Mies anto mun "nukkua" tänä aamuna. Nousin sitten ylös kun lapsi oli kitissyt vajaan tunnin keittiössä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja damn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

damn

Vieras
Siellä mies laitteli tiskejä yms. ja vauva huusi lattialla. Siis ei edes yrittänyt rauhotella. Välillä oli ihan kitinää, välillä kovempaa. Ja sano sitten vaan, että voivoi jos et voi nukkua, tätä tää nyt on. No, jos mä annan miehen nukkua, niin kyllä mä yritän lapsen pitää hiljasena. Siis että otan edes syliin. Ja mies tietää kyllä, etten nukahda helposti uudestaan, jos herään (hänellä ei tuossa mitään ongelmaa), niin en tajua miksei edes yrittänyt tyynnytellä lasta. Nyt mä sitten oon hereillä helvetin väsyneenä ja kun laitoin pojan ykköspäikkäreille, mieskin meni takas nukkumaan kun hän nukahtaa kyllä heti jos vain yrittää. Harmittaa niin vietävästi, etten saanut taaskaan nukkua, kun en mä vain nukahda takasin enää... :(

• Tykkää
Reactions: MINTYNEN
Siellä mies laitteli tiskejä yms. ja vauva huusi lattialla. Siis ei edes yrittänyt rauhotella. Välillä oli ihan kitinää, välillä kovempaa. Ja sano sitten vaan, että voivoi jos et voi nukkua, tätä tää nyt on. No, jos mä annan miehen nukkua, niin kyllä mä yritän lapsen pitää hiljasena. Siis että otan edes syliin. Ja mies tietää kyllä, etten nukahda helposti uudestaan, jos herään (hänellä ei tuossa mitään ongelmaa), niin en tajua miksei edes yrittänyt tyynnytellä lasta. Nyt mä sitten oon hereillä helvetin väsyneenä ja kun laitoin pojan ykköspäikkäreille, mieskin meni takas nukkumaan kun hän nukahtaa kyllä heti jos vain yrittää. Harmittaa niin vietävästi, etten saanut taaskaan nukkua, kun en mä vain nukahda takasin enää... :(

Käyttäisit korvatulppia niin ei olis tollaista ongelmaa. Vaikea sitä vauvaa on kokoajan mukana kanniskella jos se kitisee niin se kitisee.

Ja sitten jos mies ei olisi laittanut tiskejä yms. vaan olisi pitänyt lapsen hiljaisena niin sitten sinä olisit narissut siitä että kun ei ollut edes niitä tehnyt vaan jättänyt ne sulle...

Joo, mä en oikein tajunnut mikä tuossa oli se ongelma. Vauvat kitisee ja välillä on vaikea nukkua... Mies sentään yritti.

Lähinnä se ärsyttää, että kun tietää kyllä etten nukahda uudestaan niin ei edes yritä lasta viihdyttää. Mä kyllä teen sen, jos hän nukkuu. Mutta miten vain. Kai olen sitten vain huono ihminen. Ja helvetin väsynyt sellainen. Turha varmaan edes mainita, että minä hoidan yöheräämiset.

[QUOTE="vieras";26355502]Käyttäisit korvatulppia niin ei olis tollaista ongelmaa. Vaikea sitä vauvaa on kokoajan mukana kanniskella jos se kitisee niin se kitisee.[/QUOTE]

meillä vauvat ovat olleet aina sylissä jos ovat kitisseet- joko liinassa tai muuten vaan sylissä. Miksi vauvaa pitää kitisyttää/ itkettää yksinään lattialla?

• Tykkää
Reactions: karma
Joo, en mäkään ihan kauhean mielelläni nukkuis, jos tietäisin että mies ei edes ota vauvaa syliin vaikka se kitisee tai huutaa. Et siinä mielessä korvatulpat eivät olisi mikään ratkaisu.
Mutta toisaalta jos siitä ei tietäisi mitään niin.... eikö teillä muuten ole ovia?

No ainakin eilen lupasi että tänään nousee ja sitten viideltä kun vauva päätti herätä, niin kiroili kovasti ylösnoustessaan ja mä sanoin, että voin mä nousta jos tuntuu noin vaikealta, niin kommentoi siihen että älä perkele heti alota aamusta. Että kai se joteki hermostunu oli kun piti niin aikasin nousta.

Oletko varma että mies koko tunnin laittoi niitä tiskejä? Tarkoitan ettei hän rauhoitellut vauvaa välissä (kun huuto muuttui kitinäksi)?

Jos on huono nukkumaan/nukahtamaan niin ehdottomasti kannattaa käyttää niitä korvatulppia, sekin on stressaavaa jos pitää väkisin yrittää pitää lapsia hiirenhiljaa muutamankin tunnin ja pahimmillaan tietää että edessä on valitukset siitä kun keittiöä ei ole siivottu, tiskejä laitettu jne.

Jos mies taas on sitä luokkaa että viis välittää siitä miten lapsi huutaa, touhuaa vaan omiaan piittaamatta tästä niin en tiedä jättäisinkö lasta lain tuollaisen isän hoiviin.

Meet vauvan kanssa sitten niille toisille päikkäreille. Jos oikeesti on univajetta, niin kyllä sitä siinä kohtaa yleensä nukahtaa vaikka missä.

Sulla ei varmaan ole ikinä ollut mitään unihäiriöitä? Ei se vältämättä kuulkaa mene niin, mä en itse osannut lapsen ollessa pieni nukkua ollenkaan päikkäreitä, vaikka olin jo melkein masennustilassa jatkuvan väsymyksen takia. Lapsi heräsi puolen vuoden verran tunnin välein, ja sen jälkeen vielä toiset puoli vuotta kahden tunnin välein, mutta aina jos mulla oli yhtään omaa aikaa (ts. mies meni lapsen kanssa johonkin), en pystynyt nukkumaan. Jotenkin aivot vaan tarvitsivat sen "tyhjän" tilan prosessoidakseen kaikkia niitä ajatuksia jotka päähän olivat ehtineet kasautua.

Kuulostaa vähän siltä, että sinä leikit marttyyria. Kukapa nyt haluaisi viideltää aamulla nousta kesken unien? Haluatko sinä? Mutta silti sanot, että "voin minä nousta...", vaikka oikeasti et selvästikään halunnut, joten miksi pitää esittää? Ehkä sun pitäisi puhua sun miehelle, rehellisesti, mitään esittämättä. Ei sun miehesi ole ajatustenlukija sen enempää kuin sinäkään. Suhde ei voi toimia jos omalle puolisolle ei puhu, vaan olettaa, että puolison pitää jotenkin vain "tietää".

Kissa pöydälle ja sanot asiasta,asiallisesti ja syyttelemättä. Tottakai väsyneenä on pinna kireällä,nyt sinun täytyy vaatia lepoa. Joko mieskin alkaa heräilemään yöllä tai sitten lähtee seuraavaan uniaikaan pitkälle lenkille yms että saat levättyä.

meillä vauvat ovat olleet aina sylissä jos ovat kitisseet- joko liinassa tai muuten vaan sylissä. Miksi vauvaa pitää kitisyttää/ itkettää yksinään lattialla?

Palstallahan ei tietysti ole kuin täydellisiä äitejä, jotka ei koskaan laita lasta sitteriin jos itse tekee kotitöitä.

Musta tää on aika epäreilua miestä kohtaan koska se kuitenkin oli sen lapsen kanssa, ja laitteli siellä tiskejäkin. Olisin voinut olla eri mieltä jos mies olis maannut sohvalla silläaikaa kun vauva kitisee, mutta se teki kotitöitä! Oikeesti, eikö teille mikään kelpaa?

• Tykkää
Reactions: Tara74 ja lissukka.
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;26355559:
Jos on liian väsynyt niin ei pysty nukahtaa...

No tossa kohtaa se väsymys on sitten mennyt jo pahasti yli, kuten itselläni keskimmäisen kanssa. Käytännössä elin 8 kk tunnin/kahden yöunilla ja se oli paha juttu, olin jo ihan zombie. Mies sitten pakotti minut lekurin juttusille ja sain nukahtamislääkkeitä, jotta sain rukattua unirytmin kohdilleen. Tietty siinä sitten on se, että miehen pitäisi hoitaa niitä yöherätyksiä, meillä se ei kyllä ollut mikään ongelma. Mä olin siinä onnekas, että sain parissa viikossa rytmin kohdilleen ja näin ollen pystyin tarvittaessa nukkumaan päikkärit yhdessä esikoisen ja vauvan kanssa.

Et sä ap saisi vauvaa kellekään yöhoitoon tai edes päivähoitoon yhdeksi päiväksi, jotta saisit nukkua? Toi uni on sen verran tärkeä juttu sun kokonaisvointisi kannalta, että sen kanssa ei kannata leikkiä.

Sulla ei varmaan ole ikinä ollut mitään unihäiriöitä? Ei se vältämättä kuulkaa mene niin, mä en itse osannut lapsen ollessa pieni nukkua ollenkaan päikkäreitä, vaikka olin jo melkein masennustilassa jatkuvan väsymyksen takia. Lapsi heräsi puolen vuoden verran tunnin välein, ja sen jälkeen vielä toiset puoli vuotta kahden tunnin välein, mutta aina jos mulla oli yhtään omaa aikaa (ts. mies meni lapsen kanssa johonkin), en pystynyt nukkumaan. Jotenkin aivot vaan tarvitsivat sen "tyhjän" tilan prosessoidakseen kaikkia niitä ajatuksia jotka päähän olivat ehtineet kasautua.

On todellakin kokemusta (kirjoitinkin siitä), mutta ap:n kohdalla ei nyt ainakaan itselleni käynyt selväksi, onko kyse tyyliin alle viikon vai monen kuukauden univajeesta. Niillä kun on vähän eroa.

No tossa kohtaa se väsymys on sitten mennyt jo pahasti yli, kuten itselläni keskimmäisen kanssa. Käytännössä elin 8 kk tunnin/kahden yöunilla ja se oli paha juttu, olin jo ihan zombie. Mies sitten pakotti minut lekurin juttusille ja sain nukahtamislääkkeitä, jotta sain rukattua unirytmin kohdilleen. Tietty siinä sitten on se, että miehen pitäisi hoitaa niitä yöherätyksiä, meillä se ei kyllä ollut mikään ongelma. Mä olin siinä onnekas, että sain parissa viikossa rytmin kohdilleen ja näin ollen pystyin tarvittaessa nukkumaan päikkärit yhdessä esikoisen ja vauvan kanssa.

Et sä ap saisi vauvaa kellekään yöhoitoon tai edes päivähoitoon yhdeksi päiväksi, jotta saisit nukkua? Toi uni on sen verran tärkeä juttu sun kokonaisvointisi kannalta, että sen kanssa ei kannata leikkiä.

No... Eikös tällä lapsella ollut isä, jolla on tänään vapaapäivä? Entä jos isä ottaisi lapsen ja lähtisi vaikka kaupungille ja äiti jää nukkumaan.

En mä niistä tiskeistä valittas. Minä ne laitan joka päivä jos mies on töissä, niin miksen vois laittaa myös jos hän on vapaalla?

Jos mies nyt kuitenkin halusi ilahduttaa laittamalla niitä tiskejä? Ei kaikki miehet tee kotitöitä pelkästään vaikeuttaakseen vaimon elämää.

Tuo lapsen itku/kitinäkin voi kuulostaa erilaiselta sen makuuhuoneessa unta etsivän yliherkän äidin kuin lapsen kanssa olevan isän korviin. Itse ainakin päikkäreitä ilman korvatulppia yrittäessäni reagoin aivan liian tarkasti kaikki häiriöäänet.

• Tykkää
Reactions: moona81

Yhteistyössä