G
guesti
Vieras
Olen tässä viimeisen kuukauden ajan miettinyt miksi kaikki vaahtoavat joulusta. Yleensä ollaan todella stressaantuneita kun pitää siivota, pitää ostaa lahjoja, pitää koristella, pitää laittaa kauheasti ruokaa, pitää.... lista joillakin tuntuu olevan vailla loppua näin jouluna. Itse sanouduin irti joulustressistä ja pakoista jo monen monta vuotta sitten. En ole varmaan kertaakaan aikuisena viettänyt ns. perinteistä joulua. Olen kyllä käynyt sukulaisten luona esim. aattona ihmettelemässä heidän törsäystä ja joulupuuhia, mutta itseeni se ei ole kiinnostanut.
Tänään mies lähti lapsemme kanssa mummolaan ja itse jäin kotiin nautiskelemaan hiljaisuudesta ja siitä että kerrankin saa olla yksin ihan rauhassa. Siivosin aivan kuten yleensäkin minulla on tapana näin maanantaisin. Pesen pyykkiä ja laitan itselleni ruokaa. Käytän kohta koiraa lenkillä, istun hetken vielä netin äärellä ja sitten käyn saunassa. Meiltä ei löydy kotoa mitään viitteitä siitä, että olisi joulu.
Löytyykö tältä palstalta muita joille joulu on ihan perusarkea ja joulun viettoon ei kuuluu mikään perinteinen hössötys?
Tänään mies lähti lapsemme kanssa mummolaan ja itse jäin kotiin nautiskelemaan hiljaisuudesta ja siitä että kerrankin saa olla yksin ihan rauhassa. Siivosin aivan kuten yleensäkin minulla on tapana näin maanantaisin. Pesen pyykkiä ja laitan itselleni ruokaa. Käytän kohta koiraa lenkillä, istun hetken vielä netin äärellä ja sitten käyn saunassa. Meiltä ei löydy kotoa mitään viitteitä siitä, että olisi joulu.
Löytyykö tältä palstalta muita joille joulu on ihan perusarkea ja joulun viettoon ei kuuluu mikään perinteinen hössötys?