Mira Tiirikainen

  • Viestiketjun aloittaja Säikähtänyt
  • Ensimmäinen viesti
huuh
Tiedän minäkin yhden velan, joka saa kuulemma päänsäryn lasten äänistä ja kärsii joka päivä liikkuessaan kotinsa ulkopuolella. Joka puolella on lapsia, yhdistelmävaunuja, rattaita, lasten polkupyöriä ja kaukalollisia ostoskärryjä. Yökerho on ainoa paikka, jossa ei lapsia ole ja tämä on kuulemma niin huojentavaa, että viihteellä tulee käytyä melkoisen taajaan. Elämä on kovin hankalaa ihmiselle, joka ei voi sietää jotakin ihmisryhmää.
Miten joku jaksaa elää itsensä kanssa noin?! :D
Todella katkeranoloinen, hyvin itsekkään ja negatiivisen oloinen... :/
Mä en kertakaikkiaan jaksaisi kuluttaa energiaa vanhuksien, keski-ikäisten, vauvojen, lasten, miesten, naisten tai edes känniläisen vihaamiseen. En vain jaksa. :D Sama asia kuin vihaisin kaikki naisia ja kirjottelisin etten pääse heistä missään eroon! Kaikilla korkeampi ääni kuin miehillä ja minusta se ei ole luonnollista!

Tämä on täysin verrannollinen asia, mutta ajatelkaas jos kirjottaisin julkisesti johonkin, että JOUDUN yhyy kohtaamaan naisia joka puolella. :D

Myös naisissa on huonosti kättäytyviä yksilöitä, aivan kuten lapsissakin. Miten voi ahdistua koko ryhmästä? :D
 
[QUOTE="vieras";26318866]Pitäisi jo lopultakin tehdä asialle jotain, ja jakaa niitä kustannuksia isän ja äidin työnantajan välillä, nyt ne kustannukset tulevat äidin työnantajalle ja koskee siis eniten naisvaltaisia pienipalkkaisia aloja joissa pätkätöitä tehdään muutenkin jo enemmän. [/QUOTE]

Täsmälleen samaa mieltä tästä. Ja onhan asialle toki yritettykin tehdä jotain, jopa useampaan kertaan. Kantona kaskessa vaan ovat säännöllisesti olleet vahvat miesvaltaisten alojen liitot. Toki edunvalvonta on sallittua, mutta kyllä joskus voisi koettaa ajatella sitä yhteistäkin etua pelkän omaan napaan tuijottelun sijaan.
 
Useana päivänä viikossa olisi pitänyt olla töissä tunti-pari ylimääräistä ja yhtenä päivänä kun olisi tarvinnut lähteä klo 15 lääkäriin, niin työkaverit nostivat hirveän äläkän, että eivät he voi tänne jäädä kun PITÄÄ HAKEA LAPSET! Jousto ja ymmärrys olisivat työelämässä ihan kivoja molemmin puolin...
En haluaisi heittää bensaa liekkeihin, mutta ihan oikeasti se yksittäinen lääkäriaika on helpompi siirtää, kuin muuttaa lennossa lastenhoitojärjestelyjä. Eli juuri kuten kirjoitit, jousto ymmärrys olisivat tarpeen molemmin puolin. :)
 
lapseton-nainen
[QUOTE="Kahden äiti";26318915]Mutta silti olet nähnyt näitä "imetyksen esittelijöitä" :)[/QUOTE]

Näkeminen ei ole pidempään tuijottamista. Kyllä, olen nähnyt, koska mulla on silmät päässäni joilla näen! Vaikea olla näkemättä mitä tapahtuu tismalleen edessä ja ihan ilman tuijottamistakin. Haluatko seuraavaksi jankata siitä kun äiti vaihtoi lapsen vaipan ravintolan pöydällä? Ei, en tuijottanut sitäkään, mutta kai hänkin oli sitten "vaipan vaihtaja".
 
"Kahden äiti"
Näkeminen ei ole pidempään tuijottamista. Kyllä, olen nähnyt, koska mulla on silmät päässäni joilla näen! Vaikea olla näkemättä mitä tapahtuu tismalleen edessä ja ihan ilman tuijottamistakin. Haluatko seuraavaksi jankata siitä kun äiti vaihtoi lapsen vaipan ravintolan pöydällä? Ei, en tuijottanut sitäkään, mutta kai hänkin oli sitten "vaipan vaihtaja".
Olen minäkin huomannut jonkun joskus imettävän tai aloittavan imetystä esimerkiksi ravintolassa, mutta minusta on silloin myös hienovaraista olla katsomatta tapahtumaa pidempään, joten sen vuoksi en voi sanoa nähneeni imetyksen "esittelijöitä", sillä minusta siinä tapauksessa tapahtumaa olisi katsottava vähän tarkemmin ja pidempään. Ehkä mulla on sitten vain valikoiva katse :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26318960:
En haluaisi heittää bensaa liekkeihin, mutta ihan oikeasti se yksittäinen lääkäriaika on helpompi siirtää, kuin muuttaa lennossa lastenhoitojärjestelyjä. Eli juuri kuten kirjoitit, jousto ymmärrys olisivat tarpeen molemmin puolin. :)
Siis onko oikeasti lastenhoitojärjestelyn muuttaminen niin vaikeaa? Saatuani siis ajan erikoislääkärille kahden kuukauden päähän, sen siirtäminen olisi ollut helpompaa? Lääkärille joka käy paikkakunnalla 2-3 viikon välein? Joko lastenhoitojärjestelyjen muuttaminen on TODELLA vaikeaa tai sitten et tiedä miten vaikea joskus on päästä lääkäriin! Ei kaikki lääkäriajat ole terveyskeskuksen päivystykseen.
 
Miten joku jaksaa elää itsensä kanssa noin?! :D
Todella katkeranoloinen, hyvin itsekkään ja negatiivisen oloinen... :/
Mä en kertakaikkiaan jaksaisi kuluttaa energiaa vanhuksien, keski-ikäisten, vauvojen, lasten, miesten, naisten tai edes känniläisen vihaamiseen. En vain jaksa. :D Sama asia kuin vihaisin kaikki naisia ja kirjottelisin etten pääse heistä missään eroon! Kaikilla korkeampi ääni kuin miehillä ja minusta se ei ole luonnollista!

Tämä on täysin verrannollinen asia, mutta ajatelkaas jos kirjottaisin julkisesti johonkin, että JOUDUN yhyy kohtaamaan naisia joka puolella. :D

Myös naisissa on huonosti kättäytyviä yksilöitä, aivan kuten lapsissakin. Miten voi ahdistua koko ryhmästä? :D
Ongelmahan hällä on eikä aivan vähäinenkään. Puhuu avoimesti inhoavansa lapsia ja sietävänsä vain yli 15-vuotiaita. Erityisesti 3-4-vuotiaat kuulemma vituttavat ja vauvojen päälle tekisi mieli sylkeä. Erityisesti tätä ihmistä huvittavat vauvavitsit.

Sairas mikä sairas : /
 
geg
[QUOTE="Kahden äiti";26318967]Aikamoista yleistystä.[/QUOTE]

No jos lapsien vuoksi toinen ei saa haluaamansa lomaa ja pitää jäädä ylitöihin, onhan se silloin sen lapsettoman kustannuksella!
 
lapseton-nainen
[QUOTE="Kahden äiti";26318981]Olen minäkin huomannut jonkun joskus imettävän tai aloittavan imetystä esimerkiksi ravintolassa, mutta minusta on silloin myös hienovaraista olla katsomatta tapahtumaa pidempään, joten sen vuoksi en voi sanoa nähneeni imetyksen "esittelijöitä", sillä minusta siinä tapauksessa tapahtumaa olisi katsottava vähän tarkemmin ja pidempään. Ehkä mulla on sitten vain valikoiva katse :)[/QUOTE]

Eli minä olen nähnyt imetyksen esittelijöitä (en "esittelijöitä", ja sinä et. Oliko muuta tästä asiasta?
 
"Kahden äiti"
[QUOTE="vieras";26318987]Siis onko oikeasti lastenhoitojärjestelyn muuttaminen niin vaikeaa? Saatuani siis ajan erikoislääkärille kahden kuukauden päähän, sen siirtäminen olisi ollut helpompaa? Lääkärille joka käy paikkakunnalla 2-3 viikon välein? Joko lastenhoitojärjestelyjen muuttaminen on TODELLA vaikeaa tai sitten et tiedä miten vaikea joskus on päästä lääkäriin! Ei kaikki lääkäriajat ole terveyskeskuksen päivystykseen.[/QUOTE]

Tähän väliin heitän oman komnmenttini, että jos aika on todella varattu pari kuukautta etukäteen, eikö työkavereiden, myös niiden perheellisten, kanssa ole silloin helppo sopia työvuoroista tai töihin jäämisestä ko. päivänä jo hyvissä ajoin? Luulisi olevan mahdollista. Jos muut eivät tähän suostu, että sinä lähdet joskus hieman aikaisemmin, se on tietysti itsekästä joustamattomuutta, johon pomon pitäisi sitten tarpeen mukaan puuttua, jos asia ei muuten ratkea.
 
Koko imetysasian pitäisi olla sivuseikka tässä keskustelussa
Öh, mikäli oikein ymmärsin, niin tämä Mira-ihminen sen oli kuitenkin ihan erikseen ottanut esiin? Ja oliko piätnyt peräti oksettavana tms.

Koko jutun pointti kun oli tarkoitus olla se, miten kaikki menee lapsiperheiden ehdoilla jopa muiden kustannuksella, eikä sitä saa edes kritisoida koska olet heti lapsivihaaja ja ties mitä.
Nyt tiedän kyllä jo kaivavani verta nenästäni, mutta jotenkin näen kyllä ihan luontevana sen, että "kaikki" menee lapsiperheiden ehdoilla (vaikka todellisuudessa ei tietenkään mene), koska kyse on kuitenkin ihan yhteiskunnallisesta perusyksiköstä. Yhteisö, joka ei aseta reproduktiota ykkösprioriteetikseen, ei ole kestävä.

Nyt alan ottaa lyöntejä ja potkuja vastaan. :)
 
yks lapseton
Koko imetysasian pitäisi olla sivuseikka tässä keskustelussa, kuten Miran ulkonäönkin, mutta kummasti ne tuntuvat olevan äideille olennaisia.
Minäkin kummastelen miksi tässä puhutaan koko ajan imetyksestä? Tuossa jutussahan se mainittiin, mutta vain yhtenä asiana muiden joukossa ja lisäksi vielä Iltalehden valikoimana sitaattina. Mistä sen tietää onko tuo Mira itse edes maininnut koko asiaa, vai onko Iltalehti johdatellut kysymyksillään siihen suuntaan että varmasti saavat sivuilleen aiheen josta tietävät porun nousevan. Kuten oikeassa olivatkin :D
 
lapseton-nainen
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26319017:
Öh, mikäli oikein ymmärsin, niin tämä Mira-ihminen sen oli kuitenkin ihan erikseen ottanut esiin? Ja oliko piätnyt peräti oksettavana tms.
Se oli yksi kommentti muiden joukossa, ei hänen puoleltaan erikseen nostettu asia. Ainoastaan esimerkki ja hän sanoi että monen mielestä imettämisen näkeminen on vastenmielistä (ei oksettavaa). Silti tuo yksi asia on se mikä keskustelua hallitsee, ei lomat, työajat, sterilisaation ikärajat... Jotka ovat niitä asioita jotka hän ihan erikseen otti esiin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26319017:
Öh, mikäli oikein ymmärsin, niin tämä Mira-ihminen sen oli kuitenkin ihan erikseen ottanut esiin? Ja oliko piätnyt peräti oksettavana tms.



Nyt tiedän kyllä jo kaivavani verta nenästäni, mutta jotenkin näen kyllä ihan luontevana sen, että "kaikki" menee lapsiperheiden ehdoilla (vaikka todellisuudessa ei tietenkään mene), koska kyse on kuitenkin ihan yhteiskunnallisesta perusyksiköstä. Yhteisö, joka ei aseta reproduktiota ykkösprioriteetikseen, ei ole kestävä.

Nyt alan ottaa lyöntejä ja potkuja vastaan. :)
Minäpä komppaan :) Juuri tämä piti itsekin todeta; Lasten ja lapsiperheiden asettaminen etusijalle on luonnollista ja sitä esiintyy lähestulkoon kaikissa kulttuureissa. Poikasten suojelu ja kasvun varjelu on koko yhteiskunnan intressien mukaista.
 
Viimeksi muokattu:
dda
Mä en oikeasti usko tuohon, että on olemassa ihmisiä, jotka vaihtavat vauvalle vaipan ravintolan ruokpöydällä saati että jotkut imettävät niin, että vetävät ryntäät esille kaikkien ihailtaviksi. Puhdasta urbaanilegendaa, jolla yritetään tehostaa oman sanoman perillemenoa.

Ja oikeasti, kuinka monella työpaikalla on oikeasti se ongelma, että perheelliset vievät kaikki halutuimmat loma-ajankohdat. Eiköhän suurimmassa osassa työpaikkoja ole jo kiertävät listat lomien suhteen. Itse olen muuten loma-ajankohtien suhteen törmännyt lähinnä siihen, että ne ovat ne työpaikan "vanhatparrat" (yleensä eläkeikää lähestyviä naisia), jotka yrittävät aina jyrätä omat lomatoiveensa läpi muita huomioimatta. Eivät suinkaan nuoret lapselliset. Mun mielestäni reiluutta on nuo kiertävät loma-ajat, eli kukin pääsee parhaille lomapaikoille vuorollaan.

Onneksi mä olen alalla, jossa muiden kotiinlähdöt eivät vaikuta mun työhöni. Niissä mä olen tietysti myös sitä mieltä, että tasapuolisuutta kehiin. Ja onneksi meitä on perheessä kaksi vanhempaa, jotka voivat tuon lapsen hakemisen hoidosta järjestää. Meillä monesti toinen vie ja toinen hakee. Näin ei pääse vaikuttamaan kummankaan työpäivän pituuteen nuo hoitoaikavaatimukset (jotka uuden lain myötä menivät osin aika mahdottomiksikin).
 
[QUOTE="vieras";26318987]Siis onko oikeasti lastenhoitojärjestelyn muuttaminen niin vaikeaa? Saatuani siis ajan erikoislääkärille kahden kuukauden päähän, sen siirtäminen olisi ollut helpompaa? Lääkärille joka käy paikkakunnalla 2-3 viikon välein? Joko lastenhoitojärjestelyjen muuttaminen on TODELLA vaikeaa tai sitten et tiedä miten vaikea joskus on päästä lääkäriin! Ei kaikki lääkäriajat ole terveyskeskuksen päivystykseen.[/QUOTE]

Voi olla, että en tiedä tai ymmärrä, kuinka vaikeaa lääkäriin on päästä, mutta olisiko asiaa auttanut, jos siellä työpaikallä olisi tuotu asia esiin jo hyvissä ajoin? Jos kerran olet saanut ajan kahden kuukauden päähän, niin olisihan siinä ollut aikaa kertoa niille työkavereille asiasta. Ja ihan varmasti joku lapsellinenkin olisi tuollaisella varoitusajalla (ja paljon lyhyemmälläkin) saanut tehtyä tarvittavat järjestelyt. Mikäli olet toiminut noin ja et silti päässyt sinne lääkäriin, niin kyse on pikemminkin työkavereidesi typeryydestä, kuin yhteiskunnan lapsikeskeisyydestä. Sori... :)
 
yks lapseton
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26318960:
En haluaisi heittää bensaa liekkeihin, mutta ihan oikeasti se yksittäinen lääkäriaika on helpompi siirtää, kuin muuttaa lennossa lastenhoitojärjestelyjä. Eli juuri kuten kirjoitit, jousto ymmärrys olisivat tarpeen molemmin puolin. :)
Eli toisin sanoen, mielestäsi jousto ja ymmärrys olisivat tarpeen vain lapsettoman puolelta eikä perheellisten puolelta ollenkaan ;)

Jos tilanne on se, että IHAN OIKEAN SAIRAUDEN TAKIA on varattuna aika lääkäriin ja siitä on hyvissä ajoin ilmoitettu työpaikalla, niin mihin sitä lääkäriaikaa oikein pitäisi siirtää, jotta perheelliset olisivat tyytyväisiä? Perjantai-illlaksi klo 20?
 
"vieras"
[QUOTE="Kahden äiti";26319015]Tähän väliin heitän oman komnmenttini, että jos aika on todella varattu pari kuukautta etukäteen, eikö työkavereiden, myös niiden perheellisten, kanssa ole silloin helppo sopia työvuoroista tai töihin jäämisestä ko. päivänä jo hyvissä ajoin? Luulisi olevan mahdollista. Jos muut eivät tähän suostu, että sinä lähdet joskus hieman aikaisemmin, se on tietysti itsekästä joustamattomuutta, johon pomon pitäisi sitten tarpeen mukaan puuttua, jos asia ei muuten ratkea.[/QUOTE]

Se saattaa tulla myös äkkiseltään että joku homma pitäisi saada tehtyä valmiiksi, ei siis välttämättä tiedä etukäteen kovinkaan paljoa että sinä päivänä pitäisi olla myöhempään töissä. Jos se lääkäriaika on normaalin työajan jälkeen, ei muut ole välttämättä varautuneet että nyt se yksi ei voikaan jäädä ylitöihin. Toki ääritilanne, mutta esitin sen vastakommenttina siihen kun Isämies sanoi että lääkäriajan muuttaminen on oikeasti helpompaa kuin hoitojärjestelyn muuttaminen. Itselläni on tuollainen lääkäriaika ollut varattuna enkä varmasti olisi siirtänyt sitä, eikä onneksi tarvinnutkaan.
 
lapseton-nainen
Mä en oikeasti usko tuohon, että on olemassa ihmisiä, jotka vaihtavat vauvalle vaipan ravintolan ruokpöydällä saati että jotkut imettävät niin, että vetävät ryntäät esille kaikkien ihailtaviksi. Puhdasta urbaanilegendaa, jolla yritetään tehostaa oman sanoman perillemenoa.

Ja oikeasti, kuinka monella työpaikalla on oikeasti se ongelma, että perheelliset vievät kaikki halutuimmat loma-ajankohdat. Eiköhän suurimmassa osassa työpaikkoja ole jo kiertävät listat lomien suhteen.
Ai kun hienoa, nyt mä olen jo valehtelijakin! :D
Ovatko ne lentoemännätkin valehtelijoita jotka sanovat pienten lasten äidit pahimmiksi matkustajiksi kun vaihtavat vaipat siinä penkillä ja vielä työntävät heille sen likaisen vaipan? Sekin kysely oli sitten urbaanilegendaa varmaan.
Olen ollut muuten monessa työpaikassa, eikä yhdessäkään ole ollut kiertävät listat, ei kesälomien eikä muidenkaan lomien suhteen.

Ja olen monta kertaa sanonut tuolle Kahden äidille että en ole ketään imettäjää tuijottanut tai mennyt valittamaan asiasta, ihan rauhassa he ovat saaneet imettää, mutta kun vain haluaa jankata asiasta ilmeisesti lukematta sanaakaan mitä olen kirjoittanut!
 
Ovatko ne lentoemännätkin valehtelijoita jotka sanovat pienten lasten äidit pahimmiksi matkustajiksi kun vaihtavat vaipat siinä penkillä ja vielä työntävät heille sen likaisen vaipan?
No tuo on kyllä kieltämättä törkeää! Minä ainakin vaihtaisin sen vaipan siellä lentokoneen vessassa, kun ne tunnetusti ovat niin tilavia. Ja käytetyn vaipan heittäisin ikkunasta pihalle! :D
 
"Kahden äiti"
[QUOTE="vieras";26319093]Se saattaa tulla myös äkkiseltään että joku homma pitäisi saada tehtyä valmiiksi, ei siis välttämättä tiedä etukäteen kovinkaan paljoa että sinä päivänä pitäisi olla myöhempään töissä. Jos se lääkäriaika on normaalin työajan jälkeen, ei muut ole välttämättä varautuneet että nyt se yksi ei voikaan jäädä ylitöihin. Toki ääritilanne, mutta esitin sen vastakommenttina siihen kun Isämies sanoi että lääkäriajan muuttaminen on oikeasti helpompaa kuin hoitojärjestelyn muuttaminen. Itselläni on tuollainen lääkäriaika ollut varattuna enkä varmasti olisi siirtänyt sitä, eikä onneksi tarvinnutkaan.[/QUOTE]

Joo, ymmärrän toki molemmat näkökulmat.
 

Yhteistyössä