Mexico ja Usa (rokote asia) ja muita kysymyksiä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Osta twinrix-rokote kaikille ja menet sen kanssa sitten rokotusvastaanottoon, kannattaa tarkistaa oman kunnan sivuilta missä ja milloin noita rokotteita piikitetään, kuitenkin apteekista pitää itse tuo ostaa, maksaa muistaakseni jotain 100 euroa/henkilö. Tuo Twinrix antaa suojan A- ja B- hepatiitteja vastaan. Floridassa on vaikka mitä nähtävää, huvipuistoja, Kennedy Space Center, ostoskeskuksia, varmasti keksitte tekemistä ja näkemistä.

Muuten, hepatiitti A-rokotetta ei tietääkseni anneta kuin vasta aikaisintaan 1 vuoden ikäisille. Twinrixissä on HAV-rokote. Ajatellen sitä teidän pienintä. Hepatiitti B:n, sis rokotteen, voi saada, jos se määritellään tarpeelliseksi.

Osta twinrix-rokote kaikille ja menet sen kanssa sitten rokotusvastaanottoon, kannattaa tarkistaa oman kunnan sivuilta missä ja milloin noita rokotteita piikitetään, kuitenkin apteekista pitää itse tuo ostaa, maksaa muistaakseni jotain 100 euroa/henkilö. Tuo Twinrix antaa suojan A- ja B- hepatiitteja vastaan. Floridassa on vaikka mitä nähtävää, huvipuistoja, Kennedy Space Center, ostoskeskuksia, varmasti keksitte tekemistä ja näkemistä.

Mulla taas tyhmä kysymys:D mutta voinko mä siis ostaa ne vaika apteekissa ja ilman reseptia, vai jossain joku ne laita?

Muuten, hepatiitti A-rokotetta ei tietääkseni anneta kuin vasta aikaisintaan 1 vuoden ikäisille. Twinrixissä on HAV-rokote. Ajatellen sitä teidän pienintä. Hepatiitti B:n voi saada, jos se määritellään tarpeelliseksi.

Mä mietin kuitenkin onko kaikki pakko laita? Kun hepatiitti pienille lapsille ei ole varallinen ja menee pois kuitenkin, ainakin mulla sellainen tieto, joka on ehkä väärä... en tiedä....

Vaikka toisalta me haluamme taas ajaa Mexico läpi, niin niin....

Mulla taas tyhmä kysymys:D mutta voinko mä siis ostaa ne vaika apteekissa ja ilman reseptia, vai jossain joku ne laita?

Kyllä niihin varmaan tarvitsee reseptin. Eli ensiksi lääkärille, joka kirjoittaa reseptin, sitten ostat rokotteen apteekista, ja takaisin lääkärille/neuvolaan.

Mutta luulisin, että tarvittavat rokotteet saa neuvolassa, joten kannattaa soittaa ainakin ja kysyä heiltä.

Nyt en enää muista tarvitseeko reseptiä, kun jo aikaa, kun itselleni otin tuon rokotteen, mutta siis ainakin se osto meni niin, että ostat apteekista ja sitten menet sinne rokotusvastaanottoon sen rokotteen kanssa.

kiitos:heart: nyt jo helpompi että tiedän edes miten toimia. Mutta vielä, milloin sen pakko jo laita, jos 5kk päästä mennään sinne? Miten se vaikuttaa heti vai ei?

Mä mietin kuitenkin onko kaikki pakko laita? Kun hepatiitti pienille lapsille ei ole varallinen ja menee pois kuitenkin, ainakin mulla sellainen tieto, joka on ehkä väärä... en tiedä....

Vaikka toisalta me haluamme taas ajaa Mexico läpi, niin niin....

Onko se juuri hepatiitti B, kun kroonisessa hepatiitissa jää maksaan, ja voi mahdollisesti aiheuttaa kirroosin tai syövän tai myöhemmin. Tosin, Suomessahan ei enää HBV-rokote kuulu enää normaaliin rokotusohjelmaan.

Hepatiitti B

Ok kiitos:D. Mutta kysymys kuitenkin, onko nää pakko laita ja kuinka ennen matka sitten että se alkaa vaikuttaa

Pakkohan ei o ku kuolla, mutta jos on joku tuommonen roadtrip suunnitteilla meksikossa ni kyllä mä ottaisin. Jos lähtö lähemmäs 6 kk päästä niin kerkeää tuo pyörähtää tuo rokotusohjelma käyntiinkin niin ehtivät jonkunnäköisen suojan luodakin. Kurkkumätärokotehan kuuluu yleiseen rokotusohjelmaan, annetaan 3kk-5kk-12kk-4v-14/15v.

Monesti lääkäri on allekirjoittanut esim neuvolaan ja rokotusvastaanotolle valmiiksi ns avoimia reseptejä yleisimpiin rokotteisiin. Eli saat reseptit terveydenhoitajalta ja ostat ne apteekista. sitten käyt taas terveydenhoitajalla rokotuttamassa. Yleensä isoimmissa kaupungeissa toimii tartuntatautien (eli myös rokotusten) vastaanotto, jossa nämä asiat tiedetään ja osataan hoitaa helposti :) Hyvää matkaa!

Onko se juuri hepatiitti B, kun kroonisessa hepatiitissa jää maksaan, ja voi mahdollisesti aiheuttaa kirroosin tai syövän tai myöhemmin. Tosin, Suomessahan ei enää HBV-rokote kuulu enää normaaliin rokotusohjelmaan.

Hepatiitti B
Wow, ok, en tiennyt että juuri se hepatiitti on noin varallinen, luulin että se hepatiitti kaikist varallisen joka saa seksin yhteydessä, kiitos

Yhteistyössä