No niin mulla meni sulkuun äköjään mun rokote ketju Mel-2.... mutta kun monet epäilee ettei rokote poista viruksen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Niin ja ei se sun rokotteesi tarkoita sitä, että sulla seuraavan raskauden aikana olisi normaali PAPA. Raskaus itsessäänkin kun saa helposti PAPA:n poikkeavaksi ilman HPV:täkin. Siksi PAPAa ei saisi raskauden aikana ottaakaan, ettei aiheetta huolestuteta raskaana olevia naisia. Kun kerran gravidin naisen PAPA-vastaus HPV:llä tai ilman näyttää yleensä aina paljon graavimmalta kuin todellinen tilanne onkaan.
Poikkeava papa mulle ei häiritse, jos vaan papereissa ei ole kirjoitettu kondylooman aiheuttama muutos:) ja tiedä että raskaus tekee sen ilmankin siitä, puhumattakaan jos Hpv on

Palan tunne kurkussa on korvien välissä eli psykologinen juttu. Voi viitata myös siihen, että kilpirauhanen on suurentunut.

En ymmärrä, miten joku voi stressata mahdollisesta viruksesta näin yltiöpaljon. Tarvitsitkohan sinä enemmän jutteluapua ammatti-ihmiseltä. Surulliselta tuntuu nämä sinun juttusi. Toki, sinänsä lomamatkathan on todella kivoja ja virkistäviä :)
Hyvää loppulomaa.

Niinpä. Itelläni on HPV ja ei se aiheutta mussa oikeastaan mitään tunteita.

Niinpä. Itelläni on HPV ja ei se aiheutta mussa oikeastaan mitään tunteita.

ei minussakaan fyysisiä tunteita, mutta ehkä psyykisiä. Vaikka tietysti sen kans mä voi elää niin kuin kaikki muut naiset elää. Silti en halua joka papa koken jälkeen pelkää ja rukoilla ettei olisi mitään, eli aina vaan odotusta ja pelkoa koko elämää. Ehkä myös sinä oot sinä, sulle aivan sama onko sulla hpv tai ei. Mutta minä on minä mä kuuluun kategoriaan kelle epämukava elää sen kanssa :hug:... epämukava käydä papoissa, tarkistamaan suuta niin kuin 2 gynekologia mule sanoivat, no way, mä mielummin sinne käyn muuten vaan, mutta ilman pelkoa, siks täällä olenkin

varma yli 10 gynekologia... Sä voit vaan saada tietä onko sulla matala tai iso riski Hpv, kukaan ei sulle kerro onko se numero 16 tai 53..... Mexicossa kans ei enää tutkitaan, kun mun kaerit olivat ottamassa rokoten se oli silloin ja heiltä otettiin verinäyteet, ei enää tehdään, kun rahaa tuhlausta se vaan on. Lääkäriä kiinnosta vaan meneko E6 ja E7 geeni pois jos menee, hpv:ta ei enää ole olemassa

Miksi ihmeessä sun pitäisi tietää onko numero 16 tai 53 kyseessä :O Eikö oleellista olisi juuri tietää, että onko sinulla riski sairastua syöpään vai ei??? Sehän se koko PAPA:n ja tyypityksen idea on; seuloa riskiryhmään kuuluvat. Rahan tuhlausta on matkustaa toiselle puolelle maailmaa kokeellisen rokotteen perässä ilman, että on ensin tutkittu onko HPV:tä edes tarvetta yrittää hoitaa. Ei se, että selvittää Suomessa onko todellista syytä syytä huolestua vai ei (ennen kuin impulsiivisesti lentokoneeseen)...Ihan sama kuin että palokunta soitettaisiin sammuttamaan kynttilää. Yhä edelleen olen sitä mieltä, että sinua ovat hoitaneet puoskarit täällä Suomessa, jos ei sinusta kerran ole tyypitystä tehty. Yhdenkään sairaalan gynekologisella poliklinikalla (Varsinais-Suomessa) et ainakaan ole ollut potilaana, sillä muuten tyypitys olisi tehty. Tai sitten on ajateltu, että HPV:n aktivoituminen on johtunut raskaudesta ja on jääty odottamaan, että raskauden jälkeen tilanne normalisoituu, niin kuin se yleensä tekee (ja jos ei, niin sitten tehdään tyypitys).

Jos sinulla on ollut kondylooman aiheuttama muutos, niin olethan käskenyt miehesi mennä testeihin kondylooman varalta?

Miks? Kyllä se miehelläkin on ja miehillä sen ei tutkitaan Suomessa, kun mä pyysin monilta lääkäreiltä, he sanoivat se on turhaan. Must tuntu sulla on aika vähän tietoa näköjään ko viruksesta ja myös ettei miehiä tutkitaan ei tutkitaan Suomessa mutta missä mun kaverit asuu sillä tutkitaan, siks kun Hpv on hyvää bisness näköjään ja se on pelkästään rahastusta se tutkiminen. Mutta mies kans halusi sen rokotteen siks lähti mukaan, mies kans keräsi paljon tietoa tästä ja keksusteli myös mun tuttujen kanssa, koska yhden tutun mies kans sen oti ja sielllä maassa missä siitä tutkitaan sillä hävisi koko Hpv nopeasti 5n rokoteen jälkeen, niin ja miehille pistetään 3 rokotetta käsiin alussa ja 2 viimeistä... no joku voi arvata mihin:D

Miksi ihmeessä sun pitäisi tietää onko numero 16 tai 53 kyseessä :O Eikö oleellista olisi juuri tietää, että onko sinulla riski sairastua syöpään vai ei??? Sehän se koko PAPA:n ja tyypityksen idea on; seuloa riskiryhmään kuuluvat. Rahan tuhlausta on matkustaa toiselle puolelle maailmaa kokeellisen rokotteen perässä ilman, että on ensin tutkittu onko HPV:tä edes tarvetta yrittää hoitaa. Ei se, että selvittää Suomessa onko todellista syytä syytä huolestua vai ei (ennen kuin impulsiivisesti lentokoneeseen)...Ihan sama kuin että palokunta soitettaisiin sammuttamaan kynttilää. Yhä edelleen olen sitä mieltä, että sinua ovat hoitaneet puoskarit täällä Suomessa, jos ei sinusta kerran ole tyypitystä tehty. Yhdenkään sairaalan gynekologisella poliklinikalla (Varsinais-Suomessa) et ainakaan ole ollut potilaana, sillä muuten tyypitys olisi tehty. Tai sitten on ajateltu, että HPV:n aktivoituminen on johtunut raskaudesta ja on jääty odottamaan, että raskauden jälkeen tilanne normalisoituu, niin kuin se yleensä tekee (ja jos ei, niin sitten tehdään tyypitys).

Missä sellainen testi on?:D Onko mulla riski sairastua syöpään tai ei, kukaan lääkäri ei siitä edes osaa ennusta:D.... Kyllä mulla on tutkittu koepalat ja koepaloissa oli suurin riski Hpv/kondylooma siis. Rahan tuhlausta ja hermojen tuhlausta on käydä sen kanssa koko elämän ajan gynekologeilla ja tutkia alapäätä, myös pelätä aiheuttako se jotain muutakin minussa... Miks sä kokoajan sen rokoten vastaan:), toisalta ymärrän sua, kun alussa en itsekään uskonut, mutta nyt tiedän aivan varmasti se on hyvää, myös kun sain Suomalais lääkäriltä hyväät uutisestkin jotka toivosivat mulle hyvään matkan, sekin jo tekee paljon että aloitat luota vielä enemmän.... vaikka niin kuin jo sanoin minä 6-7kk yritin kerätä tiedot ennen kun olin varma että se on tosi hyvää ja että uskallan sen ota ja se onkin hyvää:), en muuten olisi siitä maonostanut, kun en ole mikään tappaja enkä halua ihmisille pahaa vaan pelkästään hyvää

Miksi sä Venakko et vastaile täällä mihinkään muihin ketjuihin kun omiisi tai missä kysellään jo otsikossa sinusta tai papasta yleensä. Olet aika minä keskeinen ihminen.

Ihan vain sillä, että kondylooma on sukupuolitauti.

se on sama asia kun papilloomavirus, kondylooma matala riskia miehillä tutkitaan, tai oikeastaan se ei tarvi edes tutkia kun se näkyy. Iso riski, eli liitteä kondylooma kukaan ei tutki, eikä myöskään kukaan tutki oletko papilloomaviruksen kantaaja. Jos siitä aloitetaan tutkia niin kuin mulle yks gynekologi sanoi, niin resurssit loppu ja äkkiä, kun pakko pistää koko Suomi tutkimukseen, siksi yhtäkään miestä ja naista ei tutkitaan oletko kaantaja tai ei, jos yhtä vaikka naista tutkitaan ilman poikkeava papa niin sitten pakko toistakin tutkia kun sekin ehkä halua, siks yhtäkään naista tai miestä kukaan ei tutki.... jos ymmärrät mitä mä tarkoitan

Että naisella on kondylooma, joka on tarttunut mieheen, mutta miestä ei tutkita ja hoideta, vaan nainen vain tutkitaan ja hoidetaan. Sittenhän se kierre on valmis.

Google-kääntäjä

Kuulosta ehkä tyhmältä, mutta mun oli pakko laita tämän linkin, jos joku halua voi laita mulle yv:n ja voin kertoa miks kyseinen hlö siitä halua huuta facebookissa ja kertoa sen muutenkin koko maailmalle.... mutta en voi siitä sanoa täällä miksi, se on aika sekava juttu, mutta jos joku asiasta on kiinnostunut niin laitakaa yv.... ja juu nyt se kuulosta tyhmältä mä tiedän:)

[QUOTE="Nami";26348282]http://fi.wikipedia.org/wiki/Kondylooma[/QUOTE]

en ole avaannut linkin mutta tiedän mitä sä tarkoitat, niin ei, kyseinen kondylooma on harvinaista, kyseinen papilloomavirus mikä kannan mäkin tai osaa jo siitä toivottavasti, siks kun sain jo 3 rokotetta, niin siitä kantaa monet meistä, se ei näy, se vaan voi joskus näkyä poikkeavana papana

[QUOTE="Nami";26348304]Ok! Oikeasti järkytyin kun näin kuvat.[/QUOTE]

Miks järkytyit? Elämää on, ei sellaisille jutuille voi mitään joskus

Ei ole vieläkään kuulunut Venakolta linkkiä tieteelliseen tutkimukseen, jossa todettaisiin rokotteen tehoavan 100%, vaikka sellaisen lupasi postata.

[QUOTE="yrittaja";26349155]Ei ole vieläkään kuulunut Venakolta linkkiä tieteelliseen tutkimukseen, jossa todettaisiin rokotteen tehoavan 100%, vaikka sellaisen lupasi postata.[/QUOTE]

hei nyt mä meen nukkuman ja huomena laitan ja kerron sulle, kun mä puhuin lääkärin kanssa taas tänään IHAN palstan takia halusin ota asioista selv että saa selitettyä oikein ja laita oiket tietelliset linkit:).. selitämistä on paljon siks sen teen huomenna kun saan levätettyä, mutta vasta yöllä, kun heti kun mä herään mun pakko mennä pois, kun me ajaamme yhteen kaupunkiin ja illalla tullaan takas, siis se tarkoita että huomenna aamulla mä teile sen laitan vast:| sorry...

mutta jos jotain Yv:lläkin saa kysyä:)

Milloin hoitoon?

Jos sukuelimissä, välilihassa, perävaossa tai peräaukossa on vaaleanpunaisia pieniä kasvaimia tai kukkakaalimaisia rykelmiä, on aika hakeutua ensi tilassa lääkäriin. Naisilla emättimen ja kohdunsuun muutoksia seurataan Papa-kokeella.

Kondyloomien hoitona käytetään penslausta 0,15 %:lla podofyllotoksiiniliuoksella, 0,5 -prosenttista podofyllotoksiinivoidetta, imikimodivoidetta, jäädytystä, sähköhyydytystä (polttoa) tai laserkäsittelyä. Kondyloomat uusiutuvat helposti hoidon jälkeen. Myynnissä on myös kaksi rokotetta, jotka ehkäisevät kahden yleisen kondyloomatyypin tarttumiselta (HPV-16 ja HPV-18). Toinen ehkäisee myös kahden muun kondyloomatyypin tarttumiselta (HPV-6 ja HPV-11). Rokotteita saa vain reseptillä ja ne tulee itse maksaa. Täyden vaikutuksen saamiseen tarvitaan kolme rokotusta. HPV-rokotus saatetaan lähivuosina liittää kansalliseen rokotusohjelmaan, jolloin sitä ei tarvitse itse maksaa.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä