Sairasta, ettei homoudesta saisi edes haluta parantua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kypsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="juu";26929911]Puhut kahdesta eri asiasta. Homot ovat aivan yhtä arvokkaita kuin heterotkin, ei siitä ole kyse. Kysehän on heidän elämästään eikä mun suhtautumisesta heihin. Jos he kokevat sisäisesti tarvitsevansa muutosta, kai he ovat siihen oikeutettuja? Ei kyse ole mistään syrjinnästä. Kuten jo mainitsin homokulttuurissa on paljon lieveilmiöitä, jotka eivät rakenna ihimisen minuutta millään tavalla positiiviseen suuntan.[/QUOTE]

Mainitset nämä lieveilmiöt jo toiseen kertaan. Kerrotko meille muille mitä ne ovat? Minä en ainakaan tiedä mitä tarkoitat homokulttuurin lieveilmiöillä, jotka eivät rakenna minuutta positiiviseen suuntaan.

[QUOTE="juu";26929932]Eipä siinä, mukavaa iltaa kaikille. Mun mielipiteeni taisi tulla nyt selväksi, jatkakaa parhaaksi katomallanne tavalla.[/QUOTE]

Mielipiteesi tuli selväksi, mutta miksi pakenet keskustelusta? Ketjun aloittajana toivoisin, että sinulla olisi rohkeutta katsoa ketju loppuun ja keskustella, vaikka se uhkaisi omia mielipiteitäsi ja arvojasi ja asettaisi ne kyseenalaiseksi. Minusta on vain tervettä välillä kyseenalaistaa omaa ajatusmaailmaansa rajustikin. Silläkin uhalla, että sitä joutuu muuttamaan. Minusta se sitä minuuden kasvattamista positiivisella tavalla.

No sehän on täysin asiatonta, jos sinua on kutsuttu rasistiksi, sillä kuten tiedätkin, sillä ei ole mitään tekemistä homoseksuaalisuuden kanssa. Ymmärrän, että olet pahoittanut mielesi :(

Kerrotko kuitenkin vielä, mitä tai keitä ovat "homojen kannattajat"? En tiennyt, että jotakin tiettyä ihmisryhmää voi kannattaa, esim. jotakin aatetta kylläkin.

Jos voit vielä tuota selventää omin sanoin, se olisi todella mukavaa :)

Sori, ois varmaan pitänyt vähän tarkemmin valita noita sanavalintoja :)

Tuntuu et nykyään jaotellaan (tälläkin palstalla) porukka joko homojen kannattajiin tai vastustajiin. Mä oon niin monesti saanut kuulla olevani homojen vastustaja (ja se rasisti..), koska olen sitä mieltä mitä olen, niin jotenkin ihan automaattisesti sen kummempia ajattelematta kirjoitin tuon "homojen kannattajat".

Niin ja nimimerkki "jepjep!", vielä yksi kysymys: miksi sinulle on niin tärkeää, että joku homo pääsee homoudestaan eroon? Millä tavalla tämä näkyisi sinun elämässäsi? Onko sinulla kenties lähipiirissä joku homoseksuaali ja sinua ahdistaa tämä asia?

En mä oo tietääkseni missään noin väittänyt. Mulle on tärkeää se, että mikäli joku homo haluaa päästä homoudestaan eroon, hänelle se pitäisi sallia. Aika moni tuntuu olevan sitä mieltä, että homo on aina homo, vaikka voissa paistaisi. Varsinkin keskustelupalstat on täynnä tuota paskaa, ettei homosta voi "muuttua" heteroksi, niin voin vain kuvitella, miltä sellaisesta ihmisestä tuntuu lukea tuota roskaa, joka itse painii asian kanssa, ja yrittää vastusteluista huolimatta elää "hetero-arkea".

Nyt nukkumaan, koitan muistaa huomenna etsiä tämän keskustelun ja katsoa, mitä vastailit, jos vastailit. :)

Sori, ois varmaan pitänyt vähän tarkemmin valita noita sanavalintoja :)

Tuntuu et nykyään jaotellaan (tälläkin palstalla) porukka joko homojen kannattajiin tai vastustajiin. Mä oon niin monesti saanut kuulla olevani homojen vastustaja (ja se rasisti..), koska olen sitä mieltä mitä olen, niin jotenkin ihan automaattisesti sen kummempia ajattelematta kirjoitin tuon "homojen kannattajat".

Asia selvä.

Itse en vain näe, että voisin mitenkään kannattaa tai olla kannattamatta jotakin ihmisryhmää, kannatan jotakin toimintaa tai olen kannattamatta. Tässä nimenonmaisessa tapauksessa voisin sanoa, että minulla ei ole mitään erityistä syytä puolustaa tai olla puolustamatta homoseksuaaleja jonkinlaisena yhtenäisenä massana, mutta kummeksun tapaa, jolla heitä vastaan hyökätään.
Jos on joutunut samaa sukupuolta edustavan homoseksuaalin lähentely-yritysten tai jopa ahdistelun kohteeksi, ymmärrän hyvin, että se on tuntunut epämiellyttävältä.

Kukin heistä on kuitenkin yksilö, aivan kuten heterotkin, ja olen tavannut joskus muutamia hyvin vihamielisiä - tai ainakin sen oloisia - lesboja ja toisaalta taas tunnen muutaman todella ihanan lesbon, siis ovat ihmisinä aivan fantastisia. Heidän seksuaalinen elämänsä ei minua kiinnosta, kuten en ole myöskään kiinnostunut naapurin Pertsan ja Marja-Liisan petipuuhista.

En mä oo tietääkseni missään noin väittänyt. Mulle on tärkeää se, että mikäli joku homo haluaa päästä homoudestaan eroon, hänelle se pitäisi sallia. Aika moni tuntuu olevan sitä mieltä, että homo on aina homo, vaikka voissa paistaisi. Varsinkin keskustelupalstat on täynnä tuota paskaa, ettei homosta voi "muuttua" heteroksi, niin voin vain kuvitella, miltä sellaisesta ihmisestä tuntuu lukea tuota roskaa, joka itse painii asian kanssa, ja yrittää vastusteluista huolimatta elää "hetero-arkea".

Nyt nukkumaan, koitan muistaa huomenna etsiä tämän keskustelun ja katsoa, mitä vastailit, jos vastailit. :)

Okei, no ymmärsin väärin. Totta kai on selvää, että näin pitäisi antaa tapahtua, mikäli kyseinen ihminen sitä itse haluaa. Toisaalta jos on sinut itsensä ja homoseksuaalisuutensa kanssa, ei siihen liene syytä.

Ei siitä vielä niin kovin monta vuotta ole, kun homoseksuaalit alkoivat "tulla kaapista ulos", ja voi vain kuvitella, miten ahdistavaa on ollut elää kulissiavioliitossa väärän ihmisen kanssa (aivan kuten käy joissakin heteroliitoissa). Joten suotakoon kaikille mahdollisuus olla se, mitä on, kunhan muita ei vahingoiteta.

Öitä!

Lisään vielä nopsaan, että lla "vastusteluista huolimatta" tarkoitin nyt näitä, ketkä vastustavat tätä ajatusta, että homo voi "muuttua" heteroksi.

"Muuttua" siksi lainausmerkeissä, kun tuo ei tunnu oikein sopivalta sanalta, mutta en nyt keksi parempaakaan kuvaamaan, mitä ajan takaa.

Lisään vielä nopsaan, että lla "vastusteluista huolimatta" tarkoitin nyt näitä, ketkä vastustavat tätä ajatusta, että homo voi "muuttua" heteroksi.

"Muuttua" siksi lainausmerkeissä, kun tuo ei tunnu oikein sopivalta sanalta, mutta en nyt keksi parempaakaan kuvaamaan, mitä ajan takaa.

Ymmärrän kyllä, mitä ajat takaa. Ehkä tuollaisessa tapauksessa on monesti kyse nuoremmasta henkilöstä, joka vielä hakee seksuaalista identiteettiään, kun taas vanhemmat ovat jo sinut itsensä ja valintojensa kanssa. Tunnen parikin tällaista henkilöä, jotka ovat hieman myöhemmällä iällä rohkaistuneet olemaan sitä mitä ovat, ja he ovat juuri näitä mainitsemiani fantastisia ihmisiä, ja varmaan sillä on jotakin asian kanssa tekemisistä, että nyt he ovat todella onnellisia :)

Seksuaali-identiteetti voi ja saa muuttua elämän varrella... olin itse teini-iässä ihan hukassa itseni kanssa lapsuuden hyväksikäyttökokemusten vuoksi (joita aloin muistaa flashbackien myötä vasta vuosia myöhemmin) ja seurustelin muutaman poikamaisen teinitytön kanssa. Kanssaihmiset määrittelivät minua milloin mitenkin, yhtenä päivänä olin lesbo ja toisena bi-seksuaali. Itse luovuin määrittelyistä kun tajusin, etten edes osannut määritellä itseäni. En ole koskaan ihastunut kehenkään sukupuolen, vaan sen henkilön itsensä vuoksi. Seksuaalista vetoa en oikeastaan tunne juurikaan ylipäänsä.

Kun sain avattua ja käsiteltyä hyväksikäyttötraumoja uskalsin alkaa tutustua myös miehiin lähemmin ja olen nyt seurustellut vuosia miehen kanssa. Joskus jotkut taustatekijät voivat tavallaan ajaa pois kanssakäymisestä toisen sukupuolen kanssa, joskus ei. Seksuaali-identiteetti voi muuttua elämän varrella, eikä sitä varten tarvitse olla mitään taustatekijöitä niin kuin minulla nyt sattui olemaan. Mutta onko sillä oikeasti väliä, muuttuuko seksuaali-identiteetti ja miksi, ja miksi lokerointi on joillekin niin hemmetin tärkeää? Mä en edelleenkään määrittele itseäni bi-seksuaaliksi tai heteroksi. Lokerointia tärkeämpää mulle on se, että mulla on joku jota rakastaa ja jonka kanssa olla onnellinen.

Ja miksi joku homo haluaisi päästä homoudestaan eroon? Haluatko sinä päästä heteroudestasi eroon? Eikö olisi tärkeämpää hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, sen sijaan, että yrittää väkisin muuttua sellaiseksi mitä ei ole? Jos muutoksia tapahtuu ajan myötä se on ihan ok, mutta väkisin itsensä muuttaminen (todennäköisesti ympäristön paineisiin mukautumiseksi) ei kyllä kuulosta terveeltä...

Esitänpä kysymyksen, joka on usein ollut mielessäni: miksi homoseksuaalisten tuntemusten katsotaan olevan normaalia, mutta lapsiin kohdistuva seksuaalinen kiinnostus on sairasta? Ihminen ei kait voi itse valita seksuaalista suuntautumistaan. (Huom. ISO huom. ennen kuin joku älähtää: tekonsa ihminen voi valita.)

Kysymys sinulle: Miksi heterosuhteiden katsotaan olevan normaaleja? Ihminen voi valita tekonsa. Voit kyllä homoilla vaikka olet hetero koska minun mielestäni heterous on sairasta ja homoseksuaalisuus toivottavaa...

en lukenut linkkiä, mutta kyllähän heterolla voi mennä vuoskaudet tajuessaan että oikeeesti no homo/bi-seksuaali. uskon kyllä että homokin voi erehtyä omasta seksuaalisuudestaan onkin bi-seksuaali mutta tuskin ihan heteroksi muuttuu :D en siti kutsuisi tätä parannukseksi kun ei ole todellkaan mikään tauti joilekkinoman seksuaalisuuden ymmärtäminen myös ilman painostusta voi olla hankalaa.

Valitettavasti valtaosa niistä, jotka tuntevat tarvetta parantua homoudesta, ovat painostavasta, jyrkästä ja sairastavasta piiristä. Usein uskovaisesta sellaisesta. Yksi syy lisää parantua uskonnoista.

Eli, mitä jyrkempi ristiriita on yhteisön ja yksilön odotusten ja toiveiden välillä, sen suurempi paine homoseksuaalilla on muuttua. Mitä tukahduttavampi yhteisö ja yhteiskunta, sen suurempi vaara päättä itsemurhaan.

[QUOTE="inna";26930780]Kysymys sinulle: Miksi heterosuhteiden katsotaan olevan normaaleja? Ihminen voi valita tekonsa. Voit kyllä homoilla vaikka olet hetero koska minun mielestäni heterous on sairasta ja homoseksuaalisuus toivottavaa...[/QUOTE]

No sullahan ajatukset on... onko koiriinsekaantuminen ja lapsiinsekaantuminenkin toivottavaa?

Onko homous normaalia ? Mikä on normaali ja normaalia ? Voitko määritellä minulle nämä käsitteet, kiitos.

Ei mitään aavistusta normaaliudesta (en livessä usko koko käsitteeseen tiukan lääketieteellisen alueen ulkopuolella), mutta "palstanormaali" tuppaa olemaan "ap:n valinnat" ja kaikki muut "sairaita" - puhutaan sitten seksuaalisuudesta, perheen nukkumisjärjestelyistä, asumismuodosta tai vaikka aamupuuron koostumuksesta.

:D

Jos joku panee omaa autoa tai lammasta, onko se normaalia ? Tänään Suomessa tämä määritellään epänormaaliksi, mutta parin vuoden päästä pakoputkeen ja lampaaseen yhtymistä pidetään normaalina.

Mutta minulle oikeastaan aivan yhdentekevää. Eihän millään ole mitään väliä Suomessa nykyään, ei ole olemassa arvoja. Joten pankaa lampaita ja nussikkaa naapurin bemaria.

en tiedä liittyykö nyt varsinaisesti aloitteeseen, mutta miksi on väärin että joku on normaalia? mitä vikaa on määritelmässä normaali?
Kaikkihan sen ymmärtävät mitä sillä tarkoitetaan. Jos nyt esim puhutaan normaalista seksuaalisuuntautumisesta, niin ei kenellekään ole epäselvää mitä tarkoitetaan.

Miksi epänormaali on paha asia ja miksi siitä suututaan? Eikö toisaalta ole hienoa olla uniikki? Jotkuthan nimenomaan tahtovat olla erilaisia. Eikö heille sitten olisi aika ikävää jos käsite normaali poistuisi..

Heterosuhde on normaali koska niin lisäännytään ja valtaosa on heteroita. Onneksi, koska muutenhan ihmiset täältä loppuisi jos ei heteroita olisi.

Ja asiaa voi katsoa monelta kantilta. Esimerkkinä näin telkkarista kun joku sanoi "minulla on ruskeat silmät kuten suurimmalla osalla". Hetki meni miettiessä että tosiaan vaikka suomessa ruskeat silmät ovat erikoiset ja niitä ihaillaan, niin suurimmallaosalla maailmanväestöstä on ruskeat silmät ja oikeataan nää mun harmaat silmät on erilaiset.

[QUOTE="juu";26929415]Ja ajatelkaa, Suomessakin on ihmisiä jotka ovat todellakin parantuneet homoudesta. Omassa lähipiirissänikin on tällainen ihminen. On nyt mennyt naimisiin vastakkaista sukupuolta olevan kanssa ja odottavat perheenlisäystä :).[/QUOTE]

ja ajatelkaa, meidän maassamme on edelleen ihmisiä, jotka ovat sitä mieltä, että homous on sairaus, josta voi "parantua"!!