Miksei seksiä "saa" pitää intiiminä asiana tai "romantisoida" sitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Malystryxille vielä: Minusta se jos jokin on kypsyyttä, että uskaltaa toimia, kuten itsestä tuntuu hyvältä eikä kulkea vain massan mukana. Se taas on ihan jotain muuta, jos harrastaa vaikkapa irtosuhteita vain muiden painostuksesta. Aika hupaisaa, että sinulla on se ainoa oikea määritelmä siitä, mikä on seksiin liittyen liian "rajoittunutta". =) Määrittelepäs nyt oikein tarkasti ne rajat meille muillekin.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Siis on mielestäsi avaukseni jotka ovat käsitelleet naisten korkeaa käyttöastetta höpinää?

Pitäisikö minun ajatella että kun mukava kumppani osuu kohdalle, rakasteleminen on juuri meidän näköistämme ja saamme molemmat olla juuri sellaisia kuin olemme.
Rauhallinen ja kaunis kokemus molemmille - olkoon nainen vaikka 10 - 20 käyttämä?

Niinkö minun pitäisi asioihin suhtautua

Sinä saat rauhassa etsiä juuri sellaista naista kuin haluat. Sen sijaan ei ole tervettä haukkua ja halveksia eri tavalla käyttäytyviä naisia täällä jatkuvasti. Mäkään en muista koskaan nimitelleeni irtosuhteita harrastavia. Harrasti niitä sitten kuinka paljon tahansa.

Tottakai saa.

Mutta kyllä mä vähän naiivina pidän sitä ajatusta, että seksi on niin ihanaa ja herkkä ja kaksi ihmistä toisiinsa kietovaa, tajunnat yhteen liittävää, tähtitieteellisen mahtavaa ja muuta semmosta romanttista lässytystä :D

Siis TOKI se voi sitäkin olla. Joskus. Mutta on AIVAN TURHA ajatella mitään barbieunelmia siitä seksistä. MIKÄÄN asia tässä maailmassa ei ole aina ruusunpunaista ja täydellistä, ei edes se seksi.

Mun puolestani seksiin saa kukin suhtautua miten haluaa. Mutta mun sänkyyni on ihan turha tulla mikään vaalenapunainen hattaraunelma mielessä, koska mä en olekkaan sitten niin pätkääkään romanttinen. Mutta ei mua hetkauta se, jos jotakuta muuta vaahtokarkituttaa. En vaan tunne YHTÄKÄÄN ihmistä, joka siis on jo seksiä harrastanut ja jonka mielestä se on aina kaunista...ehkä siksi ajatus siitä hattaraseksistä on kovin kaukainen.

Ja mullakin on kyllä kokemuksia siitä, että seksiä on ollut ensimmäisen kerran vasta silloin, kun tunteet olivat jo todella suuret. Kyseessä oli ensirakkauteni, joka on ollut yksi merkittävimmistä suhteistani elämäni aikana.
Voi luoja mikä PETTYMYS se ensimmäinen kerta (ja toinen ja kolmeskin) hänen kanssaan oli. Kyllä siitä touhusta oli hattarat melko kaukana. Pohdin jopa ihan tosissani sitä, että suhteemme tulee kaatumaan uskomattoman huonoon seksiin, mikä olisi kyllä ihan mieletön sääli, koska mies oli muutoin niin upea. Onneksi puhuminen auttoi ja seksi saatiin lopulta ihan tajuttoman hyväksi.

Mutta pointti oli siis se, ettei se nyt vaan mene niin, että kaikki on aina kaunista. Edes seksin suhteen.

Komppaan

[QUOTE="KääKKä";26813158]Miten se nainen on siitä kulunut piloille, jos on harrastanut seksiää useamman miehen kanssa ennen sinua? Tietääpähän ehkä mistä pitää ja tykkää. Vai poelottaako sinua kenties että alapää on venynyt liikaa, eikä tunnu enää hyvälle?[/QUOTE]

Tässä ei ole " kulumisesta eikä venymisestä " kyse, vaan arvomaailmasta johon ei kuulu irtopanot
eikä suhteesta toiseen hyppimiset.

Sinä saat rauhassa etsiä juuri sellaista naista kuin haluat. Sen sijaan ei ole tervettä haukkua ja halveksia eri tavalla käyttäytyviä naisia täällä jatkuvasti. Mäkään en muista koskaan nimitelleeni irtosuhteita harrastavia. Harrasti niitä sitten kuinka paljon tahansa.

Irtosuhteita harrastavat naiset ja myös miehet eivät saa minulta muuta kun haukkuja ja halveksuntaa!

Jospa sit teet sen eka ja tuut sitte huutelemaan.

Ettei tartte sit nelikymppisenä katkerana neitsyenä täällä roikkua huutelemassa. Niitä täällä jo on tarpeeksi. :whistle:

neitsyyskö sen onkin katkerroittava tekijä. :xmas:
Yleistyksenä mun tuntemista katkerista ihmisistä, heillä on kyllä ollut elämässään sitä käyttö ja täyttöasetta...:D

Mulle seksi on aina intiimiä vaikka kyse olis yhden illan jutusta. Mulle intiimiys tarkoottaa sitä, että seksi on kahdenkeskistä.

Se, että mä pystyn harrastamaan yhden illan juttuja ei tarkoota sitä, että mä en nauttisi intiimiydestä ja romantiikasta. Jos mä oon parisuhtees, niin ei siihen muita mahdu ja on sitä romantiikkaa.

Yhden illan jutut ei tarkoota sitä, että levittää jalkansa jokaaselle vastaantulijalle eikä arvosta parisuhdetta, romantiikkaa ja uskollisuutta.

En minä puhunut mistään yhden illan jutuista. Tapansa kullakin. Ratkaisevaa ei ole se miten paljon ja miten monen kanssa seksiä harrastaa, vaan miten siihen suhtautuu.

Ok. Mikä on sitten tämä "oikea" suhtautumistapa? =) Mistä se sitten kertoo, että koin ensisuudelmani vasta 21-vuotiaana? Oli varmaan mielestäsi hyvin ahdistunutta ja typerää suudella vasta ihastuneena eikä aiemmin, koska niin nyt vain "kuuluu" tehdä. :D Mä en näin puolentoista vuoden jälkeen ainakaan osaa nähdä, että olisi "pitänyt" kokea sekin aiemmin.

seksi on niitä harvoja asioita joista tällasta "yleisen tason vääntöä" en ymmärrä.

hittojako siitä puhumaan ja jauhamaan ja analysoimaan ja ja ja .... pannaan mieluummin menemään aivot offille ja mennään panemaan:D
palstakin olis kivempi paikka jos useampi näin tekis :D

Johonkin se vapaa-aika on käytettävä. Toiset panee ja toiset riitelee netissä siitä kenen näkemys panemisen romantisointiin on oikea. :D

Intiimiä seksistä on varmasti nykymaailmassa saada, ihan niin julkista kuin nykyisin se ei ehkä ole tarpeen olla, mutta ei ehkä täydellisen yksityistä ja salaistakaan. Rakastelua taas omasta mielestäni on hyvinkin intiimiä ja yksityistä.

[QUOTE="vieras";26813265]Johonkin se vapaa-aika on käytettävä. Toiset panee ja toiset riitelee netissä siitä kenen näkemys panemisen romantisointiin on oikea. :D[/QUOTE]

Siitä puhe, mistä puute katsos! :whistle:

seksi on niitä harvoja asioita joista tällasta "yleisen tason vääntöä" en ymmärrä.

hittojako siitä puhumaan ja jauhamaan ja analysoimaan ja ja ja .... pannaan mieluummin menemään aivot offille ja mennään panemaan:D
palstakin olis kivempi paikka jos useampi näin tekis :D

Miksi tämä aihe on jotenkin huonompi kuin mikä tahansa muu, mitä täällä jauhetaan? Kaikesta muusta voi vääntää maailman tappiin asti, mutta seksistä ei kannata puhua, kun voi mennä panemaankin?

Ok. Mikä on sitten tämä "oikea" suhtautumistapa? =) Mistä se sitten kertoo, että koin ensisuudelmani vasta 21-vuotiaana? Oli varmaan mielestäsi hyvin ahdistunutta ja typerää suudella vasta ihastuneena eikä aiemmin, koska niin nyt vain "kuuluu" tehdä. :D Mä en näin puolentoista vuoden jälkeen ainakaan osaa nähdä, että olisi "pitänyt" kokea sekin aiemmin.

EI ole mitään ikärajoja tolle. Eikä tässä ole mitään oikeaa ja väärää. Väittäisin silti, että seksiin luonnollisesti suhtautuvat todennäköisesti ajautuvat vähän muihinkin touhuihin pikkasen nuorempana.

Mutta turha tästä on jankata. Mutta mieti itse rehellisesti, että onko sun lapsuudessa, nuoruudessa ollut tältä saralta jotain negatiivisia kokemuksia? Tai onko sun kotona näihin asioihin suhtauduttu kielteisesti, paheksuvasti, ylisuojellen?

Seksiin suhtautuminen esittämälläsi tavalla on paljon yleisempi maailmanlaajuisesti kuin länsimainen nykytapa. Intialaisissa elokuvissa seksi pitää aina kuvata ainoastaan symbolisesti. Länsimaisessa kirjallisuudessakin mentiin todella pitkään symbolitasolla. Amerikkalainen kaksinaismoralismi asian suhteen on vieläkin voimissaan jne. jne... Eli tämä sinun esittämä romanttinen tapa on vallitsema normi suurimmassa osassa maailmaa yhä, pääosin kyllä nimenomaan siinä maailmassa jossa vanhat traditiot ovat voimissaan ihmisten vapauden ja ihmisarvonkin kustannuksella.

Pidä tytsi vaan pääsi ja omat mielipiteesi. Nykyajan sexsexhapatus ei käy kaikille ja hyvä niin. Ei silti tarkoita etteikö seksi olisi NAMNAM kun sitä sitten pääsee saamaan oiken ihmisen kanssa.

Tytsi-89 on tyypillinen seksuaalisesti arka, hiukan tuossa suhteessa teinin tasolle jäänyt. Tarttis jonkun avaamaan portit sekä kirjaimellisesti että kuvaannollisesti. Joku syyllisyys tai ahdistus lapsuudesta tai nuoruudesta varmaan painaa ja siksi olet niin pirun rajoittunut. Mutta tosiaan, tietysti asian voi pukea niinkin että haluaa pitää seksin "intiiminä ja romantisoida sitä". Tunnen paljon naisia, jotka ovat olleet tuollaisia (ja osa jääneet tuollaisiksi) ja kaikkia yhdistää se, että joku trauma tai vahva häpeäntunne tms. löytyy sieltä jostain...

Ja toinen mikä on varma on se, että aniharva myöntää tätä. Ainakaan kovin nuorena - sitten kenties aikuimpana alkavat kohdata itsensä.

Mä myönnän. Taidan olla just tuollainen. Ja kyllä häpeän itseäni todella paljon. :ashamed:

EI ole mitään ikärajoja tolle. Eikä tässä ole mitään oikeaa ja väärää. Väittäisin silti, että seksiin luonnollisesti suhtautuvat todennäköisesti ajautuvat vähän muihinkin touhuihin pikkasen nuorempana.

Mutta turha tästä on jankata. Mutta mieti itse rehellisesti, että onko sun lapsuudessa, nuoruudessa ollut tältä saralta jotain negatiivisia kokemuksia? Tai onko sun kotona näihin asioihin suhtauduttu kielteisesti, paheksuvasti, ylisuojellen?

Seksiin suhtautuminen esittämälläsi tavalla on paljon yleisempi maailmanlaajuisesti kuin länsimainen nykytapa. Intialaisissa elokuvissa seksi pitää aina kuvata ainoastaan symbolisesti. Länsimaisessa kirjallisuudessakin mentiin todella pitkään symbolitasolla. Amerikkalainen kaksinaismoralismi asian suhteen on vieläkin voimissaan jne. jne... Eli tämä sinun esittämä romanttinen tapa on vallitsema normi suurimmassa osassa maailmaa yhä, pääosin kyllä nimenomaan siinä maailmassa jossa vanhat traditiot ovat voimissaan ihmisten vapauden ja ihmisarvonkin kustannuksella.

Mikä on "luonnollista" suhtautumista seksiin? En nyt edelleenkään näe viesteissäsi mitään määritelmää tälle. Mä tarkoitan romantiikalla osin ihan eri asiaa kuin sinä. Mulle se on lähinnä sitä, että haluan kokea seksiä vain sellaisen ihmisen kanssa, jota kohtaan mulla on romanttisia tunteita. Mikään suhtautumistapahan ei ole huono, jos siitä ei kukaan kärsi.

Viimeksi muokattu:
Mikä on "luonnollista" suhtautumista seksiin? En nyt edelleenkään näe viesteissäsi mitään määritelmää tälle. Mä tarkoitan romantiikalla osin ihan eri asiaa kuin sinä. Mulle se on lähinnä sitä, että haluan kokea seksiä vain sellaisen ihmisen kanssa, jota kohtaan mulla on romanttisia tunteita. Mikään suhtautumistapahan ei ole huono, jos siitä ei kukaan kärsi.

Tuli tässä mieleen ketjun lukeneena, että ootko miettinyt kärsitkö sittenkin itse jotenkin tuosta omasta suhtautumisestasi seksiin? Aika paljon puolustelet ja tahdot keskustella seksiaiheista? Oisko silti niin, että koetat hakea vahvistusta omalle tiellesi täällä vai ehkä niin, että sittenkin mietit mitä kannattaisi tehdä, miten edetä jne?

Sulla on munkin mielestä poikkeuksellisen tiukka suhtautuminen. Tuolla Malysxt mitä lienee -nimimerkillä oli tuossa pitkässä kirjoituksessa kyllä oikeasti ihan hyviä pointteja, miksi susta on tullut niin varovainen, pelokas yms. Sullahan taitaa olla täysin ylisuojelevat vanhemmat, mikä ei siis yksiselitteisesti ole todellakaan huono asia vaan pääosin hyvä juttu, mutta oisko silti itsenäistyminen ja normaalit ikäkausiin kuuluvat asiat tehty sulle jotenkin asioiksi, joihin vanhempiesi mielestä et olisi ollut valmis?

Toivottavasti en sanonut nyt mitään loukkaavaa, tällaisia tuli näin iltamyöhällä mieleen.

Yhteistyössä