tänne ovulaatiotesti kuvia.

Näistä tikuista...

Nyt ei ole kuvia, mutta tulen tänne silti hämmästelemään. Heitin käytetyt tikut lopullisesti menemään eilen.

Eli viime kierrossa Clearbluen hymyillessä One Step- merkkinen liuskatesti näytti hailakkaa viivaa. Seuraavana päivänä liuskassa oli tosi tumma viiva.

Tässä kierrossa oon nyt käyttänyt Clearblueta ja Halpa-Testistä tilattuja liuskoja. Clearblue ei ole vielä hymyillyt, mutta Halpa-Testin liuskat ovat näyttäneet selkeää viivaa jo 4 päivää. Kaks ekaa päivää vähän haaleampaa, kolmantena tosi tumman ja eilen haaleamman.

Olin sitten aivan ihmeissäni, kun teen testit samasta virtsasta mukista ja Clearblue ei näytä hymyä, siinä viiva on aivan haalea (tiedän, ei pitäis katsoa). Otin rinnalle vieläpä tämän One-Step testin, joka se näytti Clearbluen kanssa samaa hailakkaa viivaa.

Eli ilmeisesti Halpa-Testistä tilattu liuska näyttää mulle aivan mitä sattuu. Mä jotenkin kuvittelin, että nuo liuskat olisi kaikki suht samanlaisia tuloksiltaan. Mulla ainakin ero on iso.

Nyt sain tästä sitten mielipahaa kun pelkään että ovis onkin mennyt ja tuo Halpa-Testin liuska on ainut mikä sen huomasi.

Eli ei kannata vaihdella merkkiä eri kierroissa kun menee vain ymmälleen :ashamed:

Onko muilla kokemuksia Halpa-Testin liuskoista?

Mä nyt jotenkin vaan luotan tohon Clearbluehen, että sieltä se hymiö tulee. Kun limatkin on olleet runsaammat ja lisääntymään päin nyt pari päivää ja tänään alkoi tosi kovat vihlaisut istuessa alavatsalla.

Eli ei sen oviksen olis kyllä vielä pitänyt mennä... Kai??? Tänään on KP 17 ja mulla tuskin tätä ennen ovulaatio tulisikaan kun oon vähän pidempikiertoinen, keskimäärin 31 päivää.

Edit. pari typoa.
 
Viimeksi muokattu:
Haluaisin nyt vähän kokeneempien tikuttajien mielipiteen. Olen tikuttanut ovista kp 12 lähtien Pregcheckin liuskoilla ja tässä alla tulokset (kuvat pitäis saada isommaks niitä klikkaamalla, jos onnistuin ne oikein lisäämään :) ). Onko noista mikään plussa?

kp 12 ilta:
katso liitettä 16830

kp 13 aamu:
katso liitettä 16831

kp 14 ilta:
katso liitettä 16832

kp 15 aamu:
katso liitettä 16833

kp 15 iltapäivä:
katso liitettä 16834

Kuvat otettu testiajan sisällä. Kierron pituuksista ei mitään käsitystä, koska mulla todettu pco ja kiertojen pituus heittelee suuresti. Olisin iloinen, jos joku osaisi kertoa onko noista joku plussa vai onko mikään.
Nyt alan tosissani uskoa, että se kp 14 viiva ei ollut tarpeeksi vahva ollakseen ovis. Ennen oletettua ovista (joka olis pitänyt olla kp 15) lämmöt oli 35,6-36,2 ja nyt "oviksen" jälkeen 35,8-36,4. Limoja oli enemmän, ne oli kirkkaampia ja liukkaampia kp 14-16. Kananmunalimat kuvittelin bonganneeni kp 15. Nippailut oli mielestäni voimakkaampia ja terävempiä kuin aiemmissa kierroissa. Omat tuntemukset ja havainnot olis oviksen puolella, mutta kun lämmöt ei nouse. Tänään siis kp 18 (ja jos ovis olis ollut, niin dpo 3). Eikö kuitenkin lämpöjen tulisi nousta aina heti oviksen tapahduttua?
 
Hydrangea Aamulämpömenetelmä on aika epävarma ovulaatioajankohdan määrittäjä, koska siihen voi vaikuttaa ulkoiset tekijät, esim. jos herää jonain päivänä aikaisemmin tai myöhemmin kuin tavallisesti, alkoholin käyttö edellisenä päivänä, makuuhuoneen lämpötila, levottomasti nukuttu yö jne. Ja lämpötilannousu on muutama asteen kymmenys. (Perhesuunnittelun kotisivut). Ennemmin luottaisin noihin testeihin ja limoihin.
 
miss_piggy
Mun on nyt ihan pakko laittaa tänne noita mun ovistikku-kuvia teidän analysoitavaks...Eli, alotin tikuttamisen kp 9, ja viiva vahvistui pikkuhiljaa, kp 12 näyttää aika hyvältä.. Sitte nyt ois menossa kp 14, niin tänään ja eilen eli kp 13, ei näkyny taas juuri minkäänlaista viivaa, vaan tosi hailura haamu...Olisko tuo kp 12 sitte ovis? Se vois periaatteessa olla tuo kp 12 oikeasti kp 13, koska mun vuoto alkoi kp 0, mutta kunnolla alkoi vuotamaan vasta sillon kp 1, niin en sitte tiä... Perjantaina eli huomenna pitäis alottaa taas terolutit, mutta uskallanko alottaa, ku jossain luki, että terot saattaa myöhästyttää ovista, tai sitte vaikeuttaa hedelmöittyneen munasolun kiinnittymistä kohtuun...vai jatkanko oviksen tikuttamista ja alotan terot vähän myöhemmin? :confused:






Eihän tuo kp 12 mikään huippuvahva oo, mutta tuon vahvempaa en oo saanu :O Tai sitte en ovuloi ollenkaan :stick: Mahassa on kuitenki ollu ovistuntemuksia, joten en tajua...sitte vielä on se pco, ja nuo terot ja plaplaa...

Ja nyt ku itte noita kuvia kattelen, ni näyttäs niinku tuo kp 11 ois aika vahva, eli se olis varmaan kp 12 oikeesti jos eka vuotopäivä oliki se kp 0...sinänsä sama, peittoja on heiluteltu ahkeraan, mutta mietin vaan...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
miss_piggy
Ite en vaan oikein jaksa tuohon ovikseen uskoa kun mulla todettiin se pco:kin, ja terolutithan ei ovulaatiota saa aikaan, tuottaa vaan sitä keltarauhashormonia...Täytyy vissiin pyytää sit Clomit avuks jos ei terojen aikana raskauden kanssa tärppää..
 
rockstone, taisit olla oikeassa, että kannattaa mieluummin luottaa omaan kehoon ja tuntemuksiin. Tänään ultrassa todettiin, että suurella todennäköisyydellä tuo kp 14 plussa oli oikeastikin plussa! :)

miss_piggy, tän viimeisimmän tikuttelun perusteella suosittelisin, että kantsii tehdä testejä vaikka ainakin 2 päivässä, kun viiva alkaa vahvistua. LH-huippu voi olla niin pikainen, että jää muuten bongaamatta. Mun silmään tuo kp 11 näyttäis vahvimmalta. Mä taas olen käsittänyt, että teroista voisi olla apua raskauden alussa, joten vaikka en asiasta paremmin tiedä, niin neuvoisin seuraamaan lääkärin ohjeita ja ottamaan terot ajallaan. Jos haluat käydä lukemassa enemmän näistä asioista juttua, niin käy vilkaisemassa mun uusin kirjoitus Esikoista yrittämään 2012!-ketjussa. Sain meinaan tänään lääkäriltä kommenttia jatkosta ja Clomeista.
 
jenni_noora Nuo ovulaatiotestit käyttäytyvät eri ihmisillä eri tavalla. Toiset saa paljon vahvempia viivoja kuin toiset. Itselläni ovisplussatestissä on testiviiva tummempi kuin kontrolli. Oletko tikuttanut jo useampana päivänä? Onko viiva vahvistunut? Mielestäni testisi on vielä nega.
 
Mulla on aivan sama tilanne ja samat kp:t menossa kun miss_piggy:llä.

Eli ekat kaks viivaa kp14 ja siitä ne alko haalenemaan negoiksi ja nyt taas alkanu tummumaan. En ymmärrä. Tässä kuvat. Älkää välittäkö raskaustesteistä.

kp14


kp19


HUOM! nyt illan edellä viiva oli tummempi kuin kontrolliviiva. Siitä en nyt kuvaa pysty ottamaan.

No nyt pitää tänään ja huomenna heilutella paljon peittoja :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Tuo mun ovistesti näyttää nyt plussaa, äsken sen tein. Eilen illalla/yöllä peittoja heiluteltu, riittääkö jos huomenna vasta seuraavan kerran heiluttelee peittoja? mies on vasta huomenna kotosalla! Kiitos neuvoista :)
Minä sain ovisdigiin hymynaaman kp 12, ja peittoja heiluteltiin vain kp 11. Tasan yhden kerran koko kierrossa. Viikko sitten ultrassa näkyi pienen pieni ihme, nyt viikkoja 8+6 <3
 
miss_piggy Oletko tänään tehnyt o-testiä? Ite tein heti aamusta ja nyt alkaa olee jo tummempi se viiva kun eilen. Meinasin, että tänään on kyllä välipäivä makuuhuoneen puolella. On sen verran kova flunssa päällä, et ei kykene suuriin urheilusuorituksiin :| Jos sit huomenna varmistelis :p
Kiinnostaa tietää sun tilanteesta koska ollaan niin samassa tilanteessa. Ja sähän söit terolutteja eli sun kierrot on jotenki sekasin??? Mun kierrot on heitelly 28-90 parhaimpina aikoina ja oon pitkään syönyt teroja, mut nyt niitä ei lääkärissä määrätty kun huomattiin, että ovuloin. (siis viime kierrossa) Tässä kierrossa ovis tulee samaan aikaan.

Kp20


Ja tässä vielä testiajan jälkeen. (ei sais tulkita enää, tiedän :) )
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
jenni_noora Jos sulla on vielä o-testejä niin kehottaisin testaamaan niin kauan, kunnes viiva on haaleampi kuin edellisenä päivänä. Silloin vasta oikeastaan saa selville, koska se lh-huippu on ollut, jos ei aikaisemmin ole testannut kyseisillä testeillä. Ovulaation on sitten n. 24 tunnin kuluessa lh-huipusta. Ovulaation jälkeen munasolun hedelmöittyminen on mahdollista n. vuorokauden ajan. Eli "oikeat ajankohdat peittojen heilutteluun on pari päivää ennen ovulaatiota ja varmistelua päivä sen jälkeen :D
 
Jenni_noora Olen samaa mieltä rockstonen kanssa. Viime kierrossa en pystynyt tikuttamaan enää sen oletetun plussan jälkeen ja veikkaan, että seuraavana päivänä viiva olisi ollut vahvempi. Peittojakaan ei sen jälkeen heiluteltu koko vkl aikana. Eli ei ihmekkään kun ei tärpännyt. Nyt olis tarkotus varmistella vielä huomenna tikuilla ja mukuuhuoneen puolella. Tänään ei jaksa :D Flunssan takia. Ja ehkä olis hyvä jos pitäis päivän väliä ihan siittiöidenkin takia (on tässä viikko joka päivä tullu puuhasteltua) Nyt tikutan niin pitkään, että viivat haalistuvat :)
Plussa tuulia sinne oikeen kovasti
 
Mä taidan ensi kierrosta skipata ovistestit jos tässä ei tärpännyt. Tuli meinaan kauheasti päänvaivaa noista tikuista ja muista.

Clearbluehen sain hymynaaman KP19, mutta KP16 illalla alkoi jo kipuilut ja jotenkin KP19 tuntui, että nyt se meni jo.

Peittoja heiluteltiin KP18, KP19 ja heti KP20 aamulla, eli siihen tuli tosi lyhkäinen väli. Enempää ei keretty / jaksettu koska itselle iski flunssa ja mies oli työkiireissään paljon pois kotoa.

Riittääköhän tuo, se selvinnee tässä viikon sisällä. Vähän pahaa pelkään, että ei riitä :(
 
SookyS Eli Ihan samoilla kp:lla mun ovis olisi! Jos olisin limoista ovulaation päätellyt niin se olis ollu jo kolme päivää sitten. Mutta vasta tänään tuli oikeaoppinen plussa ovistikkuun. Jännä nähä alkaako mun nännikipu huomenna. Se nimittäin on aina alkanut heti oviksen jälkeen. Jopa niissä kierroissa kun en oo tikuttanu ja kierto on ollu yli 60 päivää niin siitä oon tienny et 2viikon sisällä alkaa vuoto. Nyt ei vielä oo mitään arkuutta tisseissä.
Ja täällä alko eilen myös kauhia flunssa ja pitäis ainakin huomenna jaksaa puuhastella. Tules tänne sit heti kertomaan miten kävi. Ainakin sänkypuuhat mun mielestä on osunu hyvin kohdalleen :) Mua harmittaa miks piti eilen mennä kuluttamaan energiaa makkarissa ku tänään vasta se kunnon plussa tuli :(
 

Yhteistyössä