Kakskymppiset yrittäjät 2012

Uu Grill jännää :) Toivotaan, että kipuilu olis merkki asukista ;)

ON: eilen yöllä, kun mentiin nukkumaan, sykki tasaisesti tuosta oikeen munasarjan kohtaan. Tänään ollu menkkamaista kipuilua masussa. Nännit taas herkentyneet, mut ei niin kipeet kun muistaakseni viimeks oviksen aikaan. Joko se on/oli nyt, tai on ihan nurkan takana, oon aika varma :) Hitsi, ku ei rahatilanne nyt mahdollistanut tikkujen ostelua, enkä kehannu pyytää miestä sellasia hakemahan.

Grill :popcorn: sormet ristiin, jotta olisi tärpännyt!! :heart:

Omaa: tärppiolo senkun jatkuu. Eilen töissä niin kovat alavatsakivut, että jätin raskaimmat nostot tekemäti - kivut helpottuivat, kun istahdin (varoen) rauhoittumaan ja lepäilemään.
Tänään vihloskellut alavatsaa silloin tällöin, ei kuitenkaan menkkajomoa. Finnit puuttuu ja pissalla joutuu käymään useasti. maha turvoksissa, ihan ylhäältä saakka... Onko tää nyt mielikuvituksen tuotetta vaiko ihan sitä oikiää tärppiä??

Käytiin tänään katsomassa miehen tädin neljä viikkoista vauvaa.. :heart:
Se oli niiiin ihana. Ensin meinasin alkaa poraamaan kun näin vaavin ja sen onnellisen äidin, mutta nielaisin suruni ja olin onnellinen heidän puolestaan. Ja kyllähän mulle se pieni nyytti työnnettiin syliinkin - mies katsoi niin lumoutuneen näköisenä vieressä.
Sanoi jopa kaikkien kuullen, että meillekin tuollainen olisi tervetullut :ashamed:

Miwwi: Kyllä mä uskoisin että tuota vois syödä. :) Mutmut, ehkä kysäisin jostain luontaistauotekaupasta tai tuolta terveyskaupat.net yhteydenotosta. Saat sit ainakin varmaa tietoa. :)

Pamsku: Jos plussataan yhdessä? ;) Vaikka en kyllä oo yhtään varma omista mahdollisuuksistani... Sulla sen sijaan vaikuttaa tooosi hyvältä! =) Nooh, tädin pitäis tulla tänään tai huomenna (jos ovis olit silloin kun luulen), mutta kuitenkin viimestään ennen viikonloppua. Saas nähdä sitten.

Voi olla tämäkin joku oire, sillä mun maha ei ole nyt n. viikkoon kestänyt kahvia lainkaan! :O Viime viikon keskiviikkona se meni aivan sekaisin ja sen jälkeen en ole juonut kun torstaina illalla puoli kuppia, tänään ajattelin että voin ottaa aamukahvit, mutta en näköjään. Maha meni taas ihan kuralle... : /

KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT

MAANANTAI 23.7.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->

Hopeakissa......kp70/28-38............24v.........yk7.................1.lapsi
Agnes...............kp53/28..........24v............yk2................1.lapsi
Haidi89...........kp51/31-48..........23v...........yk5..................1.lapsi
Jonna_91..........kp47/28-30...........21v..........yk4..............1.lapsi
miuku9............kp41/26-30...........21v.........yk31.................1.lapsi
Miramei...........kp40/33-40.............24v.........yk1(7)..............1.lapsi
Anlii...............kp40/28-30...........23v.........yk10.................1.lapsi
Miwwi..............kp38/28-35...........21v............yk1(4)............1.lapsi
murkku...........kp37/35-38............ 24............yk1..............1.lapsi
Lindu...............kp33/28................22v.........yk5...............1.lapsi

Kp 21-30

Taru_..............kp27/40-60..............21v.........yk3................1.lapsi
thewholestory.....kp27/28-30.......24v..........yk3................1.lapsi
Grill................kp26/25-35.............22v........yk10.................1.lapsi
lumihiutale92.....kp24/29...............20v........yk6.................1.lapsi
nepulis.............kp24/24-31.........21v..............yk2.............1.lapsi
Ruby88...........kp23/28-30..........23v.........yk11................1.lapsi

Kp 11->20

Pamsku............kp18/17-52...........22v.........yk9..................1.lapsi
AnnisK............kp18/28-32.........23v............yk4................1.lapsi
Amalia89..........kp16/46-160........22v.........yk12.................1.lapsi
Anlii...............kp13/27-30...........23v.........yk11.................1.lapsi
memsie............kp11/27-37..........21v.........yk5.................2.lapsi
Nemppis..........kp11/??................20v.........yk1.................1.lapsi

Kp 1-10

Naspula............kp10/30-32??.........20v........yk17.............1.lapsi
Mosmos..........kp6/30-32.............22v.........yk2(3)............1.lapsi
Marpa..............kp6/25-31.............23v.........yk7...............1.lapsi
KyyneltenHymy..kp5/27..............23v........yk7(13)............2.lapsi
susupala..........kp5/37...............22v.........yk2..................1.lapsi
Sunflower11......kp3/24-28(38).....23v..........yk21...............3. lapsi
Henkari............kp2/24..............23v.........yk4......... .....3.lapsi
-es-................kp2/24-30............21v.......yk16.................1.lapsi
Nelistin............kp1/26-33.............24v...........yk6..............1.lapsi

Kp??/tjot

Sachie.....................................20v...............................1.lapsi
kurasaapas.................................22v.............................2.lapsi

Mukana menossa

Pienoinen
Kiiruna
Punnabis

Hiljentyneet:

PisaraSadetta
fairytonia
minssu

Plussanneet

2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty

HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
(Nemppis)

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
JeNski91
Amore

HEINÄKUU

Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino

Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ellan Elämästä
Ei kenenkään äiti

Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:

Viimeksi muokattu:
Grill no mutta onhan tuokin oiretta, sähän oot kuitenkin niiiin kahvin ystävä..

memsie jos päästään dpo9 saakka, niin testaan silloin uusiks. Nyt on dpo 7... Jännittää! :)
kuinkas teidän tuparit meni? :)

Miehen kanssa puhuttiin eilen tulevaisuudesta, jos nyt ei tärppää. Mennäänkö hoitoihin vai juhlitaanko häät ensin alta. Mies oli sitä mieltä, että häiden jälkeen hoitoihin vasta. Ja hänen mielestään lapsen olisi kivempi tulla luomusti. No, minähän tietysti suutahdin ja selitin, että meidän tapauksessa se lapsi ei mahdollisesti saa alkuaan luomusti ilman lääkkeitä tai hoitoja. Enkä halua/pysty jättämään yritystä tauolle.
No, päästiin yhteisymmärrykseen. Nyt tämän kierron jälkeen viedään miehen sperma analyysiin ja odotellaan ilman lääkkeitä about joulukuulle saakka (toki, luomusti yrittäen).
Huoh, ompa vaikeaa....

Pamsku: Niin no onhan se siihen verrattuna outoa, et viel pari viikkoa sitten mulla meni se 6-7 mukillista kahvia päivässä. :D Ja hei, tuosta teidän hoitoihin lähdöstä. Meillä on myös sellainen tilanne, että kun miehelle ehdotin et jos alkais sitä foolihappoa syömään, niin sehän ei suostunut... Sanoi vaan että kyllä se lapsi ilman mitään lisäkonsteja tulee, vaikka kuinka selitin että tuon foolihapon vaikutus on yksi ainoimmista aineista joka on todellakin todettu! Harmittihan se (harmittaa edelleen) ja sanoinkin miehelle, että entäs sitten jos sitä lasta ei tule luomusti, mies vaan tokaisi että "sitten meille ei tule lasta, mutta älä sitä nyt vielä murehdi". Joop... Hoidoista toki ei olla vielä puhuttu, niiden puheiden aika tulee sitten parin kuukauden päästä.

Pamsku, tuparit meni oikein kivasti... kunnes miehen paras kaveri alkoi riehumaan. .. oon monesti nähnyt sen kännissä, mutta en koskaan tuollaisena :/ lopulta mies käski sen lähtemään, eikä oo sen jälkeen kaverista kuulunut. Harmittaa kovasti tuo päätös, kun siitä piti sitten lähteä vielä kaupungille, mutta ei meillä enää ollut fiilistä... jos jotain positiivista pitää muuten miettiä, ni alkuillan ja illan kaikki meni tosi kivasti, monet ihmisistä oli toisilleen tuntemattomia, mutta silti kaikki tuntui tulevan hyvin juttuun keskenään ja meillä oli kyllä tosi kivaa noin niinkuin muuten :) Ja toisaalta tuon välikohtauksen jälkeen mies puhui, miten ihmisistä tulee idiootteja alkoholin vaikutuksen alaisena, ja on muutenkin miettinyt, että tahtois luopua tollaisesta ryypiskelystä, mutta pelkää, että nää lähimmät kaverit sitten kaikkoaa. Hän on tässä siis muutenkin aika vähän ottanut, nyt kun on kovasti treenannut koko alkuvuoden, ja nytkin ennen tupareita puhui, ettei kiinnostais ollenkaan juoda. Mä kun olen miettinyt, että mitä sitten jos tärppi tulee, ei kai mies sitten painele tuolla kylillä viipottelemaan... mutta miksi se sellaista tekis, kun ei nytkään enää pahemmin tee :D ps. tää mun ajatuksen juoksuni on tällaista, hieman, kröhöm, katkonaista ja risteilevää :D

Grill mulla on ajoittain sellaisia kausia, että masu menee ihan löysälle kahvista, vaikka muuten juon tosi paljon. Mutta mulla ne kestää ihan vaan kerrasta yhteen päivään, että kaipa tuokin voisi olla jonkin sortin oire ;) KOSKA TESTAAT? Muahhaa. :p

memsie kurjaa tuollainen toisten kodissa riehuminen. :( Mun pitää kyllä myöntää, että ne nuoruusiän "parhaimmat tyttökaverit ikinä" kaikkosivat, kun lopetin baareissa pyörimisen. Enää seurani ei kelvannut. Ja mikä on nyt tilanne? He ovat parikymppisiä bileprinsessoja, kaiket viikonloput baareissa pyörimässä, sinkkuja, muita haukkumassa.. Ja minä menossa naimisiin ensi kesänä, vauva haaveissa... koen olevani heitä onnekkaampi.
Eli, memsie.. Jos miehesi ystävät päättävät, ettei ystävyys ole enää minkään arvoista, jos ei ryypätä, niin sitten se ei ole oikeaa ystävyyttä. Niin ikävältä, kun se kuulostaakaan. Ja kyllä se sun miehesi on fiksu ja pysyy kotona, sitähän se on sun kanssasi halunnut - rakentaa perheen! :)

memsie: Kivasti siis meni tuparit (niin no, loppua lukuun ottamatta). :) Ja tuosta kahvista. Kyllähän mullakin välillä maha sekaisin menee siitäkin, mutta ehkä kerran kahdessa kuukaudessa ja silti voin koko ajan juoda kahvia ja se siitä "normalisoituu" itsekseen. Nyt vaan ei tunnu... Ja testaamisesta, enpä tiedä. En vaan usko et olis tärppi käynyt niin en ole suunnitellut asiaa. : / Ehkä sunnuntaina tai maanantaina jos ei tätiä ennen näy. Mies on viikonlopun reissussa ja veljelläni on rippijuhlat sunnuntaina eli menee sit testaus varmaan maanantaihin (tai sunnuntai iltaan)... Vähän samoja pelkoja itselläkin tuon miehen menemisen kanssa sitten jos raskaaksi pläjähdän. Mutta asiasta on niin monta kertaa puhuttu, että ei niitä pelkoja enää sais olla. :D Eiköhän ne miehet kuitenkin niin fiksuja ole, että kun yhdessä tähän on ryhdytty, niin yhdessä se sitten myös käydään loppuun asti. ;)

Grill hahahahhaa "raskaaksi pläjähdän". :D Mun äitini on aina puhunut, että miehillä kestää paljon kauemmin kasvaa siihen vanhemmuuteen. Ja olen huomannut sen lähipiirissäkin. Vaikka siis hyviä isiä ovatkin miehet olleet, ovat vasta jotenkin "puhjenneet kukkaan", kun lapset ovat olleet sen puoli vuotta ja päälle, enemmän siis vastaanottavaisia ja kommunikoivia :>

Viimeksi muokattu:
Moikka!

Miwwi: heh, mä voin terveyskaupan myyjänä vastata, että jättihelokista on päin vastoin vaan hyötyä, koska se sisältää gammalinoleenihappoa ja se vaikuttaa suotuisasti hormonitoimintaan. Lisäks siinä on e-vitamiinia mikä on myös hormoneja tasapainottava!:) et maksimiannoksella vaan!

• Tykkää
Reactions: Grill
Johanna88 Kiitos vastauksesta! :) Vaikka raskaana varmaan ollakaan niin ajattelin varmistaa. :)

Omaa: Noi mun kp kasvaa vaan ihme lukuihin, hui. Edellisen kierron nyt uskoinkin, että olis venyny, mutta tääkin. :| Mulla on ollu jo muutaman päivän huono olo, eilen mulla oli niin kova päänsärky, että oksentelin ja tänään on vaan jatkunut tuo huono olo, ja mahassa tuntuu oudolta.. :$ jospa se täti saapuu..

Hui kun täällä on monta, joilla on tosi lupaavia oireita! Jos saatais heinäkuun vikalle viikolle kunnon plussa-aalto? :popcorn:

Grill Mullahan tuo kahviällötys oli ensimmäinen selkeä raskausoire. Olin juonut kahvia useita kuppeja päivässä ja yhtäkkiä se vaan alkoi maistua oudolle, suuhun jäi sellainen maku kuin olisi tupakkaa polttanut. Se kahvinjuonti loppuikin ihan seinään, ja viikon päästä pärähti plussa testiin ;)

• Tykkää
Reactions: Miramei
memsie: Tuo on muuten varmasti totta! :) Ja uskoisin että mun miehekkeen kohdalla varsinkin! Se niin kovasti kun haluaisi et mä synnyttäisin 1½ vuotiaan. :D Mutta tän toisen kummipojan tultua maailmaan, olen kyllä huomannut miehessä selvää muutosta (positiivista). ;)

Johanna: Kyllä asiantuntija tietää! =) Mites teillä menee?

Ja muoks...

Mosmos: Joo, mua ei nyt ihan kahvi ällötä, mutta selvästi mun keho ei siitä tällä hetkellä tykkää. :D MUTTA itse asiassa, äsken kävin ruokalassa syömässä ja otin salaattipöydästä kaaliraastetta, mistä yleensä pidän kovasti, nyt se haisi niiiin ällöltä että oli pakko nostaa se pois tarjottimelta ettei se haise siinä nenän vieressä! Ja kaverini söi samaa raastetta ihan hyvällä ruokahalulla... :confused: En siltikään usko että tärppi olis! :D

Viimeksi muokattu:
Miwwi, et oo kuitenkaan nyt vielä r-testiä tehnyt? :p Ihan kuulostais, kun olisi joku matkalainen mukana! Vaikka joo, toisaalta tuo kuulosti mun migreeniltä (migreeni muuten monilla oireilee vatsassa, tätä harvoin tiedetään), mutta mikäli et sellaista pode, niin syy saattaa hyvinkin olla muualla ;)

Ja Grill kanssa... ;)

Heips,

Minäkin vain nopeasti, että Taru kovasti kuulosti kuvailemasi oireet virtsatietulehdukselta, joka ei ehkä niinkään raskauteen liity vaan siihen kovaan yrittämiseen ;) Eli on bakteeriperäinen ja tulee helpommin jos ei esim. virtsaa/peseydy yhdynnän jälkeen tai jos on muuten taipumusta. Netistä löytyy paljon tietoa, ja kannattaa käydä hoitamassa esim. päivystyksessä jos ei runsas juominen (puolukkamehu, sokeroimaton) auta. Siellä sitten testaavat oletko myös raskaana, koska siihenkin antavat sitten eri lääkkeet jos olet. :) (ainakin täällä meillä näin)

Ihanasti paljon oireita! Lisää niitä ja paljon ++++!

memsie Minulla migreenia on kyllä ollut aikoinaan, mutta nytten vähän vähemmän ja luulen kanssa että se oli sitä, mutta nyt paha olo on vaan jatkunut, ei voi kyllä enää siitä olla.. Alavatsaa siis juilii ihankun menkat olisi alkamassa mutta samalla myös tulee sellaisia pahoinvointeja. :$ Ja nyt vähään aikaan siis en ole tehnyt r-testiä, kun tein sen o-testin joka näytti + tossa muutama päivä sitten. :O

äähhh!! vitsi tulee paha olo "tuttujen" blogeja lukiessaan, en siis tunne näitä ihmisiä, mutta tiedän ja olen joskus nähnyt jossain kyseisiä ihmisiä, niin suurin osa on raskaana tai on jo lapsia... tuntuu enemmän vaan kurjemmalta tää homma!! monet on tosi nuoria, just täyttäny 18, ja vähän aikaa sitten ne hillui tuola baareissa ja oli niin "koviksia"... eikä olis niistä ikinä uskonu, että vähään aikaan haluaisikaan lapsia, ties sitten onko vahinkoja, tää on vaan niin kurjaa ajatella, että itsekin olisin jo puolessa välissä.. sitten vasta kateeks käy jos mieheni veli ja hänen tyttöystävä saa ennen meitä lapsen, vaikka ovat vielä paljon nuorempia tai sitten veljeni ja hänen tyttöystävänsä.. :ashamed: anteeks avautuminen...

Pahoittelut es! :hug:

Miwwi: Joo, eipä tuollainen kiva ole... :hug:

ON: Joop... Kyllä nää tissit nyt vaan on oudot! Vähän väliä hirmu "painavat" ja kipeät. Mutta ei edelleenkään mitään kosketusarkuutta tai jatkuvaa kipua. Plaah! :headwall: Tätä menoa en kyllä jaksa odottaa sinne viikonloppuun kun toiveet vaan herää. Kuitenkin se täti tulee... :(

Grill hihi, TAAS me ollaan samassa tilanteessa :D Ollaan kyllä jotain sielunsiskoja - etenkin ny, jos saatas plussatki samaan aikaan! Niin on jokainen kierto samanlainen..

Mulla alavattaa jomottelee ja nipistelee - ei menkkajomoa. Josko sitä tänää hakis kuitenkin muutaman paketin pregcheckejä?
Viluttaa, lämmöt asteen verran koholla normaalista..

• Tykkää
Reactions: Miramei
Pamsku, mä ainakin innolla oottelen tulosta ;) tosin sun dpo:t on kuitenkin vielä niin vähäiset, että ei välttämättä raskaus näkyis testissä.

Grill, ei niiden rintojen tarvi kipeiksi tullakaan... ;) On se painontunnekin oire itellään.

Ai kattokaa ku mä oon ihan sekasin täällä teidän puolesta, kun omat kp:t vielä niin vähäiset, että vielä pari viikkoo kunnon piinailuun täällä :p

Yhteistyössä