Oletteko kateellisia...

• Viestiketjun aloittaja "marjaana"
  • Ensimmäinen viesti
"marjaana"
Siis oletteko kateellisia jos joku nainen on älykäs, hoikka, isorintainen, kaunis, varakas ja näyttää 10 vuotta nuoremmalta kuin mitä on? Voisitko olla tällaisen naisen ystävä, kutsua hänet perheesi juhliin ym, vai pelkäisitkö salaa mielessäsi että miehesi ihastuu häneen ja siksi hän ei mahdu kutsulistaan, ainakaan jos miehesi on kotona...???

[QUOTE="marjaana";26844695]Kuvailin varmaan aika monen naisen. Ei tässä puhuttukaan ko henkilön omasta miehestä vaan ystävän miehestä ;D[/QUOTE]

Ja mie laitoin ton tontun, sillä täytän vain joka toisen kriteerin aloituksessa. :D

Oon niin epäsosiaalinen olento, etten lähde kotoa kuin kauppaan tai salille.

"alma"
En olisi kateellinen, enkä pelkäisi kutsua kotiini. Mulla taitaa pari ystävää ollakin, jotka täyttävät nuo kriteerisi suurilta osin. Jos olenkin jollekin vähän kateellnen, perustuu se ihan muihin juttuihin kun tisseihin. Olen itse hyvin mukavuudenhaluinen ja vähän laiskakin, joten saatan kadehtia ihmisiä, jotka saavat elämässään paljon aikaan.
En muista kohdanneeni teiniaikojen jälkeen naista, jonka kokisin uhaksi parisuhteelleni.

[QUOTE="marjaana";26844666]Siis oletteko kateellisia jos joku nainen on älykäs, hoikka, isorintainen, kaunis, varakas ja näyttää 10 vuotta nuoremmalta kuin mitä on? Voisitko olla tällaisen naisen ystävä, kutsua hänet perheesi juhliin ym, vai pelkäisitkö salaa mielessäsi että miehesi ihastuu häneen ja siksi hän ei mahdu kutsulistaan, ainakaan jos miehesi on kotona...???[/QUOTE]

Minulla parikin ystävää, jotka sopivat kuvaukseesi enkä kadehdi vaan olen iloinen puolestaan. Tosin pakko sanoa, että vielä enemmän muista syistä kuin ulkonäkönsä vuoksi.

Tietenkin voin kutsua heidät kotiini.
Eikä ole ikinä käynyt mielessäkään että olisivat jotnkin uhka parisuhteelleni.
:)

"marjaana"
Ihan mielenkiinnosta kyselen. Kuvailin itseäni. Mulla on monta ystävää ja paljon kavereita (naispuolisia) keiden kanssa olen todella tiiviisti tekemisissä, olen hyvä ystävä ja aina paikalla kun tarvitaan. Lähes poikkeuksetta on kuitenkin niin, että saan kutsun kaikkiin rientoihin ja juhliin, paitsi niihin missä on kavereideni miehet mukana. Samoin kylään kutsutaan lähes poikkeuksetta silloin kun mies ei ole kotona. Ja tarkennukseksi; kyseisen asian vuoksi olen jopa viileä kaikinpuolin näille miehille, ettei vaan tulis väärinkäsityksiä. Oletteko koskaan ajatelleet, jos tunnistitte itsenne tästä, miten loukkaavaa se on??

"Kotitonttu"
Jos aloittaja kuvailee itseään ja rivien välistä kehittelee syitä siihe, ettei häntä kutsuta.. niin empä ihmettele. Kateus siinä ei ole syynä. Yleensä.

Minulla on monta kaunista ja ns. hottista naista ystävinä. He eivät vain ole kusip*itä eikä tyrkkyjä, jotka luulevat jokaisen miehen kuolaavan heitä. Näitä on nähty.. ja viel jaksavat ihmetellä miksi heitä ei kutsuta enää mihkään. Pari epätoivoista iskuyritystä ja porua liikaa juoneena jos ei joku mies lankeakaan sitten tms hoitaa kyllä pois kutsulistalta, ei ulkoinen olemus.

Käytös! Hyviä tapoja voi vaatia näytti sit miltä tahansa. ;)

Ajattelisin varmaan et no tasan ei käy onnenlahjat. Jos nainen ois ystäväni ni hyvin voisin sille sanoakin sen. Luottaisin kyllä ystävääni ja mieheeni (jos siis mies olis).

Lisäks tykkään itestäni tarpeeksi tällasena kuin olen ni en mä jaksas kadehtia vaik kuppikoko ei ookaan kummonen.

"alma"
[QUOTE="marjaana";26844749]Ihan mielenkiinnosta kyselen. Kuvailin itseäni. Mulla on monta ystävää ja paljon kavereita (naispuolisia) keiden kanssa olen todella tiiviisti tekemisissä, olen hyvä ystävä ja aina paikalla kun tarvitaan. Lähes poikkeuksetta on kuitenkin niin, että saan kutsun kaikkiin rientoihin ja juhliin, paitsi niihin missä on kavereideni miehet mukana. Samoin kylään kutsutaan lähes poikkeuksetta silloin kun mies ei ole kotona. Ja tarkennukseksi; kyseisen asian vuoksi olen jopa viileä kaikinpuolin näille miehille, ettei vaan tulis väärinkäsityksiä. Oletteko koskaan ajatelleet, jos tunnistitte itsenne tästä, miten loukkaavaa se on??[/QUOTE]

Oletko varma, ettet vaan kuvittele? On kyllä ihan normaalia viettää iltaa naisten kesken ilman ukkoja, ei siihen mitään mustasukkaisuutta tarvita. Jos ystävilläsi on lapsia, ne miehet on kotona niiden kanssa.

"marjaana"
[QUOTE="Kotitonttu";26844755]Jos aloittaja kuvailee itseään ja rivien välistä kehittelee syitä siihe, ettei häntä kutsuta.. niin empä ihmettele. Kateus siinä ei ole syynä. Yleensä.

Minulla on monta kaunista ja ns. hottista naista ystävinä. He eivät vain ole kusip*itä eikä tyrkkyjä, jotka luulevat jokaisen miehen kuolaavan heitä. Näitä on nähty.. ja viel jaksavat ihmetellä miksi heitä ei kutsuta enää mihkään. Pari epätoivoista iskuyritystä ja porua liikaa juoneena jos ei joku mies lankeakaan sitten tms hoitaa kyllä pois kutsulistalta, ei ulkoinen olemus.

Käytös! Hyviä tapoja voi vaatia näytti sit miltä tahansa. ;)[/QUOTE]

:) . Olen 40-vuotias, en juuri käytä alkoholia, enkä etenkään iske tms ystävieni tai kavereideni miehiä. Ja tarkennan vielä että mut kyllä kutsutaan varmasti kaikkiin kissanristiäisiin, mutta suurimmaksi osaksi ei niihin missä on mies mukana. Ja saa kertoa mielipiteitä että mistä se johtuu?? Sitä nimenomaan olen itsekin miettinyt.

..
"pelkäisit että miehesi ihastuu..."?? WTF?? Mieheni on minut valinnut ja luotan häneen täysin joten en kai sen takia jätä ketään kutsumatta kylään. Lisäksi, tuo hyvännäköinen rikas nuorekas nainen pitää sinua varmaan tosiystävänä kun et koskaan kutsu häntä minnekään etkä ilmeisesti kehtaa edes julkisella paikalla liikkua hänen seurassaan ettet näytä rumalta ankanpoikaselta.

Pää pystyyn nainen! ole ylpeä itsestäsi ja kulje ryhdikkäänä!

[QUOTE="marjaana";26844783]:) . Olen 40-vuotias, en juuri käytä alkoholia, enkä etenkään iske tms ystävieni tai kavereideni miehiä. Ja tarkennan vielä että mut kyllä kutsutaan varmasti kaikkiin kissanristiäisiin, mutta suurimmaksi osaksi ei niihin missä on mies mukana. Ja saa kertoa mielipiteitä että mistä se johtuu?? Sitä nimenomaan olen itsekin miettinyt.[/QUOTE]

Olisiko niin että pariskuntabileisiin kutsutaan pariskuntia ja sitten kun itsekin liikkeellä ilman puolisoa, niitä sinkkuystäviä?

Jotenkin töksähtää minullakin tuo kuvitelmasi, että ystäväsi pelkäisivät parisuhteidensa puolesta. Jotenkin se antaa oudon kuvan käsityksestäsi siitä, miten suhteissa sitoudutan toisiinsa. Itselle ei ainakaan moinen tulisi ikinä mieleenkään enkä usko että kenellekään muullekaan normaalisti toimivassa liitossa olevalle.

• Tykkää
Reactions: vrs
"vieras"
Kun olin sinkku, muutamat "ystävät" jätti minut aina kutsumatta juhliinsa, vaikka kuinka olivat hyvää ystävää. Saan paljon huomiota ulkonäköni puolesta ja yksi näistä kavereista sanoikin että on kateellinen kun saan paljon huomiota miehiltä. Kun aloitin parisuhteen, kutsuttiin taas normaalisti.
Ja en ole tyrkky, en edes flirttailija.

hmph
[QUOTE="vieras";26844816]No sun tapauksessasi se olis mahdotontakin; kuka muu Heikin huolis :x[/QUOTE]

Eikö kommenttisi ollut kuitenkin asiaton. Häpeäisit, nolo olet! :stick:

"Kotitonttu"
Ok. No sitten tuo onkin selvä homma. Ainaki omalta osalta olis.. ei muakaan kaikkiin paikkoihin kutsuttu sinkkuna eikä edes jotenkuten varattuna. Pyysin itsekin joskus, että voisinko jättää väliin jos oli vain pariskuntia illanviettoon tulos minun lisäkseni. Sitä tuli vähä ankea fiilis toisinaan nuorempana.. kun parit oli kuitenkin suurimman osan illasta yhdessä. :)

Ehkä sunkin tuttus vaan ajattelee, että on huoletonta kutsua silloin paikalle kun ei ole muillakaan ukkoja riesana ;) jos olet siis sinkku. Muuten en käsitä tilannettasi. Saatat kuvitellakin vain.. Mutta mitä ihmettä sä tekisit edes niillä ystävies miehillä paikan päällä? Ihan turhia. Monesti on helpompi jutella vähän kaikesta, kun ei se puoliso ole paikan päällä. Tilanteesta riippuen..

Yhteistyössä