Miksi luottotiedoton on kuin rutto?!!

• Viestiketjun aloittaja Rutto
  • Ensimmäinen viesti
"Maira"
En tiedä mutta saman aikoinani huomasin, yks virhe tyhmyyksissään ja sen jälkeen kaikki oli pari vuotta ihan kuralla, meiltä evättiin jopa vakuutus syntymättömälle lapselle vaikka mies olisi sen ottanut koska asuin samassa taloudessa...

Ja mitä siihen tulee et kuinka luotettava henkilö on niin tuon yhden virheen jälkeen olen ollut tarkempi raha-asioissani kuin koskaan ennen.

"Piparnakkeli"
Pankkivirkailija oli asiaton. Sinä olet asiakas ja hän asiakaspalveluammatissa. Näemmä se on sitten korkeaa ammattitaitoa jos osaa hoitaa asiakkaan kuin asiakkaan asiallisesti, vaikka taustalla olisi merkintöjä maksuongelmista.

Mutta noin muuten luottotiedoton kyllä meinaa mullekin holtitonta ihmistä, tiedän kyllä että on monenmoisia tarinoita huonojen taloustilanteiden takana, mutta niin monesti se on sitä että ostetaan vaan velaksi lisää ja lisää, omaa typeryyttään ja nämä joita elämä on tosissaan potkinut päähän, jää noiden oikeiden tunareiden varjoon.

Suomessa ikävä kyllä on noin ehdoton tuo järjestelmä, että luottotiedot joko on tai sitte ei.
Tuon pankkivirkailijan toiminta oli kyllä asiatonta ja voisit jopa harkita valituksen tekemistä.

Miljoonalla suomalaisella
on maksuhäiriö merkintä!!!
http://yle.fi/uutiset/maksuhairiomerkinnat_rajussa_kasvussa/6211898
Kyllä tuolla määräällä luottotiedoton löytyy joka huushollista, tai vähintään sukulaiselta, tutulta, kohteletteko näitä ihmisiä eriarvoisesti? Näistä ei vain puhutu on joku ihmeen tabu.
Mä en pidä maksuhäiriömerkintää minään ihmeellisenä asiana.

Millä tavalla luottotiedottomuus tekee minusta pahan ihmisen? En tietääkseni muiden rahoja velkoihini käytä, enkä varasta toisilta rahaa. Itse minä veloistani kärsin, niin mitä ihmeen mielihyvää siitä saa kun voi toista katsoa kuin ruttoa?
Itseasiassa velkojasi näkevät asian siten että olet epärehellinen ja varastanut rahat heiltä. Sillä niillä rahoilla, mitä he eivät ole sinulta saaneet, olisi heidän pitänyt maksaa palkat työntekijöille ja tukkureille jne. jne.
Ei ne rahat mitään "turhaa" ilmaista rahaa ole niille firmoille.

Ihminen näkee ja kokee sen mihin uskoo. Luottotiedottomuus on monelle käsittämätön kirosana, jota pelätään viimeiseen asti ja hävetään suunnattomasti ja sen jälkeen hän kokee itse muiden käytöksen oman uskonsa mukaan. Ulkopuolinen voisi nähdä tilanteen aivan toisin.

Rutto
No ihan rehellisesti jos puhutaan, niin ensimmäisenä kysyisin miksi lapsesi vietiin ja taustat siihen.
Toisekseen, "pelkkä" se seikka, että lapsi viedään, ei aiheuta luottotietojen menettämistä.
Kolmanneksi, joo, valitettavasti sinua katsotaan vinoon. Olet onnistunut tuhoamaan taloudellisen tilanteesi - eikä tähän ole vielä saatu ainakaan aloituksesi perusteella mitään järkevää selitystä.

Miksi pankin pitäisi luottaa sinuun jos tämä on se, mitä heille kerrot? Aika huteraa...
Tarttisko katsoa peiliin, vai haluatko kenties valaista tilannetta enemmän jotta voisimme olla "sinun puolellasi", jota ilmeisesti pahasti kaipaat?
Lapsen vei äkillinen kuolema.

En ole pankille alkanut kertomaan mitään sen tarkemmin ja toki ymmärrän että pankin pitää varmistaa selustat jne mutta kun olemme olleet moitteettomia asiakkaita vuosien ajan niin en tajua miksi olen niin "likainen". Toisaalta se kertoo hyvin paljon ihmisen arvomaailmasta, jos pelkästää tieto luottotiedottomuudesta saa suurinpiirtein kakomisrefleksin aikaan.

Rutto
Niin ja olen aikaisemminkin asioinut pankin kanssa nyt kun ei ole ollut luottotietoja, mutta ikinä ennen en ole saanut näin tylyä palvelua kuin tänään. En odota, että päästä silitetään vaan että minua kohdellaan kuin ihmistä, koska se minä kaikesta huolimatta olen.

Rutto
[QUOTE="mie";27091352]usko, että suuri osa velallisista pitää vuosittain maksuvapaita kuukausia. Ne lainaa omaavat henkilöt, joita tunnen, eivät ainakaan ole näin tehneet.[/QUOTE]

No minun tuttavistani suurimmalla osalla on ainakin se 1 maksuvapaa kuukausi/vuosi,osalla 2kk.

Niin ja olen aikaisemminkin asioinut pankin kanssa nyt kun ei ole ollut luottotietoja, mutta ikinä ennen en ole saanut näin tylyä palvelua kuin tänään. En odota, että päästä silitetään vaan että minua kohdellaan kuin ihmistä, koska se minä kaikesta huolimatta olen.
Yksi ihminen kohtelee huonosti pankissa? Itse olisin kyllä huomauttanut ja vaatinut asiallisempaa suhtautumista.

Pqs
Otan osaa lapsesi kuolemaan. Tein samoin kun pääni ei kestänyt kohtukuolemaa laskettuna päivänä. Tuolla tuo kasa avaamattomia laskuja on varmaan puoli metriä korkea. En sentään tappanut itseäni. Nyt alkaa vähän helpottaa muuten mutta velkahelvetti edessä. Määräaikainen työ josta piti vakinaistaa loppui. Ei vakinaistettu koska pomo kuuli masennuksestani. Äitiyslomalta työttömäksi.

"vieras"
Teetkö itse muista turhia yleistyksiä kokemasi perusteella? Yksi virkailija kohtelee sinua huonosti ja sitten luottotiedoton on kuin rutto.

"vieras"
No minun tuttavistani suurimmalla osalla on ainakin se 1 maksuvapaa kuukausi/vuosi,osalla 2kk.
Se selittääkin sitä miksi niissä luottotiedoissa on ongelmia, jos on tällaisia perustavalaatuisia väärinkäsityksiä lainanmaksusta. Lyhennysvapaata pidetään jos siihen on joku oikea syy eikä siksi että sattuu huvittamaan. Jos käytät sen turhaan, et ehkä saa lyhennysvapaata uudestaan työttömyys tai sairastumistilanteessa.

"vieras"
Mikä tuossa virkailijan käytöksessä oli asiatonta? Takaajaa kuuluu informoida sun merkinnöistää, velanhoidon tilanteesta jne ja hän näki että takaaja on se asiakas tuolla käynnillä. Harmittavaa ettei sinusta se tuntunut mukavalta, mutta ei tossa mitään asiatontakaan tapahtunut.

Se että virkailija ei hymyile sinulle ei ole asiatonta.

Rutto
[QUOTE="vieras";27091464]Teetkö itse muista turhia yleistyksiä kokemasi perusteella? Yksi virkailija kohtelee sinua huonosti ja sitten luottotiedoton on kuin rutto.[/QUOTE]

Tuo oli vain yksi monista joilta olen saanut tylyä kohtelua

Rutto
[QUOTE="vieras";27091523]Mikä tuossa virkailijan käytöksessä oli asiatonta? Takaajaa kuuluu informoida sun merkinnöistää, velanhoidon tilanteesta jne ja hän näki että takaaja on se asiakas tuolla käynnillä. Harmittavaa ettei sinusta se tuntunut mukavalta, mutta ei tossa mitään asiatontakaan tapahtunut.

Se että virkailija ei hymyile sinulle ei ole asiatonta.[/QUOTE]

Tottakai takaajan kuuluu tietää minkälaiselle lainalle ja lainaajalle hän on takaajana(se ei ollutkaan jutun pointti!). Jos sinä menisit puolisosi kanssa vaikka pankkiin ja virkailija olisi mielin kielin puolisollesi ja aina kun luo katseensa sinuun naama venähtää, niin sekö on sinusta ok? Olen itsekkin asiakaspalvelija ja jos minä kohtelisin noin asiakkaitani niin kyllä siitä tulisi sanomista.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27091644]Miksi monet ihmiset tietävät luottotiedottomuudestasi?[/QUOTE]

Karu totuus on että luottotiedottomuus voi vaikuttaa yllättävän moneen yksinkertaiseenkin asiaan, halusit tai et ja riippumatta siitä kenelle olet itse asiasta kertonut.

"vieras"
Tottakai takaajan kuuluu tietää minkälaiselle lainalle ja lainaajalle hän on takaajana(se ei ollutkaan jutun pointti!). Jos sinä menisit puolisosi kanssa vaikka pankkiin ja virkailija olisi mielin kielin puolisollesi ja aina kun luo katseensa sinuun naama venähtää, niin sekö on sinusta ok? Olen itsekkin asiakaspalvelija ja jos minä kohtelisin noin asiakkaitani niin kyllä siitä tulisi sanomista.
No hei. Naisena varmaan tiedät, että on naisia, jotka mielellään tuollaisissa tilanteissa osoittavat ylemmyyttään.

Rutto
[QUOTE="vieras";27091644]Miksi monet ihmiset tietävät luottotiedottomuudestasi?[/QUOTE]

No tietynlaisissa tilanteissa on tullut puhetta esim. juuri lainoista,luotoista jne ja sitten on tullut esille että en kykene saamaan enää mitään, koska ei ole nyt luottotiedot kunnossa. En jaksa alkaa keksimään mitään muita sepostuksia, olen oppinut puhumaan aroistakin asioista suoraan ja valitettavaa huomata miten monet eivät ole siihen valmiita vaan sepitetään ihmeellisiä tarinoita.

Todellisia ystäviä se ei tosin ole onneksi kadottanut minnekkään vaikka tällainen olenkin.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27091668]Karu totuus on että luottotiedottomuus voi vaikuttaa yllättävän moneen yksinkertaiseenkin asiaan, halusit tai et ja riippumatta siitä kenelle olet itse asiasta kertonut.[/QUOTE]
No ei, jos ei halua ja järkevä ihminen ei halua. Miehen kautta hoituu melkein mikä vaan. Ei tarvitse hattu kourassa mennä hakemaan liittymää ym.

Yhteistyössä