Minne saan Helsingissä auton vuorokaudeksi parkkiin (Katajanokan terminaalin välitön läheisyys)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26375726]Me käydään Tallinnassa yleensä sillä tavalla että varataan liput netistä, lähdetään terminaaliin ja astutaan laivaaan ajattelematta mitään turhia ja otetaan rennosti. Jos ihminen ei tiedä mitä matkustusasiakirjoja tarvitaan ulkomaanmatkalle tai ei edes tiedä mitä valuuttaa kohteessa käytetään on kyllä niin ulalla ja ummikko kuin vaan voi olla.[/QUOTE]

Noin mäkin varmaan toimisin, jos olisin Tallinnanreissun joskus aiemmin tehnyt. Rutsinristeilyn teen vaikka silmät kiinni, mutta se onkin ihan eri asia...se kun on jo tuttua. Nyt on kaikki uutta ja ihmeellistä ja jos meinaan koskaan edes päästä sinne paattiin saakka, on monta selvitettävää asiaa. On mukavampi olla tietoinen kaikesta etukäteen, jotta voi sitten tosiaan ottaa reissussa rennosti.

Mä tiedän mitä matkustusasiakirjoja tarvitaan ja tiedän valuutankin, joten nou hätä.

Me ollaan käytetty ainakin Olympiasatamassa parkeerauspalvelua. Hakevat auton satamasta ja palauttavat takaisin kun laiva tulee satamaan. Ei tarvi huolehtia onko paikkoja satamassa vai pitääkö kävellä laukkujen kanssa kilometri kaupalla.

• Tykkää
Reactions: chef
Aika ihme vastauksia osa.

Itse asiasta en tiedä mitään mutta kyllä mäkin selvittäisin kaikki käytännön asiat ennen tollasta reissua. Joku muu varmaan voi lähteä sillä asenteella että asiat selviää sitä mukaa ku niitä vastaan tulee. Mä haluan tietää ne ne jo ennen lähtöä koska muuten ressaan niistä koko ajan. Mitä ihmettä se joidenkin puota kaivelee jos joku haluaa olla etukäteen selvillä jutuista? Ja vaikka sit kyselee niitä palstalta? Kyllähän täälä kysellään kaikkea muutakin minkä löytäis googlaamallakin.

Mukavaa reissua Chefille!

Minäkin selvitän AINA etukäteen kaikki mahdolliset asiat ja totuus on se, että ei googlenkaan avulla nyt ihan kaikkia vastauksia saa. Siksi palsta on hyvä, täältä saa nopeita vastauksia niiltä jotka on kyseisessä paikassa ennenkin matkustaneet. Helppoahan se sitten on kun on yhdenkin matkan tehnyt tiettyyn paikkaan, sitten menee jo rutiinilla ja voi mennä vaan..

Me ollaan saatu aina parkkipaikka siitä satamasta. Kerran oltiin ihan nippa nappa perillä juuri ennen laivan lähtöä ja siltikin paikka saatiin, tosin ihan jumalattoman kaukaa, joten kannattaa kyllä olla ajoissa niin saa auton ainakin lähemmäs :)

Suomea puhutaan kyllä monessa hotellissa. Jos oma englanninkielen taito on huono niin minä varmaan kirjoittaisin kysymykset valmiiksi paperille englanniksi josta lukisin ne suoraan :D Ei tarvitse sitten puhelimessa jutellessa alkaa hakemaan jotain tiettyä sanaa mitä juuri silloin ei tietenkään saa päähän.

• Tykkää
Reactions: chef
Kiitos kaikille vastauksista :)

Tänään kävin passikuvilla ja jätin passianomuksen poliisilaitokselle. Reissu tulee miehelle yllätyksenä (tietää että tehdään jotakin yhdessä, muttei tiedä että mitä), joten varastin hänenkin passinsa jemmaan :D

Kävin varaamassa matkan safkoineen, sekä lisäpalveluna aamiaisen hotellissa, sekä loikoilun kylmpylässä.

Tämän lisäksi soitin IHAN ITSE Tallinnaan ja varasin välttävällä englannillani meille lounapöydän samaisesta hotellista. Joskin keskustelun alun jälkeen, kun he ymmärsivät meidän tulevan suomesta, vaihdettiin kieli suomeen, eli sieltä sai loistavasti palvelua suomeksi.

Kaikki taitaa olla nyt kutakuinkin selvillä...muutama kartta pitänee netistä vielkä tulostaa, että pääsen Helsinginpäässä satamaan ja Tallinnan päässä satamasta hotellille.

Ja mitä siihen hassuun ruokailuaikaan laivalla paluupäivänä tulee, niin se tosiaan menee niin, että ruokailu alkaa jo ennen laivan lähtöä...laivaan pitää siis mennä hyvissä ajoin sisään, ennen sitä lähtöaikaa.

Nyt vaan sitten odottelen passia ja suunnittelen mitä kaikkea otetaan mukaan (hotellissa on matkalaukkujen säilytysmahd. tämänkin selvitin). Pakata pitää mieheltä salaa, ettei se hoksaa, että on pidemmän matkan reissusta kyse :D

En tiedä tollasista päivän reissuista, kun oon ite käyny vaan niillä 23 h risteilyillä missä pääsee maihin pariksi tunniksi :) Niissä ainakin oli, että pitää olla laivalla takas tunti ennen laivan lähtöä.. selittäisköhän tää sen miks ne ruokailut on ennenku laiva ees lähtee takas Helsinkiin? :)

En tiedä tollasista päivän reissuista, kun oon ite käyny vaan niillä 23 h risteilyillä missä pääsee maihin pariksi tunniksi :) Niissä ainakin oli, että pitää olla laivalla takas tunti ennen laivan lähtöä.. selittäisköhän tää sen miks ne ruokailut on ennenku laiva ees lähtee takas Helsinkiin? :)

Täti selitti jotenkin niin, että kun osa ihmisistä ei poistu laivasta lainkaan ja kun se matka suomeen kestää niin pienen hetken.

Terminaalissa tulee olla tuntia ennen, mutta laivassa ei. Paitsi siis jos meinaa syödä :)