Olen täällä monille vastanut jo solumuutoksista niin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
mua vaan kiinnosta tietä että vaikka ihmiset reagoi kun saavat Hpv viruksesta tietä tai solumuutokista aika vakavasti kuitenkin. Mutta olenko mä tosissaan palstalla ainoa kelle se virus oli sellainen iso haita elämässä. Onko muut jotka viruksesta tietäväisiä, ovat vaan siitä mieltä että aivan sama:). Kysyn kun äsken tai eilen taas olen vastanut yhdelle ja kerroin rokotteesta, huomasin vaan ei ketään täällä kiinnosta esim. viruksesta päästä eroon, vaikka jos rokote olisi saatavilla lähempänä.. ehkä väärässä olen

'Mutta olenko mä tosissaan palstalla ainoa kelle se virus oli sellainen iso haita elämässä.'

Ehkä olet. Monet muut saattavat osata arvioida Suomen terveydenhuollon tasoa ja HPV:n aiheuttamaa riskiä paremmin kuin sinä, eivätkä pidä HPV-tartuntaa automaattisena kuolemantuomiona kuten sinä tunnut tekevän.

Minua henk.kohtaisesti se ei pelota. Koska seurannalla se on täällä hoidettavissa jos jotain tulee.
Mä en myöskään haluaisi ottaa mitään rokotteita maailmalla, en vaikka mulla olisi ylimääräistä rahaa siihen käyttää. Yksinkertaisesti en uskaltaisi. Jos rokote olisi täällä hyväksytty ja yleinen "hoito", silloin asia olis toinen.

Ei elämää voi elää pelkäämällä, terveyteen liittyen kun on lukematon määrä "uhkia",
jos jokaista niitä alkaisi panikoida ja yrittää eliminoida, niin se itse elämä jäisi elämättä. :)

[QUOTE="vieras";27106377]Tyhmempikin ymmärtää että kyseinen rokote on pajon suurempi riski kuin itse virus.

Näin Suomessa jossa kukaan ei kuole viruksen takia. Köyhissä maissa tilanne on toinen.[/QUOTE]
Thanks for posting your query.
MVA E2 is a new achievement in field of medical science to treat cervical cancer.This vaccine is under trial & results till now are showing that it eliminate HPV virus from your body.MVA E2 vaccine do not produce any apparent side effects in any treated patient. Results show that therapeutic vaccination with MVA E2 vaccine is an excellent prospective means for stimulating the immune system and causing the regression of precancerous CIN ( cervical intraepithelial neoplasia).
After vaccination,you would have to undergo some investigations.... ja nin edelleen

No niin tääsä yks sähköpostissa vastaus maailman parhaimmalta Hpv tutkijalta:)

[QUOTE="koi";27106506]Jos katos meillä ei sitä ole ;) mulla ei ainakaa[/QUOTE]

Voi olla oot onnekas ja sulla ei siitä oo, silti siitä kantaa 80% koko suomen väestöstä:) sulal vaan se on oireeton tai oot tosissaan niin onnekas ettei ole

Minua henk.kohtaisesti se ei pelota. Koska seurannalla se on täällä hoidettavissa jos jotain tulee.
Mä en myöskään haluaisi ottaa mitään rokotteita maailmalla, en vaikka mulla olisi ylimääräistä rahaa siihen käyttää. Yksinkertaisesti en uskaltaisi. Jos rokote olisi täällä hyväksytty ja yleinen "hoito", silloin asia olis toinen.

Ei elämää voi elää pelkäämällä, terveyteen liittyen kun on lukematon määrä "uhkia",
jos jokaista niitä alkaisi panikoida ja yrittää eliminoida, niin se itse elämä jäisi elämättä. :)

Peesaan tätä.

[QUOTE="vieras";27106526]'Mutta olenko mä tosissaan palstalla ainoa kelle se virus oli sellainen iso haita elämässä.'

Ehkä olet. Monet muut saattavat osata arvioida Suomen terveydenhuollon tasoa ja HPV:n aiheuttamaa riskiä paremmin kuin sinä, eivätkä pidä HPV-tartuntaa automaattisena kuolemantuomiona kuten sinä tunnut tekevän.[/QUOTE]

Mutta kuka jaksa käydä seurata siitä joka 6kk tai joka 1v:)? Minulle se olisi aika ahdistava

Mä en todellakaan panikoi joka asia. Mutta Hpv on sellainen virus joka aiheuttaa erilaiset syövät, mun mielestäni se ei ole mikään pieni asia. En mä ainakaan voi kuvitella elää sen viruksen kanssa, vaikka tottu siihenkin, mutta vähän ahdistava jos pakko lopun elämän asti pelätä jos se jotain tekee. Ainakin nyt olen siitä mieltä kun ei enää kyseistä virusta ole

Tämä turvallisuus hutaminen mua ihmeyttää:). Että miks vain täällä palstalla luullaan ettei rokote oo turvallinen? Miksi suomalaiset gynekologit ja muut tutkijat on sitten eri mieltä? Just kaikki puhuu kenen kaa mä keskustelin että rokote on turvallinen ja kävin läpi parhaimmaat gynekologit Suomessa, koska on vara maksaa näitä. Myös maailmalla puhuin monien tutkijoiden kaa sähköpostinkin kautta. Tännekin just pistin yks vastaus ja todiste että se on turvallinen.Hmm.. mä en vaan ymmärrä miksei ihmiset vieläkään ymmärrä ettei Suomessa edes voi olla kaikki parhaimmaat maailman hoidot, jos on vielä uudeet hoidot. No me ainakaan miehen kanssa 2 elävä esimerkkiä, että hengissä ollaan ja ilman virusta ja tulla se ei takaisin voi:).... Nyt taas meni naurettavaski, mä mielummin lopetan sen jauhaminen:D, oli vaan pakko kysyä, kun silti täällä tästä stressaataan niin paljon, mutta sille rokotelle nauretaan

Tämä turvallisuus hutaminen mua ihmeyttää:). Että miks vain täällä palstalla luullaan ettei rokote oo turvallinen? Miksi suomalaiset gynekologit ja muut tutkijat on sitten eri mieltä? Just kaikki puhuu kenen kaa mä keskustelin että rokote on turvallinen ja kävin läpi parhaimmaat gynekologit Suomessa, koska on vara maksaa näitä. Myös maailmalla puhuin monien tutkijoiden kaa sähköpostinkin kautta. Tännekin just pistin yks vastaus ja todiste että se on turvallinen.Hmm.. mä en vaan ymmärrä miksei ihmiset vieläkään ymmärrä ettei Suomessa edes voi olla kaikki parhaimmaat maailman hoidot, jos on vielä uudeet hoidot. No me ainakaan miehen kanssa 2 elävä esimerkkiä, että hengissä ollaan ja ilman virusta ja tulla se ei takaisin voi:).... Nyt taas meni naurettavaski, mä mielummin lopetan sen jauhaminen:D, oli vaan pakko kysyä, kun silti täällä tästä stressaataan niin paljon, mutta sille rokotelle nauretaan

Ja diipadaapa, lässyn lässyn... jeesuskin tulee hepin päästä ja semmottii...

Voi olla oot onnekas ja sulla ei siitä oo, silti siitä kantaa 80% koko suomen väestöstä:) sulal vaan se on oireeton tai oot tosissaan niin onnekas ettei ole

No tuota.. 50 vuotiaista 80% on jossain elämänsä vaiheessa saanut jonkinmoisen HPV-infektion, itse olen vasta 26v joten on hyvin mahdollista, että minulla ei sitä ole. Lisäksi omalla toiminnallani voin vaikuttaa tartuntariskiin. Papilloomavirukset aiheuttavat keskimäärin noin 6-8% kaikista syövistä. Naisten yleisin syöpä on rintasyöpä, joten todennäköisempää on, että saan sen kuin kohdunkaulan syövän. Joka 9. nainen sairastuu jossain elämänsä vaiheessa rintasyöpään.

[QUOTE="joopa";27106666]No tuota.. 50 vuotiaista 80% on jossain elämänsä vaiheessa saanut jonkinmoisen HPV-infektion, itse olen vasta 26v joten on hyvin mahdollista, että minulla ei sitä ole. Lisäksi omalla toiminnallani voin vaikuttaa tartuntariskiin. Papilloomavirukset aiheuttavat keskimäärin noin 6-8% kaikista syövistä. Naisten yleisin syöpä on rintasyöpä, joten todennäköisempää on, että saan sen kuin kohdunkaulan syövän. Joka 9. nainen sairastuu jossain elämänsä vaiheessa rintasyöpään.[/QUOTE]

Juuri nuorilla siitä enemmän, sun ja mun ikäisillä se on kaikist eniteen, joka kolmas kantaa suurin riski papillooma, eli 60%.... Valitettavasti mä en voinnut vaikuttaa siihen saanko mä sen vai en. Se tuli vaikka en ikinä harrastanut kenenkään kaa seksiä, siis tarkoitan irtosuhteita ja molemmat miehet oli täysin tarkistettu. Mutta se virus ei vaan testataan:). Hpv aiheuttaa monet muut syövät kans ja jopa tutkijat jos usko että rintasyöpä on kans yks syy, vaikka voit googlata, että nykyään kun ne kasvaimet tutkitaan parempi Hpv jopa rinta syöpä potilailla soluissa. Joko se on yleisyyden takia tai todellakin se on niin tuhoja virus

Mä en todellakaan panikoi joka asia. Mutta Hpv on sellainen virus joka aiheuttaa erilaiset syövät, mun mielestäni se ei ole mikään pieni asia. En mä ainakaan voi kuvitella elää sen viruksen kanssa, vaikka tottu siihenkin, mutta vähän ahdistava jos pakko lopun elämän asti pelätä jos se jotain tekee. Ainakin nyt olen siitä mieltä kun ei enää kyseistä virusta ole

Kun ne syövät voipi tulla muustakin. Tai joku muu sairaus. Toki joidenkin niiden syntyyn voi jollain lailla itse vaikuttaa, mutta itse uskon, että on ns. korkeimman kädessä nämä asiat.

Sä olet vielä kovin nuori, ja terve. Mutta kun saat vuosia lisää, niin tuppaa ihmisen elo olla sellainen, että niitä vaivoja ja sairauksia tulee.
Ne jollain lailla tähän ihmisen elämänkaareen kuitenkin kuuluvat.
Niiden kanssa vaan on elettävä. Opittava elämään, hyväksyttävä se, että elämään kuuluu ikäviäkin asioita, opittava se, että täysin huoletonta elämää ei olekaan.

• Tykkää
Reactions: Minna77
Kun ne syövät voipi tulla muustakin. Tai joku muu sairaus. Toki joidenkin niiden syntyyn voi jollain lailla itse vaikuttaa, mutta itse uskon, että on ns. korkeimman kädessä nämä asiat.

Sä olet vielä kovin nuori, ja terve. Mutta kun saat vuosia lisää, niin tuppaa ihmisen elo olla sellainen, että niitä vaivoja ja sairauksia tulee.
Ne jollain lailla tähän ihmisen elämänkaareen kuitenkin kuuluvat.
Niiden kanssa vaan on elettävä. Opittava elämään, hyväksyttävä se, että elämään kuuluu ikäviäkin asioita, opittava se, että täysin huoletonta elämää ei olekaan.

Mä jo komentoi että tietysti voi tulla. Mutta omasta terveydestä kannatta huolehtia silti. Täällä aika monet itke että on Hpv:n takia muutokset, silti hoidot ei paljon kiinnosta, hmm.. se on vaan ihmellistä mulle ja monet ymmärtäkseni pelkää elää pelon kanssa

[QUOTE="vieras";27106720]Mulla ei oo kondyloomaa kuin sulla. Kummalta mieheltä sen sait??[/QUOTE]

Tämä on vaikea tietä keneltä sen sain:) ehkä ei kummalta, ehkä jopa äidiltä

Tuon tekstin, jonka kopioit tänne, Milanna, ei minusta vaikuta niin luotettavalta. Jos asiaa kriittisin silmin katsoo; siinä ei viitettä kuka sen on kirjoittanut tai linkkiä englannin kielisiin ko. tutkimuksiin, ilman google translatea. Sen on voinut kirjoittaa periaatteessa kuka tahansa, kun se on noin tänne laitettu. Sen perusteella, se ei minua paljoakaan hetkauta, kun näin kärjistäen asiaa mietin.

Toisaalta, ei minuakaan huoleta ko. syöpä. Olen kunnollisissa, säännöllisissä seulannoissa. Eihän tuon rokotteenkaan takia voi jättää lääkärin kontrolleja kokonaan pois, kuiteskaan.

Kaiken lisäksi; erilaisia syöpiä, puhumattakaan muita vaaroja elämässä, on olemassa vaikka kuinka paljon. Voin itse sairastua, lapseni tai muut rakkaani voi sairastua milloin vain johonkin vakavaan syöpään, tai joutua johonkin onnettomuuteen. Elämä on arvaamatonta. En jaksa alkaa murehtimaan yhdestä yksitttäisestä asiasta edellä mainituista syistä yhtään sen enempää.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä