Helsingissä asumisen autuus?

• Viestiketjun aloittaja "Minttu"
  • Ensimmäinen viesti
Ollaan asuttu työn puolesta pääkaupunkiseudulla ja nyt länsirannikolla, ja paras paikka lasten kanssa asumiseen on ollut länsirannikko(siis minun henk.koht mielipide).
Ei tulisi silti mieleenikään alkaa arvostelemaan toisten asuinpaikkoja tai mieltymyksiä, kukin tavallaan minkä parhaaksi näkee.=)
En myöskään ymmärrä näissä keskusteluissa vastakkain asettelua maalaiset vs kaupunkilaiset kun molemmissa on sekä hyviä&huonoja puolia.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Hienoimmillakin alueilla tapahtuu kaikenlaista ja keskustassa tehdään suurin osa Hgin rikoksista.

Raju päivätappelu Helsingin hienostoalueella | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi
Paikallisetko ne siellä keskustassa toimivat rikollisesti ja tappelevat? Kummallista, että viikonloppuöisin stadin keskustassa on liikkeellä tuhansia ihmisiä jotka kaikki ovat aamuyöllä lähdössä pohjoiseen päin kotiin? Enkä tarkoita pohjoisella Töölöä tai Kalliota.

"Sirkkeli"
[QUOTE="vieras";26971214]viime vuosilta tulee mieleen

2006 Suvela
2011-2012 Hakunila ja Hietalahti

kuinka suuri osuus noista on perhesurmien kokonaismäärästä? ei taida ylittää kymmentäkään prosenttia.[/QUOTE]

Nämäkin mitkä Porvoossa on sattunut, niin äitee kun pisti penskat tuleen, oli lähes kaupungin keskustaa, äiti kun tappoi perheensä, niin oli kyllä korvemmassa, mutta 10 minuutin automatkan päässä keskustasta.
Yksikään perhesurma ei mahda johtua siitä, että on ollut kotinsa vankina syrjäisessä paikassa. Kaikissa on ollut muut syyt.

"vieras"
[QUOTE="Sirkkeli";26971382]Nämäkin mitkä Porvoossa on sattunut, niin äitee kun pisti penskat tuleen, oli lähes kaupungin keskustaa, äiti kun tappoi perheensä, niin oli kyllä korvemmassa, mutta 10 minuutin automatkan päässä keskustasta.
Yksikään perhesurma ei mahda johtua siitä, että on ollut kotinsa vankina syrjäisessä paikassa. Kaikissa on ollut muut syyt.[/QUOTE]

Eikä yksikään perhesumra johdu siitä, että on ollut kaupungin vilinän uhrina.

"Lähettäjä"
Suht mustavalkoista on jengin näkemys kaupungista ja landesta. Mun killinki tähän keskusteluun olkoot tämä oma valinta.
- Työpaikka pk-seudulla
- Unelmakoti tunnin matkan päässä
- Vantaan kentälle kotoa ja töistä 30min.
- Mökkirantaan kotoa 20min.
- Työt 50/50 etätöinä

Mahdollistaa
- Pk-seudun liksoilla lyhennän mitätöntä asuntolainaa
- Jos käyn Helsingissä jossain tapahtumassa, olen jo hotellissa, kun paikalliset tappelee vielä taksijonossa
- Yleensä valitsen tapahtuman mieluummin Tukholmasta tai vaikka Keski-Euroopasta (esim. nämä isommat konsertit), jossa käyn huvikseen useammin kuin pk-seutulainen käy mummolassa
- Jos tarvitsen pk-seudulta jotain, niin se on ulottuvilla aina
- Verottaja maksaa kiltisti täydet vähennykset työmatkoista
- Asumismenot on pienemmät kuin Kallion yksiössä

Summa summarum
- saan rusinat molemmista pullista ja vielä vähän enemmän
- voin relata työelämästä koska haluan. tällä hetkellä teen vuodessa n. 9kk töitä.

Ps.
- Helsinki on muuttotappiokunta kun tilastoista siivotaan mamut
- Tämä on oikeasti vain valintakysymys

entinen stadilainen
[QUOTE="vieras";26971323]Keskustassa tehdään suurin osa minkä tahansa kaupungin rikoksista, koska siellä on baarit.[/QUOTE]

Kiva budjata baarin yläkerrassa ja kuunnella musaa sekä kännisten örinöitä illasta aamuun?

"vieras"
Kiva budjata baarin yläkerrassa ja kuunnella musaa sekä kännisten örinöitä illasta aamuun?
On oikein kiva. Tosin tänne mun kämppään ei musiikkia kuulu muuta kuin jos Stadikalla on keikka (ja silloin mä olen useimmiten itse siellä). Joskus känniset huutelee kadulla, mutta sitäkin tapahtui oikeastaan vielä enemmän silloin kun asuin Oulun keskustassa. Narkkarit vietti öitään meidän rappukäytävässä ennen kuin vaihdettiin ovikoodi, mutta eipä sekään mua haitannut, ei ne edes pitäneet meteliä. Kyllä, täälä on humalaisia ja ääniä ja narkkareita, sellasta se kaupungissa asuminen on. Jos se sua haittaa niin hyvä kun muutit pois. Mua ei haittaa.

skone
No enpä tarvitse mitään mainitsemistasi asioista, kuten en mamuja, juoppoja ja narkkeja, enkä haitaria veteleviä kerjäläisiä ja siksi muutin maalle, ja nyt on kiva asustella 200 neliöisessä ok-talossa jonka sain helsinkiläisen yksiön hinnalla ja loput rahat sijoitin osakkeisiin joista saan noin 20.000 euroa osinkoa vuosittain.
just hienoo että tollanen hannari lähtee stadista maalle haisemaan tää stadi on vain koville hemmoille ei tollasille pelkurille ja sä joka puhuit eläintarhasta tarkotitko eltsua vai korkeasaarta hä tollo mun stadi on buli sun mestas on snadi niin kuin pödö doku zigos koko ajan meillä on tuli praad

entinen stadilainen
[QUOTE="Lähettäjä";26971432]
- Helsinki on muuttotappiokunta kun tilastoista siivotaan mamut
[/QUOTE]
Mitä ihmeen muuttoVOITTOA rikolliset ja loisivat mamut ovat?

entinen stadilainen
[QUOTE="vieras";26971463]On oikein kiva. Tosin tänne mun kämppään ei musiikkia kuulu muuta kuin jos Stadikalla on keikka (ja silloin mä olen useimmiten itse siellä). Joskus känniset huutelee kadulla, mutta sitäkin tapahtui oikeastaan vielä enemmän silloin kun asuin Oulun keskustassa. Narkkarit vietti öitään meidän rappukäytävässä ennen kuin vaihdettiin ovikoodi, mutta eipä sekään mua haitannut, ei ne edes pitäneet meteliä. Kyllä, täälä on humalaisia ja ääniä ja narkkareita, sellasta se kaupungissa asuminen on. Jos se sua haittaa niin hyvä kun muutit pois. Mua ei haittaa.[/QUOTE]

Eikä sua varmaankaan haittaa edes porttikongissa haiseva kusi, sä oot jo niin tottunut siihen.

"maalainen"
Itse olen aina ihmetellyt ja vierastanut kaupunkiasumisessa sitä minuuttiaikataulutusta. Julkisilla kuljetaan just minuutilleen - esim bussi lähtee 15.49 ja siitä jatko 16.33 jne. Siis miksi pitäisi elää noin tarkasti minuutilleen. Mua ahdistaisi. Mä en ole elänyt kellon kanssa yli 20 vuoteen ja mulle on riittänyt vallan hyvin ajan tarkkuudeksi se mitä olen pystynyt muista merkeistä lukemaan. Paitsi sitten tietysti työmatkoilla helsingissä on pitänyt yrittää sopeutua tuohon minuuttitsydeemiin...

entinen stadilainen
[QUOTE="vieras";26971527]Helsingissä on erittäin paljon mamuja mm. Ruotsista ja Yhdysvalloista (molemmat top viiden joukossa maista joista Helsingiin on tullut mamuja), jotka ovat tulleet tänne ihan töitä tekemään.[/QUOTE]

Kysymyshän oli tästä: "Mitä ihmeen muuttoVOITTOA rikolliset ja loisivat mamut ovat?"

entinen stadilainen
[QUOTE="vieras";26971538]Ei ole vielä kertaakaan haissut, ilmeisesti meidän narkkarit osaa käyttää vessaa. Mutta suako jotenkin haittais se, jos mua ei asia haittais? Miksi sulle on ongelma se, että mua ei haittaa Helsingin huonot puolet?[/QUOTE]

Vai ei ravintoloiden läheisyydessä olevissa porttikongeissa haise kusi.:D

No ei mua haittaa ollenkaan jos sua ei häiritse örisevät ja kuseksivat känniääliöt. Omapa on valintasi, minä nyt vain arvostan parempaa asuinympäristöä kuin sinä.

"vieras"
Vai ei ravintoloiden läheisyydessä olevissa porttikongeissa haise kusi.:D

No ei mua haittaa ollenkaan jos sua ei häiritse örisevät ja kuseksivat känniääliöt. Omapa on valintasi, minä nyt vain arvostan parempaa asuinympäristöä kuin sinä.
Mä vähän epäilen että sä olet asunut "stadissa" (siis oikeasti jossain idän lähiön HOAS-asuntolassa) muutaman vuoden opiskeluaikanasi.

Yhteistyössä