Kumpi on mielestäsi parempi; että kyy puree lasta vai koiraa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tessu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mulla vähän närkästytti tuossa se kohta, että "onneksi puri koiraa eikä lasta", koska olen hyvin koirarakas. Mutta kuitenkin, yhtään koiran elämän arvoa vähättelemättä, koira on kuitenkin vaan koira ja lemmikki, oma lapsi nyt on tietysti siihen verrattuna aivan eri arvossa ja lapsen menetys olisi sellainen mistä eivät kaikki pääse kokonaan ylikään. Koiran kuolemasta kyllä pääsee.

Lapsi varmaankin kestää paremmin sen myrkyn vaikutukset.

Pienestä lapsesta en menisi sanomaan. Omaa isääni puri kyy, selvisi kyllä oikein hyvin, mutta puremapaikassa on jo kohta 20v ajan ollut silloin tällöin aivan hirvittävää jomotusta ja saattaa joskus tuntea sen pureman "uudelleen", olen tuollaista kuullut muiltakin. Lääkärikin on hälle todennut että terve mies, se voi vaan olla että se jalka juilii tuon pureman seurauksena lopun ikää joskus..

Ihmisen pitäisi jättää kyyt rauhaan niin kyyhän ei pure silloin ketään. jos ei rakennnettaisi ja otettaisi valtaan kaikkia kyyn asuinalueita.

Pidän eläimiä parempana kuin suurinta osaa ihmisistä. eläin ei osaa olla pahansuopa tai ilkeä tai harrastaa systemaattista syrjimistä tai kiusaamista.

Joten jos senkyyn jotain purtava, niin riippuu kenestä ihmisestä kyse.

Kamala kysymys. Mutta kyllä mun täytyisi sanoa koira, koska kyynpurema voi pienelle lapselle olla kohtalokas.

Mulla särähti korvaan se, että he aikovat tappaa sen heti kun näkevät. Tommosta ei kannata ehkä julkisesti sanoa, kun kyy on rauhoitettu ja mun mielestä sen tappamisesta saa sakkoja.. :xmas:

Jos nyt oikein muistain, niin Suomessa on 2 ihmistä kuollut kyynpuremaan, että aika epätodennäköistä olisi se, että kuolisi. Viimeisin kuolematapaus on 1980-luvulta.

kun kyy on rauhoitettu ja mun mielestä sen tappamisesta saa sakkoja.. :xmas:
Kyy on ainoa Suomen matelijoista ja sammakkoeläimistä, joka ei ole rauhoitettu. Syytä olisi, sillä kanta vähenee jatkuvasti, mutta lienee nuo ihmisten ennakkoluulot rauhoittamista vastaan.

Jos kyytä ei pihapiiriin halua, kannattaa pitää nurmikko lyhyenä ja poistaa kaikki risukasat sunmuut. Pihaan tulleen kyyn voi siirtää ja viedä kauemmaksi.

Tappaminen on turhaa ja idioottimaista.

Kyy on ainoa Suomen matelijoista ja sammakkoeläimistä, joka ei ole rauhoitettu. Syytä olisi, sillä kanta vähenee jatkuvasti, mutta lienee nuo ihmisten ennakkoluulot rauhoittamista vastaan.

Jos kyytä ei pihapiiriin halua, kannattaa pitää nurmikko lyhyenä ja poistaa kaikki risukasat sunmuut. Pihaan tulleen kyyn voi siirtää ja viedä kauemmaksi.

Kuinka lyhyenä ehdotat, että pitäisimme hiekkapihaamme? Olen tappanut nyt viimeisen kuukauden aikana viisi (5) kyytä pihastamme.

OHO, mä oon aina luullut, että se on rauhoitettu. Olen sun kanssasi ihan samaa mieltä ton tappamisen suhteen. Kyiden pelossa ihmiset tappavat kyiden lisäksi myös rantakäärmeet ja vaskitsat.

koiraa tietysti, ja mitä siihen kyyn tappamiseen tulee niin kyllä ne todellakin tapetaan heti kun nähdään pihassa. anoppilassa niitä oikein kuhisee, viime kesä oli hyvä kyille ja saivat yli 20 hengiltä ja reilusti se pääsi karkuun. oikein unelma paikka pienten lasten ulkoilla valvotusti tai yksin kun kääemeitä löytyy mitä oudoimmista paikoista. ja kiipeilevät jopa talon seiniä pitkin ikkunoista sisään( nähtyä)

[QUOTE="sasa";26316656]Ja paskat. Henki pois ja muurahaiskekoon.[/QUOTE]
Kyyt on hyödyllisiä, pitää esim. myyrä- ja hiirikantoja mainiosti kurissa. Muutenkin kaunis ja harmiton eläin kun ei häiritä.

Varmaan tapat kaikki pikkulinnutkin pihallasi, voihan niistäkin tulla jopa salmonella?

No jos pakko on valita ni lasta ei tartte purra. Ihminen menee silti edelle vaikka koira on lemmikki.
Täälä ei käärmeitä näy mut maalla on eikä me niitä tapeta. Viiään muualle pihasta ja läheisyydestä.

Helppo kysymys, ennemmin vainaa koira kun kyyn purema lapsi.

Joo, ja tykkään minä niistä koiristakin.
Silti kestän ennemmin koiran kuoleman esim. luonnollisesti 16 vuotiaana, kuin lapseni samassa iässä.

No minua itseäni on purrut kyy..olin kuolla siihen. Koiraa puri kyy (saksanpaimenkoiran kokoista) ja kuoli siihen. Pelkään tosissani käärmeitä. Meillä kun niitä on tässä pihassakin nähty.. En toivo puremaa kellekään, on kamalan tuskallista ja vaarallista!!!

Kamala kysymys. Mutta kyllä mun täytyisi sanoa koira, koska kyynpurema voi pienelle lapselle olla kohtalokas.

Mulla särähti korvaan se, että he aikovat tappaa sen heti kun näkevät. Tommosta ei kannata ehkä julkisesti sanoa, kun kyy on rauhoitettu ja mun mielestä sen tappamisesta saa sakkoja.. :xmas:
kyy ei ole rauhoitettu eläin, sen saa tappaa. joten kaikilta kyiltä vain kaulat poikki:xmas:

Surkeaa, etteivät aikaisemmin huomanneet, että koiraa on purtu.

Ja asiasta kukkaruukkuun; mikä "pittbull" tuo muka on, jos koira on bullterrieri? Näin ainakin jommassa kummassa iltapäivälehdessä oli väännetty.

Yhteistyössä