.
Ja juu, lähipiirissä kuuluu vieläkin: onhan sulla aikaa, ja koskas se teille ja ja ja ... vaikein taisi olla kun mulle sanottiin että teen lapsi asiasta liian suuren numeron että tulee se jos on tullakseen kun lakkaa ajattelemasta asiaa MUTTA! onko kukaan koskaan IKINÄ pystynyt olemaan ajattelematta sitä asiaa jos lasta todella haluaa. En minä ainakaan. lapsena jo tiesin että todellakin haluan LAPSIA ja teininä jo rupesin siitä haaveilemaan ja oikeastaan olisin halunnut yrityksen jo aloittaa alaikäisenä. mutta tässä sitä ollaan, vaikka nuorena sen aloittikin sen yrityksen niin ei ole lasta vieläkään syliin saatu. Ei edes pienen pientäkään odotusaikaa. vain 1 todistettu kemiallinen (useampikin varmasti ollut mutta yhdestä haamuplussa tehty), tosin tuo kemiallinen antoi mulle toivoa että ees jotain tapahtuu että sittenkin voi olla mahdollista.
Aikoinaan päätin että minä olen se joka saa lapsia ensin siskonlapsiini nähden kun sieltä löytyy samaa ikäluokkaa. noh, nyt siellä on niin että keskimmäinenkin on tehnyt ennen mua jo lapsen ja on mua 6 vuotta nuorempi.

silloin kolme vuotta takaperin kun kuulin että hää oottaa niin kyllä itku tuli.

Ohhoh...

Tulipas pitkä juttu... Sori kun poikkesin tänne mutta oli vaan pakko kommentoida. :)
Ja noh, esikoistahan tässä yritetään kanssa.

TSEMPPIÄ oikein OIKEIN paljon TEILLE kaikille!!! Pakko sanoa että kyllä asioilla on tapana järjestyä :) :heart::hug::hug:
 
Naapurin tyttö, teidän pitkän yrittämisen rinnalla tuntuu tämä oma yritys todella lyhyeltä (pillerit lopetettu 8/2011, varsinaista yritystä 1/2012 alkaen, nyt menossa yk 7). Oletteko ihan luomuna yritelleet vai onko muitakin keinoja koitettu? Itse menen nyt vielä yk 8 alussa aukkariin ja sitten yk 9 mukaan clomit ja inssi, koska mua hoitaneen lääkärin mukaan mun pco:n takia luomusti raskautuminen on hyvin epätodennäköistä. Tsemppiä yritykseen ja tervettuloa tännekin kuumeileen jos siltä tuntuu. :)
 
Naapurin tyttö, teidän pitkän yrittämisen rinnalla tuntuu tämä oma yritys todella lyhyeltä (pillerit lopetettu 8/2011, varsinaista yritystä 1/2012 alkaen, nyt menossa yk 7). Oletteko ihan luomuna yritelleet vai onko muitakin keinoja koitettu? Itse menen nyt vielä yk 8 alussa aukkariin ja sitten yk 9 mukaan clomit ja inssi, koska mua hoitaneen lääkärin mukaan mun pco:n takia luomusti raskautuminen on hyvin epätodennäköistä. Tsemppiä yritykseen ja tervettuloa tännekin kuumeileen jos siltä tuntuu. :)
Edellisen miehen aikaan tuli kokeiltua tero+clomi yhdistelmää mutta olin niin hormoonihirviö että ei enää kiitos. nyt taas luomuna.
tai apuna on homeopaattiset :)

Mie uskon että kaiken takana on myös ollut alitajunta huonosta isäehdokkaasta ja että nyt se tulee vihdoin onnnistumaan :)
 
En pysty edes kuvittelemaan itteäni sun tilanteeseen Naapurin tyttö. Kyseessä on kuitenkin tosiaan asia joka on mielessä joka ikinen päivä! Toivottavasti parisuhde ei kuitenkaan pääse kärsimään tästä.

Hydrangea ei sun tarvi missään tapauksessa vähätellä omaa ahistusta tai turhautumista. Jokainen kokee tänkin asian omalla tavallaan. Muksuttarellakin tuntu ottavan koville jo YK2:n jälkeen. Ite oon ruvennu hajoilemaan vasta kun tajusin nyt kuluneen PUOLI VUOTTA yrityksen alottamisesta. Kun se ahistus iskee, ei siinä auta mikä YK on menossa. Se vaan tulee! Ja kaikista meistä se tuntuu yhtä pahalta…

Inhoon tässä aiheessa koko ikäasiaa. Ulkopuoliset kun tuntuu tietävän milloin on oikean ikänen hankkimaan lapsia tai milloin on ihan liian nuori äidiksi tai koska on vaan liian myöhäistä ruveta haaveilemaan näistä asioista. Jotkut tosiaan rupee kuumeilemaan jo 16 vuotiaana ja toinen herää vasta nelikymppisenä vauvakuumeeseen. Eikä se tee kummankaan kuumeesta pahempaa tai helpompaa.

Ja todellakin itsekin haluan aina uskoa siihen, että asioilla on tapana järjestyä :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
miss_piggy
Mulla on ollu nuoresta asti epäsäännöllinen kierto, niin ihmettelenki, että miten mulla ei ole tuota pco:ta aiemmin havaittu, vai eikö esim. pari vuotta sitten kun kävin ultrassa, sitä näkynyt siinä, vai eikö lääkäri vain kiinnittänyt siihen huomiota..
Mullaki on nyt pillereiden pois jättämisestä jo 7kk, ja jotenkin se tuntuu niiiiiin pitkältä ajalta, varsinkin kun ei oo tärppi käyny, toiset tulee raskaaks saman tien kun lopettaa ehkäisyn.
Ja mullahan on ihan selkeitä pco:n oireitaki ollu jo nuoresta asti, lihon erittäin herkästi, ja kaulan alueella tummaa karvankasvua..
Julkisen puolen lääkäreihin en vain luota yhtään, en voi edelleenkään tajuta sitä mun keväistä käyntiä julkisella, kun se lääkäri vaan hekotteli kun sanoin että menkat ei oo tullu että "miks sää niitä oottelet" ja "ei muutako hommiin", teki vain jonkun normi-sisätutkimuksen ja se siitä!:O Rupes kyllä oikein suututtamaan, sillä kyllähän jokainen nainen tietää että ei tosiaankaan oo normaalia jos ei kuukautiset tuu.

Munkin kavereilla on jo lähes kaikilla lapsia, ja samoin läheisimmillä serkuilla. Ite oon vaan tällanen "väliinputoaja". Kyllähän sitä pelkää aina välillä että käy niin kuin äidin nuorimmalle siskolle, että ei fyysisistä seikoista johtuen saa koskaan lapsia :(

Mutta jotkut lääkärit kyllä osaa olla todella tunteettomia, ja saada sulle semmosen tyhmän olon. Ite meen jatkossaki yksityiselle, maksoi mitä maksoi.
 
miss_piggy, mut on ennen näitä lapsettomuustutkimuksia ultrattu olikohan se nyt 2005 solumuutostutkimusten ja -hoitojen yhteydessä, kun papasta löytyi toisen asteen solumuutoksia. Muistan hyvin, kun gyne sanoi silloin, että munasarjat näyttää normaalilta. Oonkin miettinyt, että eikö niitä silloin katsottu tarpeeksi tarkkaan, että pco jäi huomaamatta, vai onko se nyt vuosien aikana kehittynyt pahemmaksi. Täytyypä kysäistä tuostakin, kun seuraavan kerran meen taas klinikalle. Itekin käyn mielellään yksityisellä, kun siellä asioita katsotaan tapauskohtaisesti, eikä tarvi jonoissa odotella. Kalliimpaahan se toki on, mutta mielestäni omaan terveyteen panostaminen ei ole ikinä turhaa ja rahaa sitä vasta lähteekin sitten meneen, kun vauva tulee.
 
Viimeksi muokattu:
AnuT
Miten voikin yks saakelin KP1 musertaa niin uskomattomasti!
Tuota just itekki mietin, kun viimeks ite romahdin täysin menkkojen alkaessa. Sitten sitä alkaa miettiä, että mitä kaikkee on voinu ite tehä väärin, eikö oo yritetty tarpeeks kovasti, tuliko otettuu pari kaljaa sillon oviksen aikaan, oliko väärä asento talletusta tehdessä, yms. Mutta tosiaan toiset tulee raskaaks jostain vahinkokännipanosta jossain takapenkillä, ja siinä on kyllä kaikki nuo edellämainitut asiat pielessä. Jotenki tuntuu vaan niin uskomattomalta, että siihen tarvitaan vaan se yks onnekas siittiö. Miks se siittiö ei sit osu omalle kohalle, minne se oikein matkalla eksyy? Mä en haluis enää kauheen kauaa ootella, lähenen jo kolmeekymppiä ja mies on jokusen vuoden vanhempi. Ja miss_piggy, tiedän muuten tasan tarkkaan, miltä tuntuu kun miehellä on lapsi(a) entisen naisen kanssa. Hyvä puoli siinä on se, että miehen hedelmällisyydestä on pitävät todisteet...

Turhauttavaa tämä on, lievästi sanottuna. Tämä seuraava ovis tulee menee hukkaan, koska oon ulkomailla ja mies kotona Suomessa. Eli seuraavan kerran vois elätellä toiveita hyvällä onnella tossa kuukauden päästä. Ja tämä siis jos kierrot pysyy säännöllisinä. Jos ne alkaa taas venähtää, niin ei tietoo miten kauan siinä menee. Aargh tätä epätoivoo.. Sori nyt tämä angstaaminen, mutta kun tämä on oikeestaan ainoa paikka, missä tästä voi puhua näinki avoimesti. Ja te ymmärrätte tasan tarkkaan, kun käytte samaa läpi. Mä yritän kuitenki pitää tän palstailun minimissä jo senkin takia, ettei tuu paljastettua liikaa itsestä, siinä pelossa että joku tuttu tunnistaa.. :whistle:
 
Jee, mä pystyin oleen täältä pois koko viikonlopun! Tauko teki hyvää ja oli mukavaa puuhailla puutarhassa ihanassa syyssäässä. :) Kun näitä asioita välillä liikaa miettii, niin pienetkin jutut saa niin suuret mittasuhteet. Välillä on kiva keskittyä vaikka edes pari päivää muihin hommiin. Vielä olis kolme teroa ottamatta ja menkkoja saa sitten odotella alkavaksi varmaan ens su-ma akselilla. Tylsäähän tää odottelu on, kun tietää että jos kroppa toimis ja kierrot olis lyhyitä, niin kohta vois alkaa taas tikuttaan ovista. Sen sijaan täytyy niitä menkkoja ensin odotella.

AnuT, mustakin on niin mukavaa, kun täällä voi kertoilla omista tuntemuksista ja muut ymmärtää. :) Omien kavereiden kanssa ei kyllä tuu puhuttua kiertopäivistä, limoista yms, mutta on kiva kun täällä pystyy asioista keskusteleen ja kysymään neuvoa.
 
Mä sanoisin tätä ovisplussaksi :)

katso liitettä 17293

KP17 oireet alko eilen ja lämmöt tippui tänään. Mukava siis tietää, että ei sitä oo tainnu aivan hakoteillä olla näiden omien tulkintojen kanssa aikasemmissakaan kierroissa.

Niin superhelpottunu olo oviksen bongauksesta. Nyt tietää myös, että ehitään just tulla lomalta takas Suomeen ennen iki ihanien menkkojen alkua. Eivätpähän pääse pilaamaan lomailua! :p

Rupeshan sitä aurinkoa tännekin risukasaan tulemaan! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Hydrangea: Tuntuu niin epäreilulta ja oudolta, että sulla oli jo periaatteessa menkat alkamassa ja piinaviikot takana ja SILTI joudut nyt odottamaan niitä menkkoja :| Joskus iskee kyllä vieno kateus niitä kohtaan, jotka plussailevat ovista jo KP10. Sopis tällaselle malttamattomalle ;)
 
Törmäsin tällaseen runoon. Pakko laittaa se tänne…

mistä on pienet tytöt ja pojat tehty.

Ultra-ajan varaamisista, lääkärillä käynneistä.
Pistoksista, peloista, pettymyksistä.
Äidin ja isän kyynelistä.
Sitkeydestä, periksiantamattomuudesta.
Periksiantamattomuudesta silloinkin, kun usko on jo mennyt.
Mutta toivon pieni kipinä vielä valaisee.
Näistä aineksista nämä pienet tehty on.
Näistä - ja siitä suuresta rakkaudesta, joka kuitenkin antoi voimia jaksaa,
kun kaikki voimat olivat oikeastaan jo loppuneet.
 
Niin ja kyllä ottaa päähän. Vieläkin 2 teroa jäljellä. Sitten odottelua muutama päivä, että menkat alkaa (jos ees näillä miedoimmilla alkaa). Sitten taas odottelua, että menkat loppuu. Sitten taas pettymyksiä, kun ovistestiin ei tule plussaa. Sitten taas terot naamaan, että seuraava kierto käynnistyy ajallaan... Ja taas kaikki alusta. :headwall:
 
miss_piggy
Niin ja kyllä ottaa päähän. Vieläkin 2 teroa jäljellä. Sitten odottelua muutama päivä, että menkat alkaa (jos ees näillä miedoimmilla alkaa). Sitten taas odottelua, että menkat loppuu. Sitten taas pettymyksiä, kun ovistestiin ei tule plussaa. Sitten taas terot naamaan, että seuraava kierto käynnistyy ajallaan... Ja taas kaikki alusta. :headwall:
Just näin, muaki niin ärsyttää ku samaa rataa mennään kerrasta toiseen, teroja, sit oottelua pari päivää ja menkat ihan satavarmasti, ja taas alkaa koko homma alusta. Ja ovistahan on tosi mahotonta bongailla! Aattelin että jos nyt koittasin ovista alkaa tikuttamaan tuolla kp 11, pitää vaan mies koittaa innostaa taas "hommiin" oikein aktiivisesti :D
Tosiaan noiden terojen kans mulla on menkat kyllä niukentunu siitä mitä ne muuten olis luomusti ku nää vimpatki kesti tosiaan vaan sen 3 päivää ja neljännen päivän aamunakaan ei tullu enää mitään...
 
Hydrangea: Milloin teillä oli uus aika sinne lääkärille? Vai ootteko ylipäätänsä vielä päättäny miten etenette asian kanssa?

Miss_piggy: Onko teillä ajatuksena ottaa järeemmät aseet käyttöön, jos ei ala tärppiä tulemaan?

Sori tökerö utelu :ashamed: Oon vaan miettiny, minkä sitä ite ottas semmoseks henkiseks takarajaks tälle omatoimiselle yritykselle. Kun en oo ite käynny koskaan gynellä missään tarkemmissa tutkimuksissa. Tiedä mitä tuolta paljastus jos ultrattas :eek:
 
LittleOne, älä huoli, mä luulen, että sun kroppa toimii oikein hyvin, kun sun kierrot sopivan pituisia ja oviksenkin oot bongannut hienosti tuntemusten/testien perusteella. :) Vaikea sanoa, että jos olisin sun tilanteessa, niin mitä pitäisin tutkimuksiin lähdön takarajana. Itsellä kun menkat oli niin pitkään välillä kadoksissa, niin lääkäriin oli pakko lähteä jo varhaisemmassa vaiheessa. Jos kroppa olis toiminut normaalisti, niin olisin varmaan yrittänyt malttaa sen vuoden verran odotella. Jostain kun oon lukenut, että suurinosa raskautuu 6-12 kk päästä pillereiden lopetuksesta. Meidän projekti on nyt siinä vaiheessa, että kun menkat alkaa, niin soittelen heti ajan sinne aukkariin. Siellä pitää käydä siinä vaiheessa, kun vuoto on jo loppunut, mutta mahdollinen ovis ei ole ihan vielä. Sitten loppukierto ihmetellään vaan terojen avustuksella (terot kp 15-24). Sitä seuraavassa kierrossa otetaan ne clomit mukaan (muistaakseni kp 3-7), ultraillaan ja sitten inssi, jos saadaan hyvä vaste. Siis joo, kai me sinne inssiin sitten mennään. Ei kai tässä muita vaihtoehtoja ole, tai ainakin sellaisen kuvan lääkäri antoi. Mielellään toisaalta olisin eka ihan kotona jatkanut yritystä clomien avulla, mutta toisaalta en jaksais enää odottaa, joten jos inssi lisää edes hiukan onnistumisen mahdollisuutta, niin näen sen vaan hyvänä juttuna. Mieskin on sitä mieltä, että mennään sinne ja katsellaan nää inssit (yleensä tehdään se 2-3) ihan yksityisellä. Jos niissä ei tärppää, täytyy asiaa miettiä uudestaan, koska IVF-hoidot on yksityisellä sen verran hintavia, että sitten täytyy kyllä varmaan lähteä jonottelemaan julkiselle (jonot kai noin puoli vuotta). Oon tullut pienen pääni sisällä siihen tulokseen, että inssit on kuitenkin vaan luonnon auttamista, joten en niitä kovinkaan erikoisena toimenpiteenä pidä. Sen sijaan noi IVF ja tms. hoidot kuulostaa ainakin vielä tässä vaiheessa sen verran pelottavilta ja "rankoilta", että en tiedä haluanko mennä niihin asti. Toisaalta vielä tässä vaiheessa en osaa sanoa, kuinka suureksi vauvakuume kasvaa, että onko jossain vaiheessa valmis kokeilemaan ihan kaikki vaihtoehdot, maksoi mitä maksoi. Nyt en kuitenkaan halua vielä ajatella asiaa kauheasti inssejä pidemmälle ja toivottavasti ei koskaan tarvitsisikaan! Toisaalta on hurjaa ajatella, että pian on eka inssi edessä ja oikeasti ihan kohta voisi sen ekan plussankin saada! :) Toivotaan vaan, että aukkarissa piuhat löytyy ja on auki sekä clomeilla saadaan hyvä vaste. Tosin inssi ei kai meidän tapauksessa kauheasti lisää onnistumisen mahdollisuutta, kun miehen tavara priimaa, mutta clomeilla aikaansaatu ovis varmasti lisää (kun en luomusti ovuloi tai ovuloin vaan tosi harvoin). :D
 
LittleOne ihan runo! Mä ajattelin ottaa yhteyttä aluksi kunnan perhesuunnitteluneuvolaan näiden pitkien kiertojen vuoksi ja kysellä sieltä jatkosuunnitelmia. Jos heidän resurssit eivät riitä, menen sitten yksityiselle. Nyt meillä ollut puoli vuotta yritystä takana.
Ja onnittelut sulle ovisplussasta, toivottavasti kyytiläinen tarrautuisi mukaan..

ON: Aloin tikuttelemaan ovista kp 13, josta siis pari päivää aikasemmin olin bongannut ns. limatulpan. Kuitenkaan vielä en ole saanut vahvaa viivaa testiin, mutta muutaman päivän ajan ovat olleet tummenemaan päin. Nyt siis menossa kp 24. Edellisten mammuttikiertojen perusteella ovulaatiomahdollisuus on vielä olemassa. Erikoista on, että aamuvirtsasta olen saanut parhaimman viivat näkyviin, iltapäivällä on usein huomattavasti haaleamman, vaikka pidätystä olisi takana useampi tunti. Olen alkanutkin tehdä testit aamuisin. Lämmöt ovat vielä alakantissa. Toiveitta ovulaatiosta vielä pidetään yllä!

P.S.: Jouduin tänään todellisen vauvakuume-hysterian valtaan -menin ostamaan kirpparilta aivan ihanan unipussin.. Tähän asti olen saanut pidettyä kädet pois vauvan vaatteista, mutta nyt oli aivan pakko ottaa se mukaan.. Piilotin sen vielä kotona, mies pitäisi muuten varmaan ihan hulluna...
 

Yhteistyössä