Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

"vieras"
[QUOTE="Uskis";27068865]Luulempa että jos me kaikki vain nukuttaisiin hautausmaalla kuoleman jälkeen, Jeesus ei olisi tuollaista kertonut. Kertomus kuolemanjälkeisestä tilasta olisi toisenlainen.

Siinä ei lue että rikkaan tai köyhän sielu jäi makaamaan hautaan.[/QUOTE]

Ymmärrätkö, että aika on suhteellinen käsite? Miksi toisessa kohtaa raamatussa sitten puhutaan kuolleiden herättämisestä?
 
"Uskis"
Ja vielä VT:sta, kertomus luopuneista juutalaisista jotka joutuivat tuonelaan.
Jes.5:13-14
Sentähden minun kansani siirretään maastansa äkkiarvaamatta, sen ylhäiset kärsivät nälkää, ja sen remuava joukko nääntyy janoon.
Sentähden tuonela levittää kitansa ammolleen, avaa suunsa suunnattomaksi; ja sinne menee sen loisto, sen remuava ja pauhaava joukko, kaikki sen ilonpitäjät.
 
[QUOTE="Uskis";27068899]Ja vielä VT:sta, kertomus luopuneista juutalaisista jotka joutuivat tuonelaan.
Jes.5:13-14
Sentähden minun kansani siirretään maastansa äkkiarvaamatta, sen ylhäiset kärsivät nälkää, ja sen remuava joukko nääntyy janoon.
Sentähden tuonela levittää kitansa ammolleen, avaa suunsa suunnattomaksi; ja sinne menee sen loisto, sen remuava ja pauhaava joukko, kaikki sen ilonpitäjät.[/QUOTE]

niin, eikö taivas ja helvetti ole niitä paikkoja missä odotetaan sitä viimeistä päivää? viimeisenä päivänä sitten ne ihmiset jaetaan kahteen paikkaan, joko ikuiseen kadotukseen tai luvattuun maahan. näin minä olen sen ymmärtänyt
 
[QUOTE="Uskis";27067955]


Jumala on se, joka viimeisenä päättää, kuoleeko joku ihminen. Kaikkia kuolemia Hän ei halua.
Jumala sallii, mutta on eri asia halusiko Hän sitä jotain kärsimystä/kuolemaa itse.[/QUOTE]

Ihan yhtä syyllinen tuossa tilanteessa jumalanne on. Jos sivusta seuraa, mutta ei tee viattoman lapsen kärsimyksen lopettamiseksi mitään, on ihan samalla lailla syyllinen. Vertauksena vaikka koulukiusaaminen: sivustaseuraajat mahdollistavat kiusaamisen vaikka eivät sitä kiusaamista haluaisikaan saatikka hyväksyisi. Ajatelkaa, jos koululuokassa 100 kiloinen oppilas hakkaisi 40 kiloista tyttöä ja opettaja katsoisi vain vierestä. Opettajan kolleegat sitten puolustelisivat, että ei opettaja pahoinpitelyä halunnut, mutta kun on tuo vapaa tahto tuolla toisella oppilaalla.
 
"Uskis"
[QUOTE="vieras";27068876]Ymmärrätkö, että aika on suhteellinen käsite? Miksi toisessa kohtaa raamatussa sitten puhutaan kuolleiden herättämisestä?[/QUOTE]

Siis, tämä kuolleiden herättämiskohta on muistaakseni kaksivaiheinen. Nuo laittamani Raamatunkohdat puhuvat että kuoleman jälkeen osoitetaan heti ihmisen loppusijoituspaikka, ja silloin ei enää armonaikaa ole. Mutta sitten taas tulee viimeinen tuomio joskus jolloin kaikki maailman eläneet ihmiset kerätään tuomiolle vielä kerran; se ei tavallaan muuta noiden kuolleiden asioita mutta on kuitenkin sellainen loppulause kaikelle.
Täysin varma en ole noista kaikista vaiheista, mutta siitä olen 101% varma että kuoleman jälkeen joutuu mennään joko Taivaaseen tai tuonelaan->joka myöh. muuttuu helvetiksi. Haudassa ei makoilla.

Huhhuh...:(
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27068876]Ymmärrätkö, että aika on suhteellinen käsite? Miksi toisessa kohtaa raamatussa sitten puhutaan kuolleiden herättämisestä?[/QUOTE]

täällä?! Jos haluat tietää sen vastauksen sinun pitää tutustua myös muihin uskontoihin. Se että lähet tutkimaan uskontoa sinun pitää aina mielessä se tiede. Jos et ymmärrä et myös usko. Älä höyrähdy! Avoin kaikelle mutta muista että kaikki ei ole totta!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27068695]Mitä jos taivas tuleekin tänne? Jumalan valtakunta, taivaaksikin sanottu, tulee tänne, kun Jeesus tulee takaisin. Uskovat temmataan yläilmoihin vastaanottamaan häntä. Miksi muuten sanottaisiin taivasten valtakunnan olevan lähellä, ellei se olekaan tuleva tänne?[/QUOTE]

Matka valtakuntaan on lähellä. Jumala romuttaa sekä nykyisen maan että taivaan jossa nykyiset enkelit asustaa ja luo uuden valtakunnan ja uuden Jerusalemin yhteiseksi asuinpaikaksi (Jes 66:22, Ilm 21:5).
 
"vieras"
[QUOTE="Uskis";27068961]Siis, tämä kuolleiden herättämiskohta on muistaakseni kaksivaiheinen. Nuo laittamani Raamatunkohdat puhuvat että kuoleman jälkeen osoitetaan heti ihmisen loppusijoituspaikka, ja silloin ei enää armonaikaa ole. Mutta sitten taas tulee viimeinen tuomio joskus jolloin kaikki maailman eläneet ihmiset kerätään tuomiolle vielä kerran; se ei tavallaan muuta noiden kuolleiden asioita mutta on kuitenkin sellainen loppulause kaikelle.
Täysin varma en ole noista kaikista vaiheista, mutta siitä olen 101% varma että kuoleman jälkeen joutuu mennään joko Taivaaseen tai tuonelaan->joka myöh. muuttuu helvetiksi. Haudassa ei makoilla.

Huhhuh...:([/QUOTE]

Niin kuin robotti! Jumala loi itsestään kuvan! Ihminen tekee sitä nyt haluaa luoda kuvan itsestään! ROBOTTI!
 
"vieras"
[QUOTE="Uskis";27068961]Siis, tämä kuolleiden herättämiskohta on muistaakseni kaksivaiheinen. Nuo laittamani Raamatunkohdat puhuvat että kuoleman jälkeen osoitetaan heti ihmisen loppusijoituspaikka, ja silloin ei enää armonaikaa ole. Mutta sitten taas tulee viimeinen tuomio joskus jolloin kaikki maailman eläneet ihmiset kerätään tuomiolle vielä kerran; se ei tavallaan muuta noiden kuolleiden asioita mutta on kuitenkin sellainen loppulause kaikelle.
Täysin varma en ole noista kaikista vaiheista, mutta siitä olen 101% varma että kuoleman jälkeen joutuu mennään joko Taivaaseen tai tuonelaan->joka myöh. muuttuu helvetiksi. Haudassa ei makoilla.

Huhhuh...:([/QUOTE]

Tai sit menet ja luet Esa Hyvösen mietteet asiasta. On kuitenkin todella paljon raamattua tutkinut, ihan alkukielellä. Googlella löytyy, jos oikeasti kiinnostaa joku muu kuin sensaatio ja ihmisten pelottelu ja mikrosirut ja muut sellaiset.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27068963]täällä?! Jos haluat tietää sen vastauksen sinun pitää tutustua myös muihin uskontoihin. Se että lähet tutkimaan uskontoa sinun pitää aina mielessä se tiede. Jos et ymmärrä et myös usko. Älä höyrähdy! Avoin kaikelle mutta muista että kaikki ei ole totta![/QUOTE]

Anteeks mut ootsä jotenkin demonien vallassa ku tulee niin erikoista tekstiä nyt.
 
"vieras"
[QUOTE="Uskis";27068961]Täysin varma en ole noista kaikista vaiheista, mutta siitä olen 101% varma että kuoleman jälkeen joutuu mennään joko Taivaaseen tai tuonelaan->joka myöh. muuttuu helvetiksi. Haudassa ei makoilla.[/QUOTE]

Vain ruumis makaa haudassa, sielu ei. Sielu nukkuu kuoleman unta odottamassa viimeistä päivää. Sielun uni on mainittu kymmenissä eri kohdissa (Psa 13:3, Job 14:12, Joh 5:28). Kuolleiden sielut herää vasta kun nykyinen taivas on romutettu ja uusi taivas on valmis.
 
"Uskis"
niin, eikö taivas ja helvetti ole niitä paikkoja missä odotetaan sitä viimeistä päivää? viimeisenä päivänä sitten ne ihmiset jaetaan kahteen paikkaan, joko ikuiseen kadotukseen tai luvattuun maahan. näin minä olen sen ymmärtänyt
Juu. Eli
uskovat: nyt heti kuoleman jälkeen Taivaaseen->myöhemmin uusi maa.
Ei-uskovat: tuonela (jossa demonit riehuvat ja kiusaavat ihmisiä.) -> ihmiset, demonit ja saatana menevät tuonelasta kaikki helvettiin eli tuliseen järveen. Helvetti on vielä tyhjä.


Olisiko tuossa nuolen kohdalla se viimeinen tuomio?
 
[QUOTE="vieras";27069075]Vain ruumis makaa haudassa, sielu ei. Sielu nukkuu kuoleman unta odottamassa viimeistä päivää. Sielun uni on mainittu kymmenissä eri kohdissa (Psa 13:3, Job 14:12, Joh 5:28). Kuolleiden sielut herää vasta kun nykyinen taivas on romutettu ja uusi taivas on valmis.[/QUOTE]

13:3 Kuinka kauan minun täytyy kantaa huolia sielussani, päivät päästään murhetta sydämessäni? Kuinka kauan saa vihollinen ylvästellä minua vastaan?

12. niin ihminen lepoon mentyänsä ei enää nouse. Ennenkuin taivaat katoavat, eivät he heräjä eivätkä havahdu unestansa.


ehkä tuo nukkuminenkin on vähän kuin vertauskuva. ei se minusta tarkoita että sielut olisivat tiedottomassa tilassa loppuun asti.
 
Viimeksi muokattu:
Ilm 6.9-11
Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?" Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.
 
"vieras"
[QUOTE="Uskis";27069084]uskovat: nyt heti kuoleman jälkeen Taivaaseen[/QUOTE]

Ei näin. Tällä hetkellä ainoat ihmissielut taivaassa nousi sinne Jeesuksen mukana, muut odottavat yhä vuoroaan. Taivaaseen ei noussut kaikki ennen Jeesuksen ylösnousua kuolleet vaan rajattu joukko.
 
[QUOTE="vieras";27069206]Ei näin. Tällä hetkellä ainoat ihmissielut taivaassa nousi sinne Jeesuksen mukana, muut odottavat yhä vuoroaan. Taivaaseen ei noussut kaikki ennen Jeesuksen ylösnousua kuolleet vaan rajattu joukko.[/QUOTE]

laita tänne raamatunkohdat missä nuo sanotaan
 
"vieras"
13:3 Kuinka kauan minun täytyy kantaa huolia sielussani, päivät päästään murhetta sydämessäni? Kuinka kauan saa vihollinen ylvästellä minua vastaan?

12. niin ihminen lepoon mentyänsä ei enää nouse. Ennenkuin taivaat katoavat, eivät he heräjä eivätkä havahdu unestansa.


ehkä tuo nukkuminenkin on vähän kuin vertauskuva. ei se minusta tarkoita että sielut olisivat tiedottomassa tilassa loppuun asti.
Kuinka sen voi enää selkeämmin sanoa? Lepoon mentyään ihminen ei herää eikä havahdu unestaan ennenkuin taivaat katoavat. Miten tuosta saa vertauskuvan? Ei sovi siihen, mitä seurakunnassa puhuja on opettanut? Kyseenalaistat taas Raamatun ja nostat maallisen saarnaajan sanat todemmaksi.
 
"vieras"
Job 14:12 niin ihminen lepoon mentyänsä ei enää nouse. Ennenkuin taivaat katoavat, eivät he heräjä eivätkä havahdu unestansa

Joh 3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27069040]Tai sit menet ja luet Esa Hyvösen mietteet asiasta. On kuitenkin todella paljon raamattua tutkinut, ihan alkukielellä. Googlella löytyy, jos oikeasti kiinnostaa joku muu kuin sensaatio ja ihmisten pelottelu ja mikrosirut ja muut sellaiset.[/QUOTE]

Vedit överiks! Jos valtio pakottas ottamaan sinun mikro sirun!????Voit kieltäytyä ja sinusta tulis kapinoitsija! Se hitleri ja usko mitä sanon johti keskitysleirille!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27069470]Vedit överiks! Jos valtio pakottas ottamaan sinun mikro sirun!????Voit kieltäytyä ja sinusta tulis kapinoitsija! Se hitleri ja usko mitä sanon johti keskitysleirille![/QUOTE]

Sä olet tyyliin ainoa, jonka kanssa ei voi edes keskustella. Se johtuu siitä, että heität sellasta läppää ku joku huumeidenkäyttäjä, eikä kukaan voi tajuta, mitä edes sanot.
 
[QUOTE="vieras";27069320]Kuinka sen voi enää selkeämmin sanoa? Lepoon mentyään ihminen ei herää eikä havahdu unestaan ennenkuin taivaat katoavat. Miten tuosta saa vertauskuvan? Ei sovi siihen, mitä seurakunnassa puhuja on opettanut? Kyseenalaistat taas Raamatun ja nostat maallisen saarnaajan sanat todemmaksi.[/QUOTE]

maallisen saarnaajan... ahaa, en minä ole kenestäkään saarnaajasta puhunut. Mutta mitä tällä tarkoitetaan, minkä laitoin jo aijemmin

Ilm 6.9-11
Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?" Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.
 

Yhteistyössä