tänne ovulaatiotesti kuvia.

Auttakeehan mua. Clomeista siis taukokierto ja seurantaulrtassa kp11 suurimmat follit 11*11 ja 11*12, jos ovulaatio olisi tapahtuakseen, olisi se tikkujen perusteella (paitsi, negaa näytti.. vahvin viivanen kp14 aamulaimeasta pisusta), tänään kp 16, follin koko noin 22*23?
Milloin siis ovulaation pitäs viimestään olla ja mikä tuota digiä vaivaa? Miksi se väriaine ei mennyt tasaisesti.. Tosin, negahan se on, kun tuo pregchekin ovistesti myös aivan selvä nega.



Ja tässä kaikki nuo testit; huom, kuivuttuaan mulla nuo ovistestit haalistuu ihan sikana, testiajalla siis kp14 tikku ollut melkein kontrolli viivan vahvuinen, samaten digi selloin melko tumma. Onko se siis niin, että jos digiin ei hymynaamaa tule, on se selvä peli ja ovuloimaton kierto.
Ja tunnistaako digi laimeasta (aamupisu, jossa lh määrä melko vähäinen, lh:han nousee vasta herättyämme?) ovulaatiota?? Tässä nyt kuitenkin nämä kaikki tikut.



Kiitos, jos joku jaksais vilkuilla kuvia ja auttaa minua.
 
Pamsku, digitestin herkkyys taisi olla 40 yksikköä, eli se reagoi vasta selkeämpään LH-rysäykseen. Käsittääkseni voi olla muita testejä, jotka ovat herkempiä (jokin taisi olla 20). Jos olen oikein ymmärtänyt, niin LH-ryöpsähdyksen pitäisi olla vähintään 30 yksikköä, jotta se saa aikaan ovulaation. Tosin useimmiten se on moninkertainen se arvo, johon LH-oikeasti nousee. Mutta siis pienemmilläkin arvoilla ovis voi tapahtua ja siksi digi ei kaikille plussaa anna. Digistä on tehty vähän tiukempi seulaltaan, jotta vältytään vääriltä plussilta.

Minusta kp 14 on lähes plussa, kp 15 jo haaleampi. Riittääkö se oviksen aikaansaamiseen, sitä en osaa sanoa. Ehkä aamulämmöt kertovat?
 
Ovishan voi olla vaikkei se tikussa näkyisi: joillakin voi näkyä se lh nousu vain hetken, jolloin ei tavallaan ehdi tikuttamaan. Toisaalta se plussa ovistikussa ei aina takaa ovulaatiota.

Voi olla että ovis on vasta tuloillaankin... :)
Plussatuulia :)
 
Ovishan voi olla vaikkei se tikussa näkyisi: joillakin voi näkyä se lh nousu vain hetken, jolloin ei tavallaan ehdi tikuttamaan. Toisaalta se plussa ovistikussa ei aina takaa ovulaatiota.

Voi olla että ovis on vasta tuloillaankin... :)
Plussatuulia :)
Mulla ei myöskään tässä kuussa ollut selvää ovisplussaa. (en ole aikaisemmin testannut). Yhtenä päivänä kuitenkin selvästi tummempi, oikeastaan melkein yhtä tumma. Viivan Toinen sivu siis yhtä tumma ja toinen sivu vähän vaaleampi. Sitä edeltävät ja jälkeiset päivät selvästi eri värisiä. Testasin vaan aina päivittäin päivällä ja pissa oli ollut rakossa 1-2 tuntia. Oikea Plussa siis saattoi mennä ohi.

"ovisplussa" päivänä oli myös täysin selvät limat ja kivut (menkkakipua, vatsa turposi myös hetkessä palloksi sen kipun aikana eikä ole mihinkään laskenut). Olen siis tällä hetkellä 95% varma että olen ovuloinut. Nyt menossa ovulaatiosta päivä 11. Eiköhän muutaman päivän sisällä pitäisi menkat alkaa. Raskaana en voi mitenkään olla nyt.
 
Mikäs on sellanen raja-arvo, jossa munarakkula on "ylikypsä"? Voiko siis niin käydä?
Mitä olen yrittänyt aiheesta lukea, jonkun sortin raja-arvona pidetään tuota kolmen viikon kypsyttelyä. Eli >kp21 tapahtuva ovulaatio lasketaan "myöhäiseksi" ja siinä vapautuva munasolu voi olla heikompilaatuinen, ns. ylikypsä, mikä voi vaikeuttaa hedelmöittymistä ja raskauden alkua. Mutta tuohon kypsymiseen taitaa vaikuttaa monet muutkin seikat, kuten naisen ikä, hormonitasapaino jne.

Niin paljon lapsia syntyy myöhäisten ovulaatioidenkin seurauksena, että se ei ole mikään tuomio. Nimim. kp31 ovulaatiosta alkunsa saaneen kolmasluokkalaisen äiti :) Nyt mä itse jännään, riittääkö munasolussa tökö vielä kolmevitosena, kun ovis tapahtui vasta kp21 ja petipuuhat osutettiin nappiin.
 
Siis apua!!
Olen aina tuntenu oviksen kipuiluna ja yleensä kun olen tikuttanu niin plussa on ollu muutamaa tuntia- korkeintaan päivän ennen kiputuntemuksia.

Sunnuntaina kp11 tuntui jotain mollotusta ja testasin haamun, eilisessä tikussa oli plussaksi luokittelemani viiva mutta kipuja ei tullutkaan ja tänään testasin uudestaan. Olen nyt tiiraillu silmät sikkurassa niitä viivoja enkä enää tiedä että onko ovis menny/tulossa/vai hukkunu matkanvarrelle :stick: ja tietenkin tikut on nyt loppu!

Edellisillä kerroilla plussan jälkeen seuraavana päivänä on ollu selkeesti haaleampi tulos. Miltä tää teidän silmiin näyttää?

Tarvitsen nyt kokeneempien tikkutiirailijoiden konsultaatioapua! Tässä kuva:
[/URL][/IMG]
 
Viimeksi muokattu:
No tulihan ne oviskivutkin sitten tänään iltapäivällä. Mikäköhän kohta ovisprosessissa sen kivun muuten aiheuttaa? Oon ajatellu tähän asti että se rakulan puhkeaminen olis sen kivun aiheuttaja, mutten ole sen paremmin perehtynyt. Mulla kivut kestää muutamia tunteja ja kipualue on kylki-alavatsa-selkä siltä puolelta, kipu on kirvelyä ja tärähtelyarkuutta ja turvotusta esiintyy myös.

Nyt kun katson noita tikkuja niin on toi keskimmäinen eli eilinen selkeesti plussa, tänänen on toisesta reunasta haalistumaan päin.

plussatuulia kaikille :wave:
 
Naapurin tyttö
Ässä5 ovulaatiokivut johtuvat siita kun munarakkulan puhkeamisesta syntyva vahainen verenvuoto arsyttaa vatsakalvoa.. ainakin yksi syy on tuo... :D muusta en sitten tiedä... :D
 
Siskokullat kertokaas, onko teillä tuo Clearbluen digitestin negatiivinen ympyrä kokonainen, vai onko siinä alhaalla muillakin sellainen pikkuriikkinen katkeamiskohta, siis aukko viivassa?

Minähän panikoin täällä viime kuussa noista ovulaatiotesteistä kun ihmettelin koko ovulaatiota ensimmäistä kertaa 12 vuoteen ja tein sitten Clearbluella suoraan hymynaaman. Ja mullahan se hymyili niin monta päivää, että ovis saattoikin olla jo loppumaan päin. Tai kroppa muuten vain sekaisin. Ovulaatiokivut oli ainakin mahtavat.

Nyt olen sitten aloittanut testaamisen hyvissä ajoin ja saanutkin negoja muutamana päivänä. Huomasin vain, että se ympyrä ei ole aivan eheä sieltä alta. Epäilin patterin loppuunkulumista kun testailin samalla laitteella viime kuussakin.

Nyt avasin uuden paketin ja sama juttu.

Ilmeisesti kuuluu asiaan? Pakkauksen kuvassa ympyrä on eheä, mutta täältä kun kurkin kuvia, olin havaitsevinani muillakin samaa.

Mutta kun täällä pääasiassa on noita hymyileviä testejä niin ajattelin vielä kysellä. Ettei vaan olisi laitteessa vikaa!

Mies on nyt reissussa ja jännittelen täällä ovulaation tuloa, ettei osuisi miehen paluun kannalta liian aikaiseen, niin oon hermostuksissani kehittänyt jo vaikka mitä skenaarioita :LOL:
 
pamsku: toivottavasti jatkoit testaamista, koska itse clomeja käyttäneenä muistan, että clomikierrossa munasolun kasvu on nopeampaa kuin luomukierrossa ja mulla on monta kertaa näkynyt 24mm munarakkula, josta ei ole munasolu vielä irronnut eli ovis tapahtunut vasta noin kp 19-20, kierron oltua noin 31-33
 
malttamaton viimenen ovistikku meni tiistaina, siloin tuli melkoisen vahva viiva. Oireet kyllä puhuivat nyt ovulaation puolesta, joka olis ollut ke-to, sillä keltarauhanen (joka viimekierrossa oireili ovulaation jälkeen samalla tavalla, eli todella kivuliaasti) ilmoitti eilen olemassaolostaan. Alkoi järkyttävät kivut ja etenkin liikkeessä tulee todella repäiseviä kipuja, on siis maattava tämä muutama päivä.
Oliko sulla folliultraa siis taukokierrossa (clomeista)? Ja jos oli, niin milloin? Ja milloin se ovis sitten tapahtui? :)
 
David ovulaatiotestit ja pitkä kierto

Alkoi jo testaaminen tuntua epätoivoiselta, kun ei plussaa näkynyt, mutta tulihan se sieltä vihdoin kp 28/41. Eli kyllä pitkässäkin kierrossa voi ovuloida (tai eihän sitä varmaksi tiedä, mutta LH ainakin pelittää niin kuin pitää).

Tänään kp 1 ja yk2 ja uusi tsemppi päälle.

 
  • Tykkää
Reactions: pinsku999
Haluaisin nyt vähän kokeneempien tikuttajien mielipiteen. Olen tikuttanut ovista kp 12 lähtien Pregcheckin liuskoilla ja tässä alla tulokset (kuvat pitäis saada isommaks niitä klikkaamalla, jos onnistuin ne oikein lisäämään :) ). Onko noista mikään plussa?

kp 12 ilta:
katso liitettä 16830

kp 13 aamu:
katso liitettä 16831

kp 14 ilta:
katso liitettä 16832

kp 15 aamu:
katso liitettä 16833

kp 15 iltapäivä:
katso liitettä 16834

Kuvat otettu testiajan sisällä. Kierron pituuksista ei mitään käsitystä, koska mulla todettu pco ja kiertojen pituus heittelee suuresti. Olisin iloinen, jos joku osaisi kertoa onko noista joku plussa vai onko mikään.
 
miss_piggy
Tuli vaan mieleen, että te jotka säilytätte nuo ovistikut ja kasaatte samaan kuvaan, että onko ne sitte enää luotettavia? Kun se tuloshan pitäis lukea viiden minuutin sisällä, niin eikö nuo lasketa jo vähän niinku roskishaamuiks?
 
Juu mulla kans kaikki tikut kuvattu kameraan aina märkinä, testiajalla. Kuivuttuaan tikut haalenee niin paljon.
Vertailen aina sitten kamerasta/koneelta ja laiskana ihmisenä kuvaan kaikki tikut samaan aikaan, enkä jaksa muokkailla :D
 
Kuvasin kaikki kuivuneina samaan aikaan, koska mulla ainakin ovistestien (David) tulos ei muutu testiajan jälkeen. Värit voi hieman muuttua kuivaessaan, mutta itse tulos siis ei.

Tuossa mun edellisessä kuvassa näkyy selvästi, että kp 27 viivat oli suurinpiirtein yhtä tummat, 28 testiviiva oli kontrollia vahvempi ja 29 taas lähes yhtä tummat ja kierron pituudeksi tuli 41 eli testit näyttää ihan oikein kuivinakin. Tämä voi tietysti olla yksilöllistä.
 
Naapurin tyttö, kiitos vastauksesta! :) Nää on ihan uusia juttuja mulle. Vuosi sitten lopetin pillerit ja nyt yk 7 menossa. Tuossa keväällä söin primoja kiertojen lyhentämiseksi muutaman kuukauden. Kun lopetin ne, niin niiden jälkeinen, joka siis tätä kiertoa edellinen kierto ilman niitä oli 37 päivää ja nyt siis olis toiveita lyhyempään kiertoon. :)

Onko muilla veikkauksia? :)
 
Hydrangea kuin pitkiä kiertoja sinulla oli ennen primoja? Meillä jäi pillerit 06/2011, kuudennesta raskauduin, mutta todettiin keskeytyneeksi viikolla 9. Kierrot olleet jatkuvasti 38 päivän kieppeillä (tosin kkm jälkeen eka "kierto" oli 58 ja seuraava 48 päivää). Sitä siis yritän sanoa, että voipi sitä tulla raskaaksi normaalia pidemmistäkin kierroista. Harmittaa vaan jos vuoteen mahtuu kolmasosa vähemmän kiertoja ko muilla :/
Käsittääkseni PCO:ssa saattaa ovistestit näyttää turhiakin plussia. Musta noista sun kuvista kolmas on tummin, mutten ihan varma siitä onko ihan plussa.
Ite oon päättänyt, etten edes käytä koko tikkuja, sillä käytin niitä "tärppikierrossa" ja yhtään plussaa en saanut, vaikka tikutin lähemmäs 30 tikkua. Olin jo ihan varma etten ovuloi ollenkaan, mutta sitten tulikin plussa :D Seurailen mielummin omaa kroppaa näinkin pitkässä kierrossa (juu tiedän, kierrot voisi olla vieläkin pidempiä).
Tässä ois yks hyvä blogi:
luomupimu: ovulaation tunnistaminen
Vaikka kertookin luonnollisesta ehkäisystä, on noita merkkejä kätevä käyttää luonnolliseen raskautumiseen :D

Sori poukkoileva teksti, toivottavasti sait jotain irti :)
 
Miramei, 8/2011 lopetin pillerit, joiden jälkeen tuli normaali tyhjennysvuoto. Normaalit menkat tuli kerran 9/2011. 1/2012 käynnistettiin menkat primoilla, joiden jälkeen ei taas kuulunut mitään. Sain taas primot menkkojen käynnistämiseksi ja 3 kk ajaksi kp 15-24. Primojen kanssa kierto oli 26-27 päivää. Eka kierto primojen jälkeen 37 päivää ja nyt toinen kierto primojen jälkeen menossa. Tänään kp 16/ yk 7. Eli huomattavaa vaihtelua on ollut ja pco todettu keväällä 2011. E-pillereiden kanssa kierto oli kellontarkka 28 päivää ja ennen pillereitä jotain 28-100 päivää. Olis vaan niin ihanaa saada edes se ovisplussa joskus. Ilman sitä jotenkin turhauttavaa ja turhaa tää yritys. No, tällä viikolla mennään lapsettomuusklinikalle ensikäynnille ja toivottavasti sitten sais apua näihin ongelmiin. Kiitos linkistä, täytyypä lukaista. :) Tärppionnea!
 

Yhteistyössä