Miksei seksiä "saa" pitää intiiminä asiana tai "romantisoida" sitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuli tässä mieleen ketjun lukeneena, että ootko miettinyt kärsitkö sittenkin itse jotenkin tuosta omasta suhtautumisestasi seksiin? Aika paljon puolustelet ja tahdot keskustella seksiaiheista? Oisko silti niin, että koetat hakea vahvistusta omalle tiellesi täällä vai ehkä niin, että sittenkin mietit mitä kannattaisi tehdä, miten edetä jne?

Sulla on munkin mielestä poikkeuksellisen tiukka suhtautuminen. Tuolla Malysxt mitä lienee -nimimerkillä oli tuossa pitkässä kirjoituksessa kyllä oikeasti ihan hyviä pointteja, miksi susta on tullut niin varovainen, pelokas yms. Sullahan taitaa olla täysin ylisuojelevat vanhemmat, mikä ei siis yksiselitteisesti ole todellakaan huono asia vaan pääosin hyvä juttu, mutta oisko silti itsenäistyminen ja normaalit ikäkausiin kuuluvat asiat tehty sulle jotenkin asioiksi, joihin vanhempiesi mielestä et olisi ollut valmis?

Toivottavasti en sanonut nyt mitään loukkaavaa, tällaisia tuli näin iltamyöhällä mieleen.

En kärsi. Tykkään keskustella aiheesta ja kuulla erilaisia näkökulmia. Kuten monista muistakin aiheista. Olen ihan varma omasta tavastani. Olen ollut kauan aikaa.

Millä tavalla poikkeuksellisen tiukka? Ei se NIIN harvinaista ole, ettei harrasta irtosuhteita. Mä puhun seksistä mielestäni paljon avoimemmin kuin moni muu. :) En erityisemmin pelkää seksiä. En vaan ole löytänyt ihmistä, jonka kanssa sitä haluaisin. Toi on jo vähän liian rohkeaa analysoimista kieltämättä, kun et vanhempiani tunne etkä minuakaan kovin hyvin. :) Eivät he ole erityisen ylisuojelevia. Ihan "tavallisia" vanhempia. En mä kuitenkaan loukkaantunut.

Toki saa romantisoida :)
Itse olin elänyt pitkään yhden miehen kanssa ilman mielenkiintoa kliiniseen seksiin vaan se kuului suhteeseen, kun tuli ero, ei ollut romantiikan häivääkään kun harrastin seksiä ihan pelkän himon viemänä yhdenillan juttuja jne.
Mutta kun löysin uuden sen the oikean, alkoi seksi tuntua taas rakastelulta, intiimiltä ja romanttiselta kanssakäymiseltä :)
En tiedä, oliko niissä pikasuhteissa jossa pää-osana seksi, mitään sen suurempaa kokemusta tuottavaa asiaa, mutta kun on seksuaalinen olento kuului se siihen tiettyyn vaiheeseen koska ilman seksiäkään ei halunnut olla.
Mutta ihaninta tämä on näin, romanttisessa kauniissa suhteessa :)

Kyllä sun ajatukset Tytsi on hyviä ja terveitä. Se että sä et tällä palstalla tunnu saavan hyväksyntää noille ajatuksille johtuu ihan vaan siitä että tämä on mammapalsta, eli täällä on enimmäkseen nuoria äitejä. Ja yleensä juuri ne seksuaalisimmat naiset päätyy nuorina äideiksi, eli tällä palstalla on aika seksuaalista porukkaa varmasti. Ei siis ihme jos he eivät oikein ymmärrä sua.

En kärsi. Tykkään keskustella aiheesta ja kuulla erilaisia näkökulmia. Kuten monista muistakin aiheista. Olen ihan varma omasta tavastani. Olen ollut kauan aikaa.

Millä tavalla poikkeuksellisen tiukka? Ei se NIIN harvinaista ole, ettei harrasta irtosuhteita. Mä puhun seksistä mielestäni paljon avoimemmin kuin moni muu. :) En erityisemmin pelkää seksiä. En vaan ole löytänyt ihmistä, jonka kanssa sitä haluaisin. Toi on jo vähän liian rohkeaa analysoimista kieltämättä, kun et vanhempiani tunne etkä minuakaan kovin hyvin. :) Eivät he ole erityisen ylisuojelevia. Ihan "tavallisia" vanhempia. En mä kuitenkaan loukkaantunut.

Sillä tavalla "tiukka" suhtautuminen, että kokemuksia ei ole kertynyt niin kuin sun ikäisille yleensä. Se, että olisi jotain kokemuksia ei tarkoita sitä, että harrastamalla olisi harrastanut irtosuhteita.

En tunne sun vanhempia enkä suakaan juurikaan, mutta jokaisella meillä on taustamme, jota meidän persoona jollain tapaa heijastaa. Ihan siitä päättelin, että sulla on ollut poikkeuksellisen suojelevat vanhemmat. Munkin vanhemmat oli tosi suojelevaisia, liiankin, mikä aiheutti sen, että kapinoin aivan järkyttävän paljon. Sinä taas et varmaan olisi kapinoinut jos sulla olisi ollut vanhempina mun vanhemmat, koska olet kiltimpi luonteeltasi ja kunnioitat ehkä enemmän vanhempiasi ja heidän toiveita :)

Tuli tässä mieleen ketjun lukeneena, että ootko miettinyt kärsitkö sittenkin itse jotenkin tuosta omasta suhtautumisestasi seksiin? Aika paljon puolustelet ja tahdot keskustella seksiaiheista? Oisko silti niin, että koetat hakea vahvistusta omalle tiellesi täällä vai ehkä niin, että sittenkin mietit mitä kannattaisi tehdä, miten edetä jne?

En jaksa lukea koko ketjua enkä varsinkaan jaksa ruveta vänkäämään tällä palstalla enää mistään, mutta halusin vain kommentoida tähän, että ei se noin mene. Ei puolustuskannalla oleminen aina tarkoita sitä, että sisimmässään epäilee olevansa väärässä. Tässä puhutaan nyt asiasta, josta suurin osa nykypäivän suomalaisista ajattelee niin, että tytsi (ja minä) on väärässä. Siinä joutuu väkisinkin puolustuskannalle, koska ensinnäkin, sitä on tottunut siihen että joutuu jatkuvasti puolustelemaan valintojaan. Vaikka itse olisi erittäin sinut valintojensa kanssa, se ei tarkoita, etteikö haluaisi olla myös sinut sen kanssa mitä muut ajattelevat sinusta ja valinnoistasi. Jos 95%:llä on punainen paita ja sinä kuulut siihen 5%:een joilla on sininen paita, totta hemmetissä sitä tuntee välillä pientä epävarmuutta siitä, miten vähemmistössä onkaan. Ja kaiken lisäksi iso osa niistä 95%:sta ajattelee että sinipaitaiset ovat häiriintyneitä tai naiiveja typeryksiä. Miten ihmeessä siitä EI joutuisi puolustuskannalle?

Toisekseen, jokainen haluaa tulla ymmärretyksi. Jokainen haluaisi esittää oman kantansa asioihin niin että muut näkisivät edes vähän miltä kantilta tämä sinipaitainen maailmaa katsoo. Se ei tarkoita, että hakee muilta vahvistusta valinnoilleen, vaan sitä, että hakee muilta tunnustusta siihen, että kyllä, minunkin näkökantani on yhtä validi kuin teidänkin. Mitä pahaa on siinä, että haluaa keskustella asioista?

Varsinkin kun on vielä nuori. 10 vuotta sitten tytsin ikäisenä pohdiskelin ihan samoja asioita, välillä tunsin olevani kummajainen ja välillä uhmakas koska tiesin olevani omalta osaltani oikeassa. Ei, minulla ei ole oikeutta sanella muille miten heidän pitäisi elää. Mutta ei, heilläkään ei ole oikeutta nauraa sille miten minä elän.

Tytsille minun täytyy lopuksi lyhyesti vastata: kyllä sitä saa. Pitää "intiiminä" ja "romanttisena" siis. Joo, tietysti kuten näkyy, aika monen mielestä ei saa. Mutta entäs sitten? Ei siitä ole onneksi pakko välittää, eikä kannatakaan välittää jos haluaa pitää oman päänsä. 10 vuotta sitten tosiaan pohdiskelin samoja asioita ja onneksi lopulta kyllästyin keskustelemaan näistä asioista muiden ihmisten kanssa, koska NE IHMISET EIVÄT TULE KOSKAAN TAJUAMAAN. Ärsyyntyvät vain, ymmärtävät aina tahallaan väärin, koska luulevat että sinä (ja siis minä) kohotat itsesi pyhimykseksi muiden yläpuolelle kun ajattelet kuten ajattelet. Siihen sanoisin vain, että niillähän sitä epävarmuutta taitaa olla taustalla. Ja syystä tietysti, kun naissukupuolen seksuaalinen historia on mitä on, ja seksuaalinen vapaus on vielä historiallisesti uusi asia.

Mutta, minä tein kuten parhaaksi katsoin, odotin avioliittoon ja saan edelleen kuulla "ootsä joku uskis vai", "teillä on varmaan tosi kiihkeetä jeesusteluseksiä" ja "täytyy kyllä olla todella estoinen jos elää melkein 30 vuotta ilman seksin iloja" vaikken edes itse kailota asiasta pitkin maita ja mantuja. Mutta... niin, tosiaan. Mitäs siitä sitten? Siinäpäs tuomitsevat. Itse olen onnellinen mieheni ja sinut itseni kanssa, ja se riittää minulle.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;26813642:
Pysyvän romantiikassa elämisen lopputulos on saippuaooppera? Koko ajan puhalletaan uusia saippuakuplia, jotka yksi toisensa jälkeen puhkeavat; toisin sanoa etsitään uusia miehiä tai naisia, joihin hullaannutaan?

It's Always Sunny in Northside: "Only unfulfilled love can be romantic..." - A Ramble

Kaipa romantiikalla on paljon muitakin määritelmiä kuin saippuakuplamainen haavemaailma? Joillakin meistä on aika realistinen mutta silti luottavainen käsitys rakkaudesta.

Sillä tavalla "tiukka" suhtautuminen, että kokemuksia ei ole kertynyt niin kuin sun ikäisille yleensä. Se, että olisi jotain kokemuksia ei tarkoita sitä, että harrastamalla olisi harrastanut irtosuhteita.

En tunne sun vanhempia enkä suakaan juurikaan, mutta jokaisella meillä on taustamme, jota meidän persoona jollain tapaa heijastaa. Ihan siitä päättelin, että sulla on ollut poikkeuksellisen suojelevat vanhemmat. Munkin vanhemmat oli tosi suojelevaisia, liiankin, mikä aiheutti sen, että kapinoin aivan järkyttävän paljon. Sinä taas et varmaan olisi kapinoinut jos sulla olisi ollut vanhempina mun vanhemmat, koska olet kiltimpi luonteeltasi ja kunnioitat ehkä enemmän vanhempiasi ja heidän toiveita :)

Kokemuksia ei ole kertynyt, koska molemminpuolista ihastumista ei ole juurikaan tapahtunut. Kyse on ehkä tuurista ja sattumastakin. Suurin osa harrastaa nykyään irtosuhteita, muttei irtosuhteita harrastamattomatkaan kovin harvinainen ilmiö ole.

En jaksa lukea koko ketjua enkä varsinkaan jaksa ruveta vänkäämään tällä palstalla enää mistään, mutta halusin vain kommentoida tähän, että ei se noin mene. Ei puolustuskannalla oleminen aina tarkoita sitä, että sisimmässään epäilee olevansa väärässä. Tässä puhutaan nyt asiasta, josta suurin osa nykypäivän suomalaisista ajattelee niin, että tytsi (ja minä) on väärässä. Siinä joutuu väkisinkin puolustuskannalle, koska ensinnäkin, sitä on tottunut siihen että joutuu jatkuvasti puolustelemaan valintojaan. Vaikka itse olisi erittäin sinut valintojensa kanssa, se ei tarkoita, etteikö haluaisi olla myös sinut sen kanssa mitä muut ajattelevat sinusta ja valinnoistasi. Jos 95%:llä on punainen paita ja sinä kuulut siihen 5%:een joilla on sininen paita, totta hemmetissä sitä tuntee välillä pientä epävarmuutta siitä, miten vähemmistössä onkaan. Ja kaiken lisäksi iso osa niistä 95%:sta ajattelee että sinipaitaiset ovat häiriintyneitä tai naiiveja typeryksiä. Miten ihmeessä siitä EI joutuisi puolustuskannalle?

Toisekseen, jokainen haluaa tulla ymmärretyksi. Jokainen haluaisi esittää oman kantansa asioihin niin että muut näkisivät edes vähän miltä kantilta tämä sinipaitainen maailmaa katsoo. Se ei tarkoita, että hakee muilta vahvistusta valinnoilleen, vaan sitä, että hakee muilta tunnustusta siihen, että kyllä, minunkin näkökantani on yhtä validi kuin teidänkin. Mitä pahaa on siinä, että haluaa keskustella asioista?

Varsinkin kun on vielä nuori. 10 vuotta sitten tytsin ikäisenä pohdiskelin ihan samoja asioita, välillä tunsin olevani kummajainen ja välillä uhmakas koska tiesin olevani omalta osaltani oikeassa. Ei, minulla ei ole oikeutta sanella muille miten heidän pitäisi elää. Mutta ei, heilläkään ei ole oikeutta nauraa sille miten minä elän.

Tytsille minun täytyy lopuksi lyhyesti vastata: kyllä sitä saa. Pitää "intiiminä" ja "romanttisena" siis. Joo, tietysti kuten näkyy, aika monen mielestä ei saa. Mutta entäs sitten? Ei siitä ole onneksi pakko välittää, eikä kannatakaan välittää jos haluaa pitää oman päänsä. 10 vuotta sitten tosiaan pohdiskelin samoja asioita ja onneksi lopulta kyllästyin keskustelemaan näistä asioista muiden ihmisten kanssa, koska NE IHMISET EIVÄT TULE KOSKAAN TAJUAMAAN. Ärsyyntyvät vain, ymmärtävät aina tahallaan väärin, koska luulevat että sinä (ja siis minä) kohotat itsesi pyhimykseksi muiden yläpuolelle kun ajattelet kuten ajattelet. Siihen sanoisin vain, että niillähän sitä epävarmuutta taitaa olla taustalla. Ja syystä tietysti, kun naissukupuolen seksuaalinen historia on mitä on, ja seksuaalinen vapaus on vielä historiallisesti uusi asia.

Mutta, minä tein kuten parhaaksi katsoin, odotin avioliittoon ja saan edelleen kuulla "ootsä joku uskis vai", "teillä on varmaan tosi kiihkeetä jeesusteluseksiä" ja "täytyy kyllä olla todella estoinen jos elää melkein 30 vuotta ilman seksin iloja" vaikken edes itse kailota asiasta pitkin maita ja mantuja. Mutta... niin, tosiaan. Mitäs siitä sitten? Siinäpäs tuomitsevat. Itse olen onnellinen mieheni ja sinut itseni kanssa, ja se riittää minulle.

Hienoa, että sulla on ollut uskallusta kulkea omaa tietäsi!

Sen verran vaan kommentoin, että mä en ole ollut ikinä väittämässä, että Tytsin tai jonkun muun tyyli olisi väärä. Mulle on ok ihan kaikenlaiset suhtautumiset.

Mä jos joku tiedän miltä tuntuu olla sinipaitainen, lähes kaikessa. Mulla vaan ei ole ollut itselläni tarvetta missään vaiheessa selitellä tai hakea kenenkään ymmärrystä valinnoilleni. En niitä jaksa tässä nyt avata, koska ne ei tähän ketjuun kuulu, mutta tahdoin vain kertoa että tiedän mistä puhut, mutta ei kaikki ihmiset siltikään toimi samalla tavalla. Ei kaikki sinipaitaiset toimi samoin kuten ei kaikki punapaitaisetkaan: en usko, että suurin osa on ollut täällä Tytsille naureskelemassa tai pitää hänen tapaansa vääränä. Mielestäni tässäkin ketjussa monella on ollut ihan hyviä pointteja, mitä kannattaa Tytsinkin miettiä ILMAN että tarkoitus on muuttaa sitä omaa vahvaksi kokemaansa suhtautumista seksiin, romantiikkaan jne.

Ihan aiheen ohi, mutta kirjoitustasi sivuten: sitä en ole itse tajunnut, MIKSI ihmiset näkyy kaipaavan niin kovasti muiden hyväksyntää ja ymmärrystä? Mulla ei oo sellaista ollut, mulle on aina riittänyt, että itse elän valintojeni kanssa sovussa.

"Ihan aiheen ohi, mutta kirjoitustasi sivuten: sitä en ole itse tajunnut, MIKSI ihmiset näkyy kaipaavan niin kovasti muiden hyväksyntää ja ymmärrystä? Mulla ei oo sellaista ollut, mulle on aina riittänyt, että itse elän valintojeni kanssa sovussa."

Kaikki kaipaavat jossain määrin hyväksyntää, rakkautta jne. muilta ihmisiltä. Ihminen on sosiaalinen olento. =) Toiset vain kaipaavat sitä vähemmän kuin toiset. Ei kai kukaan tahdo kokea syrjintää, halveksumista tms. Mulla on niin vahva itsetunto, etten juurikaan yleensä hae hyväksyntää muilta ihmisiltä valintojeni suhteen. Olen aina pitänyt asioissa oman pääni. Tykkään vaan väitellä ja keskustella. :D

Kyllä seksi on mulle aina ollut intiimi asia, mutta romantisoida en sitä osaa, koska en ole koskaan ymmärtänyt esim rakastelun päälle.. Minusta rakastelu on epämukavaa ja hölmöä. Seksi on minulle akti, mutta silti intiimi, ei muuta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Et ole Tytsi ainut parikymppinen joka suhtautuu seksiin vain parisuhteeseen kuuluvana asiana. Olen asunut avopuolisoni kanssa n. 2 vuotta, ja ollaan toistemme ensimmäiset seksikumppanit. Eikä kumpaakaan kaduta ettei tullut sählättyä aiemmin muiden kanssa ja harrastettua yhdenillan juttuja. Luottamus molemminpuolin on luja. Arvostan seksiä osana parisuhdetta, ja tuskin rupeaisin satunnaisten baarituttujen kanssa paneskelemaan jos ero tulisi. ei vain sopisi mun arvomaailmaan. Mua on pidetty ahdasmielisenä kun olen mielipiteeni sanonut.
Mutta jokainen tehköön niinkuin haluaa, kunhan ei petä kumppaniaan ja pysyy erossa varatuista:)

Tottakai saa "säästää" itseään sille oikealle, jos siltä tuntuu ja on onnellinen niin. Mutta kieltämättä hieman outoa lukea syväanalyysejä seksistä ja sen harrastamisesta ihmisiltä, joilla ei ole asiasta minkäänlaista kokemusta..siis en minäkään tarkoita loukata ketään, mutta mielestäni seksi nyt on niin spesiaalia, että sitä ei oikein voi mielikuvitella ja sen perusteella kertoa miten muidenkin seksielämän pitäisi sujua, kuulostaapa vaikealta selitykseltä..

[QUOTE="kkk";26814323]Mutta kieltämättä hieman outoa lukea syväanalyysejä seksistä ja sen harrastamisesta ihmisiltä, joilla ei ole asiasta minkäänlaista kokemusta..siis en minäkään tarkoita loukata ketään, mutta mielestäni seksi nyt on niin spesiaalia, että sitä ei oikein voi mielikuvitella ja sen perusteella kertoa miten muidenkin seksielämän pitäisi sujua, kuulostaapa vaikealta selitykseltä..[/QUOTE]

Tätä mäkin ihmettelen. Ap:lla tuntuu olevan kova tarve neuvoa muita joka asiassa, oli sitten kyseessä seksi, lastenhoito tai vaikka isän kanssa saunominen. Harmi vaan, että kahdesta ensimmäisestä kokemusta ei ole niinkään.

En mäkään mene kertomaan gerbiilifoorumille miten gerbiilejä oikeasti pitää käsitellä kun en ole koskaan sellaista omistanut. Tytsin jutut on muutenkin aika teoreettisia, kun ei otetan huomioon koskaan sitä toista osapuolta. Mitä jos rakastut ihmiseen joka inhoaa romantiikkaa? Mietit ratsuja ja ritareita, kun toinen jyystää urakalla?

[QUOTE="hmmm";26814389]Tätä mäkin ihmettelen. Ap:lla tuntuu olevan kova tarve neuvoa muita joka asiassa, oli sitten kyseessä seksi, lastenhoito tai vaikka isän kanssa saunominen. Harmi vaan, että kahdesta ensimmäisestä kokemusta ei ole niinkään.

En mäkään mene kertomaan gerbiilifoorumille miten gerbiilejä oikeasti pitää käsitellä kun en ole koskaan sellaista omistanut. Tytsin jutut on muutenkin aika teoreettisia, kun ei otetan huomioon koskaan sitä toista osapuolta. Mitä jos rakastut ihmiseen joka inhoaa romantiikkaa? Mietit ratsuja ja ritareita, kun toinen jyystää urakalla?[/QUOTE]

Mutta nuo on oikeastaan kaksi eri asiaa. Aika moni ihminen on ärsyttävä besserwisser - erityisen monet miehet neuvovat naisia IHAN KAIKESSA mistä eivät tiedä mitään. (Vaikkapa ne miehet, jotka luulevat tuntevansa minun erikoisalani paremmin kuin minä, vaikka eivät ole opiskelleet sitä päivääkään... tai ne miehet, jotka tällä palstalla neuvovat naisia rintaliivikokojen suhteen...) Miehillähän tämä on merkki terveestä itsetunnosta, kuulemma ;)

Tarve neuvoa muita teoreettiselta pohjalta ei ole sama kuin epävarmuus omista valinnoista. Ja kyllähän seksuaalisesti kokematontakin saa seksi aiheena kiinnostaa, ja varmana kiinnostaakin.

Tuohon toiseen asiaan kysyisin, että onko tytsi missään vaiheessa kertonut hänen mielikuvansa romantiikasta olevan harlekiiniromaaneja ja keskiajan ritariromantiikkaa?

Mutta nuo on oikeastaan kaksi eri asiaa. Aika moni ihminen on ärsyttävä besserwisser - erityisen monet miehet neuvovat naisia IHAN KAIKESSA mistä eivät tiedä mitään. (Vaikkapa ne miehet, jotka luulevat tuntevansa minun erikoisalani paremmin kuin minä, vaikka eivät ole opiskelleet sitä päivääkään... tai ne miehet, jotka tällä palstalla neuvovat naisia rintaliivikokojen suhteen...) Miehillähän tämä on merkki terveestä itsetunnosta, kuulemma ;)

Mun mielestä toi antaa ihmisesta aika tyhmän kuvan ihan sukupuolesta riippumatta. Jos nyt ajattelee sitä rintaliiviketjuakin.

[QUOTE="hmmm";26814659]No yleensäkin aika utopistista toitottaa millaisesta seksistä pitää, kun ei ole mitään kokemusta seksistä (ainakaan toisen ihmisen kanssa).[/QUOTE]

Ai missä tytsi on sanonut, millaisesta seksistä pitää? Seksuaalinen suuntautuminenhan ei kerro seksin laadusta yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26814693:
Ai missä tytsi on sanonut, millaisesta seksistä pitää? Seksuaalinen suuntautuminenhan ei kerro seksin laadusta yhtään mitään.

No ihan vaikka tässä ketjussa:
jos haluaa pitää seksin omalla kohdallaan intiiminä ja kauniina asiana, joka kuuluu vain parisuhteeseen tai ihmissuhteeseen, johon liittyy syvempiä tunteita.

En mäkään voi tietää millaista hihnaa tykkään koiralla käyttää (fleksiä, kuristuspantaa, nahkahihnaa tms. vai annanko kulkea täysin vapaana) ennen kuin mulla on ollut koira jonkin aikaa.

[QUOTE="hmmm";26814711]En mäkään voi tietää millaista hihnaa tykkään koiralla käyttää (fleksiä, kuristuspantaa, nahkahihnaa tms. vai annanko kulkea täysin vapaana) ennen kuin mulla on ollut koira jonkin aikaa.[/QUOTE]

Mutta jos uskot, että koiraa ei tule ulkoiluttaa lasten leikkipuistoissa eikä pitää irti julkisilla paikoilla, niin todennäköisimmin se periaate ei tule muuttumaan sittenkään kun koiran saat...

Miksi tytsi kokoaja sanot että et ole harrastanut irtosuhteita? En ole minäkään ikinä. Harrastin seksiä ekan kerran 15 vuotiaana ensimmäisen poikaystävän kanssa,ja se oli romanttista ja ihanaa. Hänen kanssa olin yhdessa yli 5 vuotta. Toinen partnerini on nykyinen mieheni jonka kanssa olen ollut naimisissa 10 vuotta. Ei seksin harrastaminen nuorena tarkoita että "jakaa kaikille".
Minu mielipide asiasta on että jos on säästynyt vakavalta suhteelta noin kauan on joko hieman naiivi tai muuten vain ruma ja miehet pysyvät kaukana.

[QUOTE="hmmm";26814711]No ihan vaikka tässä ketjussa:

En mäkään voi tietää millaista hihnaa tykkään koiralla käyttää (fleksiä, kuristuspantaa, nahkahihnaa tms. vai annanko kulkea täysin vapaana) ennen kuin mulla on ollut koira jonkin aikaa.[/QUOTE]

No tuo lainaamasi kohta ei kyllä ole verrattavissa tuohon koiran hihnaan. Jos koiravertausta halutaan käyttää, niin tuohon lainattuun sopisi pikemminkin vaikka se, että koira pitäisi sinun mielestäsi hankkia vain tilanteeseen, jossa kaikki perheenjäsenet sitoutuvat sen hoitoon. Tuo tytsin kommenttihan oli vain ajatus seksin merkityksestä ja miten siihen hänen mielestään tulee suhtautua, eikä mikään seksileluvertailu.

Yhteistyössä