Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

"vieras"
minun mielestäni kyllä. justiin oli puhetta muiden uskovien kanssa, ettei täältä vaan lähdetä silloin kuin itse halutaan... yksi tuttavaperheen nuori isä kuoli "sormia napsauttamalla" auto onnettomuudessa, mutta taas yksi mies joka oli itseään yrittänyt tappaa pari kertaa, ei edes kuollut vaikka roikkui 12minuuttia köysi
kaulassa autotallissa...

sitä ei aina ymmärretä, mikä sanoma näillä kuolemilla on ja miksi näin tapahtuu... Mutta onneksi tämä nuori mies oli uskossa kuollessaan ja häneltä oltiin viikko ennen kuolemaa kysytty "olisitko valmis, jos olisi aika lähteä?" mies oli vastannut varmana että "kyllä."
tuosta tulee vielä ihan kylmät väreet, kun ajattelee, käy sääliksi perheen pieniä lapsia ja äitiä, voin kuvitella mikä ikävä heillä on. mutta siihen perheen äiti lohduttautuu, että he tapaavat vielä taivaassa ja mies odottaa perhettään siellä :heart:
ja tiedän mitä on olla uskossa. Mitä jos saisit jumalalliset voimat. Saisit kuulla kaikkien ihmisten ajatukset. sinun pitäs auttaa kaikkia!(mikä on mahdottomuus). Brian taivaan lahja.(elokuva) Jotkut elokuvat on vaan hyviä eikä tarvitse miettiä mutta jos olet miettinyt asiaa niin se näyttää mitä vois tapahtua.
 
"vieras"
eihän siinä ollut mitään raamatullista... ja sanotaanko, että on kyllä entisessä elämässä koettu kaikenmaailman taikauskot ym yliluonnolliset, etten kokenut miettinnässä olevan mitään vaaraa liukua niihin uskomuksiin... eli mielenkiinto on niitä asioita kohtaan nolla.
Siltä se luettuna kyllä kuulosti. Että halusit antaa jonkin erityismerkityksen asialle kun oikein askartelit sen parissa.
 
[QUOTE="vieras";27068558]Ei vaan tuo on vanhin käännös mikä minulla on. Tulkinta on täysin ev.lut. oppien mukainen. Herätysliikkeet opettavat mitä sattuu, siksi ketjun ap on niin hukassa. Ketjun Uskis on myös selvästi saanut vaikutteita vapaiden suuntien kieroutuneista tulkinnoista.[/QUOTE]

Niin, monesta asiasta tässä ketjussa on ollut erimielisyyksiä, mutta siitä me kaikki voimme olla samaa mieltä, että vapaat suunnat ovat Perkeleen eksytystä.
 
[QUOTE="vieras";27068558]Ei vaan tuo on vanhin käännös mikä minulla on. Tulkinta on täysin ev.lut. oppien mukainen. Herätysliikkeet opettavat mitä sattuu, siksi ketjun ap on niin hukassa. Ketjun Uskis on myös selvästi saanut vaikutteita vapaiden suuntien kieroutuneista tulkinnoista.[/QUOTE]

perusta sitten ketju, jossa pohdit vanhimman käännöksen kanssa. näköjään se kreivin aikainenkin raamattu on aika hankalasti tulkittavaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27011096]Eikä viimeisen taistelun tulos ole jo ennalta päätetty? Miten mikään, mitä valitsemme, voi sitten olla "tärkeä osa" osa? Johan se tiedetään jo ennalta miten siinä käy, valitsimme miten hyvänsä.[/QUOTE]

Siis vaan ootat kuolemaa? Sen tiedän että ihminen ei elä ikuisesti! Se että mietit joka päivä kuolemaa menetät elämän!!!!! No jos tuhoutuu sen näkee sitten mutta sitä ennen kannattas panostaa siihen että mitä viellä voi tehdä ennen kuolemaa.
 
"Uskis"
Siis onko näissä nyt joku isokin opillinen ero? Siis mitä tällä kohdalla haetaan takaa?
Käännös 1933/38:
Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,

1776:
51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme tosin kaikki nuku, vaan kaikki me muutetaan,
 
"vieras"
perusta sitten ketju, jossa pohdit vanhimman käännöksen kanssa. näköjään se kreivin aikainenkin raamattu on aika hankalasti tulkittavaa.
Veikkaisin että taivas ja ylösnousemus on kuvattu tasan yhtä tarkasti sinun Raamatussa. Erona että et ole itse vaivautunut lukemaan sitä vaan luotat ennemmin mukaansatempaiseviin saarnoihin ja googleen kuin Raamatun sanaan.
 
"Uskis"
[QUOTE="vieras";27068558]Ei vaan tuo on vanhin käännös mikä minulla on. Tulkinta on täysin ev.lut. oppien mukainen. Herätysliikkeet opettavat mitä sattuu, siksi ketjun ap on niin hukassa. Ketjun Uskis on myös selvästi saanut vaikutteita vapaiden suuntien kieroutuneista tulkinnoista.[/QUOTE]

Miksei ev.lut.kirkko käytä 1776 Bibliaa?

Ja mikään kirkko ei ole täydellinen, Luther kiivaili mm. juutalaisia vastaan.
 
"vieras"
Mitä jos taivas tuleekin tänne? Jumalan valtakunta, taivaaksikin sanottu, tulee tänne, kun Jeesus tulee takaisin. Uskovat temmataan yläilmoihin vastaanottamaan häntä. Miksi muuten sanottaisiin taivasten valtakunnan olevan lähellä, ellei se olekaan tuleva tänne?
 
"vieras"
[QUOTE="Uskis";27068666]Siis onko näissä nyt joku isokin opillinen ero? Siis mitä tällä kohdalla haetaan takaa?
Käännös 1933/38:
Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,

1776:
51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme tosin kaikki nuku, vaan kaikki me muutetaan,[/QUOTE]

Saat sen selville elämällä. On monia uskontoja ja kristin usko kuulma saattas perustua
siihen missä vietti ne elämät ennen opetuslapsia mitä ei mainita raamatussa. Eikös se ole tutkijan työtä.
 
"vieras"
suurin mysteeri? Se joka ratkasee sen olet ratkassut kaiken! Maailma synty: Maailma synty lukee monissa uskonnoissa myös pakanoiden kirjotuksissa. Se että ihminen muokkas siitä omanlaisen on eri asia.
 
[QUOTE="vieras";27068690]Veikkaisin että taivas ja ylösnousemus on kuvattu tasan yhtä tarkasti sinun Raamatussa. Erona että et ole itse vaivautunut lukemaan sitä vaan luotat ennemmin mukaansatempaiseviin saarnoihin ja googleen kuin Raamatun sanaan.[/QUOTE]

noniin, ensin sanoit että minun raamatussani on vikaa. kyllä se raamattu on mistä luen ja tarkistan asiat :) ja vastasin sulle kyllä uudelleenkin siihen taivaassa näkemisasiaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27068695]Mitä jos taivas tuleekin tänne? Jumalan valtakunta, taivaaksikin sanottu, tulee tänne, kun Jeesus tulee takaisin. Uskovat temmataan yläilmoihin vastaanottamaan häntä. Miksi muuten sanottaisiin taivasten valtakunnan olevan lähellä, ellei se olekaan tuleva tänne?[/QUOTE]

Vai pystytkö näkemään tulevaisuuteen.
 
"Uskis"
[QUOTE="vieras";27068696]Saat sen selville elämällä. On monia uskontoja ja kristin usko kuulma saattas perustua
siihen missä vietti ne elämät ennen opetuslapsia mitä ei mainita raamatussa. Eikös se ole tutkijan työtä.[/QUOTE]

Ei tämän onneksi tarvitse olla arvoitusta tämä elämä. Jeesus antoi vakuuden siitä, että jokainen joka Hänen luokseen tulee tietämään että Hän puhuu totta, Hän on olemassa.

Matt. 7:7
Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.

Jeesus itse antaa varmuuden Hänen tiellään kulkevalle:
Joh. 7:17
Jos joku tahtoo tehdä hänen (Jumalan) tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.

Laitetaan tämä sama lause varmuuden vuoksi 1776 versiona:
Jos joku tahtoo tehdä hänen (Jumalan) tahtonsa, niin hänen pitää tietämän tästä opista, josko se on Jumalasta, eli jos minä itsestäni puhun.
 
[QUOTE="vieras";27068690]Veikkaisin että taivas ja ylösnousemus on kuvattu tasan yhtä tarkasti sinun Raamatussa. Erona että et ole itse vaivautunut lukemaan sitä vaan luotat ennemmin mukaansatempaiseviin saarnoihin ja googleen kuin Raamatun sanaan.[/QUOTE]

käytkös sinä kuuntelemassa saarnoja, onko paljonkin muita jotka ovat yhtä mieltä kanssasi?
 
"vieras"
[QUOTE="Uskis";27068666]Siis onko näissä nyt joku isokin opillinen ero? Siis mitä tällä kohdalla haetaan takaa?
Käännös 1933/38:
Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,

1776:
51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme tosin kaikki nuku, vaan kaikki me muutetaan,[/QUOTE]

Tässä ei ole opillista eroa, muutetaan on vain hoono soomi. Kreikkalaisissa versioissa oli sekaannuksia tässä kohdassa mutta niistä oli päästy yhteisymmärrykseen jo kauan ennen ensimmäistä suomenkielistä käännöstä.
 
"Uskis"
Kuinkas "vieras" suhtaudut siihen Jeesuksen kertomukseen rikkaasta miehestä, joka heti joutui tuonelaan ja koviin tuskiin? Tätä ei ole kerrottu vertauskuvallisena tekstinä.

Luuk. 16:22.
Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'

No, nyt lähden vähän erilaisiin juttuihin eli lasten liikuntakerhoon...
 
"vieras"
[QUOTE="Uskis";27068809]Kuinkas "vieras" suhtaudut siihen Jeesuksen kertomukseen rikkaasta miehestä, joka heti joutui tuonelaan ja koviin tuskiin? Tätä ei ole kerrottu vertauskuvallisena tekstinä.

Luuk. 16:22.
Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'

No, nyt lähden vähän erilaisiin juttuihin eli lasten liikuntakerhoon...[/QUOTE]

Miten niin ei ole kerrottu vertauskuvallisena tekstinä? Jeesus kertoi tarinoita, tuo on tarina.
 
"Uskis"
[QUOTE="vieras";27068827]Miten niin ei ole kerrottu vertauskuvallisena tekstinä? Jeesus kertoi tarinoita, tuo on tarina.[/QUOTE]

Luulempa että jos me kaikki vain nukuttaisiin hautausmaalla kuoleman jälkeen, Jeesus ei olisi tuollaista kertonut. Kertomus kuolemanjälkeisestä tilasta olisi toisenlainen.

Siinä ei lue että rikkaan tai köyhän sielu jäi makaamaan hautaan.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy

Yhteistyössä