Puhuttaisko uskosta?

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Nyt en puhukaan ihmisistä, vaan allahista. Ja kyllä Jeesuskin käytti kovia sanoja, kun puhuttiin harhaopista. Se on Rakkautta, varoittaa ihmisiä eksyttäjistä. Jeesus ei koskaan puhunut saatanasta hyvää, enkä minäkään tee sitä.
Sinun uskosi on ihan samanlaista harhaoppia johonkin muuhun jumalaan uskovien mielestä. Usko, ei tieto. Samalla viivalla kaikki.
 
..
Millä perusteella "harhaoppi"? Täällä on moneen kertaan toitotettu ettei usko ole uskoa jos isketään todisteet Jessen tai faijan olemassaolosta. Mikä tekee jonkun toisen uskosta harhaoppia? Mitäs jos teidän oma Jumalanne onkin se harhaoppi? Mitäs jos Saatana onkin todella se pääjehu?

Niin joo, jos täällä on Jehovan todistajia paikalla niin mistä tietää milloin ne rajoitetut taivaspaikat on jo menneet?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26757599]Mikä oikeus sinun jumalallasi on tappaa ne, jotka eivät häneen usko ja sen takia eivät hänen säännöistään välitä?[/QUOTE]

Saako tähän vastausta?
 
???
[QUOTE="vieras";26757715]Niin. Sinun mielestäsi ja sinun uskosi mukaan. Miljoonat muut uskovat toisin.

Jatkaisitko vielä tuosta jumalasi innosta teurastaa viattomia ihmisiä vain siitä syystä, että he eivät halua pelata sen kerhon säännöillä. Saako allah tappaa kristittyjä sanotaan vaikka pari miljoonaa noin aluksi, jos he eivät suostu toimimaan hänen säännöillään?[/QUOTE]

Mutta näinhän juuri tapahtuu. Jos perehdyt esim tämänhetkiseen tilanteeseen Pohjois-Koreassa, Iranissa, Irakissa, Pakistanissa jne. Siellä teurastetaan kristittyjä joka päivä allahin nimessä. 10 käskyssä sanotaan älä tapa, ja tätä minäkin haluan noudattaa.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";26757749]Sinun uskosi on ihan samanlaista harhaoppia johonkin muuhun jumalaan uskovien mielestä. Usko, ei tieto. Samalla viivalla kaikki.[/QUOTE]
Juuri näin :)
 
"noo"
KYMMENEN KÄSKYÄ
1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
3. Pyhitä lepopäivä.
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
5. Älä tapa.
6. Älä tee aviorikosta.
7. Älä varasta.
8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

Ite olen ainakin näitä kunnioittanut.
 
.....


Matt.11:29-30
Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sieluillenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
 
..
"Hedelmistään puu tunnetaan". Katso mitä hedelmää islam on kylvänyt, ja samoin voi katsoa mitä hedelmää mikäkin uskonto on aiheuttanut. Samoin sitä hedelmää voidaan myös katsoa kristittyjen (yksittäisten ja seurakuntien) elämästä. Kaikki ei ole hyvää. Jumala on hyvä, mutta jos hedelmä on huono, voi miettiä ketä ihminen (tai srk) todellisuudessa seuraa :(
itse niputan kaikki nuo jumalat ja allahit ja buddhat ja muut samaan nippuun joulupukin, batmanin ja aku ankan kanssa. Tuo vaan on niin kovin ristiriitaista väittää että jumala luo ihmiset ja on armollinen ja toisaalta sitten ne jotka tekee rikoksia onkin vaan huonoja hedelmiä. miten jumala sallii sen?
 
???
[QUOTE="vieras";26757749]Sinun uskosi on ihan samanlaista harhaoppia johonkin muuhun jumalaan uskovien mielestä. Usko, ei tieto. Samalla viivalla kaikki.[/QUOTE]

Raamattu on Jumalan Sanaa. Raamattu kertoo, että ihmisen tulee syntyä uudesti ylhäältä, että Hänestä voi tulla Jumalan oma ja Hänen lapsensa. Jumala on elävä Jumala. Seuraamalla Häntä, ei ole harhassa. Jos ihminen alkaa lisäämään jotain omia oppejaan, ajatuksiaan tms Raamatun Sanaan, kyseessä on harhaoppi. Pyhä Henki johdatta ihmisen tuntemaan kaiken Totuuden.
 
.....
[QUOTE="vieras";26757755]Saako tähän vastausta?[/QUOTE]

Ei Jumala halua ketään tappaa vaan pelastaa iankaikkiseen elämään. Ihminen kuolee ja joutuu helvettiin omien valintojensa seurauksena.
 
"öö"
En tiedä, millaisiin uskoviin sä olet sitten törmännyt, mutta yksikään mun tuntema uskova ei suhtaudu elämäänsä noin, ettei enää ole väliä, mitä teen. Ja tunnen kohtuullisen määrän uskovia :).
Ei me eletä enää pahasta ja pahoista teoistamme käsin vaan rukoilemme, että Jumala johdattaisi elämäämme Hänen rakkaudestaan käsin.
Ihminen tarvitsee pelastusta, koska on tehnyt ja tekee pahaa. Jumala on oikeudenmeukainen ja pahat teot ansaitsevat rangaistuksen. Jumala haluaa antaa anteeksi, mutta pahat tekomme tulee sovittaa ja Hän on itse ne sovittanut. Kun vain otamme sen sovituksen vastaan.
Mitä sinä sitten sanot niille teidän uskonpiireihin , jotka vaikka käyttää lapsia hyväksi?
 
???
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26757762:
Juuri näin :)
Kommentoit tuota "samalla viivalla kaikki". Näin onkin ihmisten mielessä ja ajatuksissa. Mutta kaikki uskot eivät ole pelastavaa ja siitä on viime kädessä kyse. Nöyrtyykö kaikkivaltiaan Isän edessä, vai ei. Ja se taas vaikuttaa siihen, missä iänkaikkisuutemme vietämme. Ei mikään pikku juttu.
 
..
Raamattu on Jumalan Sanaa. Raamattu kertoo, että ihmisen tulee syntyä uudesti ylhäältä, että Hänestä voi tulla Jumalan oma ja Hänen lapsensa. Jumala on elävä Jumala. Seuraamalla Häntä, ei ole harhassa. Jos ihminen alkaa lisäämään jotain omia oppejaan, ajatuksiaan tms Raamatun Sanaan, kyseessä on harhaoppi. Pyhä Henki johdatta ihmisen tuntemaan kaiken Totuuden.
Aivan. Mitäs uskoisit Koraanin, buddhalaisten ja muiden uskontojen pyhien kirjojen sanovan? varmaan että seuratkaa raamattua ja kristittyjen jumalaa?
 
"vieras"
Raamattu on Jumalan Sanaa. Raamattu kertoo, että ihmisen tulee syntyä uudesti ylhäältä, että Hänestä voi tulla Jumalan oma ja Hänen lapsensa. Jumala on elävä Jumala. Seuraamalla Häntä, ei ole harhassa. Jos ihminen alkaa lisäämään jotain omia oppejaan, ajatuksiaan tms Raamatun Sanaan, kyseessä on harhaoppi. Pyhä Henki johdatta ihmisen tuntemaan kaiken Totuuden.
Niin. Sinun uskontosi mukaan. Toisissa uskonnoissa toisin ja niiden mukaan sinä olet harhaoppinen.
 
???
[QUOTE="öö";26757793]Mitä sinä sitten sanot niille teidän uskonpiireihin , jotka vaikka käyttää lapsia hyväksi?[/QUOTE]

"meidän uskonpiireihin". Ei onneksi ole tullut tuota vastaan niissä piireissä, missä käyn ja se on aivan hirveää. Oksettavaa :(. Tosin lapsia käyttävät hyväkseen myös ihan "tavalliset" (tarkoitan ei-"uskovia"). Kaikkinensa teko on tuomittavaa. Ja siinä taas voi katsoa sitä hedelmää, mitä ihmisen elämässä on. Ketä hän TODELLIUUDESSA seuraa???
 
???
:heart:

Matt.11:29-30
Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sieluillenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."[/QUOTE]
 
"vieras"
Mutta näinhän juuri tapahtuu. Jos perehdyt esim tämänhetkiseen tilanteeseen Pohjois-Koreassa, Iranissa, Irakissa, Pakistanissa jne. Siellä teurastetaan kristittyjä joka päivä allahin nimessä. 10 käskyssä sanotaan älä tapa, ja tätä minäkin haluan noudattaa.
Ehkä se on allahin tahto. Ihan niinkuin sinun jumalasi tahto oli tappaa yli kaksi miljoonaa ihmistä niinä aikoina, joista Raamattu kertoo.
 
..
"meidän uskonpiireihin". Ei onneksi ole tullut tuota vastaan niissä piireissä, missä käyn ja se on aivan hirveää. Oksettavaa :(. Tosin lapsia käyttävät hyväkseen myös ihan "tavalliset" (tarkoitan ei-"uskovia"). Kaikkinensa teko on tuomittavaa. Ja siinä taas voi katsoa sitä hedelmää, mitä ihmisen elämässä on. Ketä hän TODELLIUUDESSA seuraa???
edelleen, väitteissäsi on paha ristiriita. Jos Jumala on luonut ihmisen ja on se rakastava ja pelastava auttaja, kuinka hän voi antaa kenenkään seurata ketä haluaa? eikös hän siinä tapauksessa voisi "määrätä" pedofiilit ja muut rikolliset seuraamaan itseään ennenkuin he ehtivät pahojaan tekemään?
 
"öö"
"meidän uskonpiireihin". Ei onneksi ole tullut tuota vastaan niissä piireissä, missä käyn ja se on aivan hirveää. Oksettavaa :(. Tosin lapsia käyttävät hyväkseen myös ihan "tavalliset" (tarkoitan ei-"uskovia"). Kaikkinensa teko on tuomittavaa. Ja siinä taas voi katsoa sitä hedelmää, mitä ihmisen elämässä on. Ketä hän TODELLIUUDESSA seuraa???
Miksi sitä kuitenkenki ilmenee paljon uskovaisten piireissä?
 
???
itse niputan kaikki nuo jumalat ja allahit ja buddhat ja muut samaan nippuun joulupukin, batmanin ja aku ankan kanssa. Tuo vaan on niin kovin ristiriitaista väittää että jumala luo ihmiset ja on armollinen ja toisaalta sitten ne jotka tekee rikoksia onkin vaan huonoja hedelmiä. miten jumala sallii sen?
Ihmiselle on annettu vapaa tahto ja valinnanvapaus. Mutta joudumme joka tapauksessa jokainen kerran viimeisellä tuomiolla vastaamaan teoistamme.
 
"vieras"
Kommentoit tuota "samalla viivalla kaikki". Näin onkin ihmisten mielessä ja ajatuksissa. Mutta kaikki uskot eivät ole pelastavaa ja siitä on viime kädessä kyse. Nöyrtyykö kaikkivaltiaan Isän edessä, vai ei. Ja se taas vaikuttaa siihen, missä iänkaikkisuutemme vietämme. Ei mikään pikku juttu.
Jälleen kerran, sinun uskosi mukaan, muiden uskontojen mukaan toisin. Samalla viivalla olette kaikki. Usko, ei tieto.
 
???
[QUOTE="vieras";26757829]Ehkä se on allahin tahto. Ihan niinkuin sinun jumalasi tahto oli tappaa yli kaksi miljoonaa ihmistä niinä aikoina, joista Raamattu kertoo.[/QUOTE]

Laitappas ystävä hyvä ne viitteet, niin puhutaan samoista asioista :heart:
 
..
Ihmiselle on annettu vapaa tahto ja valinnanvapaus. Mutta joudumme joka tapauksessa jokainen kerran viimeisellä tuomiolla vastaamaan teoistamme.
kyllä nyt pelottaa. itse olen asennoitunut siihen, että vietän kuoleman jälkeisen ajan ja iäisyyteni pukkaamalla koiranputkea, toivottavasti sinä pääset iloon ja kirkkauteen. USKON kuitenkin vahvasti että maan alla tavataan. se on mielestäni ainoa oikea usko.
 

Yhteistyössä