YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 9

Syystuuli, kyselit mitä minulle tehtiin yksityisellä gynellä.
Minulta tutkittiin munarakkulan kehitys ja ovulaatio ultralla sekä limakalvon paksuus ikävällä imukokeella sekä prolaktiini verikokeella.
Valmiina mulla oli työterveyshuollosta pieni verenkuva, josta selvisi mm. että kilpirauhasarvot on ok. Mulla oli myös tuore papa, joka oli ok.

Ensimmäiseen hoitokiertoon sain Pregnylin, joka on munasolun irrotuspiikki eli se tekee ovulaatiosta siis täydellisen. Toiseen hoitokiertoon sain myös irrotuspiikin. Kolmanteen varsinaiseen hoitokiertoon sain Gonal F:n, joka siis kypsyttää täydellisesti munasolun.

Sirpa, sun oireet kuulostaa tosi tutuilta. Mäkin sain jo viime syksynä Lugesteronit samaan vaivaan kuin sinä Terot. Ne piti toki tuhrut pois, mutta tärppiä ne ei tuoneet.
Luin netistä monestakin eri lähteestä, että tuhrutus ennen menkkoja johtuu usein huonosta keltarauhasesta. Huono keltarauhanen puolestaan johtuu usein epätäydellisestä munasolun kehityksestä ja ovulaatiosta.
Luget ja Terot hoitaa siis tuhrutusoiretta, mutta ne ei paranna sitä varsinaista ongelmaa, joka sen tuhrutuksen aiheuttaa.
Ei ole myöskään olemassa tieteellistä näyttöä, että keltarauhasvalmisteet (mm. Terolut ja Lugesteron) edesauttaisvat raskautumista (Lukuunottamatta IVF-hoitoja, joissa kehon hormonitoiminta ajetaan ensin keinotekoisesti alas). Gynet määrää noita keltarauhasjuttuja usein vähän niin kuin lumelääkkeeksi...
 
Syystuuli, kyselit mitä minulle tehtiin yksityisellä gynellä.
Minulta tutkittiin munarakkulan kehitys ja ovulaatio ultralla sekä limakalvon paksuus ikävällä imukokeella sekä prolaktiini verikokeella.
Valmiina mulla oli työterveyshuollosta pieni verenkuva, josta selvisi mm. että kilpirauhasarvot on ok. Mulla oli myös tuore papa, joka oli ok.

Ensimmäiseen hoitokiertoon sain Pregnylin, joka on munasolun irrotuspiikki eli se tekee ovulaatiosta siis täydellisen. Toiseen hoitokiertoon sain myös irrotuspiikin. Kolmanteen varsinaiseen hoitokiertoon sain Gonal F:n, joka siis kypsyttää täydellisesti munasolun.

Domi: Paljonko jouduit pulittamaan tuosta "lystistä"? ja upeaa, että tuotti ilmeisesti tulosta!!!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Leenaliinukalle :heart:

ON: lämmöt 36,5 - 37,0 (norm. 35,9), rinnat ajoittain aristavat, ihan kuin auringonpolttamat ja "flunssaiset". Hassua, että rinnat todellakin tuntuvat flunssaisilta :LOL: Ehkä johtuu myös siitä, että tuollainen flunssamainen tukkoisuus on nenässä ja kurkussakin.

Viiva ei ota vahvistuakseen, mutta ihan havaittavissa on ja taatusti punertaa. Päätin nyt nauttia tästä raskaana olosta niin kauan kuin sitä kestää, ja oikein odotan huonoa oloa (vaikken masokisti olekaan). Apteekin omaa testiä en vielä viitsinyt tehdä, käytän sen loppuviikosta kuten toisen viikkonäytöllisen diginkin. Mies on mukana sen minkä miehen vinkkelistä voi olla, kyselee testauksista ja tutkailee viivoja. Voi kunpa.

Muoks. tänään kp 28 (norm. 29 - 39)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Syystuuli74
Tiistai 31.7.2012

................. ikä ...........kp ..............yk ..........toiveissa
Puskajussi.........40.........3/23-30.............7.................5.
Syystuuli74.......37..........7/26-30...........14.................2.
Elena75............37..........7/28................14.................3.
Pippurihäntä.....35..........10/28-31............3........ ..........2.
Scarleth............35..........18/25-30..........?..................1.
Jaahas..............35..........19/27-30..........9..................1.
K.................... 37............27/28..............19.................3.
Hopsan.............37..........27/28..............5v...................3.



TAUSTALLA
Kaktus-76

KADONNEET: Hu Huu!

Ziida..................38..........?/26-28........?...............5.
Tiiti35.................35........?/22-25..........11.............2.
Malfiina 76 ..........35 ..... ?/25-30 .........11 .............3.
Tiini.....................36.......?/27...............19............3.
Helmisimpukka......38........?/?.................0.............3.

Plussanneet

2012
heinäkuu....Whisky Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Sadana yk 1, Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk2
kesäkuu...ei plussia
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (IVF 1)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2


Syntyneet
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Viimeksi muokattu:
Leenuliinukka!!! Ihanaa :)

Heinäkuussa on käynyt varsinainen plussatsunami! Eikös huhtikuun alussa synnykin eniten lapsia vuodesta? Kävisi järkeen kun tätä ketjua katsoo.

WP, mua niin nauratti nuo "flunssaiset" rinnat :D

Ja Sirpalle tervetuloa vaan!

).( kp10/28-31 eli ovista ootellaan vielä joitakin päiviä. Mies ilmoitti eilen illalla että, mun henki kuulemma haisee. "Ooksä ketoosissa?", no ei ole ollut tarkoitus niin, mutta vajaan viikon VHH-linja (enkä oo ees ketokarpannut) alkanee vähitellen vaikuttaa. -0,4kg turvotusta pois ja enää ei päätä särje, eikä kroppa huuda syömään samalla tavalla. Ihmiskokeilu jatkukoon...
 
  • Tykkää
Reactions: Whisky Peat
Mahtavaa Leenu! Tuhannesti onnea! :heart: :flower: Tarrasukkia ja superliimaa ja kaikkea mahdollista, mitä nyt vaan voi toivoa.

Uskomatonta, että täällä nyt ropisee plussia tähän malliin, kun välillä on tuntunut, että tämä viheliäinen pino on aivan haikaran unohtama.
On ihanaa iloita plussista ja erityisen ihanaa se on, kun saa itsekin olla siinä tärpänneet-porukassa.
Mielessä on myös kuitenkin se harmitus ja jopa syyllisyys niiden puolesta, jotka eivät vielä ole sitä plussaa saaneet. Mut tsemppiä ja isoja halauksia kaikille ja erityisesti pitkään tahkonneille ja esikoistaan yrittäville.

Syystuuli, kysyit mitä hoitoni yksityisellä maksoi.
Tässäpä minun kustannuksia muistelujen mukaan. Kävin siis Ava-klinikalla. Tarkat hinnat löytyy putiikin nettisivuita.
Ensikäynti oli noin 80 euroa. Erinäiset testit 30-80 e/kpl. Munarakkulan seurantaultrat (2kpl) n. 80e/kerta. Hoidon suunnittelukäynti n. 100e.
Lääkkeet: Pregnyl-irrotuspiikki (2kpl) n. 5e/kpl, Ovitrelle-irrotuspiikki n. 50e, Gonal F 90e, Lugesteron 17e paketti (ja niitä paketteja on mennyt varmaan 10 tai enemmän viime syksystä alkaen)
Eli yli 500 euroa, mutta alle tonni on kaikkinensa tainnut mennä.
Mutta kulut on kuitenkin jakautuneet useamman kuukauden ajalle.

Lisäksi mulla on viime syksynä ja alkutalvesta kolme käyntiä normigynellä, jotka maksoi n. 90e/kerta.

Rahaa on siis mennyt ihan riittävästi, mutta vähemmän kuin esimerkiksi ulkomaanmatkaan. Ja monilla voi palaa klinikoille tuhansia tai jopa kymmeniä tuhansia euroja, joten omat kustannukset tuntuvat siihen nähden kohtuullisilta.
 
K
Ihanaa! Plussia lisää :) Leenuliinukalle onnea sylintäydeltä:heart::flower:

Mulla taitaa kiertopäivät olla listassa yhden perässä. Omien laskujen mukaan tänään on 27/26-28. Tissit ei enää niin kipeät, joten täti varmaan lähellä.

Nyt Domi nautit täysin siemauksin omasta tärpistä! Ei siis mitään syyllisyyttä. Muiden tärpit ei millään ole meiltä pois, ne vaan tuo toivoa kun joku onnistuu!:heart:
 
Hei mulla on nyt nähtävästi vähän liikaa aikaa roikkua täällä, joten sori tämä omanapainen tarinointi. Mutta mulla olisi kysymys teille, jotka ylipäätään ootte lämpöjä mittailleet. Talven ja kevään mittaan mulla jäi useimmiten oviksen / hoidon jälkeen lämpö selkeästi koholleen. Nyt kuitenkin kahdessa viimeisessä kierrossa kun olen syönyt Clomifenejä, lämpö ei oo mainittavasti noussut ovisplussan jälkeen (nyt 36.5, normisti ehkä 36.2). Pitääkö tästä huolestua eli voiko se tarkoittaa, ettei ovista tapahdukaan testiplussasta TAI irrotuspiikistä huolimatta? Viime kierrossa menkat kyllä sitten alkoi suunnilleen kaks viikkoa ovisplussan jälkeen eli tästä sitten toiveikkaasti ajattelin, että ehkä ovis kuitenkin oli. Vai voiko menkat muutenkin alkaa normaalisti vaikka ovulaatiota ei tosissaan olis tapahtunutkaan?
 
Pakko kommentoida tohon Domin syyllisyys-juttuun. Mullla on ihan sama, että omaan onneen sekoittuu syyllisyyttä. Varsinkin irl, kun mun paras ystävä on yrittänyt jo kauan vauvaa, eikä ole onnistunut. Tässä välissä mä oon jo yhden lapsen saanut ja nyt tuli toinen plussa. En edes tiedä, miten sen hänelle aikanaan kertoisin. Toinen hyvä ystäväni sai keskenmenon silloin kun mä olin raskaana. Meillä oli lasketut ajat viikon sisään. Lisäksi läheinen serkkuni on vaimonsa kanssa yrittänyt jo pari vuotta ilman tärppiä. Tuntuu jotenkin tosi väärältä ja epäoikeudenmukaiselta, että näin on. Vaikea olla puhtaasti onnellinen, kun niin toivoisi toisillekin onnistumista.
 
Ai niin, Scarleth kysyi oireista. Mulla ei ennen eilistä ollut mitään oireita. Eilen vatsaa turvotti ja tissit tuntui jotenkin täyteläisemmiltä tai painavammilta tai jotain. Ei kipeiltä, mutta erilaisilta. Ja sit vaan tuli se tunne, ei läheskään yhtä vahvana, kuin edellisessä raskaudessa, mutta niin vahvana, että uskaltauduin testaamaan.

Kiitokset kaikille onnitteluista :)
 
Viime kierrossa menkat kyllä sitten alkoi suunnilleen kaks viikkoa ovisplussan jälkeen eli tästä sitten toiveikkaasti ajattelin, että ehkä ovis kuitenkin oli. Vai voiko menkat muutenkin alkaa normaalisti vaikka ovulaatiota ei tosissaan olis tapahtunutkaan?
Mua vähän kiinnostais tää sama asia. Jotenkin oon aina luullut, että jos ei ole ovulaatiota, niin kierrosta tulee pitempi kun kroppa ei saa selkeetä signaalia siitä, että tyhjennys pitäis alkaa.

Ja tosta lämmön noususta, saatan olla väärässä, mutta jos se jää ton 0.3 koholle, niin kyllä se silti selkeän portaan tekee lämpökäyrään, vaikkei oliskaan mitään asteen nousua.
 
Ihanaa Leenu! :heart::flower: Olen niin iloinen tästä plussapuhurista! Paljon liimaa, tarroja ja onnellisia hetkiä.

Syyllisyyttä varmasti tulee kun tämä elämä on oikeasti niin sattumanvarainen ja epäreilu toisille. Toisaalta se on aikamoinen myötätunnon osoitus. Me kaikki toivomme hyvää ja se on niiiin ihana asia. Onnea siis aivan mielettömästi kaikille plussanneille! Ja se tosiaan tuo toivoa kaikille täällä vielä tahkoaville ja aloittaville!

Mä en ole noita lämpöjä mittaillut..laiskottaa siinä kohtaa mutta taidan sitäkin kohta lähteä kokeilemaan. Teettekö noita lämpökäyriä johonkin nettiin? Siitä oli jotain juttua aijemmin mutten nyt löydä sitä kohtaa..

Haleja
 
Dominique oikeasti? Onpa masentavaa :headwall: vaikka mä en onnistumiseen jaksa hirveästi uskoa niin jotenkin on vaan miettiny että jospa noista teroista sit kuitenkin olis jotain apua : / kovasti tänäänkin toivoin kun postilaatikolle menin että tulispa jo se aika tutkimuksiin. Sieltä tuli tosi nopsaa kuitenkin kirje sen lähetteen jälkeen kun ne kysyi miehen henkilöllisyystunnusta niin toivon, että jospa se aikakin tulis nopeasti. Kun pojasta plussasin niin en stressannu yhtään (niinpä) kun olin jo luovuttanut, meillä oli silloin aika kättärille jo tutkimuksiin ja mä tein plussan viikkoa ennen sitä aikaa. Siksi mä odotan kovasti että sais sen ajan niin ehkä pää sitten osaisi luovuttaa ja tätä asiaa ei stressais enää niin paljon..

Onnea Leenuliinukka :flower: :)
 
Mulla on EDELLEEN flunssaiset rinnat!!! Mies tuli äsken selkäni taa, ja oli ottamassa rinnoista kiinni... Sanoin, että "älä vaan kovasti purista!" Otti hellästi kiinni, ja hetken päästä tuumasi: "No onpas nämä turvoksissa". Ja onhan ne, muutoinkin ovat megakokoa, niin nyt Dolly Peet. Eikä olis niin väliä.. Ehkä hän paremmin tietää, kun useammin niitä käpälöi kuin minä :snotty:
 
Sirpalle nopsasti vaan. Mulle määrättiin keltarauhashormoonia kierron tasoittamiseen n. 10 v. sitten. En ollut silloin (valitettavasti) lapsentekohaaveissa, vaan koska menkat tuli 2 viikon välein ja olin tosi kovilla. Siis väsynyt ja tietty hermona kun tuntui että koko ajan vaan menkkoja. Niillä ei ollut mulle mitään vaikutusta. Söin niitä muistaakseni 4 kuukautta ja sama ralli jatkui..sitten aloitin pillerit joilla homma hoitui..
 
Kävin gynellä tänään. Sama gynekologi tulee olemaan meidän lääkärinä sitten julkisen puolen lapsettomuuspolilla. Itse kertoi sen.

Mitään hoitoja/tutkimuksia ei tehnyt. Sanoi, että kun syksyllä tulee kutsu polille, tehdään aukiolotutkimus ja pari labrakoetta vielä. Jos ne ovat ok (siis aukiolo ainakin), tehdään inseminaatio hormoonivahvisteisesti sitten heti.

Jotenkin masennuin. Ehkä odotin hormoonipillerireseptiä kouraan. Lääkäri oli sitä mieltä, ettei ennen kuin aukiolotutkimus on tehty, kannata määrätä lääkkeitä. Haluaa hoitaa varman päälle ilman "lumelääkkeitä". No, sain kotona itku-potku-raivarit. Olin jotenkin niin väsynyt töistä ja tästä gynekäynnistä. Ja kun mies ei ymmärtänyt/vaikuttanut kiinnostuneelta, ei paljon tarvittu. Miehet ovat tyhmiä.

Ostin kotimatkalta vauvan housut koko 56 :(. Ampiainen pisti käteen ja tuli parkkisakot....
 
Voi Syystuuli... halaus :hug: Minulla on vintin täydeltä kestovaippoja ja vauvanvaatteita.. ostin niitä pitkin vuotta, ja nyt kesälomalla ajattelin laittaa ne eteen päin, kun jotenkin ne saavat tuntemaan itsensä tyhmäksi... Että miten sitä kuvittelikaan, että vauvan vielä saisi. Katsotaan nyt, kuinka tämän plussan käy. Jos huonosti, sitten saavat mennä. Koetahan jaksaa <3
 
Syystuuli :hug: Meille aloitettiin tutkimukset julkisella puolella keväällä. Ovulaatio ja muut hormonit ok, miehen simpat ok, aukiolotutkimusta ei tehty, koska mulla oli tuulimuna viime syksynä, joten lekurin mielestä siihen ei ole tarvetta. Mulle tehdään syksyllä heti kun mahdollista inseminaatio hormonipistoksilla ja jos siitä ei ole apua ja kroppa hyväksyy hormonipiikit, niin päästään keinohedelmöitysjonoon.
Lekuri sanoi tosiaan, ettei ole syytä mitään pillereitäkään popsia, koska ovuloin normaalisti. Syy lapsettomuuteen saattaapi siis luultavimmin olla vanhenevat munasolut. Mä vielä kysyn, et kannattaisko se aukiolotutkimus tehdä silti.
Vähän mua jännittää, et saadaanko me mun munasoluilla raskautta enää alkamaan. Ajatus lapsettomuudesta kalvaa mieltä. Me siis ekaa yritetään. Tavallaan ois ollu parempi, jos ois ollu vaikka joku ovulaatiohäiriö ja sen ois voinu pillereillä korjata. No, en mä nyt vielä luovuta ja käyn hoidoissa niin kauan kuin meidän päät kestää.
Kuono pystyyn, vaikka vastoinkäymiset koetteleekin :wave:

Niin ja onnittelut Leenulle! Jee!
 
K
Leenuliinukka ONNEA!! Lisää plussia Jee :)

Kuulostaa kyllä pelottavalta toi vanhenevat munasolut...Liekö mullakin sitten vanhentuneet, kun ei muuta syytä löydy :(

Syystuuli noi kuulostaa niin tutulta noi sun fiilikset! Mäkin luulin meneväni sinne klinikalle ja saavani automaattisesti jotain lääkitystä, jolla kaikki hoituu. Meillä kans gyne halus tutkia ensin kaiken muun, joka on toki ymmärrettävää....On vaan niin vaikeaa aina odottaa ja odottaa, eikä mitään tapahdu.

Ollaan lähdössä vähän reissuun. Ehkä ihan hyvä taas saada muuta ajateltavaa. Tulen sitten viikon päästä kertomaan missä mennään jne.

Toivottavasti plussa aalto jatkuu :)
 

Yhteistyössä