Miten isoja karkkimääriä te ostatte 7-8vuotiaillenne karkkipäivänä(tai muulloin kun nyt karkkia saavat)??

Oon vaan tässä ihmetelly kun ekaluokkalaisen luokkakaverit ostelevat karkkipäivänä 300gramman jättipussin joka viikko. Sehän on ihan hirveän paljon! Ostatteko te niin isoja määriä viikoittain lapsillenne?
 
Meillä saa vaikka lakumaton tai sen "M" karkkipussin (pieni pussi erivärisiä suklaa täytteisiä karkkeja). Musta karkkipussikin on ihan järjettömän suuri pienelle lapselle.
Mä haluisin että ne karkit syötäis sinä päivänä eikä jemmattais moneks päiväks.
 
Mä en osta ikinä kuin korkeintaan 80g pikkupussin, karkkiaskin tai jotain muuta pientä. Poika on asiasta käärmeissään kun kaveri mussuttaa sitä 300g pussia ja hän pientä hikistä 80g pussia...
 
Joskus tosi paljon, joskus hyvin vähän.

Eikä kyllä olla koskaan mietitty, että paljonkohan lasten kaverit nyt mahtaa karkkia saada, ja ovatko käärmeissään tai onko meidän lapset käärmeissään.
No enpä oo mäkään mutta kun niitä kavereita on tässä meillä karkkipusseineen niin poitsu on ollu käärmeissään kun en anna ostaa sellasta hehtaaripussia.
 
No enpä oo mäkään mutta kun niitä kavereita on tässä meillä karkkipusseineen niin poitsu on ollu käärmeissään kun en anna ostaa sellasta hehtaaripussia.
Meille ei oo kyllä kukaan tullut hehtaaripussiensa kera - ja omat lapsetkin syö karkkinsa kotona, eivätkä (tietenkään) lähde kaverin luo sellainen kourassa.

Kovin tökeröä mun mielestä tulla kaverin luo karkkipussi kainalossa, ja syödä siitä sitten itse, toisen napostellessa jotain pikkuruista karkkipatukkaa tms.
 
"minä"
en osta karkkia lapsille; suklaata, jäätelöä, lettuja yms. on joskus jälkkärinä.

Joululahjaksi toivoivat karkkipusseja. Paketista tuli pienet karkkipussit (max 100 g). 5 v sai syötyä pussin viikossa, 7 v luovutti kahden viikon jälkeen ja jakoi loput (ainakin puolipussia) meille vanhemmille. Lapset saivat siis ihan itse päättää missä tahdissa syövät karkkinsa, ainoa rajoite oli, että ruokailujen yhteydessä jälkkärinä.

Meillä ei siis ole karkkipäivää, herkkuja syödään silloin kun sattuu olemaan.
 
hikhik
mua harmittaa ihan hirveesti kun kaupat on väärällään niitä jättipusseja, ei oikein kamalasti ole lasten lempparikarkkeja pikkupusseíssa. siksi olemmekin päätyneet ratkaisuun, että pussista annetaan puolet kerrallaan, eli 300gpussi kestää kaksi viikkoa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26321167]Kyllä meillä poika kohta 9v. saa sen ison karkkipussin 300g tai vastaavan määrän irtokarkkeja, syö sitä koko v-lopun.[/QUOTE]

Lisään vielä "puolustukseksi", että karkkipäivä on vaan kerran viikossa, ylipainoa ei ole, eikä reikiä hampaissa. Tiedoksi, ennenkuin joku ehtii vetää pultit.

5v. meillä syö vain ihan pikkupussin karkkia, eikä edes ole niin perso karkille kuin vanhempi.
 
meillä "ongelmana" kun tuolle esikoiselle 7v ei kelpaa mitkään karkit tai suklaa. Ei saa olla hilloa, ei viinikumia, ei marjanmakuisia, ei salmiakkia, ei pähkinöitä suklaassa, ei sokerisia, ei kirpeitä, vaahtokarkeista ei tykkää. Yleensä ottaa tikkarin tai keksejä. Tiedän kyllä, että on harvinainen lapsi kun herkut ei kelpaa. Ei muuten kelpaa pulla, ei kakku, ei leivokset.

Poika kyseessä :) Tytölle 6v kelpaa kyllä kaikki :) meillä otetaan joko hiukan irtokarkkeja tai sitten joku tikkari. Välillä enemmän ja välillä vähemmän.
 
"vieras"
Kaksi isoa pussia kaikille jaettavaksi tai kullekin oma 100-120g pussi. Lapsia on neljä. Yhteiset karkit jaetaan ja punnitaan, koska perheessä on diabeetikkolapsi.

Loistava käytäntö. Tekisimme samoin ilman diabeetikkoa, paitsi punnitus jäisi pois toki.
 
Meille ei oo kyllä kukaan tullut hehtaaripussiensa kera - ja omat lapsetkin syö karkkinsa kotona, eivätkä (tietenkään) lähde kaverin luo sellainen kourassa.

Kovin tökeröä mun mielestä tulla kaverin luo karkkipussi kainalossa, ja syödä siitä sitten itse, toisen napostellessa jotain pikkuruista karkkipatukkaa tms.
Voi olla näin. Pitää vissiin seuraavalla kertaa sanoa niille että viekää karkkinne kotio ja tulkaa vasta sitte kylään :whistle:
Oma poikani ei ikinä lähde karkkien kanssa kylään mutta sen kavereita on useamman kerran tullu tänne ison pussin kanssa.
 
Meillä useasti iiiiisooo n.1kg karkkipussi candyland karkkeja josta koko perhe syö mitä tykkää..(mää varmasti huomattvasti eniten) en muista kertaa etteikö olis seukki päivää vielä riittänyt..joten en osaa gramma määriä lasten osalta sanoa (2kpl) saavat joskus lisäks myös kinderin tms..
 

Yhteistyössä