Sairasta, ettei homoudesta saisi edes haluta parantua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kypsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kypsyttää;26929374:
Sairasta, että itseään ei saisi kehittää kun on kyse homoudesta.

Saa haluta kaikkea muuta: lihaksikkaaksi, laihaksi, rohkeammaksi, pärjäävämmäksi, mutta homous on olevinaan joku kummajainen, ettei itse saisi päättää mitä haluaa. Jos ihmisellä on joku juttu, mihin ei ole tyytyväinen, hänellä pitäisi olla oikeus kehittää itseään.

Niin kuin homoilla olisi joku pelko, että jos joukosta haluaa pois, se on kuin maailmanloppu. Miksi.

Homouden parannuskirja ärsyttää | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Mun mielestä sairasta on rasismi!!

homot, tumma-ihoiset, ym ovat aivan tavallisia ihmisiä!

ja miksi aina puhutaan homoista,mutta ei lesboista? sama asia.

tiedätkö ne tuntemani miehet jotka on homoja,ovat oikeasti empaattisia,keskustelukykyisiä ja plajon enemmän kuin moni heteromies(tuntemani)

[QUOTE="vieras";26932957]Ei yhteiskunta menettäisi yhtään mitään jos homot luokiteltaisiin sairaiksi, ja vaikkapa teljettäisiin siperian vankilaan keskenään muhinoimaan.[/QUOTE]

homot sentään on muuten fiksuja ihmisiä, mutta kun rasisti kuuntelee hetken tulee mieleen että eipä kuulosta kovin älykkäältä heidän puuheensa.

[QUOTE="vieras";26932957]Ei yhteiskunta menettäisi yhtään mitään jos homot luokiteltaisiin sairaiksi, ja vaikkapa teljettäisiin siperian vankilaan keskenään muhinoimaan.[/QUOTE]

Luultavasti ajatuksen sivistyneestä, hyvinvointimaasta voisi heittää painoilla merenpohjaan. Ihmisoikeudet uhrata tulivuoren leppymättömälle jumalalle. Niin... ja mitä jos tehtäisiin vaikka sellaisia kivoja pikkusuihkukomplekseja ja kaasutettaisiin KAIKKI jotka eivät istu ajatukseesi heteronormatiivisesta kulttuurista ja ihmisistä, jotka ansaitsevat elää siinä. Tai yleensäkin kaikki, jotka poikkeavat jollain tavoin sinun normaalistasi.

en tiedä liittyykö nyt varsinaisesti aloitteeseen, mutta miksi on väärin että joku on normaalia? mitä vikaa on määritelmässä normaali?
Kaikkihan sen ymmärtävät mitä sillä tarkoitetaan. Jos nyt esim puhutaan normaalista seksuaalisuuntautumisesta, niin ei kenellekään ole epäselvää mitä tarkoitetaan.

Miksi epänormaali on paha asia ja miksi siitä suututaan? Eikö toisaalta ole hienoa olla uniikki? Jotkuthan nimenomaan tahtovat olla erilaisia. Eikö heille sitten olisi aika ikävää jos käsite normaali poistuisi..

Heterosuhde on normaali koska niin lisäännytään ja valtaosa on heteroita. Onneksi, koska muutenhan ihmiset täältä loppuisi jos ei heteroita olisi.

Ja asiaa voi katsoa monelta kantilta. Esimerkkinä näin telkkarista kun joku sanoi "minulla on ruskeat silmät kuten suurimmalla osalla". Hetki meni miettiessä että tosiaan vaikka suomessa ruskeat silmät ovat erikoiset ja niitä ihaillaan, niin suurimmallaosalla maailmanväestöstä on ruskeat silmät ja oikeataan nää mun harmaat silmät on erilaiset.

Eli oletko sinä nyt epänormaali? Miltä tuntuisi, jos kaikki olemisesi ja tekemisesi nyt määritellään epänormaaliksi tästä eteenpäin?

Heterosuhde on normaali koska niin lisäännytään ja valtaosa on heteroita. Onneksi, koska muutenhan ihmiset täältä loppuisi jos ei heteroita olisi.

Ai, minä olen ainakin biseksuaali ja lisääntynyt. Tunnen myös lesboja, jotka ovat lisääntyneet.

Ja miten niin enemmistöllä voisi perustella "normaalin" - enemmistö on oikeakätisiä, ovatko siis vasenkätiset epänormaaleja? Enemmistö maamme asukkaista on suomalaisia, ovatko siis saamelaiset epänormaaleja?

Sinä menettäisit, kun ympäriltäsi vietäisiin Siperiaan sukulaisia, ystäviä, naapureita, työkavereita, harrastuskavereita jnejnejne. Tai mistäs minä tiedän, vaikka nauttisit läheistesi kärsimyksistä.

en tiedä liittyykö nyt varsinaisesti aloitteeseen, mutta miksi on väärin että joku on normaalia? mitä vikaa on määritelmässä normaali?
Kaikkihan sen ymmärtävät mitä sillä tarkoitetaan. Jos nyt esim puhutaan normaalista seksuaalisuuntautumisesta, niin ei kenellekään ole epäselvää mitä tarkoitetaan.

Miksi epänormaali on paha asia ja miksi siitä suututaan? Eikö toisaalta ole hienoa olla uniikki? Jotkuthan nimenomaan tahtovat olla erilaisia. Eikö heille sitten olisi aika ikävää jos käsite normaali poistuisi..

Ja asiaa voi katsoa monelta kantilta. Esimerkkinä näin telkkarista kun joku sanoi "minulla on ruskeat silmät kuten suurimmalla osalla". Hetki meni miettiessä että tosiaan vaikka suomessa ruskeat silmät ovat erikoiset ja niitä ihaillaan, niin suurimmallaosalla maailmanväestöstä on ruskeat silmät ja oikeataan nää mun harmaat silmät on erilaiset.

Epänormaali on jotain poikkeavaa ja negatiivistakin. Jos epänormaali on poikkeava normaalista, haluaisitko sinä tulla jatkuvasti määritellyksi sen kautta? Että se mitä teet, millainen olet on väärää ja väärin, vähemmän, jotain mitä ei saisi olla?

Ja muuten:
Normaalin käsitettä tuskin tarvitsee alkaa poistamaan, mutta homoseksuaalisuus ei itsessään epänormaalia, vaan juuri sitä normaalia luonnollista vaihtelua.

[QUOTE="vieras";26933058]Sinä menettäisit, kun ympäriltäsi vietäisiin Siperiaan sukulaisia, ystäviä, naapureita, työkavereita, harrastuskavereita jnejnejne. Tai mistäs minä tiedän, vaikka nauttisit läheistesi kärsimyksistä.[/QUOTE]

Älä ny viitti höpöttää, kyllä leikkiä saa laskea mutta tuo nyt menee jo liian pitkälle. Onneksi ei sukulaisiani tai tuttavia ole homoja ollenkaan.

[QUOTE="vieras";26933110]Älä ny viitti höpöttää, kyllä leikkiä saa laskea mutta tuo nyt menee jo liian pitkälle. Onneksi ei sukulaisiani tai tuttavia ole homoja ollenkaan.[/QUOTE]

Sinullehan he ensimmäisenä tulisivat tunnustamaan. Jep.

[QUOTE="vieras";26933132]Sinullehan he ensimmäisenä tulisivat tunnustamaan. Jep.[/QUOTE]

No ei siihen mitään rakettitiedettä tarvi osata jos tietää jonkun olevan homo. Kuinka yksinkertainen pitääkään olla että ei voi tajuta jonkun olevan homo, niitä ei kuitenkaan ole tuttava piirissäni ja olen ylpeä siitä. Homous ei ole mikään ylpeyden aihe.

Alkuperäinen kirjoittaja kypsyttää;26929374:
Sairasta, että itseään ei saisi kehittää kun on kyse homoudesta.

Saa haluta kaikkea muuta: lihaksikkaaksi, laihaksi, rohkeammaksi, pärjäävämmäksi, mutta homous on olevinaan joku kummajainen, ettei itse saisi päättää mitä haluaa. Jos ihmisellä on joku juttu, mihin ei ole tyytyväinen, hänellä pitäisi olla oikeus kehittää itseään.

Niin kuin homoilla olisi joku pelko, että jos joukosta haluaa pois, se on kuin maailmanloppu. Miksi.

Homouden parannuskirja ärsyttää | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Siksi tämä ärsyttää, että yksikään homo ei ole kaapissa omasta halustaan. Yhteisö painostaa siihen: joko uskonnolliset syyt (yhteisön painostus, ulkopuolelle sulkeminen ym.), suku, työyhteisö tai vain yhteiskunnallinen aseneilmasto ylipäätään. Jos homoseksuaali itse tekee ratkaisunsa omista lähtökohdisstaan, voi hän yrittää muuttua vaikka burmansimpanssiksi. Valitettavaa näissä "parannushoidoissa" on vain aina se, että homot pakotetaan niihin ulkopuolelta, ja lähtökohtana on aina ajatus homoudesta sairautena. Lopputuloksena on homoseksuaalin itsensä kieltäminen (seksuaalivietin aktiivinen tukahduttaminen), mikä johtaa vakaviin psyykkisiin ongelmiin. Sitä ihmettelen, kuka tässä maailmassa kuvittelee olevansa siinä asemassa, että voi toteuttaa tällaista sairasta diskriminaatiota. Vertaisin sitä ihan viimevuosisadan alun psykiatrisiin hoitohin, jossa pyrittiin ehdollistamalla (mm. näytettiin homomiehille seksuaalisesti kiinnostavia kuvia toisista miehistä, ja samanaikaisesti annettiin joko sähköä tai äärimmäistä paoinvointia aiheuttavia lääkkeitä. Näin -usein vuossien "hoidon" jälkeen, potilaan aivot ehdollistuivat mieltämään kaiken homomateriaalin kivulliaaksi, ei-toivotuksi/ pahoinvointia aiheuttavaksi.) Mikään ei ole muuttunut näistä ajoista, toiminta vain nimetään uudelleen "parantamiseksi" ja verhoillaan "hyvää tekeväksi". Järkyttävää paskaa.

[QUOTE="vieras";26933143]No ei siihen mitään rakettitiedettä tarvi osata jos tietää jonkun olevan homo. Kuinka yksinkertainen pitääkään olla että ei voi tajuta jonkun olevan homo, niitä ei kuitenkaan ole tuttava piirissäni ja olen ylpeä siitä. Homous ei ole mikään ylpeyden aihe.[/QUOTE]

Sinä vaikutatkin niin herkkävaistoiselta ja sosiaalisesti lahjakkaalta ihmiseltä, että ihan varmasti osaat ihan vaikka kävelytyylistä jo bongata homot ja lesbot :D

[QUOTE="vieras";26933164]Sinä vaikutatkin niin herkkävaistoiselta ja sosiaalisesti lahjakkaalta ihmiseltä, että ihan varmasti osaat ihan vaikka kävelytyylistä jo bongata homot ja lesbot :D[/QUOTE]

Aika pitkälle ne kyllä huomaa, siinä olet ihan oikeassa :)

[QUOTE="vieras";26933143] Homous ei ole mikään ylpeyden aihe.[/QUOTE]

Heterousko sitten on vai?

Uskon, että homoseksuaalit eivät kaipaa kaltaisiasi "ystäviä". Tiedoksesi, että eri kulttuureissa homoseksuaalisuuden esiintyvyys on miltei vakio, ja noin 25 %:lla väestöstä on joko biseksuaalisia taipumuksia, haluja tai toiveita. Noin 10 % västöstä on puhtaasti homoseksuaaleja. Eli jos sinulla on 4 ystävää, joku heistä on todennäköisyyden mukaan himoinnut myös samaa sukupuolta, ja kymmenestä tuttavastasi yksi on homoseksuaali. Surullista hänen kannaltaan, koska hän varmasti tuntee olonsa ahdistuneeksi seurassasi, koska joutuu valehtelemaan naurettavan asenteesi vuoksi.

Ps. jos aiot joskus kirjautua, mulla oon sulle hyvä nimimerkkiehdotus: Sarah Palin.

Epänormaali on jotain poikkeavaa ja negatiivistakin. Jos epänormaali on poikkeava normaalista, haluaisitko sinä tulla jatkuvasti määritellyksi sen kautta? Että se mitä teet, millainen olet on väärää ja väärin, vähemmän, jotain mitä ei saisi olla?

Ja muuten:
Normaalin käsitettä tuskin tarvitsee alkaa poistamaan, mutta homoseksuaalisuus ei itsessään epänormaalia, vaan juuri sitä normaalia luonnollista vaihtelua.

Missä sanotaan että epänormaali on väärin?

Ja miksi määritelmä ei voi olla normaali ja erilainen?
Kun se kuitenkin on vaan niin helppo ymmärtää jos ihminen sanoo olevansa normaalissa parisuhteessa. Tai jos hän on erilaisessa parisuhteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;26933048:
Ai, minä olen ainakin biseksuaali ja lisääntynyt. Tunnen myös lesboja, jotka ovat lisääntyneet.

Ja miten niin enemmistöllä voisi perustella "normaalin" - enemmistö on oikeakätisiä, ovatko siis vasenkätiset epänormaaleja? Enemmistö maamme asukkaista on suomalaisia, ovatko siis saamelaiset epänormaaleja?

Tarkoitin lisääntymisellä sitä että sekä m iestä että naista siihen tarvitaan. Ovat ne lesbotkin ne siittiöt siihen lisääntymiseen tarvinneet.
Ja kyllä oikeakätiset ovat normaaleja, vasenkätiset erilaisia. Tämä siksi koska suurinosa asioista on suunniteltu oikeakätisille.
Ja kansalaisuus nyt ei liity tähän mitenkään.

Tarkoitin lisääntymisellä sitä että sekä m iestä että naista siihen tarvitaan. Ovat ne lesbotkin ne siittiöt siihen lisääntymiseen tarvinneet.
Ja kyllä oikeakätiset ovat normaaleja, vasenkätiset erilaisia. Tämä siksi koska suurinosa asioista on suunniteltu oikeakätisille.

Vasenkätiset erilaisia ja homot epänormaaleja? Justjust :)

Sinä ja minä ollaan monessa asiassa erilaisia, kumpi meistä on se epänormaali?

Missä sanotaan että epänormaali on väärin?

Ja miksi määritelmä ei voi olla normaali ja erilainen?
Kun se kuitenkin on vaan niin helppo ymmärtää jos ihminen sanoo olevansa normaalissa parisuhteessa. Tai jos hän on erilaisessa parisuhteessa.

Istuhan hetki ja mieti tätä nyt tarkasti sanaa EPÄnormaali. Kuinka usein sen merkitys pitää sisällään positiivisen mielikuvan ja positiivisen latauksen? Kuinka usein epänormaalista puhuttaessa ollaan ihastuneita? Onko epänormaali on useammin tavoiteltava ihanne? Merkitykset syntyvät ja elävät kommunikaatiossa, puheessa, yhteiskunnassa plaa-plaa-plaa. Vaikka sinä yksin seisoisit huutamassa, että epänormaalin olevan ihan neutraali, painolastiton ja hyvä sana kuvaamaan normaalista poikkevaa tai ei-normaalia tai vastapainona normaalille, ei se yksin sinun voimillasi "paremmaksi" muutu. Toki se on lievempi ilmaisu kuin vaikka yksinkertaisesti ilmaisu väärä, mutta negatiivinen silti.

Sanakirjan mukaan määrittely sanalle epänormaali kuuluu muuten seuraavasti: tavallisuudesta poikkeava, säännötön, luonnoton.

Ja miksi suhteista pitäisi käyttää kuvaamisessa "normaali" ja "erilainen". En vain ymmärrä? Siis, en oikeasti ymmärrä, koska harvoinpa näihin ilmaisuihin olen törmännyt puheessa ja keskustelussa toisen kanssa.

Miksi pitäisi parantua, se ei ole sairaus? Se on normaalia. Jos joku haluaa "parantua" niin hän ei ole sinut itsensä kanssa ja se tie vie kyllä harhaan. Homoseksuaali on aina homoseksuaali.