Oletteko kateellisia...

• Viestiketjun aloittaja "marjaana"
  • Ensimmäinen viesti
"jäämies"
[QUOTE="marjaana";26844666]vai pelkäisitkö salaa mielessäsi että miehesi ihastuu häneen ja siksi hän ei mahdu kutsulistaan, ainakaan jos miehesi on kotona...???[/QUOTE]

Ei kuvailemasi nainen ainakaan jäisi miehiltä huomaamatta.

"marjaana"
Oletko varattu vai sinkku?
Sinkku olen. Ja joo, tietty naisten omat illat on asia erikseen, enkä tietenkään puhu edes juhlista missä on pelkkiä pariskuntia, en itsekään tuntisi oloani kotoisaksi sellaisessa tilanteessa. Tuntuu vaan oudolta. Itse naimisissa ollessani en tehnyt eroa siinä onko mieheni kotona vai ei jos ystävät/kaverit tulivat kylään, mulla on aina ovet auki heille.

"marjaana"
[QUOTE="vieras";26844817]Kun olin sinkku, muutamat "ystävät" jätti minut aina kutsumatta juhliinsa, vaikka kuinka olivat hyvää ystävää. Saan paljon huomiota ulkonäköni puolesta ja yksi näistä kavereista sanoikin että on kateellinen kun saan paljon huomiota miehiltä. Kun aloitin parisuhteen, kutsuttiin taas normaalisti.
Ja en ole tyrkky, en edes flirttailija.[/QUOTE]

Juurikin näin on mullekin käynyt. Aina. Kun seurustelen niin sitten kutsutaan, oli mies kotona tai ei.

"Enkeli"
[QUOTE="marjaana";26844885]Juurikin näin on mullekin käynyt. Aina. Kun seurustelen niin sitten kutsutaan, oli mies kotona tai ei.[/QUOTE]

Osun kuvailuusi myös aika hyvin. Ja olen huomannut samat asiat itseni kohdalla. Se on todella loukkaavaa. Meidän arvostelijoita täältä kyllä löytyy, mutta osaako joku sanoa mistä muusta se voisi johtua? Olen todellakin mennyt itseeni asiassa, enkä tiedä minkä asian voisin tehdä toisin, siksipä en montaa syytä enään keksi moiselle käytökselle... :(

"mona"
Voisin olla kateellinen hyvästä kropasta, mut ei mun oikesti tarvi pelätä et mun mieheni vaihtais mut noin vain. En pystyis elämään tässä suhteessa jos sellasta pitäisi pelätä

"marjaana"
Taisin osua oikeaan arvaukseen syistä. No ne ketkä tunsivat piston sydämessään, voisivat miettiä ovatko hyviä ystäviä näin toimiessaan. Se on lapsellista ja tosi loukkaavaa. Ja ennenkaikkea turhaa.

hmph
[QUOTE="marjaana";26844992]Taisin osua oikeaan arvaukseen syistä. No ne ketkä tunsivat piston sydämessään, voisivat miettiä ovatko hyviä ystäviä näin toimiessaan. Se on lapsellista ja tosi loukkaavaa. Ja ennenkaikkea turhaa.[/QUOTE]

Ettei vika ole kuitenkin siinä, kun käyttäydyt sanojesi mukaan viileästi miehille.
Olet antanut itsestäsi ylimielisen kuvan, ehkäpä ystäviesi miehet toivovat, ettei sinua kutsuttaisi, kun vaikutat liian ylpeältä. : /

Tarkistaisit omaa käyttäytymistäsi!

"marjaana"
Lisään vielä, että miehet eivät pidä kauniista naisesta, joka käyttäytyy kuin koppava kana.
Aika selvää, että en käyttäydy ketään, etenkään ystävieni miehiä kohtaan kuin "koppava kana". Olen AINA ystävällinen, kohtelias, juttelen ym mutta ylimääräisen kotkotuksen jätän väliin. Ja luulisi että ystävät kuitenkin tietävät millainen olen vaikka en yhtä lämmin olekaan heidän miehiä kohtaan. Siihen ei mielestäni ole edes tarvetta. Tiedän useamman naisen ketkä ovat liiankin "tuttavallisia" ja se ei mene mun jakeluun. Mut joo, toki hyväksyn mahdollisuuden ettei kaikki musta pidä, en minäkään pidä kaikista ;D

Ja tietääköhän kukaan kuinka moni mies oikeasti on kateellinen / mustasukkainen toisille miehille?

Miksi aina puhutaan naisten kateellisuudesta tai mistä lie, vaikka nämä tuntemukset varmasti ovat melko tuttuja osalle miehistäkin. En todellakaan usko että kaikki miehet ovat niin sinut itsensä kanssa, tai pitävät suhdetta niin itsestäänselvänä etteivät koskaan mieti että eikai tuo vaimo / naisystävä ikinä katsele muita.

Ja loppuun vielä että ruokahaluahan tosiaan saa kasvattaa missä ikinä haluaakaan, kunhan syö kotona :)

hmph
[QUOTE="marjaana";26845071]Aika selvää, että en käyttäydy ketään, etenkään ystävieni miehiä kohtaan kuin "koppava kana". Olen AINA ystävällinen, kohtelias, juttelen ym mutta ylimääräisen kotkotuksen jätän väliin. Ja luulisi että ystävät kuitenkin tietävät millainen olen vaikka en yhtä lämmin olekaan heidän miehiä kohtaan. Siihen ei mielestäni ole edes tarvetta. Tiedän useamman naisen ketkä ovat liiankin "tuttavallisia" ja se ei mene mun jakeluun. Mut joo, toki hyväksyn mahdollisuuden ettei kaikki musta pidä, en minäkään pidä kaikista ;D[/QUOTE]
Ai jaa, mä kyllä ymmärrän "viileästi" käyttäytymisen ihan toisin. Silloin ollaan niukkasanaisia ja nenä pystyssä.

Ja kyllähän sinusta paistaa tietty omahyväisyys metrien päähän, varsinkin kun alat aina vetää ihme showta ystävien miesten läsnäollessa.
Ole vaan oma itsesi, saatat yllättyä!

hmph
Ja tietääköhän kukaan kuinka moni mies oikeasti on kateellinen / mustasukkainen toisille miehille?

Miksi aina puhutaan naisten kateellisuudesta tai mistä lie, vaikka nämä tuntemukset varmasti ovat melko tuttuja osalle miehistäkin. En todellakaan usko että kaikki miehet ovat niin sinut itsensä kanssa, tai pitävät suhdetta niin itsestäänselvänä etteivät koskaan mieti että eikai tuo vaimo / naisystävä ikinä katsele muita.

Ja loppuun vielä että ruokahaluahan tosiaan saa kasvattaa missä ikinä haluaakaan, kunhan syö kotona :)
No onhan niitä mustasukkaisia miehiä olllut maailman sivu. Se käytös vaan on todella extremee ja kielletään tapaamasta miespuolisia sukulaisiakin.

Minun ex-poikaystävä oli tuollainen ja ymmärrettävästä syystä katkaisin välit kokonaan, kun ruvettiin jo hakkaamisella uhkailla.

"vieras"
[QUOTE="marjaana";26844879]Sinkku olen. Ja joo, tietty naisten omat illat on asia erikseen, enkä tietenkään puhu edes juhlista missä on pelkkiä pariskuntia, en itsekään tuntisi oloani kotoisaksi sellaisessa tilanteessa. Tuntuu vaan oudolta. Itse naimisissa ollessani en tehnyt eroa siinä onko mieheni kotona vai ei jos ystävät/kaverit tulivat kylään, mulla on aina ovet auki heille.[/QUOTE]

Miten noin upea nainen on vapaana? Unohditko mahdollisesti jotain kuvailuistasi?

No onhan niitä mustasukkaisia miehiä olllut maailman sivu. Se käytös vaan on todella extremee ja kielletään tapaamasta miespuolisia sukulaisiakin.

Minun ex-poikaystävä oli tuollainen ja ymmärrettävästä syystä katkaisin välit kokonaan, kun ruvettiin jo hakkaamisella uhkailla.
Hyvä että pääsit eroon tuollaisesta miehestä. Minun mieheni on hyvällä tavalla mustasukkainen, siis ei mitenkään sairaalla. Olenhan minäkin vähän mustasukkainen joissakin tilanteissa, mutta emme kumpikaan ole sitä tarpeettomasti emmekä niin, että se ahdistaisi toista.

Onhan niitä sairaalloisesti mustasukkaisia naisiakin, mutta harmi kun kaikki eivät tajua että sellainen toiminta todellakin tappaa parisuhteen ajallaan. Tai ainakin toivottavasti, en toivo kenellekään sellaista kohtelua jossa on toisen vanki, eikä mitään saa enää tehdä / missään liikkua ilman valvovaa silmää mukanaan.

"marjaana"
[QUOTE="vieras";26845185]Miten noin upea nainen on vapaana? Unohditko mahdollisesti jotain kuvailuistasi?[/QUOTE]

Kaikissa on vikansa, niin myös mussa :) . Tosin itse halusin aikoinaan miehestäni erota ja koska minulla on lapsi, en ole halunnut mitä tahansa miestä, tulen toimeen oikein hyvin itsekin. Elämä on valintoja :)

Keittiönoita
Olisiko niin että pariskuntabileisiin kutsutaan pariskuntia ja sitten kun itsekin liikkeellä ilman puolisoa, niitä sinkkuystäviä?
Jotenkin töksähtää minullakin tuo kuvitelmasi, että ystäväsi pelkäisivät parisuhteidensa puolesta. Jotenkin se antaa oudon kuvan käsityksestäsi siitä, miten suhteissa sitoudutan toisiinsa. Itselle ei ainakaan moinen tulisi ikinä mieleenkään enkä usko että kenellekään muullekaan normaalisti toimivassa liitossa olevalle.
Sama tuli mieleeni. Ap:n mainitsemaa ilmiötä kun esiintyy niidenkin kohdalla, jotka eivät ole hottiksia.

"vieras"
Kaikki naiset ovat kateellisia jotain toista naista kohtaan. Ja tämä ketjun aloituskin kertoo jo paljon.
Ihan samalla tavalla ne kadehtii miehetkin, eivät vaan ehkä niin usein sano siitä ääneen. Että turhaa rajausta taas sukupuolten välille, koeta sinäkin kavuta tänne 2010-luvulle, jossa pyritään elämään tasa-arvoisina ainakin täällä länsimaissa.

Ano
[QUOTE="marjaana";26844666]Siis oletteko kateellisia jos joku nainen on älykäs, hoikka, isorintainen, kaunis, varakas ja näyttää 10 vuotta nuoremmalta kuin mitä on? Voisitko olla tällaisen naisen ystävä, kutsua hänet perheesi juhliin ym, vai pelkäisitkö salaa mielessäsi että miehesi ihastuu häneen ja siksi hän ei mahdu kutsulistaan, ainakaan jos miehesi on kotona...???[/QUOTE]

Haha tottakai olisin kateellinen :) Sellain positiivisesti tietty, en mä veis sellaselta naiselta mitään pois vaikka mikä jumala olisin ja pystyisin, mut olishan se sikakivaa olla supermallin näköinen isoilla tisseillä ja noin :)

Mutta et joo, kyllä mä olisin ystävä sellasen kanssa, tietysti. Ei kai nyt kenenkään hoikkuus tai tissit ole ystävyyden tiellä :D
Ja en pelkäis että mieheni ihastuu häneen. Että jos ihastuu niin sitten ihastuu, semmonen mies saa kyllä lähteä, mutta en mä jaksais etukäteen miettiä ja pelätä et voivoi jos mies ihastuukin tohon tai tohon. Pitää siihen puolisoon sen verran luottaa, että se on mun kanssa siks että se haluu olla just mun kanssa. :) Ei pelossa voi elää. :)

"nannaM"
[QUOTE="vieras";26844816]No sun tapauksessasi se olis mahdotontakin; kuka muu Heikin huolis :x[/QUOTE]

Mä voisin vaikka huoliakin. Mukava, fiksu ja normaalipainoinen mies.

"Isabella"
Rahaa kadehdin aina. En mä kenenkään ulkonäköä oikeasti OSAA kadehtia. Mulla on joko niin hyvä itseluottamus ulkonäön suhteen tms, mutta mä en osaa olla kateellinen kenenkään ulkonäösä. Haluan näyttää juuri minulta itseltäni, vaikka en olekaan täydellinen.

Yhteistyössä