Kirpputori hinnoittelu kyllä ihmetyttää!!!

• Viestiketjun aloittaja tanetsu
  • Ensimmäinen viesti
tanetsu
Käväsin muutamalla kirpputorilla taas tänään ja ihmetellä täytyy vauvojen/lastenvaatteiden hinnoittelua!On tainnut mennä myyjillä eurot ja markat sekaisin.
Vauvojen trikoiset potkarit jotka on 90-luvun äitiyspakkauksessa 3e,bodyt joissa porkkana tahroja ja muutenkin nukkavieruja jo niin maksaa 2-4e,lasten pieniä sukkia 50cnt-1e...
siis haloo myyjät,miettikääpäs vähän paljonko noi eurot ois markoissa,oisitteko ite valmiit maksamaan esim.noista potkuhousuista 18mk ja bodyista 12-24mk ja sukat 3-6mk!!!!ihan järjetöntä...ja paras oli parin vuoden takainen äitiyspakkauksen toppapuku 20e .....no,ei se oo tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa =)

Kun hinnoittelette niin kääntäkää eurot markoiksi mielessänne niin saatte jotain käsitystä noihin kohtuuttomiin hintoihin!!!

mie
Joo mä oon ihmetelly ihan samaa, nyt oon ahkerasti ravannu kirpparil ku olis vauva tulossa ja vaatetta etin. Monesti lähtey tyhjin käsin ku en raaski niitä hintoja maksaa käytetyistä vaatteista!!! Siis ihan järkyttävää ryöstöä!!

mun mies kans eilen katseli kun tyhjistä konjakki yms pullolaatikoista pyydettiin kahta euroa.. mutta tosi on, joillakin myyjillä on hinnoittelu pielessä. eiks tarkoitus ole kuitenkin kierrättää sitä tavaraa, tuskin ylihinnoiteltua kukaan ostaa.

mjaa
Itsepalvelukirpparilla pitäisi saada sen verran nettoa, että pöytävuokran jälkeen jäisi jotain itsellekin.
Mutta totta on, että jos vanhasa toppapuvussa on polvet ja peffa kuluneet ja pyydetään 10 e, en osta ja ihmeteyttää.

Joskus, kun kirpparit vasta lähti liikkeelle ja olivat uutta, joku nainen pyysi Luhdan (siihen aikaan ns. hyvä merkki) lasten toppahaalarista varsin hyvää hintaa. Haalarin polvet olivat rikki ja repaleiset, puvussa reikiä.. ja nainen sanoi: "onhan se sentään Luhdan!"

peesi
Alkuperäinen kirjoittaja serveri:
mun mies kans eilen katseli kun tyhjistä konjakki yms pullolaatikoista pyydettiin kahta euroa.. mutta tosi on, joillakin myyjillä on hinnoittelu pielessä. eiks tarkoitus ole kuitenkin kierrättää sitä tavaraa, tuskin ylihinnoiteltua kukaan ostaa.
Kirpparien ylläpitäjät hyötyvät. Saavat pöytämäksunsa (mitä lie luokkaa 15-17 eur / viikko ? - heh, siis sellaisen "satkun" verran vanhassa valuutassa). Tuo kilahtaa heti, sen jälkeen ei riitäkään kiinnostusta välttämättä kehittää kirpparisysteemiä, vaikka kaikkien etu olisi se, että kirpparilla tavara kiertäisi kirpparihintaan. Kirpparihinnoittelussa pitää lähteä 10 snt, 20 snt, jne. jokunen eurokin jostakin, joka on sen väärti, mutta liikaa toisaan näkee outoa ahnehtimista.

Viikon verran jollakin kirpparipöydällä ei juuri liikevaihtoa kerry ja jos päytämaksut ovat tuollaisia, niin ei toisaalta ole ihme. Mutta kyllä kirpparimeinigin tulisi toimia kirpparihengen mukaan. Eli tavarat kiertämään mahdollisimman tehokkaasti.

s
Ehkä parasta antia mitä oon nähny, sellainen ikkunalle tuleva joulukynttelikkö 10 euroa ja lapussa lukee vielä ettei toimi ja käräyttää sulakkeet. No rehellisyydestä piste mut kuka oikeesti maksaa rikkinäisestä kamasta kun uuden saa samaan hintaan.

peesi
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Ehkä parasta antia mitä oon nähny, sellainen ikkunalle tuleva joulukynttelikkö 10 euroa ja lapussa lukee vielä ettei toimi ja käräyttää sulakkeet. No rehellisyydestä piste mut kuka oikeesti maksaa rikkinäisestä kamasta kun uuden saa samaan hintaan.
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Joo mä oon ihmetelly ihan samaa, nyt oon ahkerasti ravannu kirpparil ku olis vauva tulossa ja vaatetta etin. Monesti lähtey tyhjin käsin ku en raaski niitä hintoja maksaa käytetyistä vaatteista!!! Siis ihan järkyttävää ryöstöä!!
Pistäkää ihmeessä palautetta kirpparien ylläpitäjille. Tässä asiassa jonkinlainen nettiadressi ja laajemman huomion osoittaminen olisi ihan perusteltua. Homma ei toimi, ja se ei oole hyvä. Toimimattomuutta ja muutostarvetta voisi ihan hyvin vähän osoittaa sormella.

Mikä muuten on tilanne noilla hyväntekeväisyyskirppareilla, joihin siis tavarat lahjoitetaan, ja joissa on oma henkilökuntansa (vapaaehtoistyö?) ja joissa siis ei ole päytämaksujakaan. Ryöstöviljelläänkö niissäkin hyvä ajatus pilalle?

Juu aina näkee noita ylihinnoiteltuja vauvan vaatteita, tahraisista bodyista 4? ja äp-haalarista 20? :whistle: Mutta onneksi välillä tekee myös löytöjä :)

Nuo kirppis-pöytävuokrat on niin kalliita (täällä päin vähintään 20?/vko, kirppis auki ma-pe) että ehkä ihmiset siksikin hinnoittelee "hieman" yli.

Yhdessäkin pöydässä joku aika sitten oli nukkasia potkupukuja joista vetskari oli kääntynyt mutkalle 5 euroa ja nekin halpis merkkejä esim Ellos, Ciraf tms.

Kuka edes haluaa vauvalle nukkaisia ja tahraisia bodyja joita myydään 3-4 euron hintaan.

Peuhu
Mua kans ihmetyttää sama,hinnat on ihan pilvissä. Itse kun olen vienyt vaatteita myytäväksi laitan bodyille hintaa 0,50? ja nyt just kun parinvuukinpäästä vien tavaraa niin äitiyspakkauksen toppapuvun ajattelin laittaa 3?, se on musta ihan maksimihinta sillä itse olen saanut sen ilmaiseksi. Ja vaatteiden pitää mun mielestä olla ehdottomasti ehjiä ( ei toppapuvuissa reikiäym.)

tanetsu
ja kuinka paljon laitetaan vauvojen ja lasten vaatteisiin ns.lempivaatelisä " kun nää potkuhousut oli niiiin ihanat ja söpöt meiän kallen päällä"eli taitaa tunnearvosta joutua pulittamaan vähän extraa.

tanetsu
kyllä meitin kaupungin spr:n ylläpitämässä konttitavaratalossa sekä lähetystorilla on hinnat ihan yhtä korkeet,joskus kun niissä on kaikki tuotteet -50% niin silloin kannattaa käydä.

Joskus on hinnat kohdillaan, mutta useimmiten pyydetään ihan liikaa lastenvaatteista. Ymmärrän kyllä että pöydänvuokraus maksaa ja se pistää korottamaan hintoja älyttömiin. Kaiken huippu on se kun joskus ällistellyt että miten joku kehtaa myydä ihan likaisia vaatteita ja pyytää vielä älyttömiä hintoja jostain paskasista housuista :$ :eek:

bb
Minä etsin syksyllä vauvalle toppahaalaria kirpputoreilta kun ajattelin että en viitsi uutta ostaa kun vauvaiässä nuo haalarit ei ehkä mene edes koko talvea. Paikallinen lastenvaatekirppis oli keksinyt että ostavat pöytävuokraajilta haalarit posi ja lisäävät mukaan pari nukkavierut pipot ja pyytävät sen jälkeen 70 euroa haalareista. Oli kyllä pari tosi siistiä ja ihan uuden veroista haalaria, mutta siltikään en maksaisi. Ja ihmetytti ne kylkeen lyödyt pipot jotka oli tosi nukkaisia ja rukkasista peukalot rikki. Mutta olihan nekin Reiman... Kävelin seuraavaksi lastenvaateliikkeeseen jossa myytiin alennuksella edellisvuoden malleja (siis tismalleen samoja kuin kirppiksellä) niin että hintaa jäi tismalleen sama kuin kirpputorilla. Onneksi Rovaniemellä oli paremmin hinnoiteltu kirppis ja löysin priimakuntoisen haalarin alle 20 eurolla ja onneksemme sama haalri taitaa mennä koko talven!

Mama teh Strange
Mun huippulöytö oli lasten tosi kulahtaneet Reino-tossut 18 euroa... Pidetyn näköiset, kuluneet, likaisetkin lasten toppapuvut maksaa helposti 30-40 euroa (koska ne on jotain v.n reimaa)

vieras
Annoin juuri äidilleni kasan vaatteita kirppikselle vietäväksi. Sanoin, et laita sisävaatteisiin 0,50 eur ja toppapukuun 3 eur maksimissaan. Vaatteet on olleet jo tarjolla huutonetissä, samoin kaveri valkkasi omalla lapselleen parhaat päältä. Yritin sanoa äidilleni, että ei kukaan osta kalliilla hinnalla käytettyjä vaatteita. Ihan siistejä ne oli, mutta ihan peruscollege/trikoovaatteita Tuttaa, Cirafia yms halpaa. No, mun äiti ei uskonut, koska hänestä ne oli hyviä vaatteita. Laittoi kalliimmat hinnat ja joutui tuomaan lähes kaikki takaisin. Että näin.

Yhteistyössä