Mira Tiirikainen

  • Viestiketjun aloittaja Säikähtänyt
  • Ensimmäinen viesti
hghgh
[QUOTE="vieras";26318621]"harvoin missään saa olla rauhassa lapsilta ja lapsiperheiltä, ravintolassakin harvoin saa edes ruokarauhaa" kuului miran kirjoituksiin, vaikka se ei AP:n linkissä lukenut. Mitä jos joku kirjottaisi samaa vanhuksista, vammaisista taikka tummaihoisista?[/QUOTE]

Ööööö, miksi kukaan kirjoittaisi samaa vanhuksista tai vammaisista? Vanhukset ei yleensä pidä kohtuutonta meteliä julkisilla paikoilla ja vammaisia näkee muutenkin ravintoloissa aniharvoin. Melskaavat ja ympäriinsä juoksevat lapset on jokapäiväinen "ilo", tottakai ne häiritsee ihmisiä enemmän. Ja tummaihoisten pelkästä olemassaolosta on jo valitettu Suomen turuilla ja toreilla paaaaljon enemmän kuin lapsista ikinä, joten sen voi ihan suosiolla unohtaa tuosta ihmettelylistasta.
 
Tiedän minäkin yhden velan, joka saa kuulemma päänsäryn lasten äänistä ja kärsii joka päivä liikkuessaan kotinsa ulkopuolella. Joka puolella on lapsia, yhdistelmävaunuja, rattaita, lasten polkupyöriä ja kaukalollisia ostoskärryjä. Yökerho on ainoa paikka, jossa ei lapsia ole ja tämä on kuulemma niin huojentavaa, että viihteellä tulee käytyä melkoisen taajaan. Elämä on kovin hankalaa ihmiselle, joka ei voi sietää jotakin ihmisryhmää.
 
[QUOTE="vieras";26317388]Lomista päätettäessä valitettavan usein lapsettomat jäävät hännille, samoin pienten lasten äidit, nimenomaan yleensä äidit, lähtevät töistä aikaisin kun pitää hakea lapsi hoidosta ja lapsettomat jäävät tekemään töitä.[/QUOTE]

Ööh, haluaisitko sinä sitten lapsettomana(?) mennä hakemaan ne mukulat sieltä hoidosta, vai oliko sinulla joku muu ajatus mielessäsi, että miten tämä asia tulisi hoitaa?

[QUOTE="vieras";26317388]Lapsettoman kolmikymppisen naisen on vaikea saada vakityötä koska ajatellaan automaattisesti että kohta se on paksuna kuitenkin ja äidin työnantajalle se tulee kalliiksi.[/QUOTE]

Tämä on kieltämättä ihan aito ongelma, mutta se koskettaa ihan samalla tavalla kaikkia "hedelmällisessä iässä" olevia naisia ihan riippumatta siitä, aikovatko he hankkia lapsia vai eivät.

[QUOTE="vieras";26317388]En ymmärrä mistä hiton lapsivihamielisyydestä oikein jauhetaan; [/QUOTE]

Tuota noin, missä tuollaisesta lapsivihamielisyydestä "jauhetaan"? Onko tällaista puhetta runsaastikin, vai viittaatko nyt joihinkin yksittäisiin narisijoihin?

Ihan oikeasti ihmiset, jäitä hattuun nyt barrikadin molemmilla puolilla! Itse olen pitkällisen pohdinnan jälkeen päätynyt isäksi ensimmäistä kertaa 35 vuoden kypsähkössä iässä, pidettyäni sitä ennen maailman selvimpänä asiana, että en tule lapsia milloinkaan hankkimaan. En silti tunnista kyllä yhtäkään vapaaehtoislapsettomien nyt esilletuomista onglmista silloisessa elämässäni. Myönnän toki, että miehille ei välttämättä ympäristö aseta samanlaisia paineita lisääntymiseen kuin naisille. :)

Toki on kurjaa, jos/kun ympäristo ei kohtele kaikkien valintoja samanarvoisina. Mutta silitikin, olen itsekin tehnyt elämässäni joitain "tavallisuudesta poikkeavia" valintoja, mutta olen ihan itse ne vakaan harkinnan jälkeen tehnyt ja vastaan niistä. En siis todellakaan jaksa nillittää siitä, jos "yhteiskunta" tms. entiteetti suosii joitain toisia valintoja. Jos ulkoiset paineet olisivat minulle kovin tärkeitä, olisin varmaankin toiminut toisin.
 
lapseton-nainen
[QUOTE="Kahden äiti";26318679]Mä en ole törmännyt tällaisiin "esittelijöihin" (mutta se ei tarkoita, ettetkö sinä olisi!), mutta jotenkin näin itsekin imettäneenä veikkaan, että sillä imetyshetkellä äidillä on mielessä enemmän se vauva ja imettäminen ja sen hoitaminen mahdollisimman hienovaraisesti ja lapsen parasta ajatellen kuin imetyksen esittely muille ruokailijoille.[/QUOTE]

Usko pois, olen nähnyt niin ilmiselvää imetyksen esittämistä että hienovaraisuus on ollut viimeisenä niiden äitien mielessä.
Ja mua ei siis imettäminen häiritse, moni ystäväni on imettänyt mun edessäni, mutta mun mielestä on huonoa käytöstä julkisilla paikoilla esittää imettämistä ja läväyttää ne tissit esille. Jopa minäkin tiedän että imettämisen voi hoitaa huomaamattomasti!
 
lapseton-nainen
Tiedän minäkin yhden velan, joka saa kuulemma päänsäryn lasten äänistä ja kärsii joka päivä liikkuessaan kotinsa ulkopuolella. Joka puolella on lapsia, yhdistelmävaunuja, rattaita, lasten polkupyöriä ja kaukalollisia ostoskärryjä. Yökerho on ainoa paikka, jossa ei lapsia ole ja tämä on kuulemma niin huojentavaa, että viihteellä tulee käytyä melkoisen taajaan. Elämä on kovin hankalaa ihmiselle, joka ei voi sietää jotakin ihmisryhmää.
Totta, varmasti on. Mun mielestä yökerho on vähintään yhtä rasittava paikka kuin vaikka HopLop (vaikken olekaan käynyt mutta tajunnette pointin). Aika tuoreessa tutkimuksessa muuten todettiin lapsen kiljumisen olevan maailman ärsyttävin ääni.
 
yks lapseton
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26318717:
Ööh, haluaisitko sinä sitten lapsettomana(?) mennä hakemaan ne mukulat sieltä hoidosta, vai oliko sinulla joku muu ajatus mielessäsi, että miten tämä asia tulisi hoitaa?
Miksi lapsettomien pitäisi hakea toisten mukulat hoidosta, tai ylipäänsä kehitellä ajatuksia siitä miten muiden tulisi hoitaa lastenhoitoasiansa? Eikös se ole vanhempien vastuulla? En tiedä onko tämä yleinenkin ongelma joillain aloilla (itse en ole koskaan törmännyt) mutta edellyttäisin kyllä, että vanhemmat ihan itse sopisivat hoitopaikkaongelmansa sen hoitopaikan kanssa. Minä en alkaisi niitä ratkomaan enkä myöskään jäisi automaattisesti ylitöihin, jotta vanhemmat pääsisivät hakemaan mukulansa aikaisemmin. Onneksi ei ole sellaista työpaikkaa ikinä ollut joka tällaista edellyttäisi, tai jossa "parhaat" loma-ajat jaettaisiin aina perheellisille. Osanottoni niille jotka tällaista joutuvat sietämään.
 
....
"Eivät kaikki pidä imettämistä luonnollisena, joiltain ihmisiltä voi mennä jopa ruokahalu."

Eipä näytä ainakaan tuolta Miralta menneen... :D
[/QUOTE

Tää oli ihan paras!:LOL:
Mira tän kommentin..vois tehdä näistä palstavalaiden sutkautuksista montakin rikostutkintaa :) Hmm täytyykin vihjasta Miralle että tällä foorumilla on tosi "hyvä" tasoinen keskusktelu aiheesta. Mammat haukkuu kilpaa ihmistä joka esittää omilla kasvoillaan mielipiteensä. Täällä taas ollaan niin anonyymisti tai jonkun nimimerkin takana. Menkää haukkumaan ihan kasvotusten niin ei sitten jää mitään epäselvää :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Säikähtänyt;26313157:
Onkohan tuo nyt ihan oikeasti vapaaehtoisesti lapseton?

Ei lapsia, kiitos! | Perhe | Iltalehti.fi

Antaa Miran taistella. En uskaltaisi heti ryhtyä taistelupariksi!
Sama kävi minullakin mielessä. Hirveä luonne voi karsia isäehdokkaita ja valitettavasti hän ainakin tuossa kuvassa oli miesmäisen näköinen. Ulkonäköä en voi haukkua kun ei sitä itselläkään ole, mutta jostain syystä olen ukon löytänyt ja lapsiakin pyöräyttänyt.

Itselläni on eräs 37-vuotias tuttu joka ei ole löytänyt miestä. Vain lyhyitä suhteita. Ei lapsen isää. Pitää itse lapsista. Ei ole ruma, mutta ehkä juuri vähän sellainen lyhyt tukkainen äijä ja hiukan ylipainoa. En tiedä mikä tekee sen ettei ukkoa löydy; ehkä etsii vääristä paikoista ja toisaalta tuon ikäiset alkaa olla jo varattuja varsinkin jos on kunnon miehiä. On itse sanonut suoraan, että miksi hän ei löydä miestä; ei minkäänlaista.

Koska en itsekään ole mikään ruusunnuppu niin niitä isäehdokkaita ei ollut nuorempana. Toisaalta en edes halunnut lapsia. Tapasin oman rakkaani, minusta kaikin vioin välittävän miehen lähempänä 30-vuotta ja jostain syystä olin sitten valmis äidiksi, vaikka siihen asti olin vannonut olevani lapseton koko ikäni.
 
ve-la
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26318717:
Tuota noin, missä tuollaisesta lapsivihamielisyydestä "jauhetaan"? Onko tällaista puhetta runsaastikin, vai viittaatko nyt joihinkin yksittäisiin narisijoihin?
.
Tällä palstalla on jauhettu paljonkin lapsivihamielisyydestä, ja monella muullakin keskustelupalstalla ja Facebookissa! Ja en siis ole tuon lainaamasi viestin kirjoittaja, mutta vastaan silti. En itse pitänyt tuosta Miran kirjoituksesta yhtään, mutta kyllä tämä vastakeskustelu on ollut paljon asiattomampaa (kuten Miran painosta puhuminen). Mielestäni hän kirjoitti ihan oikeista asioista, mutta hieman väärällä tavalla. Nyt keskustelu on Miran painon ohella ollut vain tuossa imetyskommentissa eikä noissa oikeissa epäkohdissa, jotka ovat olemassa! Monet niistä eivät koske vain vapaaehtoisesti lapsettomia, tai edes lapsettomia, mutta onhan se hyvä että edes joku nostaa ne asiat esille. Naisia kohtaan on todellakin nuo lisääntymispaineet aivan erilaisia, en tunne yhtäkään miestä joka olisi saanut kuulla kommentteja "et ole oikea mies kun sulla ei ole lapsia, kyllä sunkin mielesi vielä muuttuu" jne, naiset taas kuulevat niitä todella paljon! Tosin tunnen paljon enemmän vapaaehtoisesti lapsettomia naisia kuin miehiä.

Itselläni on ollut se hyvä tilanne että en ole loma- tai työaika-asioissa tullut lapsellisten jyräämäksi, eikä meillä pomo sellaista sallisikaan että joku jyrää missään asiassa. En halua lomiani koulujen lomaviikoille, mutta tunnen monta jotka haluavat ja heillä tulisi olla siihen sama oikeus kuin lapsellisillakin.
 
Miksi lapsettomien pitäisi hakea toisten mukulat hoidosta, tai ylipäänsä kehitellä ajatuksia siitä miten muiden tulisi hoitaa lastenhoitoasiansa? Eikös se ole vanhempien vastuulla? En tiedä onko tämä yleinenkin ongelma joillain aloilla (itse en ole koskaan törmännyt) mutta edellyttäisin kyllä, että vanhemmat ihan itse sopisivat hoitopaikkaongelmansa sen hoitopaikan kanssa. Minä en alkaisi niitä ratkomaan enkä myöskään jäisi automaattisesti ylitöihin, jotta vanhemmat pääsisivät hakemaan mukulansa aikaisemmin. Onneksi ei ole sellaista työpaikkaa ikinä ollut joka tällaista edellyttäisi, tai jossa "parhaat" loma-ajat jaettaisiin aina perheellisille. Osanottoni niille jotka tällaista joutuvat sietämään.
Ok, ymmärsin niin, että siinä lainaamassani pätkässä puhuttiin tilanteista, joissa jonkun on tarpeen jäädä ylitöihin tai muutoin pidempään töihin. Kun ne lastenhoitojutut on tavallisesti järjestetty kattamaan sen normaalin työajan, niin näistä poikkeaminen ikään kuin ilman "varoitusaikaa" on oikeasti aika hankalaa. Mitenkään itseäni ylentämättä on kuitenkin pakko todeta, että ymmärsin kyllä asian jo omana lapsettomana aikanani. En siis kokenut mitenkään itseeni kohdistuvana epäoikeudenmukaisuutena sitä, jos joku työkaveri oli pakotettu esim. nyt juuri lasten hakemisen vuoksi lähtemään minua aikaisemmin töistä pois. Elämäntilanteita kun on monenlaisia ja ainakin pyrkimys niiden ymmärtämiseen edustaa mielestäni jopa jonkinlaista sivistystä.
 
lapseton-nainen
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26318758:
Tämä imetyksen korostuminen on kyllä huvittava yksityiskohta tässä keskustelussa. :D Kertoisiko joku nyt minulle ihan suoraan ja suomeksi, miksi se imetys ylipäätään pitäisi hoitaa huomaamattomasti? Miksi kukaan ei siis saisi huomata, että joku imettää?
Miksi pitäisi huomata että joku imettää? Ei niitä tissejä muutenkaan ole hyvän tavan mukaista esitellä julkisilla paikoilla, miksi imettäminen tekisi siitä poikkeuksen? Eikös sitten jokaisella pitäisi olla oikeus olla tissit paljaana ravintolassa? Mun tuntemat äidit ovat sanoneet että he kokevat imetyksen hyvin henkilökohtaisena asiana, jolle eivät halua yleisöä, osa heistä ei edes kotona imetä muiden nähden. Mun otokseni perusteella suurin osa äideistä ei halua tulla huomatuksi kun imettävät.
 
hupds
Miksi pitäisi huomata että joku imettää? Ei niitä tissejä muutenkaan ole hyvän tavan mukaista esitellä julkisilla paikoilla, miksi imettäminen tekisi siitä poikkeuksen? Eikös sitten jokaisella pitäisi olla oikeus olla tissit paljaana ravintolassa? Mun tuntemat äidit ovat sanoneet että he kokevat imetyksen hyvin henkilökohtaisena asiana, jolle eivät halua yleisöä, osa heistä ei edes kotona imetä muiden nähden. Mun otokseni perusteella suurin osa äideistä ei halua tulla huomatuksi kun imettävät.
Itse imetän missä tahansa, mun mielestä ihan normaalia, MUTTA teen tämän toki kohteliaasti muita kohtaan niin, että kangas peittää rinnan. Etenkin jos olen ravintolassa. Lastenhoitohuoneessa en peitä, minusta siellä on ok. :D
 
Tällä palstalla on jauhettu paljonkin lapsivihamielisyydestä, ja monella muullakin keskustelupalstalla ja Facebookissa!
Ok. Itse en ole moiseen törmännyt, enkä itsekään osaa pitää järjestelmäämme mitenkään lapsivihamielisenä. Toki lapsista aiheutuu (taloudellisessa mielessä) kuluja enemmän kuin tuloja, mutta kyllähän päinvastainen taitaisi kuitenkin oudompaa olla. :D

Naisia kohtaan on todellakin nuo lisääntymispaineet aivan erilaisia, en tunne yhtäkään miestä joka olisi saanut kuulla kommentteja "et ole oikea mies kun sulla ei ole lapsia, kyllä sunkin mielesi vielä muuttuu" jne, naiset taas kuulevat niitä todella paljon! Tosin tunnen paljon enemmän vapaaehtoisesti lapsettomia naisia kuin miehiä.
Juu, näin olen ymmärtänyt. Ja kuten totesin, ikäväähän se on, mutta emmeköhän me kaikki kuitenkin jossain vaiheessa elämäämme törmää jonkinlaiseen vähättälyyn tai dissaamiseen syyn tai toisen vuoksi? Minä ainakin törmään, mutta tyydyn siihen, että olen itse tyytyväinen omiin valintoihini.
 
"Kahden äiti"
Usko pois, olen nähnyt niin ilmiselvää imetyksen esittämistä että hienovaraisuus on ollut viimeisenä niiden äitien mielessä.
Ja mua ei siis imettäminen häiritse, moni ystäväni on imettänyt mun edessäni, mutta mun mielestä on huonoa käytöstä julkisilla paikoilla esittää imettämistä ja läväyttää ne tissit esille. Jopa minäkin tiedän että imettämisen voi hoitaa huomaamattomasti!
Mielenkiintoista, enpä olisi uskonut.

Tuijotteletko yleensä tapahtumaa pidempäänkin vai keskitytkö omaan ruokailuusi ja seurusteluusi?
 
"Kahden äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26318717:
Ihan oikeasti ihmiset, jäitä hattuun nyt barrikadin molemmilla puolilla! Itse olen pitkällisen pohdinnan jälkeen päätynyt isäksi ensimmäistä kertaa 35 vuoden kypsähkössä iässä, pidettyäni sitä ennen maailman selvimpänä asiana, että en tule lapsia milloinkaan hankkimaan. En silti tunnista kyllä yhtäkään vapaaehtoislapsettomien nyt esilletuomista onglmista silloisessa elämässäni. Myönnän toki, että miehille ei välttämättä ympäristö aseta samanlaisia paineita lisääntymiseen kuin naisille. :)
*tykkää*

Kiva saada miesnäkökulma tähän keskusteluun myös :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26318717:
Ööh, haluaisitko sinä sitten lapsettomana(?) mennä hakemaan ne mukulat sieltä hoidosta, vai oliko sinulla joku muu ajatus mielessäsi, että miten tämä asia tulisi hoitaa?

Tämä on kieltämättä ihan aito ongelma, mutta se koskettaa ihan samalla tavalla kaikkia "hedelmällisessä iässä" olevia naisia ihan riippumatta siitä, aikovatko he hankkia lapsia vai eivät.

Tuota noin, missä tuollaisesta lapsivihamielisyydestä "jauhetaan"? Onko tällaista puhetta runsaastikin, vai viittaatko nyt joihinkin yksittäisiin narisijoihin?
Minä kirjoitin tuon lainaamasi tekstin. Tarkoitin sitä että jos on joku homma tehtävänä, ei saisi olla automaattinen olettamus että se lapsetonhan voi jäädä sen tekemään yksin kun äippä lähtee kohti päiväkotia. Sen lisäksi tiedän joitakin vanhempia jotka vetoavat lapsiin jos eivät halua jäädä ylitöihin tai lähteä työmatkalle, vaikka syy on oikeasti vain se että ei huvita.

Ja tuo hedelmällisessä iässä olevien naisten vaikeus saada töitä todellakin koskee kaikkia naisia eikä vain lapsettomia, jotkut vapaaehtoisesti lapsettomat sen vuoksi sanovat työhaastattelussa että eivät aio lisääntyä (sitä kun ei saa kysyä mutta sen saa itse sanoa). Pitäisi jo lopultakin tehdä asialle jotain, ja jakaa niitä kustannuksia isän ja äidin työnantajan välillä, nyt ne kustannukset tulevat äidin työnantajalle ja koskee siis eniten naisvaltaisia pienipalkkaisia aloja joissa pätkätöitä tehdään muutenkin jo enemmän.

Ja joo, tuosta lapsivihamielisyydestä kyllä jauhetaan TODELLA paljon!!
 
yks lapseton
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26318807:
Ok, ymmärsin niin, että siinä lainaamassani pätkässä puhuttiin tilanteista, joissa jonkun on tarpeen jäädä ylitöihin tai muutoin pidempään töihin. Kun ne lastenhoitojutut on tavallisesti järjestetty kattamaan sen normaalin työajan, niin näistä poikkeaminen ikään kuin ilman "varoitusaikaa" on oikeasti aika hankalaa.
Juu, tietysti tilanne on eri jos kyse on satunnaisesta hätätilanteesta tai muusta yksittäistapauksesta, sellaisessa voisin joustaa itsekin. Minä taas ymmärsin että kyse on jatkuvasta sortamisesta ja tiedän, että ainakin yksi lapseton (vieläpä tahattomasti lapseton, jos täällä on helpompi tuntea sympatiaa heitä kohtaan ;) ) ystäväni on tällaista kohdannut. Useana päivänä viikossa olisi pitänyt olla töissä tunti-pari ylimääräistä ja yhtenä päivänä kun olisi tarvinnut lähteä klo 15 lääkäriin, niin työkaverit nostivat hirveän äläkän, että eivät he voi tänne jäädä kun PITÄÄ HAKEA LAPSET! Jousto ja ymmärrys olisivat työelämässä ihan kivoja molemmin puolin...
 
lol
[QUOTE="vieras";26318784]Sama kävi minullakin mielessä. Hirveä luonne voi karsia isäehdokkaita ja valitettavasti hän ainakin tuossa kuvassa oli miesmäisen näköinen. Ulkonäköä en voi haukkua kun ei sitä itselläkään ole, mutta jostain syystä olen ukon löytänyt ja lapsiakin pyöräyttänyt.

Itselläni on eräs 37-vuotias tuttu joka ei ole löytänyt miestä. Vain lyhyitä suhteita. Ei lapsen isää. Pitää itse lapsista. Ei ole ruma, mutta ehkä juuri vähän sellainen lyhyt tukkainen äijä ja hiukan ylipainoa. En tiedä mikä tekee sen ettei ukkoa löydy; ehkä etsii vääristä paikoista ja toisaalta tuon ikäiset alkaa olla jo varattuja varsinkin jos on kunnon miehiä. On itse sanonut suoraan, että miksi hän ei löydä miestä; ei minkäänlaista.

Koska en itsekään ole mikään ruusunnuppu niin niitä isäehdokkaita ei ollut nuorempana. Toisaalta en edes halunnut lapsia. Tapasin oman rakkaani, minusta kaikin vioin välittävän miehen lähempänä 30-vuotta ja jostain syystä olin sitten valmis äidiksi, vaikka siihen asti olin vannonut olevani lapseton koko ikäni.[/QUOTE]

Öh, tää kuulostaa siltä kuin naisten pitäis olla mahdollisimman kauniita ja edustavia jotta joku ukko kelpuuttaisi naisen hänelle jälkeläisiä synnyttämään. Jos oot yhtään katellut ympärilles niin ei ei ne ukotkaan mitään adoniksia ole kaikki.
 
Miksi pitäisi huomata että joku imettää? Ei niitä tissejä muutenkaan ole hyvän tavan mukaista esitellä julkisilla paikoilla, miksi imettäminen tekisi siitä poikkeuksen?
Voisiko syynä olla se, että vauvaa on ruokittava sen verran tiheästi, että ihan jokaista ruokailua ei ole mahdollista hoitaa kotona? Ja kun se imettäminen ei paidan läpikään taida oikein onnistua, niin kaipa sitä paidan helmaa on sitten vähän nostettava.

Itse asissa minä kyllä luulen, että tässä imetysasiassa puhutaan nyt oikeasti jostain ihan muusta kuin siitä muutamasta sentistä ihoa, jonka se imetys saattaa paljastaa.
 
lapseton-nainen
[QUOTE="Kahden äiti";26318856]Mielenkiintoista, enpä olisi uskonut.

Tuijotteletko yleensä tapahtumaa pidempäänkin vai keskitytkö omaan ruokailuusi ja seurusteluusi?[/QUOTE]

En tuijota, kuten en yleensäkään tuijottele ihmisiä.
 
"Kahden äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26318885:
Voisiko syynä olla se, että vauvaa on ruokittava sen verran tiheästi, että ihan jokaista ruokailua ei ole mahdollista hoitaa kotona? Ja kun se imettäminen ei paidan läpikään taida oikein onnistua, niin kaipa sitä paidan helmaa on sitten vähän nostettava.

Itse asissa minä kyllä luulen, että tässä imetysasiassa puhutaan nyt oikeasti jostain ihan muusta kuin siitä muutamasta sentistä ihoa, jonka se imetys saattaa paljastaa.
*tykkää*
 
lapseton-nainen
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26318885:
Voisiko syynä olla se, että vauvaa on ruokittava sen verran tiheästi, että ihan jokaista ruokailua ei ole mahdollista hoitaa kotona? Ja kun se imettäminen ei paidan läpikään taida oikein onnistua, niin kaipa sitä paidan helmaa on sitten vähän nostettava.

Itse asissa minä kyllä luulen, että tässä imetysasiassa puhutaan nyt oikeasti jostain ihan muusta kuin siitä muutamasta sentistä ihoa, jonka se imetys saattaa paljastaa.
Koko imetysasian pitäisi olla sivuseikka tässä keskustelussa, kuten Miran ulkonäönkin, mutta kummasti ne tuntuvat olevan äideille olennaisia. Koko jutun pointti kun oli tarkoitus olla se, miten kaikki menee lapsiperheiden ehdoilla jopa muiden kustannuksella, eikä sitä saa edes kritisoida koska olet heti lapsivihaaja ja ties mitä.
 

Yhteistyössä