miten on?
Vaan nukkuu vanhempien makuuhuoneessa pienempänä ja olohuoneessa sitten isompana.
Onko siitä jotain haittaa?
Entäpä jos ei ole mahdollista väljempiin olosuhteisiin?Riippuu lapsesta. Mä TARVITSIN omaa rauhaa ja omaa tilaa jo aika pienenä ja koulun edetessä ja teini-iän lähetessä vielä enemmän. Nyt aikuisenakin mulla PITÄÄ olla omaa aikaa ja omaa tilaa. Mun sisko taas ei koskaan viihtynyt omassa huoneessaan, teki aina kaiken keittiön pöydän ääressä ja halusi nukkuessakin lähelleen vähintään koiran jos ei muita.
Mun esikoinen on samanlainen kuin minä. Se asui nyt 2 vuotta pikkusiskon kanssa samassa huoneessa mutta ei siitä kertakaikkiaan tullut mitään joten pakko oli järjestää huonejako uusiksi ja hommata pojalle oma tila. Vaikka pienikin.
Tätä tulin minäkin ehdottamaan.Vanhemmat olohuoneeseen ja lapselle se makkari.
Nuori tarvitsee oman rauhan joskus. Miksei vanhemmat voi nukkua olohuoneessa?Vaan nukkuu vanhempien makuuhuoneessa pienempänä ja olohuoneessa sitten isompana.
Ainiinjuu kun nykyään on muotia se MINÄ MINÄ MINÄ -asenne. Kakarat voi nukkua vaikka parvekkeella, kunhan mun hästens-sänky pysyy omassa isossa makkarissa.Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26968134:Olkoot, jos se juuri tässä perheessä ei ole mahdollista, se ei ole mahdollista, vaikka Janipetterillä ja Kerttukyllikillä olisikin omat huoneet. Ja kaikilla muilla.
Samaa mieltä. Jos ei ole mahdollisuutta omaan huoneeseen niin sitten ei ole, ja musta on ihan ok esim. laittaa siskokset samaan huoneeseen, jossa on kuitenkin järjestetty molemmille joku näkösuojallinen tila esim. tilanjakajilla. Mut olisi ihan kamalaa nukkua olkkarissa ilman mitään yksityisyyttä, kiva sitten jos esim. helteillä haluaa nukkua alasti, tai kun vaatteetkin pitää vissiin mennä jonnekin vessaan vaihtamaan? Ja varmaan teini luuhaa mielummin aina kavereilla/kaupungilla sen sijaan että toisi kavereita kotiin...Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;26968254:minusta kuulostaa tosi kamalalta jos ei ole teininäkään omaa tilaa.
Mä taas olisin tullut teininä hulluks jos ei olis ollu omaa isoa huonettaMä en kai varmaan häiriintynyt, kun mulla ei ole ollut "omaa tilaa" ennen kuin muutin omaan kotiin...? Meitä asui alle 60m2 kaksiossa neljä henkeä..
Hengissä olen selvinnyt ja osaan arvostaa nykyisiä neliöitäni.