Miksi pelkäät vastata tuntemattomaan numeroon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ärrimurri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="ärrimurri";26274406]Itselläni siis salainen numero, syy ihan sen takia kun olen kyllästynyt kaikemaailman lehtimyyjiin.

[/QUOTE]

No etköhän tuossa itse juuri tuon taikasanan maininnut. Olet kyllästynyt lehtimyyjiin, mutta silti ärhentelet ihmisille, jotka eivät vastaa puheluihisi pitkälti juuri sen takia, että kuvittelevat sinun olevan lehtimyyjä. Huokaus!

Itse vastailen kyllä tuntemattomiinkin numeroihin, joskus siellä on lehtimyyjä asettamastani kiellosta huolimatta, mutta se ei onneksi maailmaani kaada. Toki ärsyttää kylläkin.

Työpuhelimeen vastaan AINA. Puhelinmyyjien numeroita olen Tallentanut omaan luuriin (lehtimyyjiksi) kymmeniä ja toisinaan soittavat samasta tai samankaltaisesta numerosta, en vastaa. En
Myöskään soita takaisin tuntemattomiin numeroihin ellei puhelu ole tullut kummaliseen aikaa (joko hyvin aikaisin aamusta tai myöhään illalla).

[QUOTE="Vieras";26274431]Mä en myöskään vastaile tuntemattomiin numeroihin. Lähes poikkeuksetta sieltä soittaa joku joka myy jotain. Laittakoon viestiä, jos jollain jotain tärkeetä asiaa on![/QUOTE]

Näin minäkin. Nuo lehtikauppiaat soittelevatkin yleensä niistä 044- tai 045-alkuisista numeroista, joten niihin en ainakaan vastaa. Oletan, että jos on joku kaveri tai muuta tärkeää, hän laittaa viestin. Sitten jos näen, että on joku esim kunnan tai työpaikan numero, vastaan kyllä, koska ne numerot ovat erilaisia.

Voi jestas, kyllä minä ainakin vastaan kaikkiin puheluihin. Jos asia ei kiinnosta, niin puhelu on helppo lopettaa.

Enpä tosiaan ota sitä riskiä, että joku soittaa päiväkodista, sairaalasta, poliisista jne ja mä en tahallani vastaa... =)

Just näin. Voi olla jokin tosi tärkeä puhelukin. Esimerkiksi juuri tuo poliisista soittaminen.

Minä vastaan aina puheluihin jos on mahdollista.

Mulle soitetaan nykyään samasta firmasta vähintään päivittäin, joten 044-alkuisiin numeroihin en vastaa. Ennen niille vastasin ja sanoin että mulle on jo monta kertaa soitettu ja he lupasivat laittaa merkinnän asiasta mun tietoihin, mutta yllättäen puheluita vaan tulee...

[QUOTE="Vieras";26274431]Mä en myöskään vastaile tuntemattomiin numeroihin. Lähes poikkeuksetta sieltä soittaa joku joka myy jotain. Laittakoon viestiä, jos jollain jotain tärkeetä asiaa on![/QUOTE]

Peesi tälle.

[QUOTE="...";26274817]Just näin. Voi olla jokin tosi tärkeä puhelukin. Esimerkiksi juuri tuo poliisista soittaminen.

[/QUOTE]

Tuleeko teille poliisista useinkin puheluita?

[QUOTE="vieras";26274865]Tuleeko teille poliisista useinkin puheluita?[/QUOTE]

No eikai sitä nyt tarttee kovin usein tulla. Kertakin riittää, toivottavasti ei ihan heti toista tule. Mulle on onneks soitettu poliisista vaan sen takia, että mun auto (jonka luulin olevan nätisti parkkiksella) oli löytyny ojaan ajettuna varkaiden toimesta. Toivottavasti ei tuu tuon vakavampaa puhelua koskaan.

Tää nyt ei varsinaisesti ehkä vastaa kysymykseen mutta tuli vaan mieleen. Mulla ei oo ennen ollu tapana vastata tuntemattomiin numeroihin (luki näytössä sitten "tuntematon numero" tai pelkkä numero). Kerran taas soi puhelin tuntemattomalla numerolla ja jostain syystä vastasin siihen, en vieläkään tiedä miksi mutta hyvä että vastasin.. Ystäväni äiti soitti minulle ja kertoi ystäväni kuolleen.. Sen jälkeen olen vastannut tuntemattomiinkin numeroihin varmuuden vuoksi.

joo turha viesti mutta vastasinpa kuitenkin

vastaan tuntemattomiin yleensä (e ihan joka kerta) mutta kyllä se pistää ärsyttään, kun ne on yleensä aina näitä pirun puhelinmyyjiä.. ja mulle tulee niiltä soittoja todella usein. vastaan siksi, koska siellä saattaa olla joku jolla on oikeasti tärkeää asiaa, esim. neuvola, kela tms..

Minä en vastaa tuntemattomiin numeroisin, enkä numeroihin joiden alku on 044- tai 045-, koska ne on lähes satavarmasti joitain myyjiä ja mä en jaksa niitä. Saattavat rinkuttaa montakin kertaa päivässä melkein samasta numerosta tai samasta.

Jos jollain on mulle tärkeää asiaa, niin paras on laittaa tekstiviesti, sen kyllä luen :)

[QUOTE="shihtzu";26275114]Minä en vastaa tuntemattomiin numeroisin, enkä numeroihin joiden alku on 044- tai 045-, koska ne on lähes satavarmasti joitain myyjiä ja mä en jaksa niitä. Saattavat rinkuttaa montakin kertaa päivässä melkein samasta numerosta tai samasta.

Jos jollain on mulle tärkeää asiaa, niin paras on laittaa tekstiviesti, sen kyllä luen :)[/QUOTE]

Voi ei, mulla (ja muutamalla sadalla kollegallani) on tuollainen 044-alkuinen numero ja ollaan niin kaukana puhelinmyynnistä kun vaan olla voi :-)

[QUOTE="vieras";26274865]Tuleeko teille poliisista useinkin puheluita?[/QUOTE]

Mulle tuli juuri, rakas mummuni oli löydetty kuolleena kotoa, poliisi soitti tuntemattomasta numerosta ja ilmoitti asiasta. Samoin lapsi/mies voi joutua onnettomuuteen koulu/työmatkalla yms

[QUOTE="ärrimurri";26274406]
No käymään en tänään pääse kun lapset kipeänä joten olen koettanut soittaa 10 kertaa.
Puhelin hälyyttää normaalisti kerran kaksi ja sitten katkaistaan, numero varattu tulee näyttööni.

[/QUOTE]

Sinällään voi olla, että kyseinen henkilö on sellaisessa paikassa, ettei voi vastata. Mies tekee tuota minunkin puheluihini välillä, jos on äänet päällä, kun on hektinen meno töissä.

Itse vastaan kaikkiin, anopin puhelut olisivat aikaisemmin jääneet täysin väliin, nykyään ne näkyvät, kun laitoin puhelimesta numeron näkymisen päälle. Samaten olisi MLL:n hoitajan yhteydenotot, toimintaterapeutin soitot ja ilmoitukset palkinnon voittamisesta jääneet monta kertaa väliin, puhumattakaan lapsen kouluterkan puhelusta, joka ilmoitti lapsen sairastuneen.

Siis jos puhelimen näytöllä tosiaan lukee "tuntematon numero" niin en välttämättä vastaa ellen tiedä, että jollain tietyllä henkilöllä on salainen numero. Mut jos on vaan vieras numero joka näkyy ruudussa, niin virastoaikaan vastaan ellen osaa puhelua illalla odottaa, koska yleensä nuo ovat silloin niitä tärkeitä puheluita esim. lääkäristä. Illalla harvemmin vastaan tutuillekaan...

Yhteistyössä