Portfolion/urasuunnitelman tekeminen pääsykokeisiin, help!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelemaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskelemaan

Vieras
Pitäis portfolio tehä amk-pääsykokeita varten, mutta enhän minä ole sellasta tehny sitten lukioaikojen, josta on aikaa yli 10v!

"Urasuunnitelma (pituus enintään 4 - 6 sivua), sisältää esimerkiksi seuraavia asioita: 1) lyhyt esittely itsestä ja harrastuksista, työkokemuksesta yms. 2) käsitys itsestä opiskelijana/sosiaali- ja terveysalan ammattilaisena 3) motivaatio koulutukseen ja omaa urasuunnittelua käsittelevä pohdinta 4) itsearviointia omista vahvuuksista ja kehittämishaasteista suhteessa hakemisen kohteena olevaan ammattiin tai ammatteihin 5) muut mahdolliset hakijaan liittyvät seikat. "

Tuo on tehtävänanto. Siis laitetaanko siihen tekstin lisäksi jotain kuviakin?
Kirjoitetaanko teksti kirjakielellä vai murteella vai millä??
Vaikutan varmaan tosi tollolta, mutta ku mä en oikeesti muista miten se tehdään! Muutenki ilmaisen itseäni paremmin sanallisesti kuin kirjallisesti.
 
Haetko Oamkiin? Ainakin etäisesti tutulta kuulostaa tehtävänanto ja sinne aikoinaan itse tein portfolion. Ja mun folioni oli hyvin simppeli. Vajaa 1,5 sivua Wordilla kirjoitettuna tekstiä (kirjakielellä) pyydettyjen kohtien mukaan. Ei mitään kuvia tms. Valintakokeessa piti sitten suullisesti portfolion pohjalta itsestä vain kertoa. Ja sisään pääsin. Toki osa oli myös askarrellut ties mitä hienoa. Mutta koska tosiaan maksimisivumäärä on noinkin tiukaksi rajattu, niin ei ole tarkoituksena tehdä mitään laajaa kuvallista vouhotusta ja tarinaa.
 
Haetko Oamkiin? Ainakin etäisesti tutulta kuulostaa tehtävänanto ja sinne aikoinaan itse tein portfolion. Ja mun folioni oli hyvin simppeli. Vajaa 1,5 sivua Wordilla kirjoitettuna tekstiä (kirjakielellä) pyydettyjen kohtien mukaan. Ei mitään kuvia tms. Valintakokeessa piti sitten suullisesti portfolion pohjalta itsestä vain kertoa. Ja sisään pääsin. Toki osa oli myös askarrellut ties mitä hienoa. Mutta koska tosiaan maksimisivumäärä on noinkin tiukaksi rajattu, niin ei ole tarkoituksena tehdä mitään laajaa kuvallista vouhotusta ja tarinaa.

Haen joo Oamkiin ja aattelin, että jos laittasin liitteeksi kuvan perheestä, eli miehestä ja lapsesta. Ja vaikka jonku harrastukseen liittyvän kuvan, mutta ei mulla oikein oo aikaakaan alkaa paskartelemaan mitään kovin hienoja.
 

Similar threads

V
Viestiä
3
Luettu
924
V
S
Viestiä
7
Luettu
5K
T

Yhteistyössä