Miksei seksiä "saa" pitää intiiminä asiana tai "romantisoida" sitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta masturboimisesta ja erilaisista itsensätyydyttämisen tavoista puhuminen on kyllä siltikin eri asia, kun se, että kertoo olevansa äiti... jos otetaan siis tarkastelunäkökulmaksi omasta seksuaalisuudestaan ja seksielämästään puhuminen.

[QUOTE="vierailija";26814756]
Minu mielipide asiasta on että jos on säästynyt vakavalta suhteelta noin kauan on joko hieman naiivi tai muuten vain ruma ja miehet pysyvät kaukana.[/QUOTE]

Noh, noh... minäkin säästyin vakavalta suhteelta melkein 30 vuotta. Naiivi, outo ja ruma kyllä olen, mutta entäs sitten? Ainoastaan kauniilla ja normaaleillako ihmisillä on varaa olla tunteita ja periaatteita, ja nirsoillakin? Jos en olisi löytänyt sellaista ihmistä, jonka kanssa voin kuvitella eläväni loppuikäni ja joka rakastaa minua samalla tavalla kuin minä häntä, niin olisin sitten ollut neitsyt loppuikäni. Enkä olisi siltikään kadehtinut muiden seksielämää, kuten en kadehtinut aiemminkaan.

Minusta masturboimisesta ja erilaisista itsensätyydyttämisen tavoista puhuminen on kyllä siltikin eri asia, kun se, että kertoo olevansa äiti... jos otetaan siis tarkastelunäkökulmaksi omasta seksuaalisuudestaan ja seksielämästään puhuminen.

On eri asia joo, mutta onko se masturboimisesta puhuminen sitten niin tabu? Puhutaanhan täällä palstalla paljon seksistäkin, miksei sitten masturboinnista?

On eri asia joo, mutta onko se masturboimisesta puhuminen sitten niin tabu? Puhutaanhan täällä palstalla paljon seksistäkin, miksei sitten masturboinnista?

Ei se olekaan tabu, ja miksei siitäkin saisi puhua. Tuossa aiemmin vaan rinnastettiin intiimipaljastuksiksi sekin, että on vanhempi ( joka valtaosin viittaa siihen,että on oltu sukupuoliyhdynnässä ) ...

Saa masturbaatiosta puhua ja seksistä, kunhan tartuin siivousta vältelläkseni tuohon yleistykseen.

Jos ajattelen,että minulle tuntematon ihminen tulee esittelemään itsensä ja kertoo itsestään joko sen, että on vaikkapa kahden lapsen äiti tai vaihtoehtoisesti sen, että masturboi sillä ja tällä tavalla.. suhtaudun kuulemiini kyllä vähän eri tavoin.
Se, että joku kertoo olevansa kahden lapsen äiti, ei automaattisesti tuo mieleeni mielikuvia siitä, että aha tuo on harrastanut seksiä.
Mutta jos joku kuvailee tarkoin masturbointiaan on seksuulaisilta mielikuvilta ( enkä puhu nyt fantasioista ) vaikea välttyä.

Ja tämä aivan irrallisena ajatuksena, ei liittyen tytsiin.. tai palstan vanhempiin..

[QUOTE="hmmm";26814866]No kummasta puhuisit kahvipöydässä anopin kanssa? kertoisit, että olet raskaana vai kertoisit, että tykkäät työntää dildoa pimpulaan kaksi kertaa päivässä samalla kun kiihotat klitoristasi sormin?[/QUOTE]

Onko tämä kahvipöytä anopin kanssa?? Luemmeko edes samaa palstaa? Miten TÄÄLLÄ voi olla mikään tabu?

Ei se olekaan tabu, ja miksei siitäkin saisi puhua. Tuossa aiemmin vaan rinnastettiin intiimipaljastuksiksi sekin, että on vanhempi ( joka valtaosin viittaa siihen,että on oltu sukupuoliyhdynnässä ) ...

Saa masturbaatiosta puhua ja seksistä, kunhan tartuin siivousta vältelläkseni tuohon yleistykseen.

Jos ajattelen,että minulle tuntematon ihminen tulee esittelemään itsensä ja kertoo itsestään joko sen, että on vaikkapa kahden lapsen äiti tai vaihtoehtoisesti sen, että masturboi sillä ja tällä tavalla.. suhtaudun kuulemiini kyllä vähän eri tavoin.
Se, että joku kertoo olevansa kahden lapsen äiti, ei automaattisesti tuo mieleeni mielikuvia siitä, että aha tuo on harrastanut seksiä.
Mutta jos joku kuvailee tarkoin masturbointiaan on seksuulaisilta mielikuvilta ( enkä puhu nyt fantasioista ) vaikea välttyä.

Ja tämä aivan irrallisena ajatuksena, ei liittyen tytsiin.. tai palstan vanhempiin..

Tuossa vertauksessa siis tarkoitin paljastuksen intiimiyden tasoa, jos verrataan näitä tietoja, joita tällä palstalla annetaan (olen neitsyt vs. minulla on x biologista lasta). Ilmaisutyyli on tietysti eri tilanteissa erilaiset, mutta paljastus on tasoltaan ihan yhtä intiimi.

Ja tuosta masturbointitapojen kuvailusta en osaa sanoa, koska en ole nähnyt näitä keskusteluja. Oletin, että tytsi on vain todennut masturboivansa ja puhunut siitä yleisellä tasolla.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26814918:
Tuossa vertauksessa siis tarkoitin paljastuksen intiimiyden tasoa, jos verrataan näitä tietoja, joita tällä palstalla annetaan (olen neitsyt vs. minulla on x biologista lasta). Ilmaisutyyli on tietysti eri tilanteissa erilaiset, mutta paljastus on tasoltaan ihan yhtä intiimi.

Ja tuosta masturbointitapojen kuvailusta en osaa sanoa, koska en ole nähnyt näitä keskusteluja. Oletin, että tytsi on vain todennut masturboivansa ja puhunut siitä yleisellä tasolla.

Tässä vastauksessani ei viitattu tytsiin tai hänen tapoihinsa masturboida, en ole lukenut täältä sellaista ketjua, paitsi jossakin yleisessä suihkuorgasmi keskutelussa muistan hänen olleen mukana.

Minä en näe vanhemmuuden paljastamista kuitenkaan yhtä intiiminä paljastuksena kuin masturbaatiosta puhumisen, vaikka vanhemmaksi tuleminen olisikin sukupuolista kanssakäymistä edellyttänyt.

(

Tässä vastauksessani ei viitattu tytsiin tai hänen tapoihinsa masturboida, en ole lukenut täältä sellaista ketjua, paitsi jossakin yleisessä suihkuorgasmi keskutelussa muistan hänen olleen mukana.

Minä en näe vanhemmuuden paljastamista kuitenkaan yhtä intiiminä paljastuksena kuin masturbaatiosta puhumisen, vaikka vanhemmaksi tuleminen olisikin sukupuolista kanssakäymistä edellyttänyt.

(

Tuossa aiemmin oli linkki johonkin aiempaan keskusteluun. Jos tuo oli tosiaan se paljon puhuttu "keskustelu, jossa tytsi kertoo yksityiskohtaisesti masturbaatiotavoistaan", niin :laugh: Joo siellä jotkut kertoi jotain suihkujuttuja, mutta tytsiltä oli pari lyhyttä kommenttia, joissa ei puhuttu suihkusta kyllä sanaakaan.

Ja tuolla aiemmin tosiaan tarkoitinkin verrata neitsyyttä ja vanhemmutta. Se masturbaatio jäi siihen vähän sivulauseeseen ja siihen nyt sitten tartuttiin.

Seksi on intiimeintä ja romanttisinta mitä tiedän, ja ehdottomasti parhaimmillaan palavasti rakastuneena.

Minulle ei pelkkä fyysinen suoritus todellakaan riitä (lue: jätän mieluummin väliin), vaan ihana rakastelu on todellakin kiinni tunteesta.

*ja muoks*

Ne intohimon ja rakastumisen tunteet voivat todellakin olla läsnä myös ns. yhden illan jutussa aivan yhtälailla kuin avioliitossakin. Tai ihan vaan pelkässä seksisuhteessa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Littledeath
En lukenut ketjua, mutta tietenkin seksiä saa romantisoida. Ja romantiikkaa voi olla yhden illan jutussakin: oikea aika (elokuinen yö), oikea paikka (merenranta), oikea tunnelma (täysikuu) ja oikea henkilö. Eikä iske arki romantiikkaa syömään, koska yhdessä ollaan vain se hetki.

• Tykkää
Reactions: Lex
Noo oma näkökulma on se että ei se seksi niin auvoista ole edes parisuhteessa. Turhaan annetaan nuorille kuva että aina olisi hekumansa huipulla ja seksin jälkeen olo mitä mainioin. Itsellä ainakin muutaman pitemmän session jälkeen on paikat aika hellänä mikä ei ole niin mukavaa. Tai joskus vaikka huvittaakin harrastaa seksiä niin se menee sellaiseksi laimeaksi rynkyttelyksi. Suurin osa kerroista kuitenkin aivan mahtavia.

Tätä se elämä on parisuhteessa. Minusta ei liikaa kannata romantisoida ennenkuin asiasta on parempaa tietoa. Irtosuhteista en tiedä kun ei niitä ole ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26815074:
Tuossa aiemmin oli linkki johonkin aiempaan keskusteluun. Jos tuo oli tosiaan se paljon puhuttu "keskustelu, jossa tytsi kertoo yksityiskohtaisesti masturbaatiotavoistaan", niin :laugh: Joo siellä jotkut kertoi jotain suihkujuttuja, mutta tytsiltä oli pari lyhyttä kommenttia, joissa ei puhuttu suihkusta kyllä sanaakaan.

Ja tuolla aiemmin tosiaan tarkoitinkin verrata neitsyyttä ja vanhemmutta. Se masturbaatio jäi siihen vähän sivulauseeseen ja siihen nyt sitten tartuttiin.

Ok.
Neitsyyden ja vanhemmuuden intiimiysasteen rinnastamisen ymmärränkin jo helpommin.
Vaikka silti, ah tätä saivartelun ihanuutta, se, että joku mainitsee olevansa neitsyt, koen sen olevan suorempi viittaus hänen " seksuaalitilaansa " ( kamala sana, en löydä nyt parempaa) kuin silloin, jos joku on vanhempi.. se ei väistämättä heti herätä sitä... aha , tuolla on ollut seksiä mielikuvaa..

Niin ja jatkan että haaveilla saa romantiikasta ja onhan itselläkin muistoja ja kokemuksia kauniista romanttisista rakasteluista. Mutta noin yleisesti ottaen esim leffoissa homma on aivan liian romantisoitua. Ja jopa seksivalituskin on aika karua " varo seksitauteja, mutta vakaassa luottamuksellisessa parisuhteessa seksi on aina upeaa".

Ok.
Neitsyyden ja vanhemmuuden intiimiysasteen rinnastamisen ymmärränkin jo helpommin.
Vaikka silti, ah tätä saivartelun ihanuutta, se, että joku mainitsee olevansa neitsyt, koen sen olevan suorempi viittaus hänen " seksuaalitilaansa " ( kamala sana, en löydä nyt parempaa) kuin silloin, jos joku on vanhempi.. se ei väistämättä heti herätä sitä... aha , tuolla on ollut seksiä mielikuvaa..

No totta kyllä tuon seksuaalitilaan viittaamisen kannalta.

[QUOTE="hmmm";26814659]No yleensäkin aika utopistista toitottaa millaisesta seksistä pitää, kun ei ole mitään kokemusta seksistä (ainakaan toisen ihmisen kanssa).[/QUOTE]

Missä mä olen toitottanut, millaisesta seksistä pidän? :O En tietääkseni ole selostanut ja ennustanut lempiasentojani tai mitään sellaista. :D

[QUOTE="hmmm";26814711]No ihan vaikka tässä ketjussa:

En mäkään voi tietää millaista hihnaa tykkään koiralla käyttää (fleksiä, kuristuspantaa, nahkahihnaa tms. vai annanko kulkea täysin vapaana) ennen kuin mulla on ollut koira jonkin aikaa.[/QUOTE]

Tarkoitat siis, että sitten jos/kun joskus rakastun ja harrastan seksiä, alankin yhtäkkiä miettimään, että oliskohan se tunteeton seksi sittenkin enemmän mun juttu? :O :D Mites ne, jotka ovat eläneet parisuhteessa parikymmentä vuotta harrastaen seksiä vain sen yhden ja saman ihmisen kanssa? Pitääkö heidän kokeilla yhden illan juttuja, ennen kuin voivat sanoa, että haluavat seksiä vain parisuhteessa? :D

Missä mä olen toitottanut, millaisesta seksistä pidän? :O En tietääkseni ole selostanut ja ennustanut lempiasentojani tai mitään sellaista. :D

No ainakin olet kertonut ettet työnnä sisääsi mitään masturboidessa ja teet sitä 1-2 krt päivässä ja käytätä siihen myös suihkua. Jos joskus olisit mun lapsen hoitaja pk:ssa, niin olisin vähän että too much information..

Yhteistyössä