Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Carmen kiva kun otit puheeksi noi synnytykseen liittyvät pelot! Mä oon myös aikamoinen synnytysjännittäjä. Mutta jos/kun toivottavasti joskus sinne asti pääsisin niin otan kyllä KAIKKI mahdolliset kivunlievittäjät. Mä olen tosi hoikka ja kovin kapealantioinen, joten ei sitä lasta helppo sieltä ole pois pykätä.

Lisäks mua pelottaa kaikki esteettiset muutokset sekä alapään palautuminen synnytyksestä. (Mä toivon ettei kukaan pidä mua mitenkään pinnallisena (vaikka olen myös pieneltä osalta myös aikamoinen hienohelma)). pakostakin miettii miten vatsa palautuu synnytyksen jälkeen. Ylimääräiset kilot mua ei niinkään haittaa, mä oon tosi urheilullinen että tiedän pääseväni niistä kyllä eroon, eikä muutama lisäkilo olis edes pahitteeks.
Ja toiseksi mua pelottaa toi alapää, Suomessa tehdään vissiin aika paljon niitä epparileikkauksia(?). Ja niistä on kuulemma tosi kivuliasta ja hidasta toi toipuminen. Kamalaa jos synnytyksen jälkeen oliskin niin kipee ettei pystyis nauttimaan siitä tuoreesta vauva-ajasta täysillä. Esim yks kaveri makas sängynpohjalla kuukauden päivät ja mies teki kaiken, kun nainen oli niin kipeenä. :///

Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Ja toiseksi mua pelottaa toi alapää, Suomessa tehdään vissiin aika paljon niitä epparileikkauksia(?). Ja niistä on kuulemma tosi kivuliasta ja hidasta toi toipuminen. Kamalaa jos synnytyksen jälkeen oliskin niin kipee ettei pystyis nauttimaan siitä tuoreesta vauva-ajasta täysillä. Esim yks kaveri makas sängynpohjalla kuukauden päivät ja mies teki kaiken, kun nainen oli niin kipeenä. :///
Ei tehdä, se tehdään vaan äärimmäisestä pakosta nykyään, ei niinkään "rutiininomaisesti" kuin joskus tyyliin vielä 80-luvulla.
On todettu että jos se väliliha itsestään repee niin paraneminen onnistuu paremmin kun on niiden kudoksien mukaan repeytynyt.

Elä pelkää! Helppo toki itse sanoa, kun mie odotan innolla synnytystä.
On noita joilla repeää paikat pahasti ja silleen, mutta uskoisin että isompi osa on niitä joilla ei repeä.
Itselläni ei ole kummassakaan synnytyksessä mikään revennyt, tikin tikkiä en ole saanut ja molempien synnytysten jälkeen oon pystynyt heti kävelemään, liikkumaan istumaan ym.

Raskausajan loppu taitaa olla siitäkin syystä tukala että suurinosa taitaa siinä ohella unohtaa synnytyspelot kun haluaa vaan sen tukalan olon pois.

Enkä todellakaan vähättele kenekään tunteita. Uusi ja tuntematon varmasti pelottaa kaikkia, pelotti / jännitti se minuakin. Nyt en osaa jännittää, menen askel kerrallaan. Joka raskauskin on varmasti erilainen ja synnytys, mutta toivon että yhtä ok:sti menee seuraavatkin mikäli niitä vielä tulee..

Ja pieni vinkki, koska kaikki meistä ;) tulee vielä synnyttämään. Älkää pelätkö kipua tai antako sille "valtaa". Hengittäkää, rentoutukaa. Jos kroppa on hirveessä jännitysapuatääonkamalaa tilassa, kivut tuntuu 100x pahemmalta.

Ja joo, siinä tilassahan sitä itsekin oli ekassa synnytyksessä suurimmaksi osaksi ja sen takia vedinkin paniikissa sitä ilokaasua.. Toisessa sit tietty eri asia kun tavallaan tiesi mitä tulossa.

Menipä taas vähän ohitse suun.. Hups. Aihe mistä en voi puhua tarpeeksi :ashamed:

Ilmottaudunpa tännekin ketjuun :)

Täällä olisi uusi kohta yrityksen aloittava esikoisesta haaveleva 26-vuotias! Monet vuodet olen haaveillut, mutta yhteisellä päätöksellä miehen kanssa halusimme kaiken muun "valmiiksi". Sain siis opinnot valmiiksi, pääsin työelämään ja pari kuukautta sitten muutimme omaan ihanaan kotiin, jossa olisi tilaa myös toivomallemme lapselle. Nyt tuntuu, että elämä on mallillaan ja pieni olisi enemmän kuin tervetullut!

Siispä teimme päätöksen, että tämä laatta pillereitä loppuun ja sitten yrittelemään. Ollaan tosin varauduttu siihen, että aikaa voi mennä, kun pillereitä oon napsinu 10 vuotta. Lueskelin kuitenkin jostain, että ensimmäinen kuukausi lopettamisen jälkeen olisi hyvin hedelmällistä aikaa joten mistäs sitä tietää vaikka pian odotettaisiinkin

Nyt olisi 10 päivää pillereiden lopettamiseen!! WOHOO! Eli pian pian!
Oon niin innoissani, että aloitin jo omegan nappailun (olen kala-allergikko ja olen ollut huono syömään omegaa tabletteina, mutta ajattelin, että jos tulenkin heti raskaaksi niin olisi sitten sekin kunnossa) Seuraavalla viikolla ajattelin aloittaa multivitan raskaanaoleville ja raskautta suunnitteleville. En tiedä onko hyötyä vai ei, mutta eipä ne haitaksikaan taida olla. Liikuntakärpänenkin on mukavasti puraissut näin haaveilevana ja lomailevana Minulla kun on hieman ongelmia selkäni kanssa ja hieman jännittää miten selkä kestää mahdollisen raskauden -> siispä nyt selkä huippu kuntoon

Täällä on ihan mahdottomasti viestejä, joten en jaksanut kaikkea lukea, mutta eiköhän tässä aikaa myöten kärryille pääse! Hieman saatan tarvita tulkkausapua kaikissa noissa lyhenteissä (dpo, yk)

Tervetuloa! dpo = days past ovulation, joita aloitetaan laskemaan heti ovulaation jälkeen. Ovulaatiopäivä on Dpo 0. Varmastihan tuon ovulaatiopäivän tietää vasta raskaudesta/kuukautisista, sillä ovulaatiosta uuteen kiertoon on matkaa 14 päivää. Kuitenkin jos kierto on säännöllinen, ovulaatiokin tapahtuu yleensä samoihin aikoihin ja tuntemukset vahvistaa laskutoimitukset.

yk=yrityskuukausi

Tervetuloa uudet!

Kamomillatee: Hyvää matkaa ja toivotaan et tuut sieltä sit hyvien uutisten kera :) Täällä on kans ihan hyvät fiilikset tästä kierrosta, oon päättäny et nyt tärppää :) Mulla ovis vasta n. kp16 tienoilla (kun näyttää tän mun kierto tasaantuvan 30 päiväseks) ja aion tässä kierrossa tikuttaa ovista ekaa kertaa. Alotan varmaan kp13.

Torstai 19.7. 2012

Yritys/TJOTtailu alkanut:

Sunflower11....... kp 37/24-28.........yk20.........ya 12/2010.........3.
Luna85(26).................kp 31/29-38..........yk 5............ ? ...............?
Viljonkka (26).........kp 30/29-30.......yk 5............. ya 3/12............1.

Markke................. kp 29/?............yk1/TJOT...........ya 6/12..........2.

Heiverö..................kp 19/?............yk 1............. ya 7/12............ 3.
Lemontree-86...........kp 17/25...............yk1 ........ya 7/12........... 1.
Mathilda83.............kp 15/28-30 ........ yk1 ........ya 6/12 .............. 1.
Leenuliinukka..........kp15/23-28............yk2............ 6/12 ................ 3.
haave2................kp 15/28 .............yk 1.........ya 7/12.............. 1.
eufemia(27)...........kp 15/28-35........yk 2.........ya 6/12........... 1.
jenni_noora(28).......kp 15/28...........yk 7.......... ?................ 1.
(minmaria...............kp 14/ ?...................yk0........................... 1.)
Kamomillatee............kp 14/28........yk2............ya 6/12.................1.
panzkus..............kp 13/28-30 ........ yk3 ........ya 5/12 .............. 1.
Chrissy72 ...............kp 12/26.................yk3.. ...ya 5/12.............. 4.

Ambrosia85(27)...... kp 9/28-31 ........yk19 .....ya 10/10.......... 1.
Mircea..............kp 8/29 ........ yk13 ........ya 12/10 .............. 1.
hintrikka.................kp 3/29-31 .........yk14......... ya5/11............ 1.
miss_piggy (30v.).... kp 2/38-66 .........yk 3 ......ya 03/12........ 1.
another...............kp 1/32..............yk 8 ........ya 1/2011.............1.

Day Past Ovulation:
panzkus.......... dpo 0

Yrityksen myöhemmin aloittavat:

eleonoora86
Amiraali (lokakuu 2012)
Mi&Ma
Pintsu (heinä-elokuu 2012)

Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Markke
Isbla
piupiu
kääkkis
Lumihippu
Pionia
Fiinaliina

Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)

kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen

+++++ PLUSSARIKASTA HEINÄKUUTA +++++

Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Mun tietoja vois päivitellä, täti tuli tänään, jee! En uskonu että vois olla näin mielissään menkoista :D Mutta kyllä vaan voi kun oli niin kauan aikaa pois, terolutit toimii, aivan mahtavaa. Nyt voi alottaa kunnolla yrityksen:heart:
Eli kp 1/? ja yk 3

Pintsu Sun esittäytyminen menis ihan täydestä myös täällä. Itsekkin tulin palstailemaan vasta pari päivää sitten. Elikkä sama juttu ikää 26, opiskelut takana, vakkari duuni löytyy molemmilta sekä asuntolaina. 10 vuotta hormonaalista ehkäisyä ja nyt 2,5 viikon kokemuksella voin sanoa, että on aika kahleista irronnut olo! =) Mä aloitin kuun alusta multitabsin raskausvitamiinit, kun berocca tabletit sopivasti loppui (niitä ei myöskään saanut käyttää raskaana ollessa).

Onko muuten yleisesti teidän miehet olleet järkyttyneitä, kun hormoniehkäisy on lopetettu ja emännän todellinen luonto on tullut esille ja (mahdollisesti) seksihalut palautuneet? nimimerkillä panisin vaikka ketä hyvännäköistä vastaantulijaa.... :LOL:

• Tykkää
Reactions: Pintsu
Hei naiset, ihana lukea teidän juttuja :heart:
Tulin vaan ilmoittamaan että minut saa poistaa listoilta kokonaan. Kiitos Ambro ihana kun olet jaksanut muakin sinne päivitellä :)
Mä jatkan lukemista kyllä, mutta itsellä ei oo enää mitään kerrottavaa.
Tilanne on sellainen, että sain kuin sainkin nyt sen vakityön (!!!), vihdoin eilen sain siitä kuulla. Olen tosi iloinen siitä, ei tarvi enää kohta elää ihan niin kädestä suuhun kun palkka paranee huomattavasti.
Viikon sisään oon myös huomannut, että vauvakuume on kadonnut kokonaan. Nautin tästä meidän nykyisestä tilanteesta niin paljon ja odotan KUNNON töihin pääsyä, että vauvakuumeelle ei ole enää tilaa.
Vähän haikeaa, mutta sen aika tulee vielä. Tiedä, vaikka jo parin kuukauden päästä olisin taas täällä teidän kanssanne :LOL: (tosin toivon että teistä kaikki on siihen mennessä jo odottajien puolella :heart: )

Kaikkea IHANAA teille, ihanat naiset, ja paljonpaljon plussia täältä, annan omatkin plussatuuleni nyt teille!!! :whistle:
jään lukemaan teitä taustalle :)

• Tykkää
Reactions: Mi&Ma ja another
Mi&Ma Onpa hauskaa kun joku muu on ihan samassa tilanteessa! Hieman jännittää kyllä, että mitä tapahtuu parin viikon päästä kun pillerit on loppu ja tyhjennysvuoto tullut :D Kovasti onnea ja toivotaan plussaa pian!

Mie oon ihan ihmeissäni, on mun eka ovistesti koskaan.. miten voi olla näin innoissaan ovisplussasta :D En osanu oottaa tuota ihan vielä mut tänään on kyl sen verran kovaa nippailu, viiltäny ja juilinu oikealta puolen, et kyl se taitaa ovis olla täs kohta käsillä. Miehelle jo asiasta informoitu et tietää sit mitä kotona odottaa ku tulee töistä :D

panzkus nyt vaan plussaamaan :) Laitetaanko sulle mikä dpo ;) saadaan sut jännälistalle!

Peitylle onnittelu uudesta työstä!

miss_piggy, jee hienoa! Laitan tohon max kp:n ton sun edellisen kierron keston niin tietää josko vielä venyy :)

Ambro mie taian testata viel huomena et tuleeko vahvempi, mut on kyl ollu sen verran kovia oviskipuja et tuskin kovin harhaan mennään jos huomena dpo0.. Harmi etten alkanu testaan aiemmin nii en tiiä eilisen viivan vahvuutta..

panzkus minusta tuo voisi hyvinkin olla jo ovisplussa :) talletteluiloja sinne :)

peitylle mukavaa kesän jatkoa, sekä onnea uudesta työpaikasta :)

on:
minullapas on tänään kp1, jeeeeeeeeeee! alkoihan se vihdoin vuoto monen päivän ruskean tiputtelun jälkeen, kunnon megakierto kyllä vaikka clomit käytössä olikin :/...
voiskohan 4. clomikierto tuoda meille(kin) onnen ;) niin ja nytten alkoi tosiaan yk8

Peitylle onnittelut vakkarityöstä! Ja miss-piggylle ja anotherille uuden kierron alkamisesta :)

Kiitos Ambrosia ku päivittelet :flower:

ON: Tänää ovistesti selvästi haaleampi, joten vissiin se eilinen oli plussa. Toivottavasti simpat ehti täsmäiskulla perille (eilistä edeltävä pupuilu sunnuntaina..) :D Tuntuu et ois voinu se ovis olla tosiaan jo eilen. Usko tähän kiertoon kova :heart:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Mietin vielä noita ajoituksia...Itselläni oli LH-huippu (eli "ovisplussa") eilen aamulla klo 07 ja se näkyi myös illalla klo 20...eli ovis luultavasti tänään , tai sitten eilen illalla/yöllä."Talletukset" ajoittui eiliselle iltapäivälle ja toissapäiväiseen iltaan, eli dpo -2 ja dpo-1. Mietin, että eikös ne ole ne parhaat päivät? Jotkuthan sanoo, että olisi hyvä, jos siittiöt jo "odottelisivat" munasolua valmiina...meinaan tänään olisi mahdollisuus vielä viimeisiin talletuksiin muuta vasta illalla ja mietin, onko enää mitään hyötyä (tässä alkaa olla nimittäin jo erätauon paikka - kaikenmoisesta stressistä johtuen yöunet aivan muutamassa tunnissa viime aikoina...).

Kamomillatee, jos vaan päät kestää ja yhtään tekis mieli niin peitot heilumaan tänään.
Kyllähän siittiöiden pitäis olla vielä hengissä ja voimissaan jos tänään on dpo0 ja eilen ootte touhustellut. Ne kun jopa viikon voi elää :)

Mutta itse oon ymmärtänyt näin että kun ovisplussa saadaan niin sen jälkeen on tärkeämpi talletella :)

Mutta kun vetelee yk19:sta niin ei näitä jaksa enää hirveesti miettiä :D Meillä kun ei tärppi ole seksin määrästä juurikaan jäänyt plussa tulematta :)

Yhteistyössä