Mitä sairasta on siinä, että koko perhe saunoo yhdessä iästä ja sukupuolesta riippumatta?

"vieras"
Kaikkein huvittavinta on, että jotkut roikkuvat tässä ketjussa ihmettelemässä sitä, MIKSI joku jaksaa tästä keskustella/väitellä. :LOL: Miksi ihmeessä tunkea ketjuun, joka ärsyttää ja jonka aiheeseen ei ole mitään rakentavaa tai hyvin perusteltua sanottavaa? :O Onko väittely teille näin vierasta? Miksi ylipäänsä kirjoitatte mihinkään ketjuihin, jos ette halua vaihtaa ajatuksia ja perusteluja eri mieltä olevienkin kanssa?
Miten voi väitellä aiheesta joka perustuu puhtaasti mielipiteeseen? Ei se johda mihinkään. Eikä se ole mitään ajatusten vaihtoa,että sä yrität saada ihmiset ajattelemaan samoin kuin sä. Kuten jo tuossa aiemmassa kommentissa totesin niin makuja on monia ja jotkut pitävät luonnottomina/luonnollisina erilaisia asioita. Ei siinä ole mitään väittelyn aihetta.

Sulle on monet perustelut tässä kerrottu miksi kukakin on sitä mieltä mitä on,mutta se ei riitä sulle. Sä alat vängätä vastaan ja jankuttaa,ihan kuin se toisen mielipide olisi väärä. Sen jälkeen sä kerrot faktana sen miten vanhempien kanssa saunominen_on_luonnollista,ihan kuin se olisi joku kiveen kirjoitettu ainoa totuus. Miksi sä et voi hyväksyä sitä että jotkut ajattelevat eri tavalla? Tää on tosiaan ihan sama asia kuin väitellä vaikka niistä seksuaalisista mieltymyksistä.
 
Minä saunoisin edelleenkin ihan hyvin vaikka kaksistaan faijani kanssa - ja olen liki kolmekymppinen ja on mies ja lapsi itselläkin :D

Me kyllä saunotaan melkein kenen kanssa vain. Minun pikkusiskoni on saunonut mieheni kanssa, mieheni on saunonut minun ja appivanhempiensa kanssa jne. Saunominen on meille vain saunomista eikä alastomuus tunnu saunassa mitenkään luonnottomalta.

Lähinnä mökillä kesäisin siis saunotaan porukalla. Tosin nyt kun meillä on tuo vauva jota jonkun pitää yleensä vahtia, niin mennään pariskuntina erikseen tai naiset/miehet.

Eli mun mielestä ei ole mitään pervoa saunomisessa perheen kesken tai vieraiden kanssa, olen käynyt sekasaunoissa myös kaveriporukalla ja myös kylpylässä, jossa oli miehille ja naisille yhteiset saunat ja alasti piti mennä. Mua ei haittaa saunoa kenenkään kanssa, joka ei tee siitä pervoa. Tuolla kylpylässä saunominen ei ollut mukavaa koskapa siellä oli joitain miehiä jotka selkeästi olivat tulleet sinne vain kyyläämään ja kuolaamaan...
 
ihme jeesustelija tuo tytsi
Miksi kaikkien pitäisi hyväksyä samat asiat mitä sä, tytsi, puuhaat perheesi kanssa??? Väität olevasi kovinkin koulutettu mutta äly ja viisaus ei tosiaankaan kulje käsi kädessä.

MIten jotkut (siis sä) ei voi ymmärtää että kaikkien mielestä teidän perheen tavat joita sä tänne kuvailet ei oo normaaleja, ja miten sä et voi antaa niille sitä oikeutta olla sitä mieltä mitä ne on? Sitten tullaan tänne jeesustelemaan että "mä en tajuu miten jotku pitää sairaana ja pervona sitä että mun isä ajaa munakarvansa meidän olohuoneessa vaikka muu perhe katselee tv:tä, siis daa, kysehän on ihan luonnollisesta asiasta hei, en tajua.."
 
[QUOTE="vieras";26360472]Kahden kesken? No, löytyi jälleen yks syy siihen, ettei sulla ole miestä. Kuka nyt lapsen kanssa haluaa seurustella... :D[/QUOTE]

Ai saunominen tekee ihmisestä lapsen? :O Okei, no sitten haluan lapsena pysyäkin. :) Saunominen on ihanaa.

Voin saunoa koko perheeni kanssa tai sitten jonkun perheenjäsenen kanssa kaksin, kyllä.
 
[QUOTE="vieras";26360473]Miten voi väitellä aiheesta joka perustuu puhtaasti mielipiteeseen? Ei se johda mihinkään. Eikä se ole mitään ajatusten vaihtoa,että sä yrität saada ihmiset ajattelemaan samoin kuin sä. Kuten jo tuossa aiemmassa kommentissa totesin niin makuja on monia ja jotkut pitävät luonnottomina/luonnollisina erilaisia asioita. Ei siinä ole mitään väittelyn aihetta.

Sulle on monet perustelut tässä kerrottu miksi kukakin on sitä mieltä mitä on,mutta se ei riitä sulle. Sä alat vängätä vastaan ja jankuttaa,ihan kuin se toisen mielipide olisi väärä. Sen jälkeen sä kerrot faktana sen miten vanhempien kanssa saunominen_on_luonnollista,ihan kuin se olisi joku kiveen kirjoitettu ainoa totuus. Miksi sä et voi hyväksyä sitä että jotkut ajattelevat eri tavalla? Tää on tosiaan ihan sama asia kuin väitellä vaikka niistä seksuaalisista mieltymyksistä.[/QUOTE]

Mä pidän taaperoimetystä nykyään ihan normaalina vaikka ajatus siitä tuntui aluksi oudolta. En silti koskaan ole sanonut sitä sairaaksi tai luonnottomaksi. Mulla ei ole tapana muodostaa mielipiteitä ilman loogisia perusteluja. Ainakaan en kehtaisi niitä huudella. "Tuo on sairasta" tai "se on luonnotonta, koska...no, se vain on" eivät ole perusteluja.
 
nnnnnnn
Miksi sulla on tytsi kauhea tarve droppailla täällä tietoja sun ei nyt seksielämästä, mutta sinne päin? Esim. tossa yhdessä ketjussa vihjaat olevasi lesbo ja mainitset dtm:n ym. muitakin juttuja. Ihan tulee mieleen kokematon teinityttö, jolle se seksuaalisuus on nin jännä juttu, että pitää vähän olla niinkuin lesbo, kun oon kerran pussannut tyttöä ja vähän hih hih.
 
nnnnnnn
Mä pidän taaperoimetystä nykyään ihan normaalina vaikka ajatus siitä tuntui aluksi oudolta. En silti koskaan ole sanonut sitä sairaaksi tai luonnottomaksi. Mulla ei ole tapana muodostaa mielipiteitä ilman loogisia perusteluja. Ainakaan en kehtaisi niitä huudella. "Tuo on sairasta" tai "se on luonnotonta, koska...no, se vain on" eivät ole perusteluja.
kukaan muu kuin sinä ei ole sanonut tota saunomista sairaaksi.
 
Mun mielestä siinä ei oo mitään sairasta..Kunhan lapsi saa itse päättää milloin haluaa lopettaa saunomisen eri sukupuolta olevan vanhempansa kanssa.. Meillä mielestäni harmillisen aikaisin tyttö 10v lopetti "perhesaunomisen" :/ Se kun oli meillä kiva perheen rentoutus ja kokoontumis"hetki", mentiin saunakisaa --> kuka ehtii eka, jutustetiin rauhassa.. Mutta näin meillä.. :)
 
nnnnnnn
Ihmiset syntyvät alasti ja alastomuus on täysin luonnollista. Kulttuuri- ja ilmastosyistä käytämme kuitenkin vaatteita. Joissain kulttuureissa ei käytetä rihman kiertämää tai sitten kuljetaan hyvin vähissä vaatteissa.
Niin alastomuus on luonnollista, mutta se yhteissaunominen? On munkin mielestä alastomuus luonnollista, seksikin on, mutta en silti harrasta sitä julkisesti.
 
Niin alastomuus on luonnollista, mutta se yhteissaunominen? On munkin mielestä alastomuus luonnollista, seksikin on, mutta en silti harrasta sitä julkisesti.
Jotkut liikkuvat alasti kylillä, joissain kulttuureissa siis. En näe saunomisessa mitään sen kummempaa. Seksiä ei harrasteta julkisesti, koska ihmiset häiriintyvät siitä ja se ei ole sopivaa lasten silmille. Saunomisesta ei sen sijaan ole mitään haittaa kenellekään.
 
"vieras"
Mä pidän taaperoimetystä nykyään ihan normaalina vaikka ajatus siitä tuntui aluksi oudolta. En silti koskaan ole sanonut sitä sairaaksi tai luonnottomaksi. Mulla ei ole tapana muodostaa mielipiteitä ilman loogisia perusteluja. Ainakaan en kehtaisi niitä huudella. "Tuo on sairasta" tai "se on luonnotonta, koska...no, se vain on" eivät ole perusteluja.
Ööööö..... sulle on kerrottu monta kertaa että jotkut eivät pidä ajatuksesta että muu vastakkaisen sukupuolen edustaja kuin oma puoliso näkee omat intiimialueet. Sä et vain taida haluta nähdä niitä viestejä joissa on joku selkeä perustelu tai kerrottu hyvinkin tyhjentävästi miksi ajattelee tästä kuten ajattelee. En ole huomannut että kovinkaan moni olisi tosiaan käyttänyt sanaa "sairas",muuta kuin sinä otsikossasi.
 
"mama"
Paskantaminen on luonnollista ja normaalia. Oikeastaan vaan paskan hajun takia emme paskanna minne sattuu,
Muuten voitaisiin oikeestaan vetästä tortut vaikka torille muiden nähden? Tai jollei niin hurjia olla, niin ok, vain sukulaisten nähden?

:xmas:
 
tiedättekö
lueskelin tätä ketjua sieltä täältä ja mulla tuli todella kuvottava olo.kuvottaa tuo tytsin into puolustaa kaikenikäisten ja kumpaakin sukupuolta olevien ihmisten sekasaunomista. kun ajattelen, et meikänkin perhe saunoisi yhdessä: teini-ikäiset tyttö ja poika, kouluikäinen poika, mies ja minä. aivan kamala, kuvottava ja insestinen ajatus.

kamalasti kuvottaa tuo tytsi, siis ihan fyysisesti kuvottaa, ei voi mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiedättekö;26362050:
lueskelin tätä ketjua sieltä täältä ja mulla tuli todella kuvottava olo.kuvottaa tuo tytsin into puolustaa kaikenikäisten ja kumpaakin sukupuolta olevien ihmisten sekasaunomista. kun ajattelen, et meikänkin perhe saunoisi yhdessä: teini-ikäiset tyttö ja poika, kouluikäinen poika, mies ja minä. aivan kamala, kuvottava ja insestinen ajatus.

kamalasti kuvottaa tuo tytsi, siis ihan fyysisesti kuvottaa, ei voi mitään.
Musta sun kannattaa todella huolestua, jos sulle tulee lastesi kanssa saunomisesta insesti mieleen. :O
 
[QUOTE="sipsi";26362093]Vieläkö tämä Sauna-Show on etusivulla - kymmenes sivu moisesta asiasta menossa :LOL:[/QUOTE]

No näköjään. Mua kyllä ällöttää, että joku pitää insestisenä ajatuksena sitä, että saunoisi lastensa kanssa. :x Se on sairasta.
 
"mma"
Mä en ymmärrä.
Tai siis ymmärrän että joillekkin voi tosiaan olla ok sekasaunominen jne. Mä itse taisin joskus viides-kuudesluokkalaisena lopettaa isän kanssa saunomisen. Tuli vaan sellanen olo, ihankuin joku sisäänrakennettu juttu. En pidä sekasaunomista _sairaana_ vaan jotenkin, outona ja epämiellyttävänä.

Mulle tuli silloin kuin lopetin isän kanssa saunomisen sellainen olo, että kun vartalo muuttuu naisen vartaloksi, saunotaan sitten naisten kanssa.
 
"vieras"
Joissain kulttuureissa ei käytetä rihman kiertämää tai sitten kuljetaan hyvin vähissä vaatteissa.
Älä?? No, niissä kulttuureissa yleensä myös metsästetään ja viljellään ruoka pöytään, juodaan mitäsattuu-vettä, jos sitä on, käytetään fyysisiä kuritusmenetelmiä ja poljetaan naisten oikeuksia. Pitäiskö sinne nyt sitten vielä palata? :LOL:

Osa meistä on sivistyneitä, osa ei. Osasta saunominen iskän ja enon ja velipojan kanssa on luonnollista, osasta ei. Mitä tästä jauhamaan. Luonnoton ei ole sama kuin pervo tai sairas, capish?!
 
"vieras"
Seksin harrastaminen ja lisääntyminen on luonnollista. Miksi sä et tytsi sitten tee kumpaakaan?

Oikeesti. Ei voi olla niin iso pala sulle jos sanotaan että ei tunne oloansa mukavaksi alastomana isänsä kanssa saunassa. Pitääkö siihen olla sen kummempia perusteluja? Eikö se riitä jos tietää mistä itse pitää ja mistä ei? Miksi se pitää selittää ja kaivella että MIKSI ei tunne oloaan hyväksi? Jos siihen ei ole mitään erikoista syytä,se ei vaan tunnu kivalta ja piste. Ei joitakin asioita vaan voi selittää sen tarkemmin,miksi edes pitäisi? Kaikkeen ei tarvitse liittyä mitään dramatiikkaa tai sen suurempia psykologisia kiemuroita.
 
"sipsi"
Kerta vielä kauha tähän soppaan... Itse uskon vakaasti, että yli 70v isäni saisi viimeiset rytmihäiriöt, jos minä änkeytyisin alastomana saunaan hänen siellä ollessaan - ei nääs ole yli 30 vuoteen porukassa saunottu. Luulen, että tilanne olisi hänelle aivan tosi kiusallinen. Meillä vaan on saunottu sukupuolten mukaisissa porukoissa, kun on tarpeeksi vanhoiksi kasvettu :)
 

Yhteistyössä