V
Venakko Milanna
Vieras
kiitosEn tarkalleen muista, jonkun verran ennen lähtöä, olikohan se suositeltava aika vähintään 2 viikkoa ennen matkan alkua.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
kiitosEn tarkalleen muista, jonkun verran ennen lähtöä, olikohan se suositeltava aika vähintään 2 viikkoa ennen matkan alkua.
Luuletko että mä haluan tuntea sinut:O on sulla aika isot luulot itsestä
me olimme muutama pv sitten, terveydenhoitajalla joka on koulusta, oli ekaluokalaisten tarkastus, niin kysyin sen sieltä, eli ei pitää olla ongelma, kun se on meijän vastuullaEn tiedä rokotuksista mutta eikö toi ole aika pitkä aika olla pois koulusta? Vai oliko sulla lapset kouluikäisiä vielä..?
Sä luulet tuntevas mut. Mun elämästä sä et ota sitä etkä tätä. Sun elämästä niin sitä ja tätä ja sanon tän vaan siks kun olen 3-4 kertaa muuutaman viikon aikana sekaantunut sun ketjuihis ja sulla on musta jo mielipide muutaman kommentin takia. Mietis niitä sun kommentteja 5 vuoden ajalta...
Wow, ok, en tiennyt että juuri se hepatiitti on noin varallinen, luulin että se hepatiitti kaikist varallisen joka saa seksin yhteydessä, kiitos
Se on just se hepatiitti, siis hep B, joka tarttuu veren ja eritteiden välityksellä. Esim. seksin kautta. Se on kuitenkin poistettu Suomessa rokotusohjelmasta, koska meillä on niin vähän hepatiitti B:n kantajia.
Kiitosmutta sitten periatteessa meijän ei tarvi siitä laita, eli rokoteetta? Vai olen väärässä? Kun se on kuitenkin enemmän sukupuolitauti
En sen sairaampi kun muutkaan jotka ei kommentoi nimimerkillä kuten minäMilanna se laittaa lakimiehelleen mun teksteistä nyt haastetta kuten kertoi
En voi kun huvittuneena odottaa milloin se lakimies ottaa yhteyttä
Siis huh huh tota Milannaa
![]()
Kiitosmutta sitten periatteessa meijän ei tarvi siitä laita, eli rokoteetta? Vai olen väärässä? Kun se on kuitenkin enemmän sukupuolitauti
Meksiko
Malaria
Matkailijan malariariski on pieni. Lähes yksinomaan hyvänlaatuista P. vivax-malariaa esiintyy ympäri vuoden maaseudulla tietyillä alueilla, joilla turistit harvoin käyvät. Tartuntavaara on suurin Chiapasin ja Oaxacan osavaltioissa. Tartuntavaaraa ei ole rannikon turistikohteissa. Malarian lääke-ehkäisy yövyttäessä useampi yö riski-alueilla: klorokiini (Heliopar) tai meflokiini (Lariam) (ks. «Malarian ehkäisy») tai atovakoni + proguaniili (Malarone) (ks. «Malarian ehkäisy») tai doksisykliini (ks. «Malarian ehkäisy»).
Kaikille suositeltava rokotesuoja
Kurkkumätä-jäykkäkouristus (dT) (ks. «Jäykkäkouristus ja kurkkumätä»), MPR (ks. «Tuhkarokko, sikotauti ja vihurirokko»), hepatiitti A (ks. «Hepatiitti A»)
Riskinarvion perusteella harkittava rokotesuoja
Hepatiitti B (ks. «Hepatiitti B»), lavantauti (ks. «Lavantauti»)
Maittainen luettelo A-I - Matkailijan terveysopas - THL / DuodecimYhdysvallat
Kaikille suositeltava rokotesuoja
Kurkkumätä-jäykkäkouristus (dT) (ks. «Jäykkäkouristus ja kurkkumätä»), MPR (ks. «Tuhkarokko, sikotauti ja vihurirokko»)
En sen sairaampi kun muutkaan jotka ei kommentoi nimimerkillä kuten minäMilanna se laittaa lakimiehelleen mun teksteistä nyt haastetta kuten kertoi
En voi kun huvittuneena odottaa milloin se lakimies ottaa yhteyttä
Siis huh huh tota Milannaa
![]()
ei pelkästään ketjuissa, kun tää haukku vielä Yv:nkin kautta, hänelle ei riitä haukkua mua vain ketjuissa näköjään
odottaa vaan ja naura ja niin kuin sanoin jo ssulle yv:llä miten jo yhdelle kävi. Turhaa haukkua mua täällä ja vielä yv:n kautta, hyvää kun sellaisia ihmisiä edes tarkistetaan
odottaa vaan ja naura ja niin kuin sanoin jo ssulle yv:llä miten jo yhdelle kävi. Turhaa haukkua mua täällä ja vielä yv:n kautta, hyvää kun sellaisia ihmisiä edes tarkistetaan
Jaa rupees vaan sitten kaivaa mitä olen sun kertjuissa sanonut. Hyvinkin hellävaraisesti![]()