Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Tervetuloa syksyiseen Suomeen Viljonkka! Toivottavasti oli ihana reissu ja pahoittelut tädistä!

Chrissy Tosi lupaavalta jo näyttää, mäkin peukutan ja jännitän vahvistumisen puolesta :popcorn: Uutta testiä vaan kehiin ja heti tänne infoa!

hetamille taas yhdet paranemistoivotukset!

Onnea kaikille oviksiin, nyt vaan peitot heilumaan kaikilla ja sormet ristiin :)

ON: täällä jo odotellaan tätiä kylään loppuviikosta, ei kyllä tunnu missään miltään, että ainakaan plussaa tarttisi pelätä :|
 
Chrissy72, kyl sielt koht vahva punanen tulee :heart:

Viljonkka, tervetuloa takaisin ja onnea ensi kierrolle!

Mylvinen, toivotaan parasta ! =)

Näinhän se on taas tämä yövuoro lähtenyt käyntiin, onneksi ei montaa yötyötä listassa ole. Ei oo meinaan tää valvominen oikein mun juttu. Ja yöllä kun on töissä niin tulee hirveesti luettuu kaikkia vauva juttuja, jotka ei ehkä paranna tätä vauvakuumetta, päinvastoin =) mutta hyvää kannattaa odottaa <3

Nyt oikein suuria plussatuulia kaikille oviksille ! Että saadaan paljon plussia lisää :heart:
 
Keskiviikko 5.9. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

lady1979 (33)...........kp 38/28-30.........yk 6......... ya 12/11 ......... 1.
Chrissy72 ...............kp 37/26.................yk4.. ...ya 5/12..............
Mathilda83.............kp 36/28-30 ........ yk2 ........ya 6/12 .............. 1.

Ambrosia85(27)...... kp 29/28-31(C) ........yk20 .....ya 10/10.......... 1.
Nompparelli(28) ......kp 28/26-42 .........yk7....... ya 11/2011......... 1.
Emily90.................. kp 28/40-42................................................ 1.
kultsipallo...............kp 26/26-29..........yk1.......ya 8/12............1.
minmaria...............kp 26/ 36..............yk1.......ya 8/12......... 1.
*SuAnn........................kp 26/?..................yk1....... ya 6/12......... 1.
Mylvinen(24)............kp 24/28..............yk 1.............................1.
Hetami................... kp 23/30............... yk2............................ 2.
miss_piggy (31v).... kp 20/38-66 .........yk 4 ......ya 03/12........ 1.

Sunflower11....... kp 19/24-28.........yk22.........ya 12/2010.........3.
wilma79...............kp 18/27-29............... yk 1 ......ya 9/12....... 2.
Markke................. kp 16/30............yk3...........ya 6/12..........2.
jenni_noora(28).....kp 16/28-? (TT).........yk 8.......... ?................ 2.
Bambini................kp 16/28-30..........yk 1-2....... ya 7-8/12........ 2.
HopeAgain(36) ........kp 15/32............ yk 2 ........... ya 7/12 ......... 1.
papunen84 ............kp 14/27-30............ yk1............. ya9/12 ....... 2.
AnnuLiisa..............kp 13/28-30........yk 2 ............. ya 8/12......... 1.
kärpässieni85.........kp 11/29........... yk2................................. 3.
mavli....................kp 11/28 ..........yk 17 ...........ya 3/11 ............ 1 .
Fiinaliina................kp 11/32...........yk2 ..............ya 7/12........... 1.

Pintsu..................... kp 9/29 ...............yk 2 ........ya 8/12........... 1.
Viljonkka (26).........kp 9/30-35.......yk 7............. ya 3/12............1.
jeennaa.................. kp 8/?................ yk 1............ ya 8/12.......... ?
Lemontree-86...........kp 7/25-33...............yk3 ........ya 7/12........... 1.
Luna85(26).................kp 6/29-38..........yk 7............ 2/12 ........... 1.
Slartibart(25).............kp 6/? (C+T)........... yk1..........ya3/12....... 1.
Nompparelli(28) ......kp 5/26-42 .........yk8....... ya 11/2011......... 1.
Emppuli83(29)........kp 3/28............yk3........ya 5/12(km8/12)....... 1.
-PikkuMyy- ...............kp 2/36............... yk 8 ......ya 1/12....... 1.




Day Past Ovulation:
Sunflower.....................dpo 3
bambini........................dpo 2
miss_piggy....................dpo 2



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

eleonoora86
Amiraali (lokakuu 2012)
eternal-live




Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
kääkkis
Lumihippu
Pionia
another
Dyes
viisikko <3




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu 2012: eufemia(yk2), hintrikka(yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus(yk4)
Syyskuu: Heiverö(yk1)






kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
Ambrosia85 & Sunflower

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56 niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiivset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.




+++++ PLUSSARIKASTA SYYSKUUTA+++++



Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>[/QUOTE]
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussanneille!!! :heart:

Ja tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille!

Ja tervetuloa uusille!!! :)

Mylvinen ehkä se oireettomuus sitten tarkkoittaakin sitä itteään? :) Mulla ainakin silloin kun esikoisesta plussasin, niin kaikki oireet alkoi vasta reilun viikon päästä plussatestistä. Et jos oisin vaan oireitä kytännyt niin en ois ikinä arvannut et oisin ollut raskaana..!

ON: hiljaiseloa täällä palstalla oon pitänyt.. lukenut oon kyllä päivittäin, mutta eipä oo ollut kauheesti mitään uusia tuulia itellä josta ois kertoillut ja töissäkin on ollut vähän kiirettä ja kotona toi esikko on pitänyt kiireisenä, kun on nyt innostunut kiipeilemään joka paikkaan ja tekemään kaiken pahan minkä vaan keksii, niin ei uskalla hetkeksikään jättää sitä itekseen ja vahtimatta.. :headwall:
Täällä nyt talletuksia tehty, ovista en sen kummemmin ole pongaillut, mutta näillä näppäimillä sen pitäis kierron mukaan olla ja jottain oiretta siihen suuntaan on ehkä ollut, joten se homma on hoidossa.. nyt alkaa sitten vaan jännäilyt, että tuottaako tää kierto toivotun tuloksen! Ehkä se sitten parin viikon päästä tiedetään..! :)

Kovasti plussatuulia kaikille!!!! +++++++++:whistle:
 
TODELLA ihanaa, että täällä osalla raskautumiset onnistuu heti ekalla yrittämällä! Olen melkein jo luopunut toivosta, että loppuvuoden aikana saataisiin "pähkinä" aluilleen, mutta nyt kun täälläkin on osalla tärpännyt heti, en menetä vielä toiveita, ja haaveilen siis rauhassa jatkossakin. Siispä toivon SUURET plussapuhurit kaikkien yli puhaltelevan :D

Siellä oli Vilijonkka ollu reissussa.. missä päin Kreetaa olitte? Me suunnataan samaan paikkaan, pieneen kylään -Kato Stalos syys-lokakuun vaihteessa. Toivon tosiaan, että siellä mies innostuu jättämään ehkäisyn lopullisesti pois. Viimeiset pari puuhailukertaa on menty keskeytetyllä, koska kondomit ovat loppu, enkä ole niitä lisää hakenut (ostohan jää aina mun harteille). Enkä enää niitä aiokkaan lisää hommata. Ja HEI, KOHTA TOSIAAN mäkin PÄÄSEN teidän LISTALLE :heart:

Ehkä hieman pinnallista ajattelua, mutta mietittekö koskaan vauvahaaveiden ohessa, millätavalla oma keho voi muuttua? Olen nähnyt niitä "kauhukuvia", kun vatsanahka roikkuu polvissa synnytyksen jälkeen, mutta sitten on taas niitä, joista ei edes näy koko synnytys. Johtuuko tämä ihan kehon yksilöllisistä ominaisuuksista, vai siitä, että on antanut painoa tulla vaikka 20kg raskauden aikana lisää? Mitäs mieltä olette? En kovin pinnallinen ihminen ole, minulta löytyy raskausarpia takamuksen ympäriltä ja rinnoista (joskus murrosiässä ilmestyneet, kun tuo takalisto ja tissit kasvoivat hetkessä), mutta jotenkin timmin vatsan menettäminen tuo haikean olon. Tässä on nyt harrastettu kuntosaleilua monta vuotta, jonka johdosta tuo sikspäkki näkyy vatsaa jännittäessä. Tuntuu hurjalta menettää se, mutta tietenkin se "pähkinä" on tärkein. Venytän vaikka otsanahkani, jotta oman nyytin saisin :rolleyes:
 
Markke Toivottavasti olisi sitten niin, olisin vaan halunnut jo testailla lähipäivinä, jos jotain oireita/toiveita olisi asian suhteen ollut mutta eiköhän tässä nyt rauhassa vaan odotella kierron loppuun :)

Amiraali Itsellä on pinnalliset asiat monestikin mielessä mutta on huomannut (onneksi), että mitä pidemmälle ajatus lapsesta on muodostunut ja yrityksen saanut alkuun alkaa tuollaiset asiat tuntumaan toissijaisilta :)
Itse olen ollut aina hyvin hoikka ja uskon, että saan vartaloni kuntoon myös raskauden jälkeen. Kyllähän kaikki julkkismammatkin saavat kroppansa kuntoon hyvinkin nopeasti koska on PAKKO töiden ym. takia. Raskausarvet ovat sellainen asia mihin ei hirveästi pysty itse edes vaikuttamaan, joten niitä en ole jaksanut murehtia laisinkaan. Vartalosta ainut mikä vähän surettaa etukäteen on rinnat. Nille kun ei mitään oikein ole tehtävissä itse :(
 
kääkkis
Amiraali : Itselleni on tullut raskauksien aikana suht vähän kiloja ( esikoisen 12, keskimmäisen 10 ja kuopuksen 5 ) ja synnytyksen jälkeen jäin alkupainosta vielä miinukselle tuon jälkimmäisen jälkeen. Silti kroppa on muuttunut, mutta on aika paljon varmaan geeneistäkin kiinni. Tuntuu, että 2 ekan raskauden jälkeen palautui ihan kivasti, mutta kolmannen jälkeen " reppu " jäi :/ Liikkumaan olen lähtenyt heti, kun olen vain pystynyt, mutta olen siis myös kova herkuttelemaan. Raskausarpia on tullut joka kerta, on reisissä ja vatsassa, mutta niistä en jaksa välittää. Samat on käynyt äidilleni, vaikka hän ei ole yhtä kova ruuan perään kuin mitä minä olen. Rinnat ovat mielestäni ihan kivat, ei ole arpia, eivätkä ne kamalasti omaan silmään ainakaan roiku :D Imetin esikoista 1v., toista 10kk ja nuorimmaista 1v.1kk :) Eipä nuo vartalonmuutokset ole haitanneet ihmeemmin elämääni, vastapainoksi on tuo mieskin kasvattanut vähän vatsaa :D

Mulla siis esikoinen syntynyt hätäsektiolla, keskimmäinen alateitse ja nuorin kiireellisellä sektiolla. Voi olla, että noi sektiotkin ovat vaikuttaneet, ettei vatsanahka oikein palaudu :/
 
Pahoittelut -PikkuMyy-lle uudesta kierrosta!

kovin yksilöllisiähän tuntuu "pysyvät" muutokset kropassa olevan :)
Tiedän muutaman mamman joista ei uskois päällepäin että on yhtäkään lasta maailmaan saattanut viime vuosina, eivätkä tosiaan ole edes mitään harrastaja-urheilijoita :)
Muutamat taas saaneet itsensä kuntoon liikunnalla ja kyllähän löytyy näitä keillä reppu ja/tai rinnat roikkuu.

Mulla ei oikeastaan päähän mahdu mitään ulkonäköseikallista pelkoa. Pco:n myötä mulla on finnejä naamassa (joten hormooninäpyt your welcome!), vatsa kokoajan pömpössä ja edessä.
Ja ylipainon myötä myös raskausarpia lantiossa ja reisissä.

Nyt kun oon alottanut tämän painonpudotus projektin niin pelkään ehkä eniten sitä raskauden tuomaa painoa ja kokoa. Koska on ollut niin iso asia saada vaatekokoa pienemmäksi ja painoa pois. Tuntuu suorastaan hullulta haluta raskaaksi ja kasvattaa taas vatsaa ja painoa :)
 
Kiitos Mylvinen, jospa se oireettomuus oiski hyvä merkki, et ois eka jolle niin käy, pidetään peukut!

Kiitos myös jeennaa :) toivottavasti yövuoro sujui hyvin!

Amiraali: kyllä mäki oon sitä pohtinu et ku nytki on välillä niin epätyytyväinen ulkonäköönsä niin entäs sitte raskauden jälkeen!? oon kyllä yrittäny miettiä et se on pieni uhraus siitä mitä saa tilalle ja et ehkä imettäminen sit auttaus takas kuosiin pääsemisessä mutta hmm..eikai meidän auta ku ottaa se riski ja surra sit myöhemmin :D Ihanaa, pääsette sitte reissuun, toivotaan et saatte projektin siellä aluilleen, jee! me oltiin itä-kreikassa, hersonissoksessa. Onko se teidän paikka idässä vai lännessä eli lennättekö haniaan vai heraklioniin? me lennettiin heraklioniin, se paikka oli ihan siinä lähellä. Ihanaa oli :) kivaa reissun odotusta!
 
ON: Kylläpä nosti mielialaa kun äsken töistä kotiin tullessa odotti kutsu kolposkopiaan (ASC-H epäily vahvasta solumuutoksesta) muutaman viikon päähän :( Kiva kun juuri nyt kun yritetään raskautua tuleekin jotain tälläistä eteen...
 
Heips!

Olen ollut tuolla clomittarissa, mutta ajattelin ilmoittautua tähänkin pinkkaan kun oon teidän juttujanne käyny lukemassa jo muutaman viikon.

Eli kohta 25-vuotias ikinuori olen ja ensimmäinen lapsi on haaveissa. Isännän kanssa ollaan oltu 5 vuotta yhdessä, neljä kihloissa, on talot ja autot ja lemmikit jo. Päätettiin ottaa seuraava askel ja maaliskuussa jätin pillerit pois. Menkat antoivat odottaa itseään ja epämääräisyyden takia menin elokuun lopulla yksityiselle gynelle, joka totesi mulla pcon. Sain clomifen ja terolut -reseptit ja niillä nyt yritetään nyyttiä saada aikaiseksi.

Rivi näyttäis vähän niinku tältä 6/?, yk1, ya3/12, clomi+tero, 1.
Kiitos ahkeralle päivittäjälle. :)

Ei muuta kun syyspuhureita kaikille!


Voi ei, Mylvinen, varmaan turha lohduttaa että hyvä kun tutkivat kaikki solumuutokset. Tsemppiä kokeisiin, kaikki on varmasti ihan hyvin!
 
Mylvinen, johan nyt tulee hirmu monelle noita kutsuntoja noihin solumuutoksen jatkotutkimuksiin :hug:
Mut ei se välttämättä maailmanloppu ole, hyvähän se on että on kaikki kunnossa kun raskaus alkaa!

Tosta kropan muutoksista ym.. mä lopetin tupakoinnin osaks siks että voin olla hyväks esimerkiks miehen pojalle.
Samasta syystä oon muuttanut elämän tapoja ja aion päästä normimittoihin. Jos raskaudun niin raskauden jälkeen myös.
Haluan olla hyvänä esimerkkinä jälkeläisille :)

Slartibart. Tervetuloa! "kiva" saada toinenkin clomilainen tänne! mulla tosin clomikierrot toistaiseksi syöty ja odottelen naistenklinikan aikaa ja lisätietoja jatkosta :)
 
HEIPÄ HEI, pahoittelut tästä piiitkästä tauosta. Olin reisuun päällä Oulun suunnilla. Mutta täällä sitä ollaan taas. :)

Onnea hurjan paljon tällä välillä plussanneille :flower: ja erittäin isot pahoittelut tädin saaneille! :hug:

Tilasin tänään raskaustestejä ja ovistestejä vinon pinon kaappiin, malttamattomana odottelenki sitten niiden tuloa koti ovelle. Nää menkka jutut on ollu hieman epäselvät nyt viimeaikoina. Poistatin ehkäsykapselit tiistaina (28) päivä ja menkat alko sitten Torstaina (30) päivä ja loppuivatkin eilen. Epäselvänä pidän olivatko kyseiset mekat luomumenkat vai eivätkö olleet.. Aikaisemmin ehkäsykapselin aikana menkat on tullu kuun vaihteessa (päivät heitelleet jonkun verran) mutta aikaisemmin luomumenkkani ovat tulleet myös loppukuusta.. o_O

Yritys on alkanut Sunnuntaina (2) päivä. Mutta miten hemmetissä osaan merkitäkkin sitten menkkani kun en tiedä edes menkkojen aika väliejä!? Viisaammat jelppiä! :D Ei kellään sattuis olemaan vinkkejä miten mä nuo kerto päivät lasken tän ihme menkka sössön jälkeen? :D Nii joo ja yrityskerta on 1 Muuten osaanki tuon listan tehdä menee varmaan jotenkin näin:
eternal-life..................... kp --/--? ...............yk 1 ........ya 9/12........... 3. ?? Toivottavasti joku nyt tästäkin ottaa selvää, meinaa nää mun selitykset voi joskus hieman olla epäselviä. :D

Vielä tuohon laskuriin.. Laskin näiden viimeisten menkkojen mukaan nyt niin mulla laskuri meinas että ovis olis 14.09.2012.. Vaan voiko se nyt noin nopeesti tulla kun kerta vasta eilen menkatki loppui. o_O
 
Heimoi vaan taas kaikille!

Tervetuloa Slartibart ja kaikki muutkin, kiva saada uusia ihmisiä. Toivotaan, että visiittinne on pikainen ;)

Chrissylle ekana onnitteluja plussasta, toivotaan viivan vahvistumisia vielä!

Minä oon niiiiin kateellinen Vilijonkalle ku se on käyny reissun päällä. :cool: Minäkin tahtoisin niin kovasti ;) Mutta, tervetuloa takas Suomeen.

hetami ja kaikki muutkin jotka flunssan kourissa kiemurtelee, paranemisia. Mä heitän aina naamaani tupla-annoksen sellaista vitamiinia ku Cebion Immun, toimii. Ei tuu flunssa päälle, vaikka olis aikonutkin. Tiedän, että erään SM- liigassa pelaavan lätkäjoukkueen lääkäri suosittelee kiekkoilijoille tuota. Sieltä se tieto tuli sit mullekin. Kokeilkaa niin ei välttämättä tarvi kärsiä :snotty:

Mylvinen joko täti iski? Toivottavasti ei - eikä iskekään! Peukkuja pidellään :wave: Minä kans olin oireeton esikosta ensalkuun, kunnes samana päivänä ku sain tk:sta labravastauksen, oli aamukahvi jääny juomatta - tajusin sen vasta, kun tulokset oli kuultuna :LOL: Joten, älä vielä luovuta. Niin kauan ku täti pysyy pois, on toivoa!

jeennaa kirjoitteli tuolla, että yöllä tulee helposti lueskeltua kaikkia vauvajuttuja ja lietsottua itseään oikein vauvakuumeeseen. Niin totta, silläkin erotuksella etten tee yötyötä enää onnekseni, mutta sen voi tehdä kotonakin, kun muu väki nukkuu eikä itsellä oo aamulla töihinlähtöä. Ja toisaalta, sama mikä kellonaika, tulee tuijotettua kaikkia näitä vauvafoorumeita (ja huuto.nettiä selaan kans!) ja niiden plussailuja ym. ym. Pitäis ehkä pysyä pois, niin kuume ei ainakaan pahenis :headwall:

Amiraalin kysymykseen vastatakseni; kyllä sitä tulee mietittyä välillä tuota oman kehonsa muokkaantumista raskauden jälkeen. Itse kun on aina kuullut omasta pienuudestaan (muiden suusta, pidän kyllä itseäni ihan normikokoisena suomalaisena naisena, joskin olen aika siroluinen - ja valitettavasti myös rintavarustus on melkoisen mitätön, lantionseutu sitten ei niinkään), se minun "pienuuteni" on ollut myös jollain lailla rasite. Ehkä ensimmäisen raskauden myötä tuli hieman enemmän "lihaa luiden ympärille", joskin paino on pitkälti pysynyt samassa aina. Jotenkin sitä ehkä miettii asia sitten niin, että mieluusti ottaisin muutaman lisäkilon, jos vain saisin. Mutta paino ei nouse ja esikon jälkeenkin paino tippui tosi äkkiä lähtölukemiin, vaikka kiloja tuli raskausaikana 10-15 kg, en tarkkaan muista. Olen siinä mielessä pinnallinen, että vastikään saunassa oli yhtä aikaa kollegani, jolla oli selkeästi raskaus jättänyt arvet ja ylimääräisen vararenkaan.. täytyy tunnustaa, että se kyllä pisti hieman miettimään, haluaako raskautua. Ja itse kun toivoo vielä kaiken lisäksi, että nämä vähäisetkin rinnat eivät raskauden / imetyksen myötä katoaisi. Mutta noh, kyllä minä sen koen silti niin, että jos saan sen nyytin vielä itselleni, olen valmis maksamaan hinnan siitä - oli se hinta sitten reilut raskausarvet, nahkalepareet jotka joskus oli ehkä rinnat tai mitä muuta tahansa. Olipa sekavaa tekstiä, ajatus ei ehkä nyt ole ihan kohdillansa - toivottavasti silti ajatukseni oli jotenkin edes tulkittavissa :confused:

Omaan napaan tuijottelua taas kerran. Enpä olisi uskonut, että tästä kierrosta tulee "kyttäyskierrokseni". Kuulostelen taukoamatta omaa kroppaani - töissä sekin onneksi hetkeksi unohtui, huomaamatta. Nyt dpo2, ellen väärin ole arvioinut. On muka kummia tuntemuksia ja olotiloja, vaikka todellisuudessa epäilen vahvasti että ne on toiveajattelua. On toki ihan tosi, että välillä kylkeeni pistää ja kiristelee tuolta kylkiluiden alaosasta, samoin maha tuntuu pinkeältä ja alakerrasssakin joku juilii. Päivällä oli hetken myös menkkamaisia kipuja ja juuri kuin sukkapuikolla olisi tuikattu vasempaan munikseeni, auh. Mutta, koska en piiiitkään aikaan ole tarkkaillut omaa oviksen jälkeistä aikaa, en tiiä kuuluuko nämä ovistelun jälkeiseen aikaan (ovistesti jo tänään puhdas nega, piti tarkistaa varulta) vai onko jotain saatu talleteltuakin. Aika näyttää. Pitkä viikko edessä :headwall:
 
Tervetuloa uudet! :flower:

Chrissy Taidankin viettää huomista vapaata täällä, että kuvia kehiin sitten vaan! :popcorn:

Kropan muutoksia on kyllä miettinyt, mutten niin kovinkaan paljon. Itselläni on tuttava, jolla on neljä lasta, eikä hän kyllä todellakaan näytä siltä! Toisille varmasti tapahtuu enemmän muutoksia kuin toisille ja toiset pääset kiloista helpommin kuin toiset.

eternal-life ovis on yleensä kiertopäivillä 11-16 muistaakseni, kierron pituudestakin hieman riippuen. Eli kyllä se mun matikan mukaan voisi tuolloin ollakin, korjatkaa nyt ihmeessä joku jos ihan höpöjä puhun! Millaisia kokemuksia ehkäisykapseleista?
 
Jopas jopas, paljon on taas tekstiä, vaikken ees vuorokautta pysynyt pois =) Viime yö töissä mene melko hyvin, alku yö oli rauhaisaa mut loppuyöstä olikin sitten aika levotonta. Piinaava väsymys alkaa aina työvuoron loppumetreillä.

Taas on yövuoron aika ja vaikkei niinkään väsytä niin tuntuu ettei aivot silti käy ihan nopeimmalla kierroksella :p

bambini, joo, nää yöt menee lähinnä näihin vauva- aiheisiin jos on rauhallista töissä, mut pakko kyl myöntää et teen tätä ihan päivisinki, varsinki jos oon yksinäni kotona :heart: Tänäkin yönä oon kohta miettiny pääni puhki, mikähän mahtais olla paras turvakaukalo tai että mitenhän olis ton kantoliinan laita. Heh. Ehkä tätä munkin vauvakuumetta lievittäis jossen lietsois sitä koko ajan :D Mut minkäs sille voi, koukkuun oon jo jääny tänne ja pahasti! Lisäks on kiva lukea muiden onnistumisia :heart:

Mulla alkaa huomenna (tai siis tänään) uus saliohjelma, joka keskittyy lähinnä navan alapuolelle ja polvien yläpuolelle jäävään osaan kroppaa. Ajatuksena on nyt vahvistaa selkää ja lantiota tulevaa varten, jos sitä joskus onnekkaasti raskautuis. :heart: Mulla kun on lötkö lantio. Samalla ajattelin kiinnittää huomiota ruokavalioon ja tehdä siitä mahdollisimman monipuolinen.

eternal-life, tervetuloa! sanoin Slartibart =)

Mylvinen, vaikee ees kuvitella sun fiiliksiä siellä. :| *voimahali* :hug: Toivottavasti kaikki olis kuitenkin hyvin !
 
Onnea Chrissy72! Kyllä tässä uskaltaa jo onnitella plussasta koska tuo ei jätä mitään arvailujen varaan... Tarrasukkia sinne roppakaupalla!

Itsellä tämä viikko mennyt ihan hyväntekeväisyyteen, on nimittäin jokin paskatauti päällä neljättä päivää ja nyt menossa kohta lekuriin... Onneks ovikseen on vielä aikaa. Täytyy myöntää, että tässä kun kuumeilua on, niin pohdin jossain kohtaa kohdunulkoista mutta eipä siitä mitään merkkejä ole kun mielikuvituksessa. Maha kuitenkin kipeä, mutta eiköhän tässä joku paskapöpö ole sitä aiheuttamassa.

Tuosta kropan muuttumisesta raskauden myötä: hieman hirvittää ajatus että tulisi raskausarpia ja pelastusrengasta, mutta olen kuitenkin luottavainen että niin ei ainakaan pahasti kävisi. Olen normaalipainoinen ja paino pysyy helposti paikalllaan. Jotenkin uskon, että kroppa hakeutuisi synnytyksen jälkeenkin samaan tilaan. Rintavarustuksella minua ei ole liiemmin siunattu, eli b-kupposet tuossa roikkuu. Lohduttaudun kuitenkin sillä, että myös äidilläni oli ennen lapsia samanlaiset tisut kun mulla ja kahden imetyksen jälkeen ne pysyivät ihan hyvinä, jäivät jopa pysyvästi isommiksi ilman kummempaa riippumista tai roikkumista. Mies aina välillä heittää huulta kuinka sitten voi ottaa silikonit tisseihin jos patalaput tulee, vaikkakin tietää, että olen varmaankin viimeinen ihminen tällä planeetalla joka niin tekisi.

Mitäs muut ajattelee tissien muokkaamisesta jos imetyksen jälkeen ovat "huonot"? Itseasiassa olen aika yllättynyt kahdesta äidistä lähipiirissäni jotka ovat vakavasti puhuneet silareiden ottamisesta imetyksen jälkeen. Kuulemma molemmilla patalaput. Itse suhtaudun asiaan niin, että kun on äiti ja jos kroppa sen myötä muuttuu niin sittenpähän muuttuu. Tietyille asioille kun ei mitään voi (esim patalapputisseille). Ja jos se suhde on niistä kiinni, niin ukko lähtekööt kävelemään, sehän sen ihmisen mun sisälle on törkännyt! Ei se parisuhdekaan voi yksistä tisseistä killua. Toisinsanoen, mielestäni, jos ihminen haluaa alkaa muokkailemaan kehoa esim. äitiyden myötä, niin ongelma on korvien välissä/parisuhteessa eikä niissä tisseissä. Jokainen toki tekee mitä lystää, puhun nyt vain omasta puolestani.
 
miss_piggy
Ite en mitään silareita ottais vaikka tissit roikkuiski, se on se maan vetovoima joka niitä vetää alaspäin :D Siis oikeasti, mitä väliä ku liivejähän kummiski pidetään päällä, ja sehän on vaan sitä elämää! Ite en pelkää mitään roikkumahaa tai muutakaan raskauden jälkeen, kyllä pystyy kiinteyttää jos vaan haluaa. Raskausarpia mulla on jo muutenki, ku oon lihonu yli 10 kg varmaan 6:n vuoden aikana.
 
Anteeksi omanapaisuus jatkuu, on vaan nyt niin ajatukset itsessä :|
Soitin lisätietoja lääkäristä ja kutsu johtui siitä, että muutoksia on ollut toistuvasti. Lääkäri vielä mainitsi että "hyvä kun olet jaksanut käydä kontrolleissa". Siis häh, mähän jouduin huijaamalla saamaan itelleni lähetteen PAPA:an :O
Lääkäri sanoi, ettei mitään pelättävää ole tällä hetkellä mutta sanoi vahvan toiveen ettemme yrittäisi raskautta ennen tutkimusten päättymistä. Mitähän tuohon sitten sanoisi :'(

Noh eipä ole tätimerkkejään vielä ilmassa, että jos jostain ihmeen syystä olisikin tästä kierrosta tärpännyt jo niin sitten vaan asian kanssa on selvittävä :)

Tervetuloa uusille!
 
Mylvinen voimahalit sinne :hug: Tiedän miltä susta tuntuu, kun ite samassa tilanteessa olin reilu kuukausi sitten! Mut voin sen verran sua rohkaista, ettei pitkä "tauko" tule jos jotain hoitoja nyt joudutaan tekemään. Kävin nimittäin siellä näytepalojen otossa, ja siellä vaan totesivat että jos jouduttaisiin esim. sähkösilmukkahoitoon tms, niin sen jälkeen kuukausi toipumista ja sit saa taas jatkaa yrittämään lasta! Mut toivottavasti tosiaan ei mitään pahempaa ole tiedossa ja saat ittes kuntoon!!!

Tissien muokkaamisesta sen verran, et mä oon kyllä miettinyt et vois käydä vähän kiristelemässä sit kun lapsiluku on meillä täynnä.. mulla kun muutenkin on reilunkokoinen rintavarustus, niin vois samalla vähän pienentää ja vois nää hartia/selkäkivut vähän helpata! Mut silikoneja en kyllä ottais ikinä, mut tosiaan vähän pienentää ja kiristää voisin..! :rolleyes:

Kropan muuttumisesta raskauden jälkeen. Mulla ainakin palautui kroppa aika nopeesti samaan kuosiin kun missä oltiin ennen raskautta. Toki pientä ylipainoa oli ennen ja imetyksen aikana jopa laihduin reippaasti lähtöpainostanikin, mutta kilot tuli takas kun imetys loppui.. :ashamed: Mut muuten tosiaan kroppa suht hyvässä kunnossa ja raskausarpiakaan ei kauheesti tullut.. muutama alavatsalla ja reisissä. Toki sitä miettii et kuinka käy sitten jos ja kun toinen tulee, et palautuuko sitä samalla lailla kun ekan jälkeen..
 
Viimeksi muokattu:
eternal-life kurkkaa miten laitoin sut listalle mukaan.. kp:t nollautuu kun vuoto alkaa ja aina kun menkat alkaa ni alkaa uus yk :)
Kannattaa varmistaa esim ovistesteillä toi ovisajankohta. Voihan se olla että kroppa hakee kapselin poiston jälkeen paikkaansa ja kierrot voi jopa venyä jolloin oviksetin voi olla hukassa..
mä en 100% luottais noihin laskureihin ennenkuin tietää sen oman kiertonsa pituuden :)


Mylvinen, mulla työkaverilla oli papassa muutoksia ja on joutunu joka vuos koepalan ottamassa, eli tilanne sen verta paha. Tuli raskaaks ja ilmotti varatun ajan perutuks sillä perusteella että on pieniinpäin.
Koe palaa ei ilmeisesti oteta jos on pieniin päin, mutta eipä nuo jorvissa hernettä nenukkaan vetänyt. Toivotti onnellista raskausaikaa ja pitivät mahdollisena että raskauden myötä solumuutoskin häviää.
Tottakai ne lääkärit voi suositella vaikka mitä, mutta mä ainakin tekisin niinkuin itsestäni tuntuu.
 

Yhteistyössä