Jos puhutaan uskontojen välisestä dialogista, niin kyllä mun mielestä pitää jonkun uskonnon edustajalle antaa oikeus puhua uskonsa mukaisesti, eli että jonkun muun uskonnon jumala ei ole olemassa tms. Ei se ole pilkkaa, vaan omaan uskontoon kuuluvaa juttua, ja kuuluu uskonnonvapauteen, joka toivottavasti saa jatkua tulevaisuudessakin. On kristinuskon pilaamista jos kristitty ei saa vieraita uskoja sanoa vääriksi, siinä menee pohja kaikelta kristinuskossa, koska siinä on eri Jumala kuin muissa. Motiivina ei niissä muiden uskontojen jumalien mitätöimisessä ole viha vieraan uskonnon ihmistä kohtaan, vaan rakkaus. Kukaan kristitty ei halua kenenkään seuraavan jotakuta olematonta jumalaa.
Ei mua ainakaan paljon paina jos joku buddhalainen tai muslimi tulee mulle sanomaan että kristittyjen jumalaa ei ole olemassa tai että en tällä uskollani pelastu tms. Itse he Jumalalle sanoistansa joskus vastaavat.
Näitä asioita ei saa ottaa yksittäiseen persoonaan menevinä hyökkäyksinä, vaan kyse on keskustelusta (välillä väittelystä), että kenen Jumala on se varsinainen, oikea jumala ja kenen ei.