Mira Tiirikainen

  • Viestiketjun aloittaja Säikähtänyt
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="...";26316398]Onko susta sitten niin kauheata myöntää sitä yleismaallista seikkaa ja totuutta siitä, että synnyttänyt nainen on todellakin täyttänyt 'biologisen elämäntarkoituksensa.'
Sehän näissä lapsettomissa ehkä ottaa päähän, että ei haluta myöntää, että kyllä: he ovat vajavaisia. Heillä on jokin VIKANA. Voi olla rakenteellinen vika, ettei saa lasta. Niin ikävää kuin se onkin, niin se on myös täysi totuus.
Se ei ehkä tee heistä sen huonompaa ihmistä, mutta todeksi se tekee sen, että he EIVÄT täytä naisen biologista elämäntarkoitusta, lisääntymistä ja geenien jatkumoa. Piste.[/QUOTE]

Sen voin hyväksyä, että biologist elämäntarkoitusta eivät täytä. Mutta että heissä olisi jotain vikaa? Hah, anna mun nauraa. Kuulosti vain hassulta kun asia nostettiin esiin tällaisessa ketjussa, juuri siltä, että haluttiin nostaa itsensä lapsettomien yläpuolelle.
 
"rrr"
Itsekin taidan olla "vapaaehtoisesti lapseton" (en usko koskaan haluavani lapsia, joskin olen vasta vähän alle kolmekymppinen) mutta eipä tulisi kyllä mieleenkään itseäni sellaiseksi nimittää jos meidät kaikki yhdistetään tuollaisiin...

Ei mua kyllä mikään imettäminen haittaa, tai lapset muutenkaan.
 
Kamala ämmä
Täällä yksi ainakin tällä hetkellä vapaaehtoisesti lapseton - koskaanhan ei tiedä vaikka mieli muuttuisikin, vaikka todennäköisesti kohdallani ei käykään niin.
Mun mielestä tuo kirjoitus oli törkeä. OK, olen itsekin huomannut, että oletetaan että aikuisella ihmisellä on lapsia ja jotkut pitää huonompana ihmisenä, tai jonain itsekkäänä mulkerona, jos et ole vielä kersaa haaruksistasi puskenut. Tuossa oli jonkin verran asiaakin, MUTTA, itseäni ärsytti eritoten tämä kohta:

"Imetys inhottaa

Tiirikaisen mielestä lapset ensin -ajatusmalliin törmää joka puolella. Esimerkiksi lapsen imettäminen ravintolassa on hänen mukaansa useimpien vapaaehtoisten lapsettomien mielestä hyvin vastenmielistä.

- Vaikka kyseessä on luonnollinen asia, se pitäisi tehdä hieman sivummalla kuin keskellä ravintolaa. Eivät kaikki pidä imettämistä luonnollisena, joiltain ihmisiltä voi mennä jopa ruokahalu. Eiköhän valtaosasta paikoista kuitenkin löydy yksityinen tila imettämistä varten, hän summaa."

<--- Mullakin menee ruokahalu jos katson, kun joku todella lihava ihminen, kuten tuo naikkonen itse, tunkee ruokaa suuhunsa. Ihan oikeasti. En silti käske heitä johonkin vessan nurkkaan syömään. Kyllä jotain traumoja ja ongelmia pitää olla jos ei kestä sitä että joku imettää julkisella paikalla.
Ja HUOM mielestäni julkinen imetys on sitä, että hieman raotetaan sitä paitaa niin että vauva saa nännin suuhun ja that's it, koko maitorauhasta ei kiskaista reteästi paidan alta ja läiskäytetä pöydälle..

Eikä tosiaan monissa paikoissa ole mitään imetyshuonetta. En tiedä miten jossain etelässä mutta ei täällä Pohjois-Suomessa. Paskanhajuiseen vessaanko sitä pitäisi mennä istumaan kusiroiskeiden keskelle? En söisi siellä itsekään, miksi lapseni söisi, jos minulla nyt lapsia olisi.
 
nauru
[QUOTE="...";26316398]
Sehän näissä lapsettomissa ehkä ottaa päähän, että ei haluta myöntää, että kyllä: he ovat vajavaisia. Heillä on jokin VIKANA. Voi olla rakenteellinen vika, ettei saa lasta. Niin ikävää kuin se onkin, niin se on myös täysi totuus.
Se ei ehkä tee heistä sen huonompaa ihmistä, mutta todeksi se tekee sen, että he EIVÄT täytä naisen biologista elämäntarkoitusta, lisääntymistä ja geenien jatkumoa. Piste.[/QUOTE]

Oi sinä suuri tiedenero, selittäisitkö tyhmille miten ja miksi lisääntyminen on vain NAISEN biologinen elämäntarkoitus?

Lisäksi, jäikö huomaamatta että tässä kommentoidaan VAPAAEHTOISESTI lapsettomia? Ei heissä ole mitään rakenteellista vikaa, he vain osaavat käyttää ehkäisyä.
 
"vieras"
Just joo, tässä taas nähdään mammojen älykkyys. Ei juuri yhtään kommenttia mistään muusta kuin tuosta imetysasiasta, ja muuten monet mammatkin pitävät vastenmielisenä sitä että keskellä ravintolaa läväytetään tissit esille! Mutta kun lapsettoman mielestä se on vastenmielistä niin heti on hirveä ihminen. Mira puhuu oikeista asioista, vaikkakin mielestäni väärällä tavalla. Miran ulkoisella olemuksella ei pitäisi olla mitään tekemistä asian kanssa, mutta mammat ovat taas osoittaneet kuinka se äitiys kasvattaa niin hyväksi aikuiseksi... Lomista päätettäessä valitettavan usein lapsettomat jäävät hännille, samoin pienten lasten äidit, nimenomaan yleensä äidit, lähtevät töistä aikaisin kun pitää hakea lapsi hoidosta ja lapsettomat jäävät tekemään töitä. Lapsettoman kolmikymppisen naisen on vaikea saada vakityötä koska ajatellaan automaattisesti että kohta se on paksuna kuitenkin ja äidin työnantajalle se tulee kalliiksi. Sijaista ei aina ole varaa palkata kun ei pystytä maksamaan kahdelle palkkaa samaan aikaan. Olen itse aikanaan lapsettomana tehnyt 4kk kahden ihmisen työt kun työpari lähti äitiyslomalle. En ymmärrä mistä hiton lapsivihamielisyydestä oikein jauhetaan; meillä on hyvä sosiaaliturva, pitkät äitiys- ja vanhempainvapaat, mahdollisuus olla kotona monta vuotta, neuvolajärjestelmä, maailman alhaisin lapsikuolleisuus, maksuton koulutus, lapsilisät, joka paikassa on lapset otettu huomioon ja lapsialennukset ihan kaikesta. Mitä oikein pitäisi vielä olla että ei olisi niin "lapsivihamielinen" maa???
Sterilisaation ikäraja on korkea, useimmissa muissa maissa se on paljon alhaisempi. Sen lisäksi moni lääkäri edelleen kieltäytyy lähetteestä vaikka täyttäisikin ehdot! Noita epäkohtia on paljon, mutta ilmeisesti niihin puuttuminen on liikaa koska olennaista on Miran paino!
 
  • Tykkää
Reactions: Scindapsus
yks vieras
[QUOTE="vieras";26317388]Noita epäkohtia on paljon, mutta ilmeisesti niihin puuttuminen on liikaa koska olennaista on Miran paino![/QUOTE]

Äläs muuta sano. Tätä tekstiä on ollut pöyristyttävä lukea, voiko aikuiset ihmiset tosiaan olla näin ilkeitä ja yksinkertaisia?! Vai yläkouluikäisetkö täällä rellestää? Onkohan lukutaito edes riittänyt lukemaan itse asiaa, vai onko se niin siistii ja COOL kun pääsee nauramaan lihavalle naiselle, ettei sillä asialla ole enää väliäkään? Laittakaa edes kuvanne siihen naureskelunne mukaan, jotta me muutkin päästään näkemään millaisia herkkupeppuja te itse oikein olettekaan, saataisiin mekin hyvät naurut.
 
bored
[QUOTE="vieras";26317388]Mitä oikein pitäisi vielä olla että ei olisi niin "lapsivihamielinen" maa???
[/QUOTE]

Lapsia, ja erityisesti heidän Uhrautuvia Jaloja Äitejään, pitäisi palvoa jumalina. Mikään vähempi ei yksinkertaisesti riitä ja eihän tostakaan koskaan mitään tule, kun kaikenmaailman lapsivihaajat kulkee ympäriinsä vaatimassa itselleen jotain lomaoikeuksia. Ja ikinä, koskaan, milloinkaan kukaan ei saa puolella sanallakaan valittaa, jos LAPSI aiheuttaa häiriötä jossain julkisella paikalla. Lapsi on katsokaas arvokas ihminen ja sillä (plus lapsen vanhemmilla) pitää olla pelkästään oikeuksia, ei mitään vastuuta tai velvollisuuksia. NIH!!!!
 
"..."
Oi sinä suuri tiedenero, selittäisitkö tyhmille miten ja miksi lisääntyminen on vain NAISEN biologinen elämäntarkoitus?

Lisäksi, jäikö huomaamatta että tässä kommentoidaan VAPAAEHTOISESTI lapsettomia? Ei heissä ole mitään rakenteellista vikaa, he vain osaavat käyttää ehkäisyä.
Heillä on vika ajattelumaailmassa. Ihmisten on tarkoitus lisääntyä ja täyttää maa ;) Jos on rakenteellinen vika niin sille ei mahda mitään, joillakin se vika on päässä ja ollaan "vapaaehtoisesti lapsettomia" ja jätetään geenit jatkamatta periaatteen vuoksi.
 
Olikohan tää se sama nainen, joka oli aamulla radio Rockin haastateltavana?

minusta sillä ei ollut siinä haastattelussa oikein mitään "oikeita" epäkohtia, joissa lapsettomia syrjittäis.
Paitsi yksi: Syöpähoitojonoissa raskaana olevat pääsevät hoitoon ennemmin, kuin lapsettomat. (Luulen kylläkin, että tässä kohtaa ne menee myös perheellisten ohi).
Toimittaja kysyi useasti, mitä muita epäkohtia tai ärsytyksen aiheita on, mutta ei hän oikein mitään konkreettista osannu vastata.


En jaksanut lukea ketjua kokonaan tuliko tämä asia jo ilmi.
 
minmin
Lapsia, ja erityisesti heidän Uhrautuvia Jaloja Äitejään, pitäisi palvoa jumalina. Mikään vähempi ei yksinkertaisesti riitä ja eihän tostakaan koskaan mitään tule, kun kaikenmaailman lapsivihaajat kulkee ympäriinsä vaatimassa itselleen jotain lomaoikeuksia. Ja ikinä, koskaan, milloinkaan kukaan ei saa puolella sanallakaan valittaa, jos LAPSI aiheuttaa häiriötä jossain julkisella paikalla. Lapsi on katsokaas arvokas ihminen ja sillä (plus lapsen vanhemmilla) pitää olla pelkästään oikeuksia, ei mitään vastuuta tai velvollisuuksia. NIH!!!!
Ja yksikin vihje siitä että ehkä maailman jokainen paikka ei ole lapsille aina sopiva tarkoittaa sitä että yksikään lapsi ei saisi koskaan olla missään. Palstan pettämätöntä logiikkaa.
 
"vieras"
[QUOTE="...";26317852]Heillä on vika ajattelumaailmassa. Ihmisten on tarkoitus lisääntyä ja täyttää maa ;) Jos on rakenteellinen vika niin sille ei mahda mitään, joillakin se vika on päässä ja ollaan "vapaaehtoisesti lapsettomia" ja jätetään geenit jatkamatta periaatteen vuoksi.[/QUOTE]

Maailma on jo täytetty, ääriään myöten ja reilusti ylikin. Pitää siis keksiä uusi tarkoitus.
 
"Entinen Ksantippa S."
Kyseisen henkilön Helsingin Sanomien mielipidekirjoitus pisti silmääni.

Ensin siinä oli hirmuinen luettelo kaikista vääryyksistä, joita vapaaehtoisesti lapsettomat joutuvat kärsimään, ja loppukaneettina kerrottiin, kuinka tutkimuksien mukaan vapaaehtoisesti lapsettomat ovat todistetusti onnellisempia kuin lapsiperheelliset. Itselleni tuli mieleen, että ko. henkilön asenteella lienee aika vaikeaa olla onnellinen - perhetilanteesta riippumatta.

Itse näen vapaaehtoisen lapsettomuuden ja lapsiperheellisyyden valintoina, joista toinen ei ole toista parempi tai epäitsekkäämpi. Kumpaisessakin on hyviä ja huonoja puolia, kummankin seuraukset pitää ihmisen itse kantaa, ja kumpaakin saattavat tutut tai tuntemattomat kommentoida, hyvällä tai pahalla. Sellaista elämä on. Tahaton lapsettomuus on sitten asia erikseen.
 
lapseton-nainen
Olikohan tää se sama nainen, joka oli aamulla radio Rockin haastateltavana?

minusta sillä ei ollut siinä haastattelussa oikein mitään "oikeita" epäkohtia, joissa lapsettomia syrjittäis.
Paitsi yksi: Syöpähoitojonoissa raskaana olevat pääsevät hoitoon ennemmin, kuin lapsettomat. (Luulen kylläkin, että tässä kohtaa ne menee myös perheellisten ohi).
Toimittaja kysyi useasti, mitä muita epäkohtia tai ärsytyksen aiheita on, mutta ei hän oikein mitään konkreettista osannu vastata.


En jaksanut lukea ketjua kokonaan tuliko tämä asia jo ilmi.
1. Lomien määräytyminen; lapsettoman edellytetään joustavan, samoin ylitöiden suhteen etkä muutenkaan tiedä mistään mitään jos sinulla ei ole lapsia
2. Lapset menevät aina kaikessa edelle eikä sitä saa kritisoida ja olet katkera kateellinen mielisairas lapsivihaaja jos haluat ikinä missään olla rauhassa lapsilta
3. Sterilisaatioikäraja korkea, siltikin moni lääkäri kieltäytyy lähetteen kirjoittamisesta ja kaikin tavoin yritetään estää sterilisaatio

Moni noista ei koske vain vapaaehtoisesti lapsettomia mutta jonkunhan se pitää nostaa asiat esille. Olen samaa mieltä että Miran ulosanti on surkea, niin suullisesti kuin kirjallisestikin joten jonkun muun pitäisi vastata viestinnästä. Mutta on se nyt törkeää että asiasta ei puhuta laisinkaan, ainoastaan jostain ulkomuodosta ja muista täysin epäolennaisista seikoista!
 
"..."
Aaaaa.... piutpaut kaikista Miroista, mie ainaki oon imettäny ja aion imettää ihan ihmisten ilmoilla, on se vauvallaki oikeus ruokailla inhimillisissä oloissa, eikä missään vessanpöntöllä!!
 
"Entinen Ksantippa S."
1. Lomien määräytyminen; lapsettoman edellytetään joustavan, samoin ylitöiden suhteen etkä muutenkaan tiedä mistään mitään jos sinulla ei ole lapsia
2. Lapset menevät aina kaikessa edelle eikä sitä saa kritisoida ja olet katkera kateellinen mielisairas lapsivihaaja jos haluat ikinä missään olla rauhassa lapsilta
3. Sterilisaatioikäraja korkea, siltikin moni lääkäri kieltäytyy lähetteen kirjoittamisesta ja kaikin tavoin yritetään estää sterilisaatio
1. Monessa työyhteisössä olleena olen huomannut, että usein se röyhkein pitää lomansa haluamaansa ajankohtaan. Ja usein työpaikalla on jonkinmoinen hiljainen nokkimisjärjestys - nuorimmat ja uusimpina taloon tulleet (usein lapsettomia) joustavat, vanhimmat (joilla ei heilläkään välttämättä ole lapsia tai ainakaan kouluikäisiä sellaisia ) ottavat ne haluamansa ajankohdat.

2. Nyt kun kissa on uskallettu nostaa pöydälle, lapsivapaista lomista ja ravintoloista on tulossa merkittävä trendi. Ja aika iso osa asiakkaista taitaa olla perheellisiä :)

3. Tietyssä mielessä ymmärrän, että moni lääkäri vastustaa toimenpidettä, joka voi johtaa katumukseen ja vaikeisiin, kalliisiin purkutoimenpiteisiin. Vela ei taida ensimmäiseksi sterilisaation purkuun hakeutua, mutta ei sekään ennenkuulumatonta ole.
 
"vieras"
Tämä lomajuttu on sellainen, mitä itse olen pohtinut kovastikin. Aikana ennen lapsia, pidimme aina kesäloman elokuun loppupuolella. Ihan jo senkin takia, että silloin matkailu Suomesta on halvempaa (tosin Euroopassa on kyllä sesonkiaika). Heinäkuussa on ihan mukava olla töissä, kun hiljaista eikä stressiä ole niin paljon. Toki kaikilla on oikeus olla lomalla heinäkuussa, mutta minä en näe siinä sellaista hohtoa että asiasta pitäisi katkeroitua.
 
lapseton-nainen
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";26317975]1. Monessa työyhteisössä olleena olen huomannut, että usein se röyhkein pitää lomansa haluamaansa ajankohtaan. Ja usein työpaikalla on jonkinmoinen hiljainen nokkimisjärjestys - nuorimmat ja uusimpina taloon tulleet (usein lapsettomia) joustavat, vanhimmat (joilla ei heilläkään välttämättä ole lapsia tai ainakaan kouluikäisiä sellaisia ) ottavat ne haluamansa ajankohdat.

2. Nyt kun kissa on uskallettu nostaa pöydälle, lapsivapaista lomista ja ravintoloista on tulossa merkittävä trendi. Ja aika iso osa asiakkaista taitaa olla perheellisiä :)

3. Tietyssä mielessä ymmärrän, että moni lääkäri vastustaa toimenpidettä, joka voi johtaa katumukseen ja vaikeisiin, kalliisiin purkutoimenpiteisiin. Vela ei taida ensimmäiseksi sterilisaation purkuun hakeutua, mutta ei sekään ennenkuulumatonta ole.[/QUOTE]

1. Ja lapsiin on helppo vedota miksi haluaa juuri lomansa siihen tiettyyn aikaan. Olen myös ollut monessa työpaikassa ja kyllä se oli automaatio että koulujen lomaviikoilla kouluikäisten lasten äidit olivat lomalla, muut ovat saaneet sitten pistää lomansa jonnekin muualle.
2. Onneksi on! Mutta melkoinen poru joiltain mammoilta on noussut, lapsivihaajia sellaiset ravintolat. Tälläkin palstalla on haukuttu moneen kertaan kaikki sellaiset paikat, puhumattakaan k-18 häistä... Heti jos joku paikka on lapsilta kielletty niin se tarkoittaa että missään ei saisi olla. Ilmeisesti 99,9% ravintoloista ei käy, mutta kun on 0,1% jotka haluavat vain aikuisia niin koko maailma on lapsivihamielinen.
3. Sterin purkuja ei ole veloille tehty kuin aivan yksittäisiä. Kyllä se pitäisi olla jokaisen omalla vastuulla jos sterin haluaa, ei lääkärin vastuulla!! Ja kaikki sterilisaation purut jokaisen itse kustannettavaksi. Kummasti vain muualla maailmassa sterin ikäraja on alhaisempi, mm. muissa pohjoismaissa tuo 25. Sen ikäinen saa muuten adoptoidakin, siihen katsotaan olevan riittävän kypsä. Monessa maassa ikäraja on 18 sterilisaatiolle. Suomessa tehdään vähän sterilisaatioita, ehkä johtuen tuosta lääkäreiden asenteesta josta itsellänikin on kokemusta.
 
"Entinen Ksantippa S."
1. Ja lapsiin on helppo vedota miksi haluaa juuri lomansa siihen tiettyyn aikaan. Olen myös ollut monessa työpaikassa ja kyllä se oli automaatio että koulujen lomaviikoilla kouluikäisten lasten äidit olivat lomalla, muut ovat saaneet sitten pistää lomansa jonnekin muualle.

Aika harvalla lapsiperheellisellä taitaa olla mahdollisuutta olla lomalla koulujen lomaviikoilla - niitähän on tuplaten verrattuna työssäkäyvien lomiin.

Se, että lomia pyritään suunnittelemaan jossakin määrin ihmisten elämäntilanteiden mukaan, on mielestäni kuitenkin parempi ratkaisu kuin silkka arvalla veto. Itse en ole koskaan saanut viettää lomiani "prime timenä", enkä ole osannut sitä harmitellakaan.

2. Onneksi on! Mutta melkoinen poru joiltain mammoilta on noussut, lapsivihaajia sellaiset ravintolat. Tälläkin palstalla on haukuttu moneen kertaan kaikki sellaiset paikat, puhumattakaan k-18 häistä... Heti jos joku paikka on lapsilta kielletty niin se tarkoittaa että missään ei saisi olla. Ilmeisesti 99,9% ravintoloista ei käy, mutta kun on 0,1% jotka haluavat vain aikuisia niin koko maailma on lapsivihamielinen.

Joidenkin mammojen poru on onneksi eri asia kuin yleinen mielipide. Oma käsitykseni on, että ihmiset perhetilanteesta riippumatta pitävät lapsivapaita hotelleja ja ravintoloita mainiona keksintönä. Jos he äänestävät myös kukkarollaan, nähdään tällaisia paikkoja yhä enemmän.

3. Sterin purkuja ei ole veloille tehty kuin aivan yksittäisiä. Kyllä se pitäisi olla jokaisen omalla vastuulla jos sterin haluaa, ei lääkärin vastuulla!! Ja kaikki sterilisaation purut jokaisen itse kustannettavaksi. Kummasti vain muualla maailmassa sterin ikäraja on alhaisempi, mm. muissa pohjoismaissa tuo 25. Sen ikäinen saa muuten adoptoidakin, siihen katsotaan olevan riittävän kypsä. Monessa maassa ikäraja on 18 sterilisaatiolle. Suomessa tehdään vähän sterilisaatioita, ehkä johtuen tuosta lääkäreiden asenteesta josta itsellänikin on kokemusta.
Olen paljolti samaa mieltä. Päätös on toki ihmisen itsensä. Mutta lääkärin näkökulmasta asian voi ajatella monimutkaisemminkin.

Tuo "monessa maassa" muuten särähtää aika pahasti korvaani. Mieleeni tulevat ensimmäisinä Kiina, Intia ja muutamat Etelä-Amerikan & Afrikan maat, joissa joukkosterilisaatiot ovat kävelleet ihmisoikeuksien yli, ja kouluttamatonta kansaa viety kuin pässiä narussa. Sterilisaatio on hyvä vaihtoehto silloin, kun ihminen tietää, mitä on tekemässä. Pohjoismaissa olisin valmis alentamaan ikärajaa 25 vuoteen, mutta purut ovat ehdottomasti yksityisen terveydenhuollon heiniä.
 
"Entinen Ksantippa S."
Ja muutenkin näköjään kirjoitan puuta heinää. Tarkoitin tietenkin että "Suomessa olisin valmis laskemaan..."

Sen lisäksi, että lapset tekevät onnettomiksi, ne kuulemma myös tyhmentävät. Tai ainakin hajamielistävät ;)
 
"Kahden äiti"
[QUOTE="vieras";26318013]Tämä lomajuttu on sellainen, mitä itse olen pohtinut kovastikin. Aikana ennen lapsia, pidimme aina kesäloman elokuun loppupuolella. Ihan jo senkin takia, että silloin matkailu Suomesta on halvempaa (tosin Euroopassa on kyllä sesonkiaika). Heinäkuussa on ihan mukava olla töissä, kun hiljaista eikä stressiä ole niin paljon. Toki kaikilla on oikeus olla lomalla heinäkuussa, mutta minä en näe siinä sellaista hohtoa että asiasta pitäisi katkeroitua.[/QUOTE]

Olin itse pitkään sinkku (erään pidemmän suhteen jälkeen) ja lapseton, ja työpaikalla annoin aina kahden pienen lapsen äidin, jonka kanssa teimme samoja töitä, päättää ensin lomansa ajankohdasta. Hän kyllä ystävällisesti kysyi minun toiveitani, mutta koska minulle oli monesti aivan sama, milloin pidän lomani, teimme näin. Luulen, että hän arvosti sitä.

Nyt olen itsekin äiti, mutta tuota "lomaongelmaa" minulla ei ole, kun olen yksinyrittäjä.

Tuo nainen tuntuu kuin olevan sotajalalla, sia saaneet vs. lapsettomat, ja mietin, miksi ihmeessä. Luulisi, että maailmaan ja maahan mahtuu ihmisiä, joilla on erilaiset elämäntilanteet.
 
"vieras"
Enemmän multa menee ruokahalu tuon näkösistä muijista kuin pienestä vauvasta imemässä maitoa =) Julki-imetystä en kyllä koskaan ole harrastanut että ei sillä ;)

Ruokahalun viejät top 5:

1. Hieltähaisevat,puhisevat ihmiset

2. Känniläiset

3. Kovaääniset kälättäjät jotka kertovat yksityisasioitaan ravintolassa huutamalla ja nauramalla räkäisesti juttujensa perään

4. Röökiltä löyhkäävät limaiset ukot

5. "Tyttöporukka" joka "kikattaa" eli suomeksi sanottuna rääkyy kilpaa ja arvostelee viinipäissään tarjoilijoiden perseitä

Vaadin että kaikki noi ihmisryhmät poistetaan ravintoloista ihan vaan mun mukavuuttani ajatellen. Kun menen ulos syömään,niin haluan syödä rauhassa ja sellaisessa seurassa joka mulle sopii,muuten voi mennä vaikka ruokahalu.
 
"vieras"
Miksiköhän toi Mira on sitä mieltä että jonkun ihmisen ruokailupaikka on vessassa? Mä voin käydä lataamassa sinne ripulit meksikolaisen illan jälkeen ja arvon Mira voi mennä viereiseen koppiin syömään pihvinsä :)
 
lapseton-nainen
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";26318117]Olen paljolti samaa mieltä. Päätös on toki ihmisen itsensä. Mutta lääkärin näkökulmasta asian voi ajatella monimutkaisemminkin.

Tuo "monessa maassa" muuten särähtää aika pahasti korvaani. Mieleeni tulevat ensimmäisinä Kiina, Intia ja muutamat Etelä-Amerikan & Afrikan maat, joissa joukkosterilisaatiot ovat kävelleet ihmisoikeuksien yli, ja kouluttamatonta kansaa viety kuin pässiä narussa. Sterilisaatio on hyvä vaihtoehto silloin, kun ihminen tietää, mitä on tekemässä. Pohjoismaissa olisin valmis alentamaan ikärajaa 25 vuoteen, mutta purut ovat ehdottomasti yksityisen terveydenhuollon heiniä.[/QUOTE]

Nuo kehitysmaiden pakkosterilisaatiot ja ihmisoikeusloukkaukset ovat täysin eri asia kuin se että ihminen omasta vapaasta tahdostaan haluaa sterilisaation mutta ei meinaa sellaista millään saada! USA:ssa ikäraja on 18, monessa Euroopan maassa tuo 25, mutta Sloveniassa ja Venäjällä jopa 35 ja Unkarissa 40! Nämä siis lapsettomille, tai sitten lapsia pitää olla 2 tai 3 maasta riippuen. Sen lisäksi joissain maissa lapsettomia ei steriloida lainkaan. Kaikkialla naisten sterilisaatio on yleisempää kuin vasektomia, mikä on sinällään outoa koska toimenpide on miehelle paljon helpompi kuin naiselle. Kai miehet kuvittelevat edelleen että heiltä viedään pallit (itse asiassa olen kuullut tämän jopa Suomessa). Joidenkin maiden lainsäädäntö tuntee vain naisen sterilisaation, ja lapsien lukumäärää koskevat säädökset ovat vain naisille. Nuo on oikeasti aika mielenkiintoista luettavaa.

Ja purut jokaisen omalla kustannuksella ehdottomasti!!!
 

Yhteistyössä