Mexico ja Usa (rokote asia) ja muita kysymyksiä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
Pitääkö lapsille pistää jotain rokoteita, jos mennään noin 5kk päästä Meksikoon 1 viikoks tai 2ksi, sekä Usaan 2-3vkoa ollaan todenäköisesti. Minkälaiset ja milloin jo ennen matkaa että ne alkaa toimimaan?

Myös kertokaa kaikki paikat mihin kannatta Usaan mennä. Mennään ainakin Floridaan, Miamiin ja Vegasiin, mutta muita kivoja paikoja kiitos:) ja että lapsille sopiivia ja illaksi vanhemmille voi mennä vaikka bailamaan tai muuten hauska pitämään

[QUOTE="ghj";26542931]helpommalla pääset bailaamaan kun jätät suoraan ne muksusi tänne suomeen.[/QUOTE]

mula on mukaana mun äiti joka on iltaisin muksujen kaa:D

Sä tiedät mistä haet ne rokotukset ja taas haet vaan huomioo.. Miten voi olla akka joka päivä näin huomiohuora en tajuu. Ihan sama mikä aihe vaikka ummetus voi vittu...

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26542936:
Kyllä, siellä ne leitetaan. Myös siellä.
Neuvolasta tai terveyskeskuskesta saat ajankohtaisen tiedon, mitä rokotteita suositellaan laitettavan ja myös reseptit ILMAN että pitää varata aikaa lääkärille.
siis voinko mä neuvolassa kysyä esimerkiks hepatiiti rokote... ja en tiedä mitä muutakin tarvitse tai onko pakko ollenkaan laita

Normirokotukset riittää kyllä jenkkeihin, Meksikoon lähdettäessä rokotuttaisin hepatiitit Twinrixillä, paitsi lasten rokotteessa ei näytä olevan sitä nopeutettua rokotusohjelmaa vaan se kestää sen 6 kk se 3 piikkiä, mutta teillähän lapset kerkeis saada jo 2 piikkiä joten immuniteetti niistä varmaan jo tulis, vika vaan sitte 6kk päästä.

Ehdottomasti lapset Disneyworldiin Orlandossa / Disneylandiin Los Angelesissa (kuitenkin käytte siellä kun haluut päästä shoppaamaan Rodeo Drivelle ;) ). Ja Las Vegasissa menisin ihan ehdottomasti (aikuisten kesken) katsomaan jonkun Cirque du Soleilin näytöksen!

ps. voin lähtee lapsenlikaks mukaan! :D

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wolt
Sä tiedät mistä haet ne rokotukset ja taas haet vaan huomioo.. Miten voi olla akka joka päivä näin huomiohuora en tajuu. Ihan sama mikä aihe vaikka ummetus voi vittu...

voi arvaa mitä, en oo ikinä pistänyt rokotteet enkä tiedä mitä edes pakko pistää jo lähdet Meksikoon ta Usaan, mee jo oikeasti pois mun aloituksista, oot niin ärsyttävä, näköjään ei sulla muuta tekemistä oo

voi arvaa mitä, en oo ikinä pistänyt rokotteet enkä tiedä mitä edes pakko pistää jo lähdet Meksikoon ta Usaan, mee jo oikeasti pois mun aloituksista, oot niin ärsyttävä, näköjään ei sulla muuta tekemistä oo

Oikeesti, googleen pari hakusanaa ja avot oi kun löytyy mut kun sä et edes ikinä hae kun sulle pitää rautalangasta vääntää kaikki.

Normirokotukset riittää kyllä jenkkeihin, Meksikoon lähdettäessä rokotuttaisin hepatiitit Twinrixillä, paitsi lasten rokotteessa ei näytä olevan sitä nopeutettua rokotusohjelmaa vaan se kestää sen 6 kk se 3 piikkiä, mutta teillähän lapset kerkeis saada jo 2 piikkiä joten immuniteetti niistä varmaan jo tulis, vika vaan sitte 6kk päästä.

Ehdottomasti lapset Disneyworldiin Orlandossa / Disneylandiin Los Angelesissa (kuitenkin käytte siellä kun haluut päästä shoppaamaan Rodeo Drivelle ;) ).

ps. voin lähtee lapsenlikaks mukaan! :D
hei tulee tulee:D

kiitos, eli neuvolasta sitten aloitan kysymään... mulle yhtäkkiä just tuli paniikkia, kun tiedän ette rokotteet vaikuttaa heti ja 5kk päästä jo pitää mennä....

Disneylandiin on jo kiva mennä, sinne ainakin, kiitos:heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26542985:
Sä lähdit aikaisemmin reissuun ilman rokotuksia :O

mä en ikinä itselle otanut mitään, nytkin kun olin Meksikossa 1kk, en otanut mitään, kun ei saa ota 2 eri rokotetta ja olin just siitä hakemassa, no en saanut ainakaan mitään:D

Ja Venakko, oot ottanut mut silmätikuks vaan nimimerkkini takia joka jää mieleen vaikka täällä käyn kerran viikkoon ja vasta käynyt muutaman viikon niin oon ihan helvetin otettu :D Tai joo en kehtaa olla tollasen takia edes sitä :D

Äitisikin on tunnollisempi äiti kuin sinä,
äitisi vahtii vielä sinuakin ja kasvattaa sinunkin lapset kun sinusta ei niille äidiksi,
tavallaan aika surullista :(
Miksi tehdä lapsia jos oma äiti nekin joutuu kasvattamaan :(

mun äiti siitä mieltä ett olen nuori ja on pakko pitää hauska, hän itse on autamassa aina, mun ei tarvi ees pyytä, samalla tavalla mä autan sillekin monissa asioissa=) mulla on onneksi tosi kiva äiti

Yhteistyössä