Minne saan Helsingissä auton vuorokaudeksi parkkiin (Katajanokan terminaalin välitön läheisyys)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Siellä satamassa kun on parkkipaikkoja vain 95 autolle...en viittis ottaa sitä riskiä, ettei saadakaan autoa sinne parkkiin.

Minne sen siis vois tyrkätä? Vinkkejä?

Jos olet laivaristeilylle menossa, on todennäköisesti halvin pysäköintivaihtoehto ottaa laivasta autopaikka, niissä on juuri tästä syystä yleensä varattu ihan omat rivit edestakaisin paikallaan matkaaville autoille.

Onks tää se sama aloittaja joka ei tiennyt että viroon tarvitaan passi? :D Tosi hyvillä tiedoilla on lähdössä matkalle, seuraava kysymys varmaan että missä voi vaihtaa viron rahaa...

Jos olet laivaristeilylle menossa, on todennäköisesti halvin pysäköintivaihtoehto ottaa laivasta autopaikka, niissä on juuri tästä syystä yleensä varattu ihan omat rivit edestakaisin paikallaan matkaaville autoille.

En mene risteilylle, vaan päiväksi Tallinnaan.

Jos siis saan kaikki asiat selvitettyä sille mallille, että reissuun pääsen :D

[QUOTE="vieras";26375315]Just tuon parkkeerausongelman takia me yleensä mennään junalla tai sitten parkkeerataan laivaan :)[/QUOTE]

Juna kiehtoo kovasti, mutta paluu on liian myöhään. Pitäisi hakea lapset hoidosta 22:30. Ei hyvä :( Enkä siis saa järkättyä lapsia valmiiksi kotiin jo vähän aiemmin.

[QUOTE="vieras";26375403]Onks tää se sama aloittaja joka ei tiennyt että viroon tarvitaan passi? :D Tosi hyvillä tiedoilla on lähdössä matkalle, seuraava kysymys varmaan että missä voi vaihtaa viron rahaa...[/QUOTE]

On joo.

Mä ehdin jo pohtimaan tuota valuutta-asiaa, mutta sitten mä SELVITIN, että Tallinnassa kelpaa eurot.

Mutta kyllä mulla on vielä monen monta avointa kysymystä...

Paatti lähtee takaisin klo 16:30, mutta varattavissa olevat ruokailut laivalla ovat klo 15:45 ja 16:15. Kun ottaa huomioon sen, että Tallinnassa on kello saman verran kuin mitä Suomessa (tämän SELVITIN) niin jokin tuossa mättää, eli WTF?

Ja sitten mun pitäisi ottaa yhteyttä erääseen hotelliin ja varata heidän ravintolastaan pöytä lounasaikaan. Mutta puhuuko ne siellä suomea senvertaa, että pärjään puhelun suomeksi? Ja jos ei, niin kelpaako hyvin huono englanti? Ja onkohan semmoinen puhelu kovin kallis?

Mitä enempi asiaa pähkäilen, sitä enempi kysymyksiä tulee. Mutta mä meinaan SELVITTÄÄ kaiken ennen matkalle lähtöä. Ja siis tämän palstan avulla melko pitkälti. Saas siis nähdä kuin ämmän käy.

[QUOTE="vieras";26375461]Ei millään pahalla mutta mutta toi sun reissusi on päiväristeily.[/QUOTE]

Ei ole.

Illalla lähtö, yö laivassa, aamusta Tallinnaan kierrokselle ja illalla takaisin laivaan ja Helsinkiin. On siis eri asia, kuin se päiväristeily, jossa aamulla lähtö ja illalla paluu.

Ei ole kyllä koskaan tullut sitä ongelmaa että sataman parkki olis ollu täynnä... Ei edes keskikesällä kun laivat ihan tupaten täynnä...
Jos haluaa varmanpäälle pelata, niin täältä löytyy numero Helsingin Paikoituspalveluun, joka hoitaa pysäköinnin puolestasi Viking Line - Helsinki

No tuo on hyvä uutinen, jos sinne on aina mahtunut. Se 95 paikkaa vaan kuulostaa kovin vähältä, mutta hyvä jos se ei sitä käytännössä ole :)

Lähdetään sitten varmaan hyvissä ajoin liikkeelle, niin ehditään kolumaan kaikki parkit :)

Mistä tää "vaikeus" nyt taas sitten tuli? Siis ei mulla ainakaan ole vaikeaa. Onhan tässä asioita vielä selvitettävänä, mutta eipä näitä näemmä vaikea ole selvittää.

On aika hankalan tuntuista, jos matkan jokaikistä yksityiskohtaa joutuu kyselemään täältä, Niin äärettömän helpommin ja nopeammin saisi täsmällisen tiedon esim. Googlen ja laivayhtiöiden verkkosivujen avulla.

Mutta kun kapasiteetti ei riitä, ja internert on sama kuin kaksplus-palsta....

On joo.

Mä ehdin jo pohtimaan tuota valuutta-asiaa, mutta sitten mä SELVITIN, että Tallinnassa kelpaa eurot.

Mutta kyllä mulla on vielä monen monta avointa kysymystä...

Paatti lähtee takaisin klo 16:30, mutta varattavissa olevat ruokailut laivalla ovat klo 15:45 ja 16:15. Kun ottaa huomioon sen, että Tallinnassa on kello saman verran kuin mitä Suomessa (tämän SELVITIN) niin jokin tuossa mättää, eli WTF?

Ja sitten mun pitäisi ottaa yhteyttä erääseen hotelliin ja varata heidän ravintolastaan pöytä lounasaikaan. Mutta puhuuko ne siellä suomea senvertaa, että pärjään puhelun suomeksi? Ja jos ei, niin kelpaako hyvin huono englanti? Ja onkohan semmoinen puhelu kovin kallis?

Mitä enempi asiaa pähkäilen, sitä enempi kysymyksiä tulee. Mutta mä meinaan SELVITTÄÄ kaiken ennen matkalle lähtöä. Ja siis tämän palstan avulla melko pitkälti. Saas siis nähdä kuin ämmän käy.

Jos olet jo saanut selville, että Virokin on euromaa, niin olet jo pitkällä. Hyvä tyttö! :D

Jos soitat mihin hyvänsä Tallinnan hotelliin, niin aika monessa puhuvat selvää suomea tai englantia. Joten ei huolta, luuri kouraan ja soittamaan reippaasti!

Esim. DNA:n kallein hinta on jotain 40 senttiä minuutti liittymästä riippuen.

Tuo laivalounasaikataulu kuulostaa ihan oudolta, haluaisin tietää mistä siinän on kysymys...

Mistä tää "vaikeus" nyt taas sitten tuli? Siis ei mulla ainakaan ole vaikeaa. Onhan tässä asioita vielä selvitettävänä, mutta eipä näitä näemmä vaikea ole selvittää.

Me käydään Tallinnassa yleensä sillä tavalla että varataan liput netistä, lähdetään terminaaliin ja astutaan laivaaan ajattelematta mitään turhia ja otetaan rennosti. Jos ihminen ei tiedä mitä matkustusasiakirjoja tarvitaan ulkomaanmatkalle tai ei edes tiedä mitä valuuttaa kohteessa käytetään on kyllä niin ulalla ja ummikko kuin vaan voi olla.

On aika hankalan tuntuista, jos matkan jokaikistä yksityiskohtaa joutuu kyselemään täältä, Niin äärettömän helpommin ja nopeammin saisi täsmällisen tiedon esim. Googlen ja laivayhtiöiden verkkosivujen avulla.

Mutta kun kapasiteetti ei riitä, ja internert on sama kuin kaksplus-palsta....

Olen kyllä laivayhtiöiden sivua googletellut (sieltä löytyi mm. tiedot parkkihinnastosta ja parkkien lukumäärästä) ja hotellinkin sivun olen läpi käynyt...mutten löytänyt tietoa heidän kielitaidostaan.

Ja edelleenkään en koe hankalaksi kysellä asioita. Kyllä musta nyt tuntuu siltä, että sitä hankaluutta on nyt ihan jollakin muulla, kuin mulla...

Jos olet jo saanut selville, että Virokin on euromaa, niin olet jo pitkällä. Hyvä tyttö! :D

Jos soitat mihin hyvänsä Tallinnan hotelliin, niin aika monessa puhuvat selvää suomea tai englantia. Joten ei huolta, luuri kouraan ja soittamaan reippaasti!

Esim. DNA:n kallein hinta on jotain 40 senttiä minuutti liittymästä riippuen.

Tuo laivalounasaikataulu kuulostaa ihan oudolta, haluaisin tietää mistä siinän on kysymys...

Joo, jotakin olen tosiaan jo saanut selville :)

Ja kiitos noista puhelutiedoista!

Huomenna soittelen laivayhtiöön ja kyselen sitä safkaamista samalla, kun varaan reissun. Eiköhän se sitä kautta sitten selviä :D