Puhuttaisko uskosta?

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
"Piipii"
Jumala kyllä loi maailmankaikkeuden, tähdet, taivaan ja kaiken mitä voimme nähdä. Hän loi myös enkelikunnan, mutta Lucifer lankesi kyllä aivan itse. Ylpeyteen. Ja niin siitä tuli saatana. Sielunvihollinen, jota niin monet ihmiset valitettavasti seuraavat mieluummin, kuin elämää Jumalaa.
Anteeksi, mutta miksei se vanhurskas ja hyvä Jumala lempeästi nuhdellut Luciferia ja saattanut kaidalle tielle?
 
???
[QUOTE="vieras";26757933]Ja moni kristitty on kääntynyt muslimiksi. Eli mitä tuo todistaa mistään?[/QUOTE]

"kristitty". Ne "kristityt" mitä tiedän, ovat olleet ihan esim luterilaisen kirkon nimijäseniä, eivät uudestisyntyneitä Jeesuksen seuraajia.
 
"vieras"
Ei, vaan nimenomaan Jumala kutsuu pelastukseen, kun olemme menossa tuhoon. Sellaiset säännöt. Olet virtaavassa koskessa ja Jumala tarjoaa pelastusköyttä. Otatko vai jätätkö?
Olet virtaavassa koskessa ja joku muu jumala tarjoaa pelastusköyttä. Otatko vai jätätkö? Ja kysymys oli retorinen. Jokainen valitsee oman köytensä. Yritä nyt vaan hyväksyä se.
 
???
[QUOTE="Piipii";26757981]Anteeksi, mutta miksei se vanhurskas ja hyvä Jumala lempeästi nuhdellut Luciferia ja saattanut kaidalle tielle?[/QUOTE]

Luciferillakin oli oma tahto nääs. Jumala ei väkisin ketään pakota hyvyyteen ja pelastukseen.
 
???
[QUOTE="vieras";26757987]Olet virtaavassa koskessa ja joku muu jumala tarjoaa pelastusköyttä. Otatko vai jätätkö? Ja kysymys oli retorinen. Jokainen valitsee oman köytensä. Yritä nyt vaan hyväksyä se.[/QUOTE]

Mutta kun muita köysin ei ole jotka kestävät :heart:. Jos säkin koittasit hyväksyä minut ja mielipiteeni. Emmehän ole täällä ketään käännyttämässä vaan keskustelemassa ;)?
 
???
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26757973:
Totuutta sun uskossasi on yhtä paljon kuin muissakin uskonnoissa ts se on totta kaikille siihen uskoville. Mutta sä olet siis sitä mieltä, että koska joku pilkkaa sun jumalaasi, sä katsot oikeudeksesi pilkata muiden? Ja tämä tietysti sun logiikalla tarkoittaisi myös sitä, että mä voisin alkaa pilkkaamaan sun jumalaasi, koska sä pilkkasit parin mun kaverin jumalaa? Eikö sen pilkkaamattomuuden voisi aloittaa ihan omasta itsestään?
Clever :heart:. Nyt käännetään kysymys pilkkaamiseen pois varsinaisesta asiasta. Sanoin, että islamin usko on ei ole pelastukseen vievä ja sä jäät siihen kiinni. Mä joudun ottamaan uskoni takia paljon iskuja vastaan, mutta se että joku sanoo mun uskoani harhaopiksi en koe kyllä miksikään pilkaksi. Kyse on mielipiteestä. Palataanko nyt itse asiaan?
 
???
[QUOTE="vieras";26758010]Sun kanssa on hankala keskustella, kun leijut siellä ylempänä omalla, itserakentamallasi korokkeella. Ja skippaat kaikki hankalat kysymykset.[/QUOTE]

Voi tietenkin tuntua että skippaan, mutta tahallani en sitä tee. Tässä koneen ympärillä on myös muuta elämää ja koitan vastata parhaan kykyni mukaan. Jännä, noin mäkin muuten ajattelin ennen uskovista ennen uskoon tuloani. Ei voinut olla ärsyttävämpiä ihmisiä kuin kristityt, jotka "luulivat" omaavansa totuuden.
 
???
[QUOTE="vieras";26758000]Miksi vähättelet ja pilkkaat muiden uskoa?[/QUOTE]

En tarkoita sitä, vaan perustelen, miksi "kristityt" kääntyvät muslimeiksi. Alan käydä ilmeisen ärsyttävksi, parempi jatkaa kesympien kristittyjen seurassa. Niiaan ja poistun. Kiitos mukavasta juttuhetkestä ja siunausta elämäänne :heart:
 
"vieras"
Voi tietenkin tuntua että skippaan, mutta tahallani en sitä tee. Tässä koneen ympärillä on myös muuta elämää ja koitan vastata parhaan kykyni mukaan. Jännä, noin mäkin muuten ajattelin ennen uskovista ennen uskoon tuloani. Ei voinut olla ärsyttävämpiä ihmisiä kuin kristityt, jotka "luulivat" omaavansa totuuden.
Ei se, että olet kristitty, tee sinusta ärsyttävää. Kyllä se on tuo ylimielisyys, joka sen vaikutelman antaa.
 
.....
[QUOTE="vieras";26758052]Ei se, että olet kristitty, tee sinusta ärsyttävää. Kyllä se on tuo ylimielisyys, joka sen vaikutelman antaa.[/QUOTE]

No jos on varma jostain asiasta (esim. että Jeesus pelastaa) niin ei kai se ole ylimielisyyttä, se on vain varmuutta asiasta.
 
..
en millään muotoa pilkkaa uskovaisia, mutta olen ollut huomaavinani kovin kapeakatseista ja suvaitsematonta asennetta uskovaisten taholta. Te pilkkaatte muita uskontoja ja väitätte oman Jumalanne olevan ainoa oikea. Muut jumalat ovat itse asiassa paholaisia jotka viekoittelevat ihmisreppanaa ihan väärille teille. Sen sijaan ette pysty ottamaan kantaa väitteeseen että oma jumalanne olisikin väärä ja esim. allah oikea
 
  • Tykkää
Reactions: Nasdaq
"tttt"
No jos on varma jostain asiasta (esim. että Jeesus pelastaa) niin ei kai se ole ylimielisyyttä, se on vain varmuutta asiasta.
Se on mielestäni ylimielisyyttä (tai kapeakatseisuutta), jos uskovainen ei voi/halua ymmärtää sitä, että ei-uskova ihminen kykenee elämään onnellista ja täysipainoista elämää, eikä se "jumalattomuus" ole merkki mistään eksymisestä, kapinoinnista tai pahuudesta. Tämä on mielestäni suuri ja hyvin yleinen puute uskovaisissa.
 
???
en millään muotoa pilkkaa uskovaisia, mutta olen ollut huomaavinani kovin kapeakatseista ja suvaitsematonta asennetta uskovaisten taholta. Te pilkkaatte muita uskontoja ja väitätte oman Jumalanne olevan ainoa oikea. Muut jumalat ovat itse asiassa paholaisia jotka viekoittelevat ihmisreppanaa ihan väärille teille. Sen sijaan ette pysty ottamaan kantaa väitteeseen että oma jumalanne olisikin väärä ja esim. allah oikea
Taas linjoilla, hetken. Oletteko muuten koskaan ajatelleet, että uskovat ovat aiemmin voineet olla jonkin toisen uskonnon edustajia ja ihan konkreettisesti elämässään nähneet sen valheen, mikä noihin on liittynyt? Että se uskova olisikin ikään kuin elänyt jo sen vaiheen läpi?
Ja kyllä, mä todellakin väitän että on olemassa yksi Jumala, joka on todellinen ja elävä. Todellinen Rakkaus, joka tuli vapauttamaan ihmiskunnan synneistänsä. Ottaa sitten tai jättää. Jos olen ahdaskatseinen niin ei voi mitään :). Olen elänyt ajan, jolloin en ollut ja sitä aikaa ei ole ikävä.
 
???
[QUOTE="tttt";26759593]Se on mielestäni ylimielisyyttä (tai kapeakatseisuutta), jos uskovainen ei voi/halua ymmärtää sitä, että ei-uskova ihminen kykenee elämään onnellista ja täysipainoista elämää, eikä se "jumalattomuus" ole merkki mistään eksymisestä, kapinoinnista tai pahuudesta. Tämä on mielestäni suuri ja hyvin yleinen puute uskovaisissa.[/QUOTE]

Jos tuntisit mut livenä, niin ehkä mielipiteesi voi olla hieman erilainen. En elä missään pullossa jossain omalla planeetallani, jossa on vain uskovia ihmisiä. Ei, kyllä elän ihan tavallisena ihmisenä muiden joukossa ja olen nähnyt että ei-uskovakin voi elää aivan täysipainoista elämää. En mielestäni ole edes väittänyt muuta?
 
???
[QUOTE="vieras";26759608]kuka oli toisella puolella!
Jeesus oli ja kuka toisella? Siis koittelee mutta ei jumala tiedä mitään ennen kun näkee ihmis elämän!!!!! joten siitä tuli ihminen![/QUOTE]

Voiko tähän kysymykseen saada vähän selvennystä? En aivan ymmärtänyt pointtia?
 
"Uskis"
Jos puhutaan uskontojen välisestä dialogista, niin kyllä mun mielestä pitää jonkun uskonnon edustajalle antaa oikeus puhua uskonsa mukaisesti, eli että jonkun muun uskonnon jumala ei ole olemassa tms. Ei se ole pilkkaa, vaan omaan uskontoon kuuluvaa juttua, ja kuuluu uskonnonvapauteen, joka toivottavasti saa jatkua tulevaisuudessakin. On kristinuskon pilaamista jos kristitty ei saa vieraita uskoja sanoa vääriksi, siinä menee pohja kaikelta kristinuskossa, koska siinä on eri Jumala kuin muissa. Motiivina ei niissä muiden uskontojen jumalien mitätöimisessä ole viha vieraan uskonnon ihmistä kohtaan, vaan rakkaus. Kukaan kristitty ei halua kenenkään seuraavan jotakuta olematonta jumalaa.
Ei mua ainakaan paljon paina jos joku buddhalainen tai muslimi tulee mulle sanomaan että kristittyjen jumalaa ei ole olemassa tai että en tällä uskollani pelastu tms. Itse he Jumalalle sanoistansa joskus vastaavat.
Näitä asioita ei saa ottaa yksittäiseen persoonaan menevinä hyökkäyksinä, vaan kyse on keskustelusta (välillä väittelystä), että kenen Jumala on se varsinainen, oikea jumala ja kenen ei.
 
Millä perusteella "harhaoppi"? Täällä on moneen kertaan toitotettu ettei usko ole uskoa jos isketään todisteet Jessen tai faijan olemassaolosta. Mikä tekee jonkun toisen uskosta harhaoppia? Mitäs jos teidän oma Jumalanne onkin se harhaoppi? Mitäs jos Saatana onkin todella se pääjehu?

Niin joo, jos täällä on Jehovan todistajia paikalla niin mistä tietää milloin ne rajoitetut taivaspaikat on jo menneet?
Raamatussa kerrotaan että 144000 menee taivaaseen ja muilla on ikuinen elämä maanpäällä.
 

Yhteistyössä