Kumpi on mielestäsi parempi; että kyy puree lasta vai koiraa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tessu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näin kauheita tappajia nämäkin koirat on. Aina täällä taivastellaan jotain tiettyjä rotuja. Ärsyttävää. Kuitenkin koira on yleensä perheenjäsen joka laittaa henkensä omistajan puolesta. Minä jaksan uskoa vain siihen, että koirat eivät ole pahoja. Ihmiset ovat pahoja ja aiheuttavat koirissa aggressiivisuutta ( sairaudet on ihan eri asia, tottakai sairas koira on arvaamaton, niin on sairas ihminenkin )

Juuri pari päivää sitten oli se koira-ketju, joka sai karvat pystyyn. Äiti-ihminen joka ajattelee vain tappamista...huh!

Ai että toivoisin kyyn purevan lastani mieluummin kuin koiraani. Ja vain siksi kun lapsi sen mahdollisesti kestää paremmin! No en todellakaan. Jos minulla rakas lemmikki olisi, niin kyllä lapsi sen edelle mennen tullen menisi! Ihan takuu varmasti. Vaikka lapselle se ei hengenvaarallinen olisikaan, niin en nyt sitä todellakaan toivoisi. Siis jos pitäisi valita kumpaa puree. Mutta toki en halua kummankaan kärsivän kyyn puremasta.

Kyyn purema lapselle ON hengenvaarallinen!!!! Myös joillekin aikuisille kuten minulle, olin meilkein tajuton kun pääsin sairaalaan, ei ole leikin asia. Myös koirille ja muille eläimille hengenvaarallinen, koira siis kuoli kyyn puremaan kolme vuotta sitten. Heti lääkäriin jos kyy puree tai edes epäilee semmoista, niin ihmisen kuin eläimen!!!

Kyyt on hyödyllisiä, pitää esim. myyrä- ja hiirikantoja mainiosti kurissa. Muutenkin kaunis ja harmiton eläin kun ei häiritä.

Varmaan tapat kaikki pikkulinnutkin pihallasi, voihan niistäkin tulla jopa salmonella?

Kyy EI ole harmiton.
Tappaa pienen koiran helposti ja siinä ei ole aikaa liiaksi kiikuttaa pientä koiraa lääkäriin jos haluaa koiransa siitä selviävän.
Koira joutuu usein päiviksi sairaalahoitoon kyyn puremasta.
Kyyn purema kaulaan aiheuttaa turvotusta ja mahdollisesti tukkii koiran hengitystiet, tietenkin usein purema löytyykin juuri kuonosta/kasvoista/kaulasta koska koira tutkii maata kuonollaan.
En todella halua ajatella mitä se pienellä lapselle tekee.

Joten henki lähtee kyllä jokaiselta pihapiiriin tulevalta kyyltä kuten tähänkin asti.

[QUOTE="vieras";26316905]Ihmeellinen kysymys, koiraa jos olisi pakko valita. Mutta jos mulla on pihassa koira ja lapsi ja kyy puree koiraa niin en mä siinä kohtaa ajattele että "luojan kiitos se puri koiraa eikä lasta" vaan "voi helvetti se puri koiraa".[/QUOTE]

No aikalailla juurikin näin. Toivottavasti ei tarvii koskaan moista valintaa 'tehdä'.

No jos kyy jotain puree niin mieluummin koiraa kuin lasta. Lapsi on lapsi, mutta koira vain lemmikki, vaikka rakas olisikin. Itse asiassa tosi tyhmä kysymys.

Ja meidän pihasta löytyy näitä kaikkia, eli lapsia, koira ja kyitä. joka kesä pihastamme tapetaan 10-15 kyytä. Ja tosiaan jokainen kyy yritetään saada hengiltä joka pihaan tulee, metsässä eläkööt rauhassa, mutta pihaan ei tarvi tulla. Viime viikolla yks päivä tapoin 3 kyytä puolen tunnin sisään. Ne olikin tän kesän ekat. Ja voin sanoa että onneksi kukaan ei astunut päälle, eivät meinaan karkuun lähteneet. Kaksi kyytä oli toisiinsa kietoutuneina = parittelemassa ja vaikka metrin päässä seisoin niin mihinkään eivät lähteneet. Eivät siinä hommassa huomanneet lähestyvää ihmistä ja arvatkaa vaan mitä olisi käynyt jos lapsi olisi päälle astunut? Kaksi kyytä olisi purrut. No onneksi sain ne hengiltä, niin ei tyle syksyllä 15 kyytä lisää. Ja vaikka väitetään että kyy lähtee karkuun niin ennenkin olen huomannut että se ei pidä paikkaansa, joskus "hyökkäilevät" päinkin. Meillä kyitä on tapettu lasten hiekkalaatikolta, koiran tarhasta, oven pielestä, kasvihuoneesta...

Kyy ei ole rauhoitettu ja niitä kyllä suomen maassa riittää. Pysykööt metsässä, pihaan ei tarvi tulla. Ja on meillä vaskitsoitakin, ei niitä tapeta, sen kyllä erottaa kyystä helposti, jopa meidän lapsetkin. Vaskitsa on rauhoitettu ja muistaakseni sen "hinta" on n. 230€.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26325642:
oksenna ihan rauhassa. kaikki kyyt joutaa tapettavaksi, on kerta kaikkiaan niin yököttävä ja vielä vaarallinenkin
Kai sitten tapat kaikki pikkulinnutkin? Nehän levittävät salmonellaa.

Vituttaa tuo tappovimma kyitä kohtaan. Itse myrkkykäärmeitä (paljon vaarallisempia kuin Suomessa tavattava kyy) omistavana en ymmärrä moista hysteriaa.

Sen verran olen sairaalassa työskennellessä nähnyt ihmisiä, joita kyy on purrut, että tottakai mieluummin kyy purisi koiraa kuin lasta!! Ei ole mikään läpihuutojuttu tuo kyyn purema.

Tuo kuulostaa ihan kauhealta, että pihassa olisi 3 kyytä puolen tunnin aikana. Kyllä tapettaisi meilläkin, yksikin, jos pihaan tulee. Mökillä tapetaan pihapiiristä kaikki kyyt myös, tosin ei niitä siellä ole paljon näkynytkään.

Ja tuskin monikaan menee tarkoituksella kyytä häiritsemään, sitä kun vaan ei välttämättä huomaa ennen kuin se puree.

[QUOTE="vieras";26322357]Montako kyytä olet itse siirtänyt pois pihalta häiritsemästä?[/QUOTE]
En edes siirrä, mainiota päästä katselemaan lähietäisyydeltä ja tekemään muistiinpanoja. Muutamia tässä kevään aikana pörrännyt tuossa.

Kai sitten tapat kaikki pikkulinnutkin? Nehän levittävät salmonellaa.

Vituttaa tuo tappovimma kyitä kohtaan. Itse myrkkykäärmeitä (paljon vaarallisempia kuin Suomessa tavattava kyy) omistavana en ymmärrä moista hysteriaa.

Mitä hysteriaa?
Tervettä järkeä se on. Jos myrkyllinen kyy on todettu omalla kokemuksella hengenvaaralliseksi pihalla kulkeville lemmikeille ja täten myös vaaran paikka pienille sukulaislapsille, olisi uskomatonta typeryyttä olla vähentämättä niitä.

Yksi kuollut koira ja toinen täpärästi lääkäriin ehtineenä riittää itselleni, kiitos.

Parempi ois että purisi lasta, ihmisiä on muutenkin liikaa ja eläimet on arvokkaampia. Tekeekö se muka ihmisestä arvokkaamman kuin siitä koirasta että ihmiset saastuttavat ja lopulta tuhoavat maapallon?

Itse toivoisin että ihmiset kuolisivat suku puuttoon kaikki olisi niin paljon paremmin. -Oikeutta eläimille!

Meillä puri koiraa.
Onneksi sitä eikä lasta. Saa purra uudelleenkin mielummin kuin lasta. Koiralle ei käynyt kuinkaan. Tai toki siihen sattui, mutta ei se kovinkaan pahaksi mennyt. Sai hiukan nestettä. Kissaakin puri tassuun. Se vaan joi paljon ja kolmessa tunnissa se hirvittävän kokoinen tassu oli jo palautunut melkoisen pieneksi eikä sitä enää viety lääkäriin vaan sai antibiootit puhelinreseptillä. Täällä on toisinaan vaikeaa päästä eläinlääkäriin.

Täällä niitä on onneksi vain silloin kun viereisessä pellossa on traktoreita. Ne tulevat evakkoon. Yhden olen tappanut kun säikähdin niin penteleesti kun huomasin sen paikassa missä olin juuri paljain käsin möyhinyt multaa. Rantakäärmeitä ei kuulemma kannata vainota, ne pienentää kyykantaa.

Yhteistyössä