Miten isoja karkkimääriä te ostatte 7-8vuotiaillenne karkkipäivänä(tai muulloin kun nyt karkkia saavat)??

ffs
Meillä on yleensä niin, että ostetaan yksi tai kaksi 350 g pussia, josta/joista syö sitten koko perhe eli viisi henkilöä. Jos ostetaan karkkia ihan erikseen, niin kuopus (5v) valitsee usein Amerikanpastilliaskin, keskimmäinen ja esikoinen (9v ja 12v) valitsevat aika usein 100 g suklaalevyt. Ovat joskus halunneet 200 g suklaalevytkin, mutta voivat kumpikin sen verran pahoin omansa syötyään, että sen jälkeen on aina noi 100 g levyt riittäneet.

Meillä ei välttämättä syödä karkkia tai suklaata edes joka viikko, tosin mä kyllä sellaisina viikkoina usein sitten leivon jotain hyvää koko perheelle.
 
"Mies"
Minä yritän pitää karkit mahdollisimman vähissä tässä talossa, mutta valitettavasti hankalaa se on kun vaimo on sellainen herkkupeppu (monessakin mielessä, onneksi). Olen sanonut, että mua ei haittaa sen karkinsyönti (koska se syö usein mutta vähän ja se ei näy missään), mutta lapsille sellainen meininki että karkkia on koko ajan kuvioissa on huono juttu.

Parempi paljon karkkia harvoin kuin usein vähän. Arkipäivät pitäis pärjätä välipalojen sun muun suhteen hedelmillä yms. Poikani on jo oppinut, että minulle on turhaa ees kitistä karkeista kaupassa.

Kaiken maailman juhlia sun muita on niin paljon, että periaatteessa mitään karkkipäivää ei tarvisi olla. Meillä se nyt kumminkin menee niin, että kyllä noita nameja lapset saa etenkin pe-la. Ja sitten vielä kaiken maailman juhlat päälle. Mutta tosiaan arki menee lähes 0-linjalla.
 
"kolmen äiti"
Meillä lapset saa tyyliin pienen suklaapatukan ja lakun tai lakun ja tikkarin tms
Joskus irtokarkkeja, silloin saavat itse koota pussin ja pussi saa maksaa korkeintaa 1e

Ne isot pussithan on ihan jättimäisiä. En mä antaisi sellaista määrää karkkia edes kaikille kolmelle yhteensä. Joskus ostetaan sellainen ja syödään siitä koko perhe (5 henkeä).

En myöskään näe mitään järkeä ostaa karkkia enempää kuin sitä saa kerralla syödä. Koska sitä EI saa syödä muina päivinä kuin karkkipäivänä, niin mihin ihmeeseen niitä ylimääräisiä joka viikko jemmattaisiin.
 

Yhteistyössä