Työnsin juuri kahdet vaunut rappukäytävästä ulos sateeseen!

  • Viestiketjun aloittaja isador
  • Ensimmäinen viesti
vierass
Näköjään ihan turha takoa idioottien aivoihin yhtään mitään.
Ne vaunut ja kaikki muut romut rappukäytävässä on paloturvallisuusriski ja niiden säilyttäminen siellä on yksiselitteisesti kielletty! Ei ole muiden asukkaiden päänvaiva vaikka reppuselässä ne vaunut asuntoonne joutuisitte kantamaan jos niille ei ole lukittua varastotilaa.
Mua pöyristyttää nämä vinkujat jotka saa muka tehdä mitä huvittaa laista ja säännöistä välittämättä.
Mä en ainakaan ole sitä mieltä, että niitä saa siellä säilyttää. Mutta on sitten miten kiellettyä vaan, niin ap:n toiminta ei kovin fiksua ollut. Minä olisin mennyt kolkuttamaan naapurin ovea ja sanonut, että nyt pois ne vaunut sieltä tai vien ne pihalle, kun niitä ei saa tuolla säilyttää. Mutta meitä ihmisiä on erilaisia. Toiset hoitavat asiat fiksusti ja toiset vähemmän fiksusti.
 
  • Tykkää
Reactions: Adii ja Anatolia
Mä olen muutaman kerran käyny kerrostalossa vierailulla Emmaljunga-vaunujen kanssa, jotka siis painaa sen joku 20kg. Kerrostalossa ei ole hissiä, pitää mennä 3. tai 4. kerrokseen kierreportaita. Ulkona satoi silloin räntää tai toisella kerralla kaatosade. Minne ne vaunut pitää sit laittaa?
 
"vieras"
No käyhän samalla nakkaamassa ne mahdolliset matot, ilmoitustaulu ja varsinkin akustolevyt pihalle sateeseen, ne nimittäin aiheuttaa monta kertaa pahemmat palokaasut kuin lastenvaunut ja ovat vielä huomattavasti helpompia sytyttääkin!!!

Toisten omaisuuteen ei kajota ilman rangaistusta ja siihen ei mikään isännöitsijä voi antaa lupaa, kun ei hän itsekään saa niin tehdä vaan hänen on haettava viranomainen paikalle.
 
simple
Oikein sullekin
Mä olen muutaman kerran käyny kerrostalossa vierailulla Emmaljunga-vaunujen kanssa, jotka siis painaa sen joku 20kg. Kerrostalossa ei ole hissiä, pitää mennä 3. tai 4. kerrokseen kierreportaita. Ulkona satoi silloin räntää tai toisella kerralla kaatosade. Minne ne vaunut pitää sit laittaa?
Se on ihan sun päänvaivasi.
En olisi itse toiminut kuten ap mutta asiaan olisin kyllä puuttunut. Olisin ilmoittanut isännöitsijälle ja sen jälkeen kysynyt vaikka paikalliselta palolaitokselta, voivatko tulla tekemään tarkastuksen tms.
 
Jotenkin mulla on sellainen hytinä että niillä, jotka taivastelevat ap:n toimintaa, on itsellään vaunuikäinen lapsi. Eihän tuota mesoamista selitä mikään muu kuin lapsivuodeajan hormoonit tai jotain.
Suhtaudutteko yhtä välinpitämättömästi ja suvaitsevaisesti pelastustielle pysäköityihin autoihin?
Ehdotan ap:lle mitalia esimerkillisestä toiminnasta yhteisen turvallisuuden vaalimisesta.
 
  • Tykkää
Reactions: nöppäri
shp
Mä olen muutaman kerran käyny kerrostalossa vierailulla Emmaljunga-vaunujen kanssa, jotka siis painaa sen joku 20kg. Kerrostalossa ei ole hissiä, pitää mennä 3. tai 4. kerrokseen kierreportaita. Ulkona satoi silloin räntää tai toisella kerralla kaatosade. Minne ne vaunut pitää sit laittaa?
1. Kysy isännältä/emännältä missä talossa on virallinen säilytystila ja pyydä avaamaan ovi sinne.

2. Jos tilaa ei ole niin hommaa joku pressu niiden päälle.

3. Tule taksilla tai tutun kyydillä ilman vaunuja.

Mutta porraskäytävään niitä ei saa jättää.
 
"..."
no olipa kivasti tehty, joku lähdössä pikkuvauvan kanssa ulos ja löytää vaunut pihalta märkänä. varmaan riemuissaan että pilasit heidän vaunut. olis ton asian ehkä voinu vähän fiksumminkin hoitaa
Niin kuin esim. millä tavalla?
Jos ei tiedä, kenen rattaat ovat, on vaikea mennä niistä sanomaan. Eli telepaattisestiko niistä olisi pitänyt huomauttaa.
 
[QUOTE="...";26643299]Niin kuin esim. millä tavalla?
Jos ei tiedä, kenen rattaat ovat, on vaikea mennä niistä sanomaan. Eli telepaattisestiko niistä olisi pitänyt huomauttaa.[/QUOTE]

jos se asia niin paljon vituttaa niin sit varmaan käy kaikki ovet läpi ja kysyy kenen vaunut
 
"..."
Mä olen muutaman kerran käyny kerrostalossa vierailulla Emmaljunga-vaunujen kanssa, jotka siis painaa sen joku 20kg. Kerrostalossa ei ole hissiä, pitää mennä 3. tai 4. kerrokseen kierreportaita. Ulkona satoi silloin räntää tai toisella kerralla kaatosade. Minne ne vaunut pitää sit laittaa?
Kannattaisiko investoida vaunujen muutaman euron sadesuojaan?
Vai työnnätkö yleensäkin vaunuja vain aurinkoisella ja kuivalla säällä?
 
vjkdg
Ööö... ihanko tosi te kuvittelette että ap joutuis maksamaan ne vaunut? Ihan samalla lailla kuka tahansa saa siirtää vaikkapa polkupyörän joka on jätetty kaupan oven eteen tukkeeksi, tai soittaa hinausauton siirtämään auton joka on jätetty pelastustielle. Se on valitettavaa jos ainoa paikka mihin siirtää ne vaunut on piha jossa sattuu satamaan mutta sille ei voi mitään, luvattomalla paikalla olevat tavarat kyllä saa siirtää poies.
 
"Vieras"
Ööö... ihanko tosi te kuvittelette että ap joutuis maksamaan ne vaunut? Ihan samalla lailla kuka tahansa saa siirtää vaikkapa polkupyörän joka on jätetty kaupan oven eteen tukkeeksi, tai soittaa hinausauton siirtämään auton joka on jätetty pelastustielle. Se on valitettavaa jos ainoa paikka mihin siirtää ne vaunut on piha jossa sattuu satamaan mutta sille ei voi mitään, luvattomalla paikalla olevat tavarat kyllä saa siirtää poies.
Juurikin näin, sitä koitin tulo jo kertoa että ap ei ole korvaus velvollinen.
 
vierass
Ööö... ihanko tosi te kuvittelette että ap joutuis maksamaan ne vaunut? Ihan samalla lailla kuka tahansa saa siirtää vaikkapa polkupyörän joka on jätetty kaupan oven eteen tukkeeksi, tai soittaa hinausauton siirtämään auton joka on jätetty pelastustielle. Se on valitettavaa jos ainoa paikka mihin siirtää ne vaunut on piha jossa sattuu satamaan mutta sille ei voi mitään, luvattomalla paikalla olevat tavarat kyllä saa siirtää poies.
No kyllä varmana korvaa. Justhan täällä oli juttua, kun joku oli jättänyt auton pelatustielle ja sit pikkupojat kolhaissut sitä. Ja kyllä vaan olivat korvausvelvollisia. Ei Suomessa ole mitään oman käden oikeutta.
 
Oikein sullekin
Ja on kyllä aivan kylmä tosiasia että jos moisen tulipalon seurauksena jonkun lapsi kuolee, palstamammat on välittömästi barrikadeilla vaatimassa vaunut rappukäytävään jättäneen ihmisen päätä pölkylle.
Niin se mieli muuttuu kun osuu omalle kohdalle. Siihen asti se oma napa vaan kiinnostaa ja mihin meidän jimijessican vaunut saadaan.
 
shp
Se on valitettavaa jos ainoa paikka mihin siirtää ne vaunut on piha jossa sattuu satamaan mutta sille ei voi mitään, luvattomalla paikalla olevat tavarat kyllä saa siirtää poies.
Niin, varkaushan se ei ole kun ne ovat näköetäisyydellä eikä ole sivullisten asia hommata niihin sadesuojia. Muutoinhan joku voisi jättää vaikka ylimääräisen sängyn käytävän reunalle varastoon. Jos lappu on ollut seinällä vuoden niin tuskin sanominenkaan auttaa.
 
"Kirsi"
Meidän talossa on ihan erikseen vaunuvarasto. Jokaisella asukkaalla oma pieni varastokoppi jonne vaunut on näppärä viedä. Eivät ole kenenkään haittana ja vaunut ovat tallessa lukkojen takana ja lämpimässä. Olen myös nähnyt että joissain taloissa on tehty pieni varasto rappukäytävään jonne mahtuu pari kome vaunua.
 
vjkdg
No kyllä varmana korvaa. Justhan täällä oli juttua, kun joku oli jättänyt auton pelatustielle ja sit pikkupojat kolhaissut sitä. Ja kyllä vaan olivat korvausvelvollisia. Ei Suomessa ole mitään oman käden oikeutta.
Voi elämä. On ehkä hieman eri asia siirtää se asia joka on kielletyllä paikalla kuin tuhota sitä :D Siirtäminen on sallittu, TUHOAMINEN eli naarmutus tms. ei mutta jos pois siirtäminen aiheuttaa jonkinlaista pientä vahinkoa jota ei voida välttää (kuten se vaunujen sateessa kastuminen) niin sille ei voi mitään.
 

Yhteistyössä