AMK:n pääsykokeet/ portfolio

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sh joskus?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sh joskus?!

Vieras
Onko kukaan hakenut / päässyt Oulun AMK:n sotepuolelle? Sh-koulutus alkaisi tammikuussa ja jos pääsis pääsykokeisiin, tarvisi mukana viedä portfolio. Huh-huijaa, minkälaisen siitä tekisi...

Ohjeistus tämä:
"Valintakoe ja portfolio

Valintakoe on hakijan urasuunnitelmaan (portfolioon) perustuva haastattelu. Valintakokeeseen kutsuttu hakija tuo haastatteluun kirjallisena oman urasuunnitelmansa. Valintakokeella arvioidaan hakijan oppimisvalmiutta, motivaatiota, alalle soveltuvuutta ja sosiaalista kyvykkyyttä. Portfoliolla on merkittävä osuus valintakokeessa. Sen puuttuminen vähentää valintakoepistemäärää automaattisesti viisi (5) pistettä. Enintään 4–6-sivuinen urasuunnitelma sisältää esimerkiksi seuraavia asioita:

-lyhyt esittely itsestä ja harrastuksista, työkokemuksesta yms.
-käsitys itsestä opiskelijana/sosiaali- ja terveysalan ammattilaisena
-motivaatio koulutukseen ja omaa urasuunnittelua käsittelevä pohdinta
-itsearviointia omista vahvuuksista ja kehittämishaasteista suhteessa hakemisen kohteena olevaan ammattiin tai ammatteihin
-muut mahdolliset hakijaan liittyvät seikat."

Laitetaanko tuohon kuvia jne? Kiitos jos joku osaa auttaa. :)
 
[QUOTE="vieras";24849445]Teet omannäköisen. Me emme ole sinä, joten emme tiedä millaisen sinä tekisit siitä. ;)[/QUOTE]

Joo, ette niin. ;) Mutta jos jollain olis kokemusta. Omannäköinen tietenkin. Jotenkin tuntuu, että kotiäitivuodet turruttaneet kaiken luovuuden...

Olisiko vielä lisää kommentteja? *toiveikkaana***
 
Oulaisten yksikköönkö haet?:) Itse hain myös sinne ja myös kemi-tornion ammattikorkeaan. Ei oo kyl hajua portfoliosta, tuonne kemiin oli vain a4 mittainen valmistava tehtävä. saman tyyppiset pohdittavat aiheet kyllä.
 

Similar threads

Yhteistyössä