Mexico ja Usa (rokote asia) ja muita kysymyksiä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luuletko että mä haluan tuntea sinut:O on sulla aika isot luulot itsestä

Sä luulet tuntevas mut. Mun elämästä sä et ota sitä etkä tätä. Sun elämästä niin sitä ja tätä ja sanon tän vaan siks kun olen 3-4 kertaa muuutaman viikon aikana sekaantunut sun ketjuihis ja sulla on musta jo mielipide muutaman kommentin takia. Mietis niitä sun kommentteja 5 vuoden ajalta...

Sä luulet tuntevas mut. Mun elämästä sä et ota sitä etkä tätä. Sun elämästä niin sitä ja tätä ja sanon tän vaan siks kun olen 3-4 kertaa muuutaman viikon aikana sekaantunut sun ketjuihis ja sulla on musta jo mielipide muutaman kommentin takia. Mietis niitä sun kommentteja 5 vuoden ajalta...

Oletkohan oikeasti jotenkin sairas..? Jos noin provosoidut muutamassa viikossa :/

• Tykkää
Reactions: Sassykatti
[QUOTE="ulkopuolinen";26543560]Oletkohan oikeasti jotenkin sairas..? Jos noin provosoidut muutamassa viikossa :/[/QUOTE]

sama mieltä:) se vielä mulle uhkaile yv:n kautta ja haukku, aika nolo ihminen

Wow, ok, en tiennyt että juuri se hepatiitti on noin varallinen, luulin että se hepatiitti kaikist varallisen joka saa seksin yhteydessä, kiitos

Se on just se hepatiitti, siis hep B, joka tarttuu veren ja eritteiden välityksellä. Esim. seksin kautta. Se, siis rokote sitä vastaan on kuitenkin poistettu Suomessa rokotusohjelmasta, koska meillä on niin vähän hepatiitti B:n kantajia. Se annetaan siinä tapauksessa, että matkustaa maihin, jossa yleisemmin ko. viruksen tartuntoja ja kantajia.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="ulkopuolinen";26543560]Oletkohan oikeasti jotenkin sairas..? Jos noin provosoidut muutamassa viikossa :/[/QUOTE]

En sen sairaampi kun muutkaan jotka ei kommentoi nimimerkillä kuten minä :) Milanna se laittaa lakimiehelleen mun teksteistä nyt haastetta kuten kertoi :D En voi kun huvittuneena odottaa milloin se lakimies ottaa yhteyttä :D Siis huh huh tota Milannaa :D

Kiitos:) mutta sitten periatteessa meijän ei tarvi siitä laita, eli rokoteetta? Vai olen väärässä? Kun se on kuitenkin enemmän sukupuolitauti

Se B on kyllä aika turha, mutta Havrixin (pelkkä A) ja Twinrixin (A+B) hinnassa ei taida kovin suurta eroa olla. Lisäksi se B on tietenkin siinä mielessä hyvä olla jos sattuisi niin, että joutuu sairaalaan, onnettomuuteen ym. ja saa vahingossa B-hepatiittiverta itseensä. Tosin pienihän se mahdollisuus on, että noin kävisi, kun ei kuitenkaan mistään kehitysmaista ole kyse.

En sen sairaampi kun muutkaan jotka ei kommentoi nimimerkillä kuten minä :) Milanna se laittaa lakimiehelleen mun teksteistä nyt haastetta kuten kertoi :D En voi kun huvittuneena odottaa milloin se lakimies ottaa yhteyttä :D Siis huh huh tota Milannaa :D

Lähinnä annat itsestäsi tässä ketjussa aika oudon, hyökkäävän kuvan. Muuten en ole kirjoitteluasi seurannut.

Kiitos:) mutta sitten periatteessa meijän ei tarvi siitä laita, eli rokoteetta? Vai olen väärässä? Kun se on kuitenkin enemmän sukupuolitauti

Ktl:sivujen mukaan HBV-rokote ei näytä olevan aivan välttämätön. Se ehkä riippuu minnepäin ko. maata menee. Joka tapauksessa, kysy neuvolasta, heidän pitäisi osata neuvoa myös matkailurokotteista.
Meksiko

Malaria

Matkailijan malariariski on pieni. Lähes yksinomaan hyvänlaatuista P. vivax-malariaa esiintyy ympäri vuoden maaseudulla tietyillä alueilla, joilla turistit harvoin käyvät. Tartuntavaara on suurin Chiapasin ja Oaxacan osavaltioissa. Tartuntavaaraa ei ole rannikon turistikohteissa. Malarian lääke-ehkäisy yövyttäessä useampi yö riski-alueilla: klorokiini (Heliopar) tai meflokiini (Lariam) (ks. «Malarian ehkäisy») tai atovakoni + proguaniili (Malarone) (ks. «Malarian ehkäisy») tai doksisykliini (ks. «Malarian ehkäisy»).

Kaikille suositeltava rokotesuoja

Kurkkumätä-jäykkäkouristus (dT) (ks. «Jäykkäkouristus ja kurkkumätä»), MPR (ks. «Tuhkarokko, sikotauti ja vihurirokko»), hepatiitti A (ks. «Hepatiitti A»)

Riskinarvion perusteella harkittava rokotesuoja

Hepatiitti B (ks. «Hepatiitti B»), lavantauti (ks. «Lavantauti»)

Yhdysvallat

Kaikille suositeltava rokotesuoja

Kurkkumätä-jäykkäkouristus (dT) (ks. «Jäykkäkouristus ja kurkkumätä»), MPR (ks. «Tuhkarokko, sikotauti ja vihurirokko»)
Maittainen luettelo A-I - Matkailijan terveysopas - THL / Duodecim

odottaa vaan ja naura ja niin kuin sanoin jo ssulle yv:llä miten jo yhdelle kävi. Turhaa haukkua mua täällä ja vielä yv:n kautta, hyvää kun sellaisia ihmisiä edes tarkistetaan

[QUOTE="ulkopuolinen";26543629]Lähinnä annat itsestäsi tässä ketjussa aika oudon, hyökkäävän kuvan. Muuten en ole kirjoitteluasi seurannut.[/QUOTE]

ei pelkästään ketjuissa, kun tää haukku vielä Yv:nkin kautta, hänelle ei riitä haukkua mua vain ketjuissa näköjään

[QUOTE="ulkopuolinen";26543629]Lähinnä annat itsestäsi tässä ketjussa aika oudon, hyökkäävän kuvan. Muuten en ole kirjoitteluasi seurannut.[/QUOTE]

Juu kun Milanna laittoi infoa että minun kirjoutukset päätyy lakimiehelle niin en voi sanoa kun huh huh :D Siis juuri minun kun olen kehdannut väittää rouvalle vastaan tässä ketjussa :D Eihän ne muut ikinä koskaan missään :)

:headwall: On se kumma kun Venakko kysyy -ihan asiallista asiaa- niin jonkun on tungettava rämpyttämään ihan puuta paskaa :headwall:
Onneks kuitenkin muutama ystävällinenkin eksyi ketjuun opastamaan itse aiheesta :)

Eniten mua nyt vituttaa et mun nimimerkki yhdistetään Venakkoon.Yök... Mä olen mä ihana ihminen joka sai tässä ketjussa sen ihan väärän puolen esiin kun yks virolainen provosoi..Kai se täytyy vaihtaa nimimerkkiä sen takia :D

[QUOTE="vieras";26543814]Lupasiko se haastaa sut oikeuteen asioista joita sanoit tässä ketjussa vai mitä sanoit yv:llä?
Sanoitko YV:llä jotain toosi rumaa?[/QUOTE]

En voi kertoa yksityiskohtaisesti, mutta haastanut muitakin oikeuteen samasta syystä..

Gaga, pysy pois Venakon ketjuista, jos ne eivät miellytä! Niin yksinkertaista. Kaikista säälittävintä tulla tänne TOISEN ketjuun itse "huomiohuorailemaan", kuten itse kuvailit ap:ta!! Sinähän se niin teet :D :D :D

Yhteistyössä