Pahansuopa ketju

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Tässä ketjussa kiteytyy ehkä se, mikä kiusaamisen kitkemisessä on haastavaa: se, mitä iso joukko ihmisiä voi pitää pelkkänä nasevana sanailuna ja huumorina, saattaa joku pitää ilkeänä kiusaamisena ja tahallisena loukkaamisena. Lähdepä sitten kieltämään vitsailu (yhdestä näkökulmasta) tai sallimaan pilkkaaminen (toisesta näkökulmasta).

Toisaalta kiusaamisen määrittely pelkästään subjektiivisista lähtökohdista (kiusaamista on se, mikä vastaanottajasta kiusaamiselta tuntuu) on sekin ongelmallista. Kiusattu voi tulkita tilanteita väärin tai jopa käyttää valtaansa "tuomita" kiusaajia väärin jaellessaan kiusaajan leimaa itseään miellyttämättömille ihmisille.

" Minusta hyvin harvaan asiaan on olemassa absoluuttista totuutta. Ja subjektiivisista totuuksista on ihan turha kiistellä. Sen sijaan voisi kunnioittaa toisten (erilaisiakin) mielipiteitä ja koittaa ymmärtää niitä. Suppeakatseisuus ja mustavalkoisuus ovat mielestäni sosiaalisesti invalidisoivimpia piirteitä ihmisessä. "

Kukas tuo oli?
Tarkoitatkohan nyt minua =)?

[QUOTE="vieras";27019095]Ruutiukko.

Metsänpeikko olisi:
Olet todella kaunis ja sinä myös ja sinä, olet himoittava, olet aah ooh aah, minulla on kotona vaimo, mutta olen ilmiselvästi kyllästynyt ja unohtanut kammata tukkani, koska se voi irrota, jos sitä kampa koskettaa.[/QUOTE]

No mitä Metsäpeikko olisi? ;)

i)

Lapsi viestittää itse milloin haluaa hypätä pois auton alta. Jos mä menen siihen väliin huitomaan ja huudan että tulee pois kadulta, kun auto tulee kohti, niin eihän lapsi ymmärrä koskaan millon voi jäädä auton alle. Mulle on kasvattajana tärkeää opettaa lapsi toteuttamaan itseään ja omia tarpeitaan. Ei mun kuulu käskeä ja komentaa lasta, me olemme erillisiä yksilöitä. Lapsi ei ole mun jatke. Toki mä häntä imetän lukioikään asti,, mutta muuten hän kyllä osaa itse huolehtia omista tarpeistaan ja viestittää niistä tarpeentullen, mutta mähän en voi puuttua hänen valintoihinsa milläänlailla. Jos mun lapsi juoksee autotielle auton eteen, on se hänen valintansa. Mä voin äitinä toki filosofiselta kannalta hämmästellä hänen valintojaan, mutta se ei ole rakentavaa eikä vie asioita eteenpäin milläänlailla. Mä en kannusta tai kehoita lastani tekemään asioita, kyllä lapsi itse tietää milloin mennään nukkumaan ja milloin kavutaan tissille, mä en ole lapseni jatke.
Musta Anni-Synnöve Reki-Paiseen kirja "Vaistolla vanhemmaksi" ja Luukas Peränallin "Itsenä ja itsenä" kirjat avaavat hyvin kasvatuksellisia ja filosofisia tulkintoja juuri siitä tavasta, jolla meidän perhe toimii arjessa.
Toi on niin hyvä! :LOL: Pakko heittää pokkana toi jossain vaikka pk-tädin kanssa keskustellessa ja odottaa millasen reaktion saa. Tosin taitaa tulla ls-ilmo jos täti on huumorintajuton. :D

[QUOTE="nimetön";27016500]" olen supererikoinen, raju ja pahis. hei, katsokaa nyt miten korostan erillaisuuttani ! mulla on aina tukka pystyssä enkä ikinä katso hääohjelmia. mä pistän nyt tähän kuvaketjuun sata kuvaa itsestäni, kun en usko että oon ruma pottunokka vaan ootan et joku kehuis"

KUKA?!! :D[/QUOTE]

olen ilmeisesti huumorintajton ilonpilaaja, mutten näe tälläisessä mitään hauskaa :mad:

Viimeksi muokattu:
En näe mitään järkeä vuokra-asumisessa, omistusasuminen on järkevän ihmisen ainoa vaihtoehto. En tietenkään voi määritellä muiden puolesta asioita, mutta silti määrittelyni mukaan keskimäärin alemmin koulutetut ja huonosti työllistetyt eivät asu omistusasunnoissa. Asia on yleensä naisten hankalampi hahmottaa, mutta itse tohtorina tiedän, että asia on näin.

En myöskään ymmärrä ihmisiä, jotka asuvat kerrostaloissa. Itse en koskaan alentuisi asumaan siten. Kerrostalot ovat persoonattomia loukkoja persoonattomille massoille, itse tietenkin olen osallistunut oman taloni suunnitteluun ja rakentamiseen.

:)ashamed:)

Hhm
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27023163:
En näe mitään järkeä vuokra-asumisessa, omistusasuminen on järkevän ihmisen ainoa vaihtoehto. En tietenkään voi määritellä muiden puolesta asioita, mutta silti määrittelyni mukaan keskimäärin alemmin koulutetut ja huonosti työllistetyt eivät asu omistusasunnoissa. Asia on yleensä naisten hankalampi hahmottaa, mutta itse tohtorina tiedän, että asia on näin.

En myöskään ymmärrä ihmisiä, jotka asuvat kerrostaloissa. Itse en koskaan alentuisi asumaan siten. Kerrostalot ovat persoonattomia loukkoja persoonattomille massoille, itse tietenkin olen osallistunut oman taloni suunnitteluun ja rakentamiseen.

TriplaIsäkös tää nyt olikaan?

Mie en osais muodostaa tuollaista tekstiä edes Datasta.
Toisille on muodostunut palstalla helposti tunnistettava tyyli, tietyt samat puheenaiheet tai kärkevät mielipiteet. Toisilla taas on mitäänsanomattomampi/ilmeettömämpi/neutraalimpi ilmaisu ja/tai monipuolisempi/huomaamattomampi aiherepertuaari.

Dataa olisikin vaikea karrikoida, sillä tyylinsä on varsin neutraali ja sovitteleva.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27023327:
Data ei olekaan "ääripään" palstailija mielipiteissään tai olemisessaan, hänestä on vaikea saada karikatyyriä aikaan.
On hän toisaalta, mutta kukaan ei tunnu koskaan joko ottavan häntä todesta tai muuten kiinnittävän suurta huomiota hänen sanomisiinsa. Ok, pari huomautusta harmailta itsekehusta tms. mutta hyvin vähän siihen verrattuna, että mie suunnilleen asetun pyövelin pölkylle ja ojennan nöyränä kirveen myöntäen virheeni kun taas mieheni on niin tyypillinen jellona kuin olla ja osaa paistatellen palvonnassa (jota ainakin mie häneen kohdistan).

isä34
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27023550:
Väärä vastaus, mutta nuo erilaiset isät mennee helposti sekaisin.
Hyvin sanottu. Kun on nähnyt yhden isän niin on nähnyt kaikki. Miehet kuitenkin tehty naisen kylkiluusta eikä toisinpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27023163:

Ei säteile. Muut oli aika helppoja.

: )
On hän toisaalta, mutta kukaan ei tunnu koskaan joko ottavan häntä todesta tai muuten kiinnittävän suurta huomiota hänen sanomisiinsa. Ok, pari huomautusta harmailta itsekehusta tms. mutta hyvin vähän siihen verrattuna, että mie suunnilleen asetun pyövelin pölkylle ja ojennan nöyränä kirveen myöntäen virheeni kun taas mieheni on niin tyypillinen jellona kuin olla ja osaa paistatellen palvonnassa (jota ainakin mie häneen kohdistan).
Palsta ei ota Dataa todesta ja Data ei ota sinua todesta. Aika täydellistä?

Hhm
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27023550:
Väärä vastaus, mutta nuo erilaiset isät mennee helposti sekaisin.
No sitten sen täytyy olla isämies (?). Tunnistan tyylin kyllä, mutta nikki ei muistu!

"isä34" tiivisti tuossa yllä hienosti ketjun ideaa. :D

Yhteistyössä