Vanhemmat jonottivat hampurilaisia - lapsi oli hukkua kylpylän altaaseen

  • Viestiketjun aloittaja "hhh"
  • Ensimmäinen viesti
Jalosen mukaan hengenpelastajat kuulivat lapsen löytäneen miehen huudon, ja saapuivat paikalle nopeasti.

Mies yritti saada apua huutamalla, mutta apua ei kuulunut.

- Avun tulo kesti ja kesti. Vanhempia ei näkynyt, mies kertoo.

Vähän ristiriidassa nämä lausunnot keskenään. No joo, tottakai kylpylän johtaja yrittää pelastaa kylpylän (tai hengenpelastajiensa) maineen.
Mä taas en näe ristiriitaa. Se, että avun tulo kesti ja kesti, on pelastajan subjektiivinen kokemus. Tuollaisessa hätätilanteessa kun on niin jopa yhden minuutin odottaminen tuntuu ikuisuudelta. Tämän tietää kaikki jotka on jossain hätätilanteessa ollut. Itsekin olen ollut useamman kerran, esim töissä yksi potilas meni elottomaksi ja siitä tilanteesta elvytysryhmän saapumiseen meni 2minuuttia ja musta tuntui että ne ei tule ikinä ja se odotusaika oli ihan hirveän pitkä. Ja kun meille kotiin murtauduttiin yöllä kun olin yksin lasten kanssa kotona niin hätäpuhelun soittamisesta poliisin tuloon meni tasan 5minuuttia ja musta se aika tuntui ikuisuudelta. Jos mua olisi siita haastateltu lehteen niin todnäk olisin sanonu että avun tulo kesti ja kesti vaikka miten kauan.
 
"jep"
[QUOTE="vieras";26754971]Minua ihmetytti myös tuo, että jäivät sitten vaan kaikessa rauhassa sinne pojan kanssa hampuriliaisia syömään.[/QUOTE]

Missä näin luki että sen jälkeen jäivät hamppareille?

Samoin moni on kritisoinut miksi hampparipaikka on tällaisessa paikassa, no se on hyvin monessa muussakin kylpylä/vesipuistossa.

ja se että avuntulo kestää ja kestää, ei taia luojan lykky suurin osa olla ikinä missään onnettomuudessa jossa ihmishenki kyseessä.
 
"vieras"
4-vuotias poika oli hukkua
Kylpylän asiakas pelasti hengen

Maanantai 23.7.2012 klo 20.17

4-vuotias poika löytyi maanantaina veden alta turkulaisessa Caribia-kylpylässä.

Hotellipäällikkö Tarja Jalosen mukaan pojan ruotsalaiset vanhemmat olivat seisoneet Hesburgerin hampurilaisjonossa ja poika oli päässyt karkaamaan omille teilleen näiden huomaamatta. Poika pääsi livahtamaan 1,3 metriä syvän altaan luo ja putosi veteen.

- Onneksi eräs valpas asiakkaamme huomasi hänet ja nosti pinnalle, Jalonen sanoo.

Kylpylän pelastushenkilökunta saapui paikalle lapsen pelastaneen asiakkaan huudettua apua. Poika ei ollut missään vaiheessa tajuton, mutta hän oksensi vedestä nostamisen jälkeen suuren määrän vettä.

Lääkäri tarkasti pojan, ja hän on tällä hetkellä kunnossa. Häntä ei tarvinnut kuljettaa sairaalaan. Jalosen mukaan poika jatkoi välikohtauksen jälkeen hampurilaisten syömistä yhdessä isänsä ja äitinsä kanssa.

IL
 
"harmaa"
[QUOTE="vieras";26755231]4-vuotias poika oli hukkua
Kylpylän asiakas pelasti hengen

Maanantai 23.7.2012 klo 20.17

4-vuotias poika löytyi maanantaina veden alta turkulaisessa Caribia-kylpylässä.

Hotellipäällikkö Tarja Jalosen mukaan pojan ruotsalaiset vanhemmat olivat seisoneet Hesburgerin hampurilaisjonossa ja poika oli päässyt karkaamaan omille teilleen näiden huomaamatta. Poika pääsi livahtamaan 1,3 metriä syvän altaan luo ja putosi veteen.

- Onneksi eräs valpas asiakkaamme huomasi hänet ja nosti pinnalle, Jalonen sanoo.

Kylpylän pelastushenkilökunta saapui paikalle lapsen pelastaneen asiakkaan huudettua apua. Poika ei ollut missään vaiheessa tajuton, mutta hän oksensi vedestä nostamisen jälkeen suuren määrän vettä.

Lääkäri tarkasti pojan, ja hän on tällä hetkellä kunnossa. Häntä ei tarvinnut kuljettaa sairaalaan. Jalosen mukaan poika jatkoi välikohtauksen jälkeen hampurilaisten syömistä yhdessä isänsä ja äitinsä kanssa.

IL[/QUOTE]

nälkäänkö tuo olisi sitten kuulunut näännyttää :O :O :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Muua
[QUOTE="vieras";26754971]Minua ihmetytti myös tuo, että jäivät sitten vaan kaikessa rauhassa sinne pojan kanssa hampuriliaisia syömään.[/QUOTE]

Miksi ei? Poika tarvitsi lepoa ja toisaalta hampurilaisateria oli varmasti pojasta miellyttävä. Luulen että vanhemmat antoivat pojan tilata mitä vain baarista ja olivat onnessaan että tämä söi.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe ja Muua
"vieras"
Miksi ei? Poika tarvitsi lepoa ja toisaalta hampurilaisateria oli varmasti pojasta miellyttävä. Luulen että vanhemmat antoivat pojan tilata mitä vain baarista ja olivat onnessaan että tämä söi.
No kaikissa television hengenpelastaja/rantavahtisarjoissa korostetaan, että aina pitää mennä sairaalaan tarkistuttamaan tarkemmin, jos keuhkoihin on joutunut vähänkään vettä. Australiassa voi olla vähän eri menetelmät kuin täällä Suomessa.
 
[QUOTE="vieras";26755493]No kaikissa television hengenpelastaja/rantavahtisarjoissa korostetaan, että aina pitää mennä sairaalaan tarkistuttamaan tarkemmin, jos keuhkoihin on joutunut vähänkään vettä. Australiassa voi olla vähän eri menetelmät kuin täällä Suomessa.[/QUOTE]

Eiköhän pojan tarkistanut lääkäri ole antanut oikeat ohjeet miten toimia.
 
Ensihoitaja
Todennäköisesti tuossakin on mennyt oikeasti 30sek mutta paniikissa ihmisen ajantaju katoaa ja useimmat sanovatkin, että "kesti ikuisuuden tulla". Olen niin monta kertaa kuullut, että meni puoli tuntia kun tiedoista näkee 8-12min, että en enää usko yhteenkään tuollaiseen. Ymmärrettävää se toki on, mutta vähän katson nyt ihmisiä kieroon jotka arvostelevat tietämättöminä uimavalvojia jotka ovat kyllä hallin sankareita. Hävetkää.
 
  • Tykkää
Reactions: Eedla
"hmh"
Toivottavasti nyt kellekään ei jää se käsitys tästä kokonaisuudesta, että nelivuotiaasta on vastuussa kylpylän henkilökunta kun ollaan kylpylässä.

Kyllä ne vanhemmat ovat vastuussa.

Ja tässä tapauksessa siis apuhenkilökunta tuli paikalle todella nopeasti, nopeammin kuin ne vanhemmat!!!
 
madmae
[QUOTE="vieras";26752220]Onneksi tuo päättyi hyvin. Lapset on niin nopeita katoamaan.[/QUOTE]

ai onk ose lapsen vika että vanhemmat ei valvo kunnolla? ei! vaan vanhempien vastuuttomuutta!

a. lapsen voi laittaa rattaisiin ja vyöt kiinni, ei karkaa mihinkään
b. lasta voi pitää kädestä kiinni, ei karkaa mihinkään
c. lapsen voi pitää sylissä, ei karkaa mihinkään!


Joka puolellahan näit vanhempii näkyy jotka ei oikeasti valvo lapsiaan! siis naapurissakin järjestäin 4vuotiaat juoksentelee yksin, kuuluuko niiten olla itestään vastuussa, ei!

Mä ainakin teen ls ilmon jos jonku alle kouluikäinen juoksee yksin pihalla(ja tiedän kenen lapsi on), nimittäin mä en oo ulkoilemassa omien lasteni kanssa siksi että vahtisin muiden lapsia, enkä mä halua nähä sitä päivää ku joku juoksee auton alle, puutoo kiipeilytelineestä tms
 
ai onk ose lapsen vika että vanhemmat ei valvo kunnolla? ei! vaan vanhempien vastuuttomuutta!

a. lapsen voi laittaa rattaisiin ja vyöt kiinni, ei karkaa mihinkään
b. lasta voi pitää kädestä kiinni, ei karkaa mihinkään
c. lapsen voi pitää sylissä, ei karkaa mihinkään!


Joka puolellahan näit vanhempii näkyy jotka ei oikeasti valvo lapsiaan! siis naapurissakin järjestäin 4vuotiaat juoksentelee yksin, kuuluuko niiten olla itestään vastuussa, ei!

Mä ainakin teen ls ilmon jos jonku alle kouluikäinen juoksee yksin pihalla(ja tiedän kenen lapsi on), nimittäin mä en oo ulkoilemassa omien lasteni kanssa siksi että vahtisin muiden lapsia, enkä mä halua nähä sitä päivää ku joku juoksee auton alle, puutoo kiipeilytelineestä tms
Ai siis jos vaikka eskarin nyt aloittava lapsi on omassa pihassa yksin? teet ls-ilmoituksen? Oletko kokeillu tehdä, mitähän sossun täti siihen sanoo? :D
 
"mia"
Kamala onko teille Eedla tosiaan joku murtautunut kun olit lasten kanssa yksin kotona? Kuinka siinä kävi? Missä olitte piilossa? Järkyttävää toi olis mun pahimpia painajaisia...
 
[QUOTE="mia";26757508]Kamala onko teille Eedla tosiaan joku murtautunut kun olit lasten kanssa yksin kotona? Kuinka siinä kävi? Missä olitte piilossa? Järkyttävää toi olis mun pahimpia painajaisia...[/QUOTE]

Joo tai siis ei se sisään asti päässy kun poliisi ehti väliin. Mies oli yövuorossa ja olin lasten kanssa yksin kotona. Heräsin aamuyöllä kummalliseen kolinaan. Pomppasin
ylös ja menin varovasti kattomaan mistä se ääni tulee. Oli siis Tammikuu ja pimeää. Olohuoneeseen kun pääsin niin näin tumman hahmon terassin oven takana ja kuinka se yritti jollain esineellä kammeta ja riuhtoa sitä ovea auki. Soitin poliisit sitten paikalle, niillä kesti tasan 5min olla siinä mutta se aika tuntui ennemminkin kahdelta tunnilta jaolin varma ettei ne tule ikinä ne poliisit. Ne sitte otti sen tyypin kiinni ja veivät poliisilaitokselle.

Ei muuten tullu uni enää sinä yönä...
 

Yhteistyössä