Miksi pelkäät vastata tuntemattomaan numeroon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ärrimurri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"ärrimurri"

Vieras
Itselläni siis salainen numero, syy ihan sen takia kun olen kyllästynyt kaikemaailman lehtimyyjiin.
Numeroni näkyy vastaanottajalle mutta enirosta ym ei saa tietoa kenen numero kuitenaan kyseessä.
Eli kun soitan vastaanottaja näkee numeron ei pelkän tuntematon numero.
Nyt olen koettanut soittaa yhteen työpaikkaan, ensin kyseinen ihminen ei meinannut vastata ja lopulta sitten vastasi ja ilmoitti närkästyneenä ettei halua vastata tuntematomiin numeroihin ja siksi ei ole eijemmin vastannut.
No nyt koetan saada työkuviotani kokonaan kuntoon ja pitää soittaa vielä yhteen paikkaan /tai käydä siellä.
No käymään en tänään pääse kun lapset kipeänä joten olen koettanut soittaa 10 kertaa.
Puhelin hälyyttää normaalisti kerran kaksi ja sitten katkaistaan, numero varattu tulee näyttööni.

Mikä ihme teillä ihmisillä on ettei voida vastata vieraaseen numeroon kunn teille soitetaan kun numeron kuitenkin näette mistä soitan :(
Kiva nyt sitten koettaa sitkeästi soittaa jos tämäkin ihminen joskus uskaltaisi vastata luuriin,
tai sitten viieistään perjantaina mennä käymään siellä.

minen ole koskaan ymmärtänyt sitä ettei vastata puhelimeen jos ei tunneta numeroa, se voi olla ihan tärkeäkin puhelu.. ja jos siellä nyt sattuu olemaan lehtimyyjä tai vastaava niin ainahan voi sanoa että nyt ei ehdi/kiinnosta, kiitti hei

Minulle ei soita yleensä tuntemattomasta kuin anoppini, joten vastaan kyllä. Tosin puhelinmyyjät eivät soita enää tuntemattomasta, mutta ne ärsyttää niin paljon, että mieluummin jätän vastaamatta kun alan jankkaamaan niiden kanssa.

Voi jestas, kyllä minä ainakin vastaan kaikkiin puheluihin. Jos asia ei kiinnosta, niin puhelu on helppo lopettaa.

Enpä tosiaan ota sitä riskiä, että joku soittaa päiväkodista, sairaalasta, poliisista jne ja mä en tahallani vastaa... =)

No eikös noista lehtimyyjistä pääse ihan vain ilmoittamalla numeronsa robinsonlistalle(tai joku sen niminen se oli), ilman että tarvitsee koko numero salata.

Ja lehtimyyjät eivät nykyään soita tuntemattomasta numerosta, vaan lain mukaan numeron on näyttävä. Ei siis ihme, jos joku luulee sinua kaupparatsuksi.

Ja miksi joku ei vastaa tuntemattomiin numeroihin? Jo juman kekka, sitä paasausta ei kestä erkkikään ja joku "sinäinen pieni kohtelias ihminen" ei sitten kehtaa iskeä enää luuria korvaan, kun on siihn kerran vastannut.

[QUOTE="Neith";26274413]minen ole koskaan ymmärtänyt sitä ettei vastata puhelimeen jos ei tunneta numeroa, se voi olla ihan tärkeäkin puhelu.. ja jos siellä nyt sattuu olemaan lehtimyyjä tai vastaava niin ainahan voi sanoa että nyt ei ehdi/kiinnosta, kiitti hei[/QUOTE]

Sama juttu :(
Itse löin monet kerrat luurin kiinne näille päällekäyville myyjille jos muuten en eroon päässyt.
(ja on minulla oma henk.kohtainenkin syy miksi salianen numero, liittyen erääseen exään)
Mutta tätä en nyt tajua kun kuitenkin minun numeroni näkyy heillepäin, monestihan lehtimyyjien numerot ei näy ja niissä juurikin lukee se tuntematon numero.
Että minua ärsyttää.

Mä en myöskään vastaile tuntemattomiin numeroihin. Lähes poikkeuksetta sieltä soittaa joku joka myy jotain. Laittakoon viestiä, jos jollain jotain tärkeetä asiaa on!

[QUOTE="ärrimurri";26274426]Sama juttu :(
Itse löin monet kerrat luurin kiinne näille päällekäyville myyjille jos muuten en eroon päässyt.
(ja on minulla oma henk.kohtainenkin syy miksi salianen numero, liittyen erääseen exään)
Mutta tätä en nyt tajua kun kuitenkin minun numeroni näkyy heillepäin, monestihan lehtimyyjien numerot ei näy ja niissä juurikin lukee se tuntematon numero.
Että minua ärsyttää.[/QUOTE]

Kyllä niiden lehtimyyjien nrot nimenomaan näkyy. Eivät saa soittaa tuntemattomasta.

[QUOTE="Neith";26274413]minen ole koskaan ymmärtänyt sitä ettei vastata puhelimeen jos ei tunneta numeroa, se voi olla ihan tärkeäkin puhelu.. ja jos siellä nyt sattuu olemaan lehtimyyjä tai vastaava niin ainahan voi sanoa että nyt ei ehdi/kiinnosta, kiitti hei[/QUOTE]

Jos on tärkeä, jättävät viestin, eikö?

Olen yrittäjä, ja minulle tulee usein todella monia puheluja lehtimyyjiltä ja esimerkiksi numeropalveluilta jne. Viime aikoina olen alkanut jättää vastaamatta niihin, sillä puhelut keskeyttävät joka kerta työntekoni.

[QUOTE="Vieras";26274431]Mä en myöskään vastaile tuntemattomiin numeroihin. Lähes poikkeuksetta sieltä soittaa joku joka myy jotain. Laittakoon viestiä, jos jollain jotain tärkeetä asiaa on![/QUOTE]

Kaikki ei osaa lukea niitä ;) (vanhukset/vammaiset ym sairaat jotka juuri ja juuri saa sitä luurin kuvaa painettua)

Vastaan yleensä, lehtimyyjien takia saatan jättää vastaamatta tietynlaisiin numeroihin. Oletko ottanut huomioon ettei aina työpäivän aikana ennätä vastata puhelimeen, jos liitää kokouksesta toiseen?

Olen yrittäjä, ja minulle tulee usein todella monia puheluja lehtimyyjiltä ja esimerkiksi numeropalveluilta jne. Viime aikoina olen alkanut jättää vastaamatta niihin, sillä puhelut keskeyttävät joka kerta työntekoni.

jos on vastaaja niin ehkä, mutta epätodennäköisesti.
minen uskalla olla vastaamatta koska se puhelu voi olla todella tärkeä, lehtimyyjille ja muille kauppaajille osaan kyllä sanoa että nyt on huono hetki tai ei kiitos ja lopettaa puhelun alta minuutin.

Voi jestas, kyllä minä ainakin vastaan kaikkiin puheluihin. Jos asia ei kiinnosta, niin puhelu on helppo lopettaa.

Enpä tosiaan ota sitä riskiä, että joku soittaa päiväkodista, sairaalasta, poliisista jne ja mä en tahallani vastaa... =)
Peesi.

Ihmetyttää suuresti, mikä kammo ihmisillä on tuntemattomiin numeroihin? Sehän voi olla jotain todella tärkeetäkin. Viimeksi mulle itselleni tuli hyvä työtarjous tuntemattomasta numerosta. Hyvä paikka, hyvä palkka. Eipä olis sitäkään soittoa saanut, jos en olisi vastannut.

Jos siellä on ei-toivottu soittelija, mä osaan sanoa, ei kiitos, ei kiinnosta - ja suljen puhelimen. Kuinka vaikeeta se voi olla? Painetaan vaan punaista luurin kuvaa :)

Kyllähän minä viestin jättäisin puhelinvastaajaan jos siellä suvattaisiin sellaista palvelua käyttää, vaan ei !
Paikkaan jonne nyt olen koettanut soittaa on ns lankanumero mutta siinä on numeronäyttö joten ei kai sitten vastaa kun ei eniro löydä -tunnista numeroa.

Yhteistyössä