Kirpputori hinnoittelu kyllä ihmetyttää!!!

• Viestiketjun aloittaja tanetsu
  • Ensimmäinen viesti
joo, on huomattu. kun poikaa ootin 6vuotta sitten sai vielä 10?:lla kepeesti 2kassillista käypää vauvan vaatetta. nykyään pyydetään just jotain 5? kulahtaneesta ja osittain jo rikkinäisestä bodysta. ja jopa jossain pelastusarmeijan kirppiksillä, minne porukka siis ilmaiseksi lahjoittanut. uffista en viitti ees alottaakkaan :kieh:
mutta niinkun koivunkäpykin totesi, minne noita käytettyjä vaatteita sitten eteenpäin kierrättäisi kun ei nykyään tuppaa oikeen kellekkään kelpaavan? siis ei edes ilmaiseksi annettuna.

Kokemus
Ihan päinvastanen kokemus juuri itsellä, vein yhdellä pidettyjä ihan ehjiä ja tahrattomia vauvan vaatteita kirppikselle, koot 50-86cm. Lindexiä, H&M,Tuttaa, ihan perussettiä siis. Hinnoiksi 0,20-2,00 euroa/vaate. Tarkoittaen sitä, että joku hienompi mekko saattoi olla tuon 2e, muuten bodyt ja potkarit alle euron. Ja juuri mitään ei mennyt kaupaksi, mielestäni jo aika ilmaiseksi olivat tyrkyllä siellä!
Tiedä sitten oliko ajankohta huono vai mikä myynnissä mätti, mutta ihmettelen missä ne Suomen "köyhät lapsiperheet" oikein shoppailee vaatteitaan..

mona
Alkuperäinen kirjoittaja Kokemus:
Ihan päinvastanen kokemus juuri itsellä, vein yhdellä pidettyjä ihan ehjiä ja tahrattomia vauvan vaatteita kirppikselle, koot 50-86cm. Lindexiä, H&M,Tuttaa, ihan perussettiä siis. Hinnoiksi 0,20-2,00 euroa/vaate. Tarkoittaen sitä, että joku hienompi mekko saattoi olla tuon 2e, muuten bodyt ja potkarit alle euron. Ja juuri mitään ei mennyt kaupaksi, mielestäni jo aika ilmaiseksi olivat tyrkyllä siellä!
Tiedä sitten oliko ajankohta huono vai mikä myynnissä mätti, mutta ihmettelen missä ne Suomen "köyhät lapsiperheet" oikein shoppailee vaatteitaan..
Mulla vähän sama, itseasiassa mun pöydästä tais lähteä vaan ne kalleimmat vaatteet..

siiri
Ongelma taitaa olla se että noita on niin valtavasti tarjolla. Tosin tosi kohtuullisilta nuo hintasi kuullostavat joten olsin pöydälläsi varmasti asioinut. Meillä päin kirpparit on täynnä varsinkin pienille tytöille h&m, lindexiä ja kappahlia ja hinnat on ihan hurjia. Bodyista saatetaan pyytää 5 euroa jne.

kokemus
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Ongelma taitaa olla se että noita on niin valtavasti tarjolla. Tosin tosi kohtuullisilta nuo hintasi kuullostavat joten olsin pöydälläsi varmasti asioinut. Meillä päin kirpparit on täynnä varsinkin pienille tytöille h&m, lindexiä ja kappahlia ja hinnat on ihan hurjia. Bodyista saatetaan pyytää 5 euroa jne.
Tarjontaa onkin tosi paljon, varsinkin näistä ihan perusvaatteista. Siksi nuo hinnat noin laitoinkin, että varmasti menisivät käsistä pois. Huvitti kyllä katsoa, kun huuto.netissä myytiin samanlaista H&M Superbaby-bodya hintaan 6e, minkä itse hinnoittelin 0,50 euroa... :) Mutta oon liian laiska luonne kuvaamaan jokaista vaatetta ja mittaamaan joka kulmasta tuonne huutikseen.

Joo mä olin myös ihan äimänä tarjonnasta. Viimeksi vaavia odotellessa 11v sitten... Oli oikeastaan lähinnä myyjät paikalla kirppiksiä, jokunen itsepalvelu, kuten kehäkirppis. Silloin ei ollut läheskään näin paljon vaatetta vaavelille tarjolla.
Sama muuten on että nyt mulle on kolmekin ihmistä tarjonnut kassikaupalla hyviä vauvan vaatteita ihan ilmaiseksi!!!!! Yhdeltä otin ja sain ISON jätesäkillisen tosi hyviä vaattei... En muilta edes uskalla ottaa, eihän niitä saa käytettyä.
Ei tosiaan tässä mittakaavassa ollut käyttettyi vaattei tarjolla.
Mietin vaan, että minne ihmiset ne laittoi... Minä myin silloin pois tai annoin suoraan eteenpäin.

Mä käyn tekemässä löytöjä itiksen Fidassa, siellä on viimeaikoina ollut paljon sellasta oikein KIVAA ja värikästä kudetta myynnissä...eurosta kolmeen, neljään euroon. Toppapukuja ei vaan tahdo oikein sieltäkään löytyä.

Mä olen aina pyytänyt tosi vähän myymistäni kledjuista kirppiksellä enkä ole mielellään itsekään paljoa maksellut, mutta nyt mä olen jo taipunut tähän yleiseen hinnannousuun ja olen mukisematta maksellut "isoja" rahojakin käytetystä, mutta vaan siinä tapauksessa että haluan sen vaatteen.

Mä taas oon ihan ihmeissäni, kun yritin huuto.netissä myydä kaikkia vauvanvaatteita (siis jotain 100kpl) johki 20euron hintaan postikuluineen, niin ei mennyt. Ja siis ihan käyttökelposia kaikki.
Noh, nyt sitten sain ne roudittua kirpparille hintaluokkaa bodyt ym 20snt-2egee (2 egee oli ainakin yks college-puku) ja ulkovaatteita 0.50-3e.
Mä en tajua yhtään sitä merkki-intoilua, mullakin oli niitä henkkamaukan ym vaatteita just johki alle euroon mistä muut koittaa kynyttää useamman euron. Enkä sitä, voi vittu mä sanon jos törmään lähiaikoina myymiini vaatteisiin jossain ja niitä myydään törkyhintaan :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Mä taas oon ihan ihmeissäni, kun yritin huuto.netissä myydä kaikkia vauvanvaatteita (siis jotain 100kpl) johki 20euron hintaan postikuluineen, niin ei mennyt. Ja siis ihan käyttökelposia kaikki.
Noh, nyt sitten sain ne roudittua kirpparille hintaluokkaa bodyt ym 20snt-2egee (2 egee oli ainakin yks college-puku) ja ulkovaatteita 0.50-3e.
Mä en tajua yhtään sitä merkki-intoilua, mullakin oli niitä henkkamaukan ym vaatteita just johki alle euroon mistä muut koittaa kynyttää useamman euron. Enkä sitä, voi vittu mä sanon jos törmään lähiaikoina myymiini vaatteisiin jossain ja niitä myydään törkyhintaan :kieh:
Siinä on varmaan se ongelma, et jos myy liian halvalla, niin jengi kelaa et niissä vaatteissa on pakko olla jotain vikaa...?

timperi
Monesti saa kyllä uudenveroisenki kaupasta samalla hinnalla mitä jotku pyytää kirpparilla vanhasta tuotteesta! Mutta pöytävuokra on niin kallis että täytyy saada katetta omille tavaroille jos ei halua miinuksen puolelle jäädä! Ei nykyään auta enää markkoja ajatella, rahanarvo on muuttunu niin paljon! Mutta tottahan se on että kauhistuttaa välillä markka-euro suhde!=)

Nojoo. On tullut mietittyä koko homman (siis myynnin) kannattavuutta tässä. Mulla on nimittäin pöytä, jota en ole vielä lopettanut, mutta mitä olen vilkaissut, niin mutu on, että ei niitä vaatteita hirveästi mene. Toisaalta ymmärrän siinä mielessä, että itsekin ostan helpoiten kirpparilta joko a) Jotain poikkeuksellisen hienoja tai b) poikkeuksellisen halpoja vaatteita. Itsellä myynnissä enemmän semmosta perushenkkamaukkalindexiä n. 0,5-1 hintoihin, joistain farkuista vähän enemmän sitten. No, näkee kun saa lopuksi rahat siitä (jos saa), mutta ärsyttää vähän.

Hmmm. Itse koetan saada pois tieltä kuopuksen 60-62cm vaatteet ja vaikka hintana on tyyliin 50cnt-2e, eivät vaatteet, siistit sellaiset, tunnu tekevän kauppaansa. Ja ne on siis tätä kuopusta varten hommattu, ei mitään vuodelta miekka ja kirves.

Mä ostan ja myyn kirppiksellä varsin usein. Hinnat on myyntikohteissani tuotteesta riippuen 0,20€-250€ ja kaikki on mennyt, mitä myyntiin olen laittanut. Ei ehkä ihan heti, mutta ennemmin, tai myöhemmin :)

Mä harvemmin teen mitään alle euron löytöjä, mutta koska tiedän kirppismyynnin kulut, se on mun mielestäni ihan ok.

Mulla oli juuri myyntipöytä 3 viikkoa...paikkavuokra ja provikka teki yhteensä aika tarkkaan 100€. Tämän lisäksi ajelin kirppikselle siivoamaan paikan vähintään joka toinen päivä, eli ajettuja kilometrejä kertyi yli 300...eli bensakulut taisi olla noin 30€? luokkaa.

Kulut siis teki 130€...mä en tosiaan ihmettele, jos joku ei myy alle eurolla tai edes sillä eurolla. Sulla saa olla SATAKOLMEKYMMENTÄ euron tavaraa, jotta pääset + - 0 tilanteeseen. Ja tarkoitus kai kuitenkin on edes jokunen ropo sinne taskunpohjalle kuitenkin saada?

"aaaaa"
Mua ei haittaa ollenkaan että ihmiset ylihinnoittelee :) Asun itse lähellä kirppistä, ja pidän pöytää aika säännöllisesti, ja aina on tavara liikkunut todella hyvin ja olen saanut hyvin tuottoa.

tunkion kukko
Mä harvemmin teen mitään alle euron löytöjä, mutta koska tiedän kirppismyynnin kulut, se on mun mielestäni ihan ok.
paikkavuokra ja provikka teki yhteensä aika tarkkaan 100€. Tämän lisäksi ajelin kirppikselle siivoamaan paikan vähintään joka toinen päivä, eli ajettuja kilometrejä kertyi yli 300...eli bensakulut taisi olla noin 30€? luokkaa.

Kulut siis teki 130€...mä en tosiaan ihmettele, jos joku ei myy alle eurolla tai edes sillä eurolla. Sulla saa olla SATAKOLMEKYMMENTÄ euron tavaraa, jotta pääset + - 0 tilanteeseen. Ja tarkoitus kai kuitenkin on edes jokunen ropo sinne taskunpohjalle kuitenkin saada?
Hyvin kiteytit asian: ei se kirppiksellä myynti ole halpaa nykyään. Tosiaan Espoossa ainakin on hinnat se 42e/viikko PIENI paikka. Ei sinne sovi paljon tavaraa/vaatetta, joten pitäisi käydä ainakin joka toinen päivä lisäämässä tavaraa.

Lisäksi turvahälyttimet kalliisiin tuotteisiin yms maksaa lisää. Kamalasti aikaa menee tuotteiden hinnoitteluun.

Mä kävin ison satsin myymässä kirpparilla, vaivanpalkaksi jäi mahtavat 30e käteen. En aio mennä uudestaan, koska hinnoitteluun meni yksi kokonainen päivä ja bensakuluihin x euroa ja vielä piti saada äiti lastenvahdiksi.

"vieras"
Käväsin muutamalla kirpputorilla taas tänään ja ihmetellä täytyy vauvojen/lastenvaatteiden hinnoittelua!On tainnut mennä myyjillä eurot ja markat sekaisin.
Vauvojen trikoiset potkarit jotka on 90-luvun äitiyspakkauksessa 3e,bodyt joissa porkkana tahroja ja muutenkin nukkavieruja jo niin maksaa 2-4e,lasten pieniä sukkia 50cnt-1e...
siis haloo myyjät,miettikääpäs vähän paljonko noi eurot ois markoissa,oisitteko ite valmiit maksamaan esim.noista potkuhousuista 18mk ja bodyista 12-24mk ja sukat 3-6mk!!!!ihan järjetöntä...ja paras oli parin vuoden takainen äitiyspakkauksen toppapuku 20e .....no,ei se oo tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa =)

Kun hinnoittelette niin kääntäkää eurot markoiksi mielessänne niin saatte jotain käsitystä noihin kohtuuttomiin hintoihin!!!
pakettina kyllä! Jos lähenee alennus myynti hintaa kaupassa. Kuka ostaa! 3 euroo 5 vaatteesta! on kohtuullinen!

fgre
juuri sain 300 euroa kun 2 viikkoa oli pöytä. Kallein asuste oli 12 euroa maksavat housut + takki. peruskuteet, kuten lasten paidat housut 2 euroa/kpl, vauvan vaatteet 0,50 euroa kpl, kengät ( viking goreja välikausi ja talvikenkiä ) 2 euroa kpl. kaikki meni.

"hmh"
Kuka ihme vielä kääntää euroja markoiksi?

Ja kuka kumma kuvittelee, että sillä kääntämisellä olisi mitään tekemistä minkään nykytodellisuuden kanssa?

Jos on liian kallista, älä osta. Jos ei mene kaupaksi, ei kannata myydä. Semmoista se on markkinatalous.

"MintunKukka"
Enempi minua silti ihmetyttää tämä face myynti. Jossa on hinnat todella pomppinu pilviin. Muutamaa sivua ku seuraa ni ei voi ku haukkoa henkeä. ''pakko saada'' vaatteita ostetaan vaikkei ole varaakaan.

Yhteistyössä