Suutuin miehelle kun hän ei halua toista lasta.

  • Viestiketjun aloittaja suuttunut
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26656399]Näkisipä ne sossut mitä oot tänne kirjoitellut.. :D

Ei mutta oikeesti, hoidettu masennus ei ole lähellekään se suurin syy miksi en toivoisi teidän saavan toimia sijaisperheenä.[/QUOTE]

No ei sijaisperhetoiminta meille se ykkösvalinta ole, joten siihen erittäin epätodennäköisesti päädytään. Adoptiota sen sijana kovasti suunnitellaan jo.

Sossut näkevät tai eivät näe mitä tänne kirjoittelen, mutta mielenterveyttäni on varmasti kovin hankala arvioida ainoastaan netin keskustelupalstojen kautta.
 
Kepsis
[QUOTE="vieras";26656748]Minä tuossa vaiheessa toteaisin miehelle, että sinä et sitä lasta halua, niin hoida ehkäisy, minä en ehkäisyä itse käytä.[/QUOTE]

Ja minä menisin samantien leikkaamaan piuhat :heart:
 
"minttu"
[QUOTE="vieras";26656748]Minä tuossa vaiheessa toteaisin miehelle, että sinä et sitä lasta halua, niin hoida ehkäisy, minä en ehkäisyä itse käytä.[/QUOTE]

... voi apua =(
 
:LOL: joo, kyllähän se toinen lapsi pitäisi tehdä, sama se vaikka ei haluisi, kun nyt tuli puhuttua aiemmin asiasta :D ap, ihan oikeasti, kannattaisi varmaan vähän miettiä ihan itsekkin...
Eihän ap sanonut, että mies pitäisi pakottaa isäksi toiselle lapselle? Totta kai ihminen pettyy ja suuttuu, jos jostain asiasta on yhdessä "sovittu/päätetty" ja toinen sitten muuttaakin mieltään. Ihan luonnollista. Ap:lla on yhtä lailla oikeus toivoa toista lasta kuin miehellä olla toivomatta. Jos mä menisin vaikka naimisiin miehen kanssa, jolla olisi suhteen aikana samanlaisia haaveita perheen perustamisesta kuin mulla ja sitten jossain vaiheessa sanoisi, ettei haluakaan lapsia niin kyllä minäkin varmasti pettyisin ja suuttuisin. Voin hyvin kuvitella, että siitä seuraisi erokin, koska en haluaisi jäädä lapsettomaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa hankkia elämälle muutakin sisältöä ja nauttia siitä yhdestä lapsesta. Lapset on ihania ja tärkeimpiä, mut elämässä on muutakin.

Ja mua henk.koht. ärsyttää yhden (tai useamman) lapsen vanhemmat jotka ruikuttaa kun ei lisää lapsia tule. Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että pitkän lapsettomuuden jälkeen sitä yhtä lasta osaa todella arvostaa!

Mä ymmärrän ap:n miestä. Kun me ei saatu lapsia, mä aloin luoda uraa ja työstä tuli enemmän kuin keino elättää itsensä.

Pakko nostaa hattua teidän miehille kun sietävät tollaisia naisia! Musta tuntuu että mun mies ei sietäis.
On totta, että elämässä on paljon muutakin kuin lapset, parisuhde jne. Ihmisen olisi hyvä olla onnellinen ihan itsekseenkin ja kaikki muu on sitten plussaa siihen päälle. En kuitenkaan ymmärrä, miksi joku kokee tarvetta vähätellä toisten pettymyksiä/haaveita. Yhtä lailla lapsettomuudesta kärsivälle voisi joku tokaista, että olisit onnellinen, kun sinulla on sentään parisuhde/terveys etc. Jokaisella on oma elämänsä ja omat murheensa.

Ihmeellisiä johtopäätöksiä on moni tehnyt ap:n parisuhteesta ihan vain aloitusviestin perusteella. Mistä te voitte tietää, millainen parisuhde ap:lla on? Onko ap sanonut, että on omistanut elämänsä vain lapselle/lapsille ja parisuhde on vain pienessä sivuosassa? Ei. Onko ap maininnut harkitsevansa eroa? Ei. Hän vain purki pettymystään ja suuttumustaan täällä. Parempi se kai on kuin huutaa naama punaisena sille miehelle?
 
onhan, minun mielestäni. ei sinun mielipide ole sen arvokkaampi kuin minunkaan :D ja toki päinvastoin.
Sinusta ap on pelkän aloitusviestin perusteella tyhmä ja yksinkertainen? Aika kummallista, että yleensä juuri sinä vastustat tällä palstalla todella voimakkaasti kaikenlaista nimittelyä ja tuomitsemista. Olet mm. kritisoinut ihmisiä, jotka tuomitsevat pettäjiä tai suhtautuvat epäilevästi polyamorisiin perheisiin.
 
"vieras"
[QUOTE="minttu";26656796]... voi apua =([/QUOTE]

No mitä kamalaa tuossa on, mulle ei olisi katastrofi tuossa tilanteessa se toinen lapsi ja toisekseen omalta kohdalta voin sanoa, että hormonaalinen ehkäisy ei ole minua varten, se on niin kokeiltu. Jos mies ei niitä lapsia halua, niin eikös sen asia ole hoitaa ehkäisyasiat sitten.
 
[QUOTE="vieras";26656748]Minä tuossa vaiheessa toteaisin miehelle, että sinä et sitä lasta halua, niin hoida ehkäisy, minä en ehkäisyä itse käytä.[/QUOTE]
Ihan hyvä periaate.

Sillä miksi naisen pitäisikään kantaa ehkäisystä vastuu aina ja ikuisesti? Joskus on miehenkin vuoro...
 
Totta. Mielestäni tuntuisi oudolta, jos naisen täytyisi silloinkin huolehtia ehkäisystä yksin, kun itse haluaisi vielä lapsia.
parisuhteessa ehkäisystä huolehditaan yhdessä. ja yhdessä voidaan päättää, että ne pillerit esim. on parille paras vaihtoehto ja silloin nainen niitä syö.
se on sitten tyhmää, jos nainen vaan nyt periaatteen takia ne lopettaa "en syö, kun haluan lapsen.hoida sinä asia"- siis vaikka pillerit oliskin naisen mielestä ihan hyvät ja kätevät ja sopivat - silloin se on jonkinlaista omituista valtataistelua joka ei mitenkään minusta kuulu terveeseen ja onnelliseen parisuhteeseen.

vaikeita asioitahan nämä.
 
Kepsis
Sinusta ap on pelkän aloitusviestin perusteella tyhmä ja yksinkertainen? Aika kummallista, että yleensä juuri sinä vastustat tällä palstalla todella voimakkaasti kaikenlaista nimittelyä ja tuomitsemista. Olet mm. kritisoinut ihmisiä, jotka tuomitsevat pettäjiä tai suhtautuvat epäilevästi polyamorisiin perheisiin.
Kyllä, tyhmä tässä asiassa. Älä sorru itse nyt typerään käytökseen ja yrität liittää muita asioita tähän jatkoksi että kun olen joskus sanonut jostain muusta asiasta niin tai näin, niin nyt minun kuuluisi olla sitä tätä ja tuota mieltä. Sori ei toimi niin.

Kritiikissä ei ole mitään vikaa kun on joku oikea syy antaa sitä, kuten esimerkiksi TYHMÄ KÄYTÖS. Sivuutit täysin sen asian että se mistä minä paasaan noissaketjuissa on henkilökohtaisuudet, eli pyritään ihmisestä kaivamaan asioita, mitkä on tai ei ole tosia ja niihin keskitytään, ei siihen mistä puhutaan, itse asiaan.

Tässä oli nyt minun mielestä aika pitkälle kyse ap:n omasta asenteesta ja miten kokee tilanteen. Tyhmää oli täynnä asenne. Se miksi oli tyhmää, olen jo useamman kommentin verran kirjoittanut.

Jos ap olisi tehnyt ketjun missä kysyy muiden suhtautumista hypoteettiseen tilanteeseen missä mies muuttaa mielipidettä lapsien tekemisen suhteen ekan läpsen jälkeen, ei olisi tarvinnut sanoa että "tyhmä ap" vaan olisi voinut keskustella asiasta, mutta kun liitetään omat tunnereaktiot asiaan ja syytetään toista henkilöä siitä kun kehtaakin muuttaa mielipidettä asiasta mitä ei voinut tietää etukäteen, se on tyhmää.

p.s. jos minusta on sekin tyhmää että ei tiedetä mistä asiasta edses puhutaan (vaikka poly) ja väitetään paskaa, niin on sekin ihan helvetin tyhmää käytöstä. ja tuomitseminen omien virheellisten oletusten mukaan, on vielä tyhmempää.

tässä asiassa ei tarvinnut oletella, kyllä ap ihan itse osoitti miten tyhmä oli.

toki voi sympatiseerata lapsen kaipuuseen, mutta enemmän minua kiinnostaa se että se yksi lapsi ei riitä ja mies on paska kun ei halua enempää... eli olemassa oleva perhe kärsii kun se fantasia tulevaisuudesta on uhattuna, kun mikään ei riitä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Valitan, mutta mä en ymmärrä tätä periaatetta. Mun mielestä, kun kerran parisuhteessa ollaan, niin molemmat ovat vastuussa siitä ehkäisystä. Ei niin, että toinen osapuoli yksin päättää jättää sen pois.
Molemmat vastuussa = nainen syö pillereitä, naisella on kierukka, tms ja miehen ei tarvitse tehdä yhtikäs mitään...niin se tuppaa olemaan.

Mun mielestä nainen saa lopettaa vaikka ne pillerit jos sitä tahtoo. Kunhan sanoo asian tarpeeksi selkeästi miehelle, mieluiten jo etukäteen hyvissä ajoin, ja toistaa tarpeeksi monta kertaa jotta mieskin tajuaa :xmas:. On siis rehellinen asiasta eikä tee mitään salaa. Mies voi sitten käyttää kumia, leikkauttaa piuhansa poikki, mitä ikinä pitääkin järkevimpänä (tai panna menemään ja parkua pian miten hänet on huijattu isäksi, jos on oikein pälli tapaus).
 
Beep
Pitää olla jotenkin yksinkertainen päästään jos olettaa että toinen tietää ENNEN kuin on yhtäkään lasta tehnyt että montako niitä voi tehdä. Ihme mielensäpahoittaja aikuisia taas, eikä niin aikuisiakaan oikeastaan kun miettii. Paljon parempiakin syitä on suuttua toiselle, tämä ei kyllä sellainen ole. Nauttikaa siitä yhdestä lapsesta älkääkä eläkö mitä jos maailmassa. Tottakai saa haluta lisää, mutta on se jännä jos hormoonit saa sanella niin elämän että parisuhde on toissijainen ja useamman lapsen hommaaminen ensisijaista, tarvitseeko tuota ihmetellä miksi kumppani ei halua lisää jos tämmöisessä ilmapiirissä saa elellä kotosalla.
No tällä logiikalla oli mieskin yksinkertainen jos etukäteen puhui haluavansa kaksi lasta. ;)

Haaveitahan noi vain on. Eihän sitä voi etukäteen edes tietää saako lapsia vai ei.

Ja kun haaveet ei toteudu näin karskilla tavalla, että toisen haaveet muuttuukin matkalla, on ihan täsyin ymmärrettävää että se vituttaa.

Oletko tunkenut sen sympatiasi jonnekin, perseeseesikö?
 
  • Tykkää
Reactions: chrissy
"miuka"
Mielestäni on oikeus surra sitä, jos ei saakaan toista lasta. Mutta oletko kysynyt mieheltä, miksi hän ei halua enää lapsia? Näin tärkeästä asiasta olisi hyvä pystyä keskustelemaan avoimesti, jotta asia tulee käsiteltyä.
 
Elli Karamelli
Molemmat vastuussa = nainen syö pillereitä, naisella on kierukka, tms ja miehen ei tarvitse tehdä yhtikäs mitään...niin se tuppaa olemaan.

Mun mielestä nainen saa lopettaa vaikka ne pillerit jos sitä tahtoo. Kunhan sanoo asian tarpeeksi selkeästi miehelle, mieluiten jo etukäteen hyvissä ajoin, ja toistaa tarpeeksi monta kertaa jotta mieskin tajuaa :xmas:. On siis rehellinen asiasta eikä tee mitään salaa. Mies voi sitten käyttää kumia, leikkauttaa piuhansa poikki, mitä ikinä pitääkin järkevimpänä (tai panna menemään ja parkua pian miten hänet on huijattu isäksi, jos on oikein pälli tapaus).
Hyvä, että selvitit. Hetken jo luulin, että sun mielestä on ok tehdä tuo keskustelematta ensin asiasta :).
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Molemmat vastuussa = nainen syö pillereitä, naisella on kierukka, tms ja miehen ei tarvitse tehdä yhtikäs mitään...niin se tuppaa olemaan.

Mun mielestä nainen saa lopettaa vaikka ne pillerit jos sitä tahtoo. Kunhan sanoo asian tarpeeksi selkeästi miehelle, mieluiten jo etukäteen hyvissä ajoin, ja toistaa tarpeeksi monta kertaa jotta mieskin tajuaa :xmas:. On siis rehellinen asiasta eikä tee mitään salaa. Mies voi sitten käyttää kumia, leikkauttaa piuhansa poikki, mitä ikinä pitääkin järkevimpänä (tai panna menemään ja parkua pian miten hänet on huijattu isäksi, jos on oikein pälli tapaus).
syökö KAIKKI naiset pillereitä/hankkivat kierukan vastentahtoaan ? epäilen. eiköhän se ole yhdessä päätetty ehkäisymuoto yleensä.
ja joo, okei. nainen voi sitten lopettaa sen jos tahtoo,toki. mutta jos syy siihen lopettamiseen on just joku kiristäminen ( "jos en saa vauvaa,niin lopetampa pilsut,hah hah, hoida sinä asia" ) niin se on vain ja ainoastaan lapsellista ja naurettavaa.

mä syön pillereitä enkä ole koskaan kokenut, että olisin yksin vastuussa tai että voi, epistä kun mies ei joudu mitään tekemään asian eteen jne. ihmettelen, onko oikeesti olemassa naisia, jotka niin ajattelisi ?
 
vie
No mä jouduin lopettamaan pillerit, koska aloin saada hirveitä migreenejä (kokeilin siis vaikka mitä). No mun exä lopetti seksin kuin seinään, koska HÄN ei voi käyttää ehkäisyä. Pälli.
 
syökö KAIKKI naiset pillereitä/hankkivat kierukan vastentahtoaan ? epäilen. eiköhän se ole yhdessä päätetty ehkäisymuoto yleensä.
ja joo, okei. nainen voi sitten lopettaa sen jos tahtoo,toki. mutta jos syy siihen lopettamiseen on just joku kiristäminen ( "jos en saa vauvaa,niin lopetampa pilsut,hah hah, hoida sinä asia" ) niin se on vain ja ainoastaan lapsellista ja naurettavaa.

mä syön pillereitä enkä ole koskaan kokenut, että olisin yksin vastuussa tai että voi, epistä kun mies ei joudu mitään tekemään asian eteen jne. ihmettelen, onko oikeesti olemassa naisia, jotka niin ajattelisi ?
En mä tietääkseni väittänytkään, että kaikki naiset söisivät pillereitä vasten tahtoaan tai hankkisivat kierukan vasten tahtoaan.

Sen mä vaan tiedän, että en mä itse suostuisi syömään pillereitä vuosikausia (tai jos tarkkoja ollaan niin en suostu syömään niitä enää ikinä, tai käyttämään muutakaan hormonaalista ehkäisyä melko varmasti), jos itse en haluaisi raskautta ehkäistä. Mulla on ihan fiksu mies, voisin heittää pallon sille siinä vaiheessa, jos itse en enää haluaisi ehkäistä (ts. mun puolesta vauva saisi tulla) mutta mies kokee että ehkäisylle on tarvetta (ts. ei haluaisi vauvaa). Eiköhän mies osaisi homman vuorostaan myös hoitaa. Syytä ainakin olisi osata, aikuisen miehen. Eikä se mitään kiristystä olisi, vaan ihan avointa keskustelua ja asioiden sumplimista puolisoiden kesken.
 
Kurja tilanne, varmasti ottaa aivoon.

Mutta eikö ole kuitenkin hyvä, että toi ajatuksensa julki? Parempi niin, kuin että olisi "väkipakolla" myöntynyt tekemään toisenkin lapsen, ja sitten...

Muistathan, että miehellä on - siitä huolimatta, että tilanne ei ole sinun kannaltasi ihanteellisin - oikeus mielipiteeseensä ja oikeus muuttaa mieltään, ihan kuten sullakin.
 
Kyllä, tyhmä tässä asiassa. Älä sorru itse nyt typerään käytökseen ja yrität liittää muita asioita tähän jatkoksi että kun olen joskus sanonut jostain muusta asiasta niin tai näin, niin nyt minun kuuluisi olla sitä tätä ja tuota mieltä. Sori ei toimi niin.

Kritiikissä ei ole mitään vikaa kun on joku oikea syy antaa sitä, kuten esimerkiksi TYHMÄ KÄYTÖS. Sivuutit täysin sen asian että se mistä minä paasaan noissaketjuissa on henkilökohtaisuudet, eli pyritään ihmisestä kaivamaan asioita, mitkä on tai ei ole tosia ja niihin keskitytään, ei siihen mistä puhutaan, itse asiaan.

Tässä oli nyt minun mielestä aika pitkälle kyse ap:n omasta asenteesta ja miten kokee tilanteen. Tyhmää oli täynnä asenne. Se miksi oli tyhmää, olen jo useamman kommentin verran kirjoittanut.

Jos ap olisi tehnyt ketjun missä kysyy muiden suhtautumista hypoteettiseen tilanteeseen missä mies muuttaa mielipidettä lapsien tekemisen suhteen ekan läpsen jälkeen, ei olisi tarvinnut sanoa että "tyhmä ap" vaan olisi voinut keskustella asiasta, mutta kun liitetään omat tunnereaktiot asiaan ja syytetään toista henkilöä siitä kun kehtaakin muuttaa mielipidettä asiasta mitä ei voinut tietää etukäteen, se on tyhmää.

p.s. jos minusta on sekin tyhmää että ei tiedetä mistä asiasta edses puhutaan (vaikka poly) ja väitetään paskaa, niin on sekin ihan helvetin tyhmää käytöstä. ja tuomitseminen omien virheellisten oletusten mukaan, on vielä tyhmempää.

tässä asiassa ei tarvinnut oletella, kyllä ap ihan itse osoitti miten tyhmä oli.

toki voi sympatiseerata lapsen kaipuuseen, mutta enemmän minua kiinnostaa se että se yksi lapsi ei riitä ja mies on paska kun ei halua enempää... eli olemassa oleva perhe kärsii kun se fantasia tulevaisuudesta on uhattuna, kun mikään ei riitä.
Musta on aivan uskomatonta, että sulla on edes tarvetta leimata joku tyhmäksi ja yksinkertaiseksi TUNTEEN takia? Mitä ap sille voi, jos tuntee pettymystä ja on vihainen? Mikään tunne ei ole kielletty. Tärkeintä on se, mitä niiden pohjalta tekee. Tähän nähden tuntuu uskomattomalta, miten suorasanaisesti paheksuit ihmisiä, jotka tuomitsevat pettäjän (koska kukaan ei voi tietää, voisiko jossain tilanteessa itse pettää...), mutta sen sijaan onkin oikeus tuomita joku pelkkien tunteiden perusteella? Ap ei ole edes ollut rikkomassa perhettään, eli ei ole tehnyt mitään väärää.

Sun viesteistä paistaa jotenkin se, että kaikkea sinun mielestäsi typerää on syytä kritisoida. Jos kaikilla on mielestäsi yhtäläinen "oikeus" kritisoida ja tuomita toisia niin aika kummallista, miten kärkkäästi suhtaudut monesti ihmisten kriittisiin viesteihin muissa asioissa. Sanoit muuten tässä ketjussa mm. että yksinhuoltajaperheitä ja uusioperheitä on jo tarpeeksi, eli asetat nämä perhemallit jotenkin ei-toivottavimmiksi kuin ydinperheen? Joku toinen voi nähdä vaikka niissä polyamorisissa suhteissa/perheissä ongelmia lasten ja perhe-elämän kannalta (polyperhe ei aina paljon eroa uusperheestä..) ja olla sitä mieltä, että lapsen kannalta parempi vaihtoehto on ydinperhe. Riskejä ja varjopuolia kun liittyy niihinkin. Kaikesta voi löytää kritisoitavaa, jos haluaa.
 
Viimeksi muokattu:
No mä jouduin lopettamaan pillerit, koska aloin saada hirveitä migreenejä (kokeilin siis vaikka mitä). No mun exä lopetti seksin kuin seinään, koska HÄN ei voi käyttää ehkäisyä. Pälli.
Näistä pälleistä kuulee aika ajoin juttua.

Eräskään ei kuulemma voinut käyttää kumia, koska hän ei tykkää niistä, ne latistaa tunnelman. Minkä ne kyllä vähän tekeekin, mutta terve järki menee kyllä sen tunnelman edelle, sanon ma. Pani sitten paljaalla, vaikka tiesi ettei nainen käyttänyt mitään ehkäisyä eikä tekisi aborttia jos raskaaksi tulisi. Tulikin raskaaksi, kuinkas muutenkaan. Ja jösses sitä miehen parkumista kun hänestä väkisin isä tehtiin :headwall:. Henk.koht. en kyllä tajua, miksi kukaan nainen haluaisi sellaisen pällin geenit lapselleen, mutta niin siinä kuitenkin kävi.
 

Yhteistyössä